Uitgerekend 23-31 augustus 2017! Deel2

18-12-2016 20:01 2160 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger en uitgerekend zijn tussen 23 en 31 augustus 2017!

Jullie kunnen zelf de tabel bewerken met deze gegevens:


Als het niet lukt, kun je ook de wijzigingen dik gedrukt doorgeven dan doet iemand anders het voor je!
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Diene10
(23/26)
Eerste 19 augustus Meisje :heart: Bevallen op 1 augustus! :love:
Justmsd
(?/?)
Tweede 21 augustus Meisje :heart: Bevallen op 6 augustus! :love:
Marly89
(28/34)
Derde 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 16 augustus! :love:
Renske023
(26/33)
Tweede 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 17 augustus! :love:
Cupcake1988
(28/28)
Eerste 19 augustus Meisje :heart: Bevallen op 25 augustus! :love:
Kipkerrie
(32/32)
Tweede 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 29 augustus! :love:
Tozie
(28/28)
Eerste 27 augustus Meisje :heart: Bevallen op 30 augustus! :love:
Yelley
(37/38)
Tweede 24 augustus Meisje :heart: Bevallen op 4 september! :love:
SanPellegrino
(31/40)
Eerste 25 augustus Meisje :heart: Bevallen op 4 september! :love:
Wiennie
(25/27)
Tweede 2 september Meisje :heart: Bevallen op 5 september! :love:
Ikjuh
(27/27)
Tweede 24 augustus Meisje :heart:
Johma23
(29/27)
Tweede 28 augustus Jongen :heart:
Snowy89
(27/31)
Eerste 26 augustus Jongen :angel: Eind april 2017, in eeuwige herinnering :hug:
:redrose: Maisnon3, Pianella2016, Summermom, kerstcadeautje, Skippybal10
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:54
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
68.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is leuk. Maar dan zit ik te denken aan een foto van de jongens met de tekst "wij worden grote broer" ofzo. Zou dat leesbaar zijn op zo'n klein tompouceje?



Haha leuk Just die alcohol vrije wijn. Wie weet denken ze dat je perongeluk de verkeerde hebt gekocht.



Ja het zal vast aan de hormonen liggen dan diene. Ik denk dat ik dat ook helemaal niet had tijdens de pil, maar ik ben al 5,5 jaar niet aan de pil dus weet het niet zeker. Na deze uk ga ik daar wel weer aan denk ik.



Goh we liepen straks even met z'n vieren hier in het bos en kreeg zon overweldigend gevoel van dadelijk lopen we hier met z'n vijven. Lekker emo en eigenlijk ook stom als ik dat zo zeg maar dat gevoel heb ik soms ineens (maar ook wel ooit "pfff nog een" als de jongens klieren of slecht slapen oid haha)
Alle reacties Link kopieren
Tozie: Idd de intake gisteren gehad, was prima maar ik merkte toch wel dat ik het nog een beetje moeilijk heb met het feit dat ik zo snel weer zwanger ben. Ik voelde me na de zwangerschap eindelijk weer mezelf (genoeg energie en voelde me gewoon blij met de baby en de hele situatie) en dat heeft maar een paar weken geduurd en toen stak de vermoeidheid alweer de kop op door de volgende zwangerschap. Dit hebben we ook besproken tijdens de intake en de verloskundige gaf aan dat veel meer vrouwen dit soort gevoelens hebben bij zo'n snelle (ongeplande) 2e zwangerschap. We hebben ook de vroege echo gedaan gisteren en daar was een embryo van tussen de 8 en 9 weken te zien, de precieze termijn kon ze niet goed bepalen maar dichter bij de 9 dan bij de 8 en dat klopt wel ongeveer met wat ik zelf dacht.



Sorry dat ik niet zoveel meeschrijf, ik lees wel af en toe mee maar de reacties gaan snel en heb op het moment ook niet zoveel behoefte om veel te schrijven. Misschien komt dat over een poosje weer.



Over dat hartje luisteren bij mij hebben ze de vorige keer voor het eerst geluisterd met een week of 12-13, eerder ligt je baarmoeder nog niet hoog genoeg om het hartje te kunnen horen begreep ik toen en voordat ze ging luisteren gaf ze duidelijk aan dat het best kon dat ze nog geen hartje kon horen omdat het nog te vroeg was en dat dat dan niet betekende dat er gelijk iets mis zou zijn. Maar goed ik denk dat dat de reden is dat ze bij de intake nog niet naar het hartje (kunnen) luisteren.
Alle reacties Link kopieren
@wiennie: vervelend zeg, dat virus. Ik hoop dat je snel een werkbare manier vindt om ermee om te gaan in het dagelijks leven!



@diene: goed om te weten dat die H&M panty's niet echt bevallen, scheelt weer een miskoop! Probeer Benzac idd voor het aanstippen alleen, daar heb ik een paar joekels mee weggekregen.



@Tozie: slapen op zich gaat goed, maar ik moet wel elke nacht eruit om te plassen en lig daarna even wakker, pieker ook soms. Misschien een ritueel van ademen & ontspannen ontwikkelen voor het midden in de nacht wakker worden? Staan wel tips voor online (yoga/meditatie achtig). Ik pas gelukkig ook nog al m'n kleren, heb alleen 2 andere bh's gekocht al vrij snel. Eén skinny die lekkerder zit als ik een elastiekje om de knoop doe



@Marly: voor jouw de derde toch? Zie om mij heen dat je dan veel sneller een buik hebt idd. Lekker thuis in je relaxte broek Vertelllen: geen speciale ideeën over, wij gaan het gewoon vertellen! Bijzonder, straks zo'n mooi groot gezin, snap best dat je dat even emo maakt soms



@Justmsd: dan gaan we samen voor gezond! Ik heb vandaag voor het eerst sinds kerst weer eens hardgelopen, was echt heerlijk! Straks wel weer een verjaardag, dus er zal wel weer wat gesnaaid worden vandaag Buikje is darmen en beetje vet denk ik? Ik ook zo'n 2 kg nu, ook extra bloed zei de verloskundige.



@Ikjuh: fijn dat de intake goed ging! Ik kan mij best voorstellen dat je je zo voelt, zo'n zwangerschap neemt toch een soort van "bezit" van je, helemaal als je zo'n last hebt van kwalen. Hopenlijk voel je je snel beter en kan je ook wat meer genieten ervan en wennen aan het idee. Blijf gewoon lekker meelezen & schrijven wanneer je wilt!



Ik vandaag de eerste buikfoto gemaakt, nouja, er is dus niks te zien nog haha! Maar als ik ze straks naast elkaar leg hopenlijk wel :-)
Alle reacties Link kopieren
Hey Ikjuh, ik begrijp heel goed wat je voelt. Ik heb dat gevoel ook heel sterk gehad aan het begin. Het was bij ons dan wel niet echt ongepland (geen pil en geen condoom, dan weet je dat het kan gebeuren), maar we hadden echt niet gedacht dat het zo snel raak zou zijn dit keer... Ik begin nu wel te wennen aan het idee en er vertrouwen in te krijgen, maar ben wel nog steeds bang voor alle reacties straks: 'Nu al?' 'Wauw, dat is snel op elkaar' etc. Ik ben bang dat ik dan het gevoel krijg dat ik het moet 'verantwoorden' ofzo.. Ik hoop maar dat de reacties van onze naasten vooral heel leuk zijn, dat sterkt me voor de mensen die er wat verder af staan.



Morgen de echo en ik ben sinds donderdag ineens heel onzeker.. Heb nachtdiensten gehad en dan is mn humeur altijd al een beetje op een wat lager peil, maar nu kan niemand iets goed doen/zeggen. Ik had als ergste klacht de vermoeidheid, maar die is na nachtdiensten ook altijd aanwezig en het voelt nu niet als dat extreme. Ik weet dat als het niet goed zit, je ook niet gelijk van je kwaaltjes af bent, maar toch.. Zou blij zijn als morgen die echo uitsluitsel geeft.



Wienie, geld dat ook voor contact met je eigen kind? Ik heb daar echt nog nooit van gehoord. Ik neem aan dat je ook gewoon kusjes gaf toen je nog niet zwanger was. Dan zou je dat virus toen toch ook gekregen moeten hebben?



Leuk zo'n serie buikfoto's San, ik heb dat m'n vorige zwangerschap ook geprobeerd, maar toen ik 3 dagen over tijd was, bedacht ik dat ik dat al 3maanden niet meer gedaan had.. Toen nog maar even snel 1 gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, morgenochtend heb ik de termijn echo en ik ben opeens zo zenuwachtig geworden.. heb zoveel zin om het de familie te vertellen na de echo dat de angst voor slecht nieuws nog erger is geworden. Ik voel me super zwanger (erg misselijk,moe pijnlijke borsten,hoofdpijn etc.)

Ik zou er zo kapot van zijn als morgen opeens het hartje niet meer klopt.

Sorry voor mijn geklaag maar ik moest het gewoon even kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Johma en Justmsd, ik was ook heeel zenuwachtig voor de eerste echo, bang voor een lege vruchtzak... gelukkig alles helemaal goed. Ik kan wel zeggen dat jullie geen zorgen moeten maken, maar de zenuwen zullen waarsvchijnlijk toch wel blijven.

Ik heb woensdag mijn 2e echo, de termijnecho. Ook nu weer een beetje zenuwachtig of er in de tussentijd niks gebeurd is... voor mn gevoel kan ik na die echo pas echt gaan genieten.



San die buikfoto heb ik eigenlijk vrijwel gelijk gedaan Haha. Ik ga met 12 weken ook weer een foto maken, zal dan vast wel iets verschil kunnen zien.



Hoe gaat het met jullie kwaaltjes? Hier duidelijk minder misselijk. Geeft me een beetje een dubbel gevoel..

Wel vandaag migraine gehad, 3 weken geleden ook al. Zal wel met de hormonen te maken hebben..
Alle reacties Link kopieren
Ikjuh aan je gevoel wel zo snel na je nu nog baby. Ja je lijf moet nu in een keer door maar weinig leeftijdsverschil kan ook super leuk zijn voor de kindjes dadelijk.



Lastig Johma en Just dat het toch weer zo onzeker is. Maar het wordt vast een prachtecho vandaag.

Ik mag vandaag ook!



Leuk voor de vergelijk san, zon buikfoto.



Hoe gaat het nu met de migraine diene?



Zo ik heb tompoucjes besteld (bedankt voor de tip!) met daarop een foto van de jongens die met hun hand voor de mond staan en dan "ojee binnenkort niet meer met z'n twee". Zullen de opa's en oma's vast leuk vinden.



En net een pakje besteld. Helemaal niet m'n bedoeling maar de sale bij Z8 is begonnen dus ik was voor de jongens aan het bestellen en zag toen de newborn pakjes. Heb een wit shirtje en donkerblauwe broek. Idee is dat ik er dadelijk nog een roze of blauw shirtje en roze of blauw broekje bij koop en het zo twee setjes worden. Is altijd allemaal leuk te combineren van Z8 en wel heel interessant voor de helft van de prijs hihi.
San ik moet ook iedere maand een foto maken voor in het 9 mnd dagboek! De 2e moet ik ergens deze week maken. Zal nog weinig verschil zijn.



Johma geniet vandaag van de echo!



Wiennie ik las dat laatst idd ook in het info boekje van de gyn over dat virus met speeksel van kinderen! Lastig hoor!



Sorry dat ik ook wat minder heb gereageerd en niet op iedereen reageer.

Heb echt de gehele week raar gedroomd.. zulke rare dingen ene kant kan het echt zijn maar zitten ook weer hele neppe dingen in. Ene x gaat het over zwangerschap andere x over iets heel anders. Iemand die dat dromen herkend?



Wij hebben weer een hoop kleine dingen geshopt. Ook ik heb 2 broeken en 4 shirts gekocht mijn buik begint al wat bol te worden. Bh's vind ik nog lastig.. heb al geen kleine maat dus een goede bh kost al aardig wat geld. Iemand die een merk aanbeveelt voor grote maat? Heb nu marlies dekkers/ after eden/ sapph Black collectie
Alle reacties Link kopieren
Mooie echo's gewenst vandaag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Haha.. Marly, ik had ook al wat in mn 'shoppingbag' staan voor de baby.. maar ga toch maar even wachten op de echo vanmiddag. Voor de oudste hadden ze wat ik leuk vond al niet meer in de goede maat.. Jammer! Vind het een mooi merk, maar zonder korting net iets te prijzig..



Snowy, ik droom ook echt verschrikkelijk en herken dat van de vorige zwangerschap.. Die dromen zijn soms zo echt! Ik heb toen wel eens iets verteld aan een vriendin wat helemaal niet waar bleek te zijn..Oeps! Blijkbaar gedroomd..

Vriendlief heeft vd week al 2x gedroomd dat het een tweeling is.. ik ben benieuwd, hoop vooral dat het er goed uit ziet allemaal.



Jullie horen weer van me!
Alle reacties Link kopieren
SanPellegrino: Wel leuk denk ik als je straks alle foto's naast elkaar kunt leggen van de groei van je buik. Ik heb de vorige keer niet heel veel foto's gemaakt, achteraf was het wel leuk geweest als er een foto was van elke maand (of vaker). Op de foto's die ik nu heb zie je maar weinig 'buikverschil' en de enige foto waarvan ik nog zeker weet wanneer die gemaakt is is de foto op de dag dat ik werd ingeleid .



Johma: Fijn dat je het een beetje herkent, dat gevoel over wat anderen ervan gaan vinden heb ik ook wel. Daarom hebben we het ook al heel snel aan de naaste familie verteld, dat die juist blij waren en het leuk vonden gaf me wel een wat beter gevoel. Nu komt het vertellen op mijn werk straks ook nog, daar zie ik wel een beetje tegenop. Doe veel samen met een directe collega, ik ben nu net een paar maanden terug van verlof en zij gaat over een paar weken. Als ze terugkomt kunnen we dan nog net weer een paar weken samen werken en dan ga ik alweer. Bovendien zijn er best een aantal vrouwen op kantoor die moeite hebben met zwanger worden en waar een tweede (of uberhaupt een kind) niet komt of heel moeilijk gaat.



justmsd: Succes met de echo! Blijft altijd spannend :-).



Marly: Ja dat leeftijdsverschil is ook leuk, in het gezin waar ik uit kom zitten we ook niet ver uit elkaar (4 kinderen in ruim 6 jaar geboren) en dat was vroeger altijd leuk en gezellig. Ik kan me er nu alleen nog even niet zoveel bij voorstellen. Als ik er aan denk dat ik straks weer een dikke buik en zo'n kleine lieve baby krijg kan ik daar echt naar uitkijken maar ik ben gewoon bang voor de vermoeidheid en de drukte die het nu en straks met zich meebrengt. Maar goed uiteindelijk zal het allemaal wel loslopen :-).



Snowy: Ik heb ook een grote cupmaat en meestal Chantelle BH's. Zitten heel fijn vind ik. Wel opletten datje er één koopt met 3 sluitinkjes aan de achterkant want die zitten een stuk steviger dan die met 2 (en 3 is niet de standaard bij chantelle voor grote maten merkte ik laatst).



Z8 is inderdaad een leuk merk zie ik!
Alle reacties Link kopieren
Oh en succes met de echo straks Johma!
Alle reacties Link kopieren
Mijn angst is helemaal voor niks geweest. Net de termijn echo gehad en ons kleintje was lekker aan het trappelen en zwaaien. Heb het idee dat ik nu pas echt kan gaan genieten van de zwangerschap! 23 augustus is de definitieve uitgerekende datum.



De vk zei dat we op de volgende afspraak het hartje mogen gaan luisteren 14 februari is dat super spannend!

Morgen vertellen we het de familie en vriendjelief wilt het liefst al van de daken schreeuwen. Met vrienden wilde ik eigenlijk nog 2 weekjes wachten maar hij houd dat niet vol haha dus waarschijnlijk weet iedereen het deze week al.. is dat niet te vroeg met 10 weken??
Alle reacties Link kopieren
Jullie moeten het vertellen wanneer het voor jullie goed voelt. Het feit dat je twee goede echo's gehad hebt, geeft al heel veel zekerheid toch? Ik vind 10 weken niet per definitie 'te vroeg'.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor je mening johma het voelt inderdaad heel goed nu! Hoelaat heb jij de echo vandaag??
Alle reacties Link kopieren
Aaaaah wat fijn, goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Mooi kloppend hartje, 28augustus uitgerekend. Later meer!
Johma fijn een kloppend hartje!

Jij ook al die vervelende dromen! Ze lijken ook zo echt! Denk soms in de ochtend ook van was het nou echt of een droom..



Ikjuh ik zal ook eens naar Chantelle gaan kijken vd week! Vind het heel lastig om iets te vinden wat echt goed zit. Tot nu toe zijn de merken die ik noemde nog het fijnst. Dus nu in de sale maar weer wat besteld in de hoop dat het goed zit.

En het vertellen op je werk lijkt me idd lastig nu het zo snel achter elkaar komt. En dan helemaal vervelend als er meerdere zijn die moeilijk kinderen kunnen krijgen.



Justmsd fijn dat jullie echo ook goed was!

En idd wat Johma zegt, vertellen wanneer jullie denken dat het daar tijd voor is!

Zelf wacht ik ook de termijnecho af met 11+5 om het vrienden te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit echt op een hele grote roze wolk vandaag!

Marly wat leuk de tompoucjes wanneer ga je ze geven/eten??

En hoe was jouw echo vandaag?



Johma wat super fijn dat jij ook weer een kloppend hartje heb mogen zien is jouw angst nu ook volledig weg?



De dromen herken ik niet echt maar schijnt wel een van de kwalen te zijn heb ik ergens gelezen.. hopelijk is het snel over als je gekke dingen droomt kan ik me voorstellen dat dat niet fijn is.



Grappig hoeveel verschil er in de termijn echo's zitten per persoon de een heeft hem al met 10 weken en de ander met bijna 12 weken.



Ook ik zie er best tegenop om het op het werk te vertellen.. ze zijn bij ons nu zo erg aan het plannen en discuseren over de vakanties in de zomer (3 collega's willen dezelfde weken) en ik heb straks al die weken zwangerschapsverlof.. haha oeps!!



Wat leuk dat er al verschillende meiden zwangerschaps kleding gekocht hebben ik moet er ook echt aan. Broeken zitten niet meer lekker! Ik zag al hema voorbij komen voor de leggings.. iemand een tip voor mooie zwangerschaps jeans??
Justmsd, hier ook zo met de zomervakanties. Die moeten we volgens mij eind deze maand al doorgeven maar ik neem normaal nooit tijdens schoolvakanties. En nu mag ik als hier de vakantie begint meteen met verlof heb ik uitgerekend. Zullen ze niet blij mee zijn. Nemen ze maar een extra vakantiekracht aan.



Ik heb alleen kleren gekocht omdat het in de sale is nu! Mijn buikje begint wel al iets te komen maar kan mijn broeken nog wel net aan.

Ik heb gisteren bij de prenatal veel tshirts goedkoop gescoord alvast voor het voorjaar. En een jeans in de sale.



Marly hoe was jou afspraak/ echo vandaag?



Ik mag morgen ook weer naar de gyn. Controle voor de cystes en de bloeddruk. En vast ook weer naar de kleine kijken!
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop weer geschreven!

Kan het niet allemaal onthouden wat wie heeft verteld.

Justmsd en Johma, wat fijn een goede echo.



Ik heb laatst een fijne zwangerschapsbroek (al vast)gekocht bij de h&m. Ik pas mn eigen broeken nu nog net. S avonds wel het knoopje open.



Ik vind het echt een gunstige periode dat we verlof hebben! Op het werk wat minder, maar het lijkt mij dat ze een vacature uit gaan zetten voor vervanging van mijn zwangerschapsverlof, dus dat hoeft niet zo'n probleem te zijn.



Wij hebben het de meeste mensen afgelopen week verteld ook met ruim 10 weken. Vrienden vertellen wij het aankomend weekend want dan zien we de meesten en dan ben ik ruim 11 weken.



Marly klinkt leuk die tompouchen!



Met mij gaat het goed (na de migraine) gisteren wel een naslag van gehad.

Ook heb ik te vroeg gejuicht dat mijn misselijkheid over is.. nadat het een midweekje weg was, van het weekend toch weer terug gekregen. Achja ik vind het niet heel erg.. geeft toch weer een stukje zekerheid (voor mn gevoel) en als ik wat eet is het ook zo weer over!
Alle reacties Link kopieren
Johma en Just fijn allebei een goede echo! Top!

Helemaal met je eens Johma, fijn merk Z8 maar alleen in de sale interessant.



Grote maten bh's kan ik niet bij helpen. Zou denk ik dan wel meteen voor meegroei/voedingsbhs gaan anders kun je dubbel kosten gaan maken.



Hier was de echo ook weer goed. Precies 8 weken dus 4 september. Nog steeds een week achter op m'n berekende datum maar wel in een week precies een week gegroeid dus dat zit helemaal goed. Volgende week vrijdag al de termijnecho maar gok dat ik daarna nog een keer moet omdat ik dan pas 9,5 weken ben. Tompoucen zijn morgen klaar en dan gaan we daarmee naar de opa's en oma's. Morgen ook zoon vertellen voordat we naar de opa's en oma's gaan.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Diene dat die misselijkheid dan weer komt opzetten. Bij mij is het ook nogsteeds niet over helaas! Op de dagen dat het weg blijft maar extra van genieten en hopen dat het met 13 weken een eind over is!



Spannend Marly dat je het ze morgen allemaal gaat vertellen! Hoe oud is je zoon? Ben erg benieuwd naar zijn reactie.

Volgens mij krijg je dan de termijn echo en daarna weer bij 20 weken echo tenminste dat is bij mij en ben nu 9,6 weken.. dus scheelt 1 dag. Wij hebben alvast een pret echo aangevraagd voor 16 weken anders duurt het zo lang met de volgende echo.

Misschien verschilt dat per vk hoor geen idee zou het navragen.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik dacht dat voor de 10 weken sowieso te vroeg was voor een termijnecho maar jij zat er dus ook voor.

Ik krijg sowieso elke afspraak een echo dus zo'n beetje om de week een echo.

Pretecho is ook leuk ja!

Maar dat doen wij niet aangezien we genoeg echo's krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal in de wolken hier! Hartje klopte heel mooi. Vandaag precies 9 weken, scheelt 1 dag met wat ik had uitgerekend, dus helemaal prima! Dit was ook gelijk de termijnecho, dus alleen als we kiezen voor combinatietest volgt er nog een echo. Ben wel gerustgesteld! 1 kleine maar: er was wat bloed te zien in de baarmoeder, dit kon van 2 dingen zijn: of het is nog oud bloed van de innesteling of er hebben 2 eitjes gezeten, waarvan er 1 niet ontwikkelt/bevrucht is(dus dan komt mn gevoel van tweeling toch nog uit).

Het kan dus zijn dat ik binnenkort nog wat bloed ga verliezen, dat vind ik nog wel spannend, maar mn baarmoedermond zat heel mooi dicht, dus ze verwacht niet dat het kindje mee naar buiten zal komen.



Aan ouders en schoonouders verteld, die waren allemaal heel enthousiast, hadden het echt nog niet verwacht. De rest van de week ook aan aanstaande ooms/tantes vertellen.. Aankomend weekend met vrienden een weekendje weg, dus dan willen we het hen ook vertellen.



Ik vind broeken/jeans van mamalicious heel fijn Just.



Fijn dat je echo ook weer goed was Marly!



Succes morgen Snowy, komt vast ook weer goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven