Tips aanschaf nieuw bed

22-01-2017 19:00 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allen,



Ik ga binnenkort op zoektocht naar een nieuw bed. Ik ben nu al een beetje aan het googelen naar tips, prijzen, soorten, maten maar ik verdwijn meteen in een bos waarin ik de bomen niet meer zie. En de prijsverschillen zijn nogal groot. Daarom wilde ik voordat ik een winkel binnenstap, waar ze me vanalles gaan proberen te verkopen, even laten adviseren hoe ik de zoektocht het beste kan aanpakken.



Klein stukje achtergrond: ik heb tot nu toe altijd op tweedehands bedden en matrassen geslapen. Dat was niet altijd slecht (de auping matras van mijn oma was zelfs best goed). Maar nu wil ik dus voor het eerst echt zelf iets uitzoeken. Ik heb nu een klein formaat tweepersoons bed. Dat formaat ben ik wel aan gebonden, mijn slaapkamer is nogal klein helaas. Verder wil ik geen twee losse matrassen met een toplaag, maar een hele matras, want ik slaap meestal in het midden. De prijs maakt me nog niet eens zoveel uit, maar krijg je echt meer kwaliteit bij de duurdere merken? En kan ik nou juist beter een boxspring nemen of een gewoon bed met matras?



Kortom, hoe kan ik het beste kiezen? Hoe hebben jullie gekozen, wat was je kwijt en was het het waard?
Alle reacties Link kopieren
quote:R-Woman schreef op 22 januari 2017 @ 22:56:

Wij hebben ook twee matrassen van ikea, een middel en hard. Met zo n ding in het midden merk je echt niks van de geul. Zeker als je tot nu toe overal goed op slaapt is ikea prima lijkt me en heb je echt niet per se allerlei duur spul nodig. Kreeg ook goed advies bij ikea en ze kunnen je ook vertellen of matras op boxspring kan en op welke lattenbodem.

Bed van marktplaatsSorry ik zie nu dat je alleen slaapt, dan zou ik idd wel een matras uit een stuk nemen, die hebben ze tot 140 of 160 geloof ik
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle tips. Ik ga er binnenkort mee op pad. Vannacht weer even gemerkt dat het nu wel nodig is. Hoewel an sich best aardig geslapen heb ik blijkbaar bijna de hele nacht op 1 zij gelegen. En werd daardoor toch wel wat gebroken wakker, met stroeve en stijve schouders. Had het er met collega's over en kwam er toen achter dat met de vorige eigenaren erbij de matras toch alweer 10 jaar oud is. Tijd voor iets nieuws dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven