Ervaringen kraamzorg regio Rotterdam

23-01-2017 16:30 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik zie door het vele aanbod van kraamzorg de bomen door het bos even niet meer...

Ik zit te kijken naar oa:

-kraamzorg Met een gouden randje

- kraamzorg Rotterdam

-Kraamzorg de Eilanden



Wie wil zijn/haar ervaring delen of eventueel een ander bureau aanbevelen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tweemaal De Eilanden gehad. Was echt super. Voordeel vond ik dat het een grote organisatie is. Als het dan niet klikt, kun je om een ander vragen. (heb ik overigens niet gedaan, ik was uiterst content met degene die ze hadden gestuurd)
PB
Alle reacties Link kopieren
Ik heb drie keer kraamzorg gehad van De Waarden. Superfijn, goede communicatie, er was heel veel mogelijk qua tijden etc. Ze hebben eigen lactatiekundigen en draagconsulenten. Ook kan je via hen gratis dingen als klossen etc lenen, komen ze nog halen en brengen ook!

Ik kan ze je zeker aanbevelen.
Drie keer De Eilanden, en dat was prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik had kraamzorg rotterdam.



Enige wat ik jammer vond was dat ik 4 verschillende gezichten heb gezien.



Het waren wel allemaal schatten. Na dat mijn zoontje in het ziekenhuis heeft gelegen , heb ik wel gevraagt naar een kraamzorg met ervaring omdat ik zelf best onzeker was. Hier hebben ze goed naar geluisterd en heb daarna ook nog maar 1 nieuwe kraamzorg gehad en het was inderdaad een wat oudere vrouw met veel ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kraamzorg was van Rotterdam eo.

Superfijne kraamverzorgster en flexibel in tijden. Ze luisterde goed naar mijn wensen en dacht mee in oplossingen (ik heb een lichamelijke afwijking wat wat extra handogheidjes nodig had).
Alle reacties Link kopieren
Ik had kraamzorg de Eilanden. Ik heb 2 kraamverzorgsters gehad.



De eerste kwam alleen de eerste dag, ze had er dan 7 dagen op zitten en daarom werd ze vervangen door een andere die de 2e dag tot het einde er was.



De eerste was een oudere vrouw, een beetje geitenwollensoktype. Ze hielp me goed op weg met de bv, maar je kon merken dat ze vrij ouderwets was vond ik (baby moest bijvoorbeeld volgens haar op bed liggen en niet in box. Box was om te spelen).



Die erna kwam, daar had ik een betere klik mee en was ook gezellig in de omgang. Ook zij heeft me dingen geleerd en ik moest serieus waar huilen toen ze wegging.



Dusja, opzich positieve ervaring maar dat had anders kunnen zijn als kraamverzorgster 1 een week lang had gebleven.
Kraamzorg dat en careyn zijn sowieso al niet aan te raden. De dames van careyn waren erg onvriendelijk, kreeg elke dag een ander en wat ik van de 1 had geleert vond de ander weer echt niet kunnen.



Kraamzorg dat was wel goed maar ze hing zo aan haar protocol past dat er geen ruimte was voor persoonlijke zaken en alles moest precies zijn zoals zij wilden. Bijvoorbeeld wij hadden een badje in de badkamer staan ( beneden) maar dat mocht niet en moesten het badje op de babykamer zetten boven terwijl dat praktisch gezien niet te doen was.



Kraamzorg de eilanden was heel erg fijn en persoonlijk. Wist wanneer ze ons eventjes met rust moest laten, voelde aan wanneer ze nodig was en had respect voor ons en ons huishouden en andere kinderen.
Hier kraamzorg DAT. Hele fijne dames (2x) en prettig dat er goed bij de intake was geluisterd. Kraamverzkrgster gaf aan dat ze op de dag van ontslag kijken wie er uit hun bestand van vrij personeel, het bestepast bij de wensen uit de intake. In mijn geval was er twee keer echt perfect geluisterd.

Verder houden ze zich aan de afspraak dat je de hele periode maar 1 persoon krijgt, ook als je verlengde kraamzorg nodig mocht hebben (was bij mij het geval). Bij 1 kraamweek werd kind onverwachts met spoed opgenomen. Sowieso top ingegrepen door kraamverzorgster, maar ik waardeerde het vooral dat ze daarna steeds bleef informeren hoe het ging met kind. Vond het daardoor heel persoonlijk.

En ik heb geen ervaring met bijv dat het protocol heel strikt werd gevolgd.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-09-2017 14:35
Reden: ivm spam
94.52% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven