Eind maart 2017 uitgerekend

01-08-2016 15:08 2706 berichten
NaamLeeftijd/leeftijd partnerUitgerekende datumOudere kinderenGeslachtGeboorte/bevallingKimJ2526/2522-03-20170Meisje31-03 bevallen van een dochter!Madiran29/3326-03-20173Verrassing13-03 bevallen van een zoon!Globetrotter9125/3024-03-20170VerrassingPurdey197738/4825-03-20170Verrassing09-04 bevallen van een dochter!Fruitsalad29/3523-03-20170Jongetje03-03 bevallen van een zoon!Pinnetje27/2725-03-20170Meisje28-03 bevallen van een dochter!Bosje1524/2829-03-20171Jongetje26-03 bevallen van een zoon!Schelp8728/2721-03-20170Verrassing23-03 bevallen van een dochter!Happymommy2727/2722-03-20171MeisjeVi00ltje-199026/2921-03-20170JongetjeZeeuwse8828/3327-03-20170Meisje29-03 bevallen van een dochter!Sunshine24627/3023-03-20170Jongetje13-02 bevallen van een zoon!Procne29/3027-03-20170Meisje06-04 bevallen van een dochter!Ice-lady28/2824-03-20170Meisje16-03 bevallen van een dochter!Floortje198134/3801-04-20170Jongetje10-03 bevallen van een zoon!Wortelsap22/3327-03-20170Meisje28-02 bevallen van een dochter!Mama123429/2729-03-20171Jongetje06-03 bevallen van een zoon!Ingeow27/3126-03-20170Meisje20-03 bevallen van een dochter!Minichibi-201625/2518-03-20170JongetjeAirballoon8828/2717-03-20170Meisje29-03 bevallen van een dochter!Mels12323/2723-03-20171MeisjeJazzie8432/3828-03-20171Meisje06-04 bevallen van een dochter!Nogablok?19-03-20171Jongetje27-03 bevallen van een zoon!Irmsz31/2829-03-20170Meisje02-04 bevallen van een dochter!Honingbijtje?20-03-20171Meisje03-04 bevallen van een dochter!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, alweer een tijdje stil hier!

@Kim: voel je je inmiddels alweer iets beter?

@mamma: ik hoop echt en duim voor een volgende goede echo en dat je je jochie nog lang bij je 'binnen' mag blijven!



Geboortekaartjes: wij hebben hem bijna af. Twijfel alleen of we gewicht, lengte etc er ook op zetten. Doen jullie dat wel?

Sporten/ bewegen: ik doe mijn best nog twee uur per week binnen te fietsen, maar wordt wel steeds pittiger. Op woensdag kan ik naar aquafit. Een fijne afwisseling en lekker ontspannen in het water!

Beweging baby: dat is per dag zo wisselend! Herkennen jullie dat? Vandaag weer veel rustiger en dan ben ik toch weer wat onzeker. En tegen de tijd dat je bijna met de VK wil bellen beweegt ie ineens heel erg. Nou ja, blijft gewoon allemaal zo spannend!



Zijn er inmiddels al meiden met verlof? Lijkt me zo heerlijk! Hier nog 4 weken werken... heb inmiddels ook best wat last van mijn onderrug, dus moet er echt rekening mee houden rustig aan te doen. Maar alles voor het goede doel natuurlijk!



Hoop dat het met jullie en de kleine in de buik allemaal goed gaat! Nog een paar weekjes meiden, dan komen de eerste geboorteberichtjes! Wel bijzonder aangezien we al zoveel maanden alles met elkaar delen!
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je het vraagt

Op dit moment nog verkouden en m'n ribben gekneusd door al het hoesten.

Helaas morgen weer aan 't werk , nog 4 weken volhouden en ook dan heb ik verlof





Wij zetten wel lengte en gewicht op het geboortekaartje.



Dat soms minder voelen van de kleine herken ik wel , en inderdaad als je wil gaan bellen dan worden ze opeens wakker haha .



Gek he dat het waarschijnlijk niet zo heel lang meer gaat duren voordat de eerste zich aankondigt.



Is bij iedereen de kraamzorg al geweest ?
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Op wat lichamelijke ongemakken na gaat het redelijk met me. Hormonaal gezien gaat het iets minder, want ben een beetje uit ballans geloof ik. Nu is daar ook een reden voor; schoonvader ligt terminaal. Dus die hele situatie hakt er behoorlijk in. Hoe dubbel kan het leven zijn he?



Maar goed, de voorbereidingen voor de komst van ons kindje gaan natuurlijk ook gewoon door.

# We hebben eindelijk een naam gevonden, daar hoef ik dus niet meer over te stressen.

# Geboorte kaartje zijn we ook al uit, moeten alleen nog een keer langs om een opzet te maken.

# Baby meubels/ kinderwagen/ maxicosie is binnen. En de baby kamer is nu een eind klaar, op de aankleding na.



Woensdag komt er iemand langs van de kraamzorg, ben erg benieuwd wat ze allemaal gaan vertellen/vragen. Door de hele situatie van mijn schoonvader ben ik helemaal vergeten om erover na te denken dus ik zie het een woensdag wel.

En ohja, nog 3 weekjes werken en dan gaat mijn verlof in.



Hopelijk gaat het met de rest ook allemaal goed. Het aftellen is begonnen.... spannend!
Alle reacties Link kopieren
Wat naar Zeeuwse! Veel sterkte



Ik heb de intake net gehad met de kraamzorg, het buro geeft me een fijn gevoel. Baby uitzet is ook compleet, vorige week uit geweest voor het beddengoed, de box is geleverd en moet alleen nog in elkaar gezet worden. Verder moet er nog geverfd worden maar dat gaat mijn man binnenkort doen.



Lichamelijk gaat het hier goed, werken gaat nog prima en dat wil ik tot eind februari volhouden, soms wat maagzuur maar verder geen klachten, kan me Nogsteeds niets voorstellen bij het last hebben van hormonen wat veel zwangere hebben (misschien wel fijn dat ik het niet heb haha)



Donderdag weer groei echo en gyn controle.
Oh nee Zeeuwse Wat enorm naar, heel veel sterkte!



Wortelsap, fijn dat je niet zo veel klachten hebt, lijkt mij heerlijk! Lekker van genieten



Mama1234, wat een spannende tijd voor jullie. Ik hoop dat ze hem niet eerder hoeven te halen, maar uiteindelijk gaat het zoals je zelf ook zegt om de gezondheid van jullie kleintje en ook hij gaat groot worden! Sterkte en houd ons op de hoogte.



Bij ons komt het kraambureau woensdagavond langs, ben benieuwd. Onze uitzet is nog niet helemaal compleet, ik moet nog een box, eventueel wipstoeltje en wat kleine spulletjes zoals een badje, badthermometer, kruik (ik wil denk ik zo'n elektrische van Soozly, even overleggen morgen met het kraambureau) en manicuresetje. Ook heb ik nog geen luiertas.

Verder moet het geboortekaartje ook nog geregeld worden, die gaat mijn man ontwerpen want hij is grafisch ontwerper van beroep. We zijn ons al een beetje aan het oriënteren! Wij zetten ook de lengte en het gewicht wel op het kaartje denk ik.

Die ontbrekende spulletjes regelen (en kleertjes wassen!) is het eerste wat ik ga doen als ik met verlof ga, en de vluchttas klaarzetten natuurlijk. Daar kijk ik wel naar uit! Ik moet na vandaag nog maar 10 dagen werken en dan gaat mijn verlof alweer in!



verder ervaar ik hier ook een erg drukke baby, mijn man voelt hem ook heel erg vaak, heel leuk vinden wij dat. Alleen soms doet het ook wel pijn, hij verdrukt vaak ''iets'' bij mijn ribben rechtsboven. Soms schiet ik op mijn werk (kantoorbaan) echt uit mijn stoel.



Zelf had ik afgelopen weekend een dipje, zaterdag best wat dingetjes gedaan (ik ben al beperkt in wat ik kan de laatste tijd, maar voor mijn doen was het ''veel'') en ik heb eigenlijk sinds zaterdag veel harde buiken. Zondag hele dag in bed geleden omdat ik krampen had in mijn onderrug, onderbuik en uitstralend naar mijn benen. Ik heb het idee dat het voorweeën waren (voelde eigenlijk als menstruatiepijn), maar ze kwamen niet regelmatig dus ik wilde niet meteen de verloskundige bellen. Gisteren was ik toevallig een dagje vrij en voelde ik me ook niet lekker, nu aan het werk en gaat het wel weer maar ik ben er wel een beetje van geschrokken. Krampen zijn voor het grootste deel weg geebt. Ik heb gegoogled en las dat het indalingsweeën kunnen zijn. Heeft 1 van jullie dit ook al ervaren?



Verder heb ik straks een groeiecho om te kijken of onze baby inderdaad twee weken voorligt, als dit zo is gaan ze denk ik verder testen op suiker. Ik ben benieuwd wat hieruit gaat komen.
Alle reacties Link kopieren
zeeuwse heel veel sterkte



wortelsap wat fijn dat je zo weinig klachten hebt. Heerlijk



fruitsalad denk je wel om jezelf en de kleine ?

Gelukkig gaat het nu weer beter, hier geen last van indalingsweeen.

Wat leuk dat jullie de kaartjes zelf gaan ontwerpen!



Hier heb ik nog steeds geen afspraak staan met het kraamzorg bureau, met inschrijven duurde het ook al erg lang voor ik een bevestiging kreeg ( 3 weken ofzo)

Denk dat ze het op het moment erg druk hebben.

Van de week maar eens even contact opnemen.
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte in deze emotionele tijd Zeeuwse.

Ik ben benieuwd naar je groeiecho Fruitsalad.

Als je twijfelt, gewoon ff zelf bellen Kim.



Mijn schoonmoeder was gisteren een dagje over uit Zwijndrecht (wij wonen in Tilburg). Ik had gauw een 2D echo besproken bij de verloskundige praktijk.

Ze kreeg de kleine net niet meer geheel in beeld en ze wilde bij het geslacht weg blijven. Ik wil het nog steeds niet weten.

De echo dame heeft ons verrast en een paar 3D foto's genomen. Dat was toch leuker dan ik dacht! Mijn schoonmoeder heeft al 6 kleinkinderen en ze had nog nooit een 3D echo zo gezien. Ze was helemaal verrast en enthousiast.

Ons kindje weegt nu ongeveer 1800 gram en waarschijnlijk komt dat uit op 6 tot 7 pond.

En de baby zelf loopt misschien een week voor in de groei. Dat was verwaarloosbaar.

Volgende week hebben we een combinatie afspraak met echo en gesprek over de bevalling en medicatie.
Kim, ik let op mezelf hoor! Ik werk nu natuurlijk al 25% minder en heb ook met de bedrijfsarts afgesproken dat ik het aangeef als het niet meer gaat. Gelukkig nog maar 9 werkdagen tot m'n verlof



Purdey, wat leuk dat jouw schoonmoeder bij jou voor het eerst een 3D foto heeft gezien! Vast ook heel bijzonder voor haar.



Mijn groeiecho was goed, omvang buikje en hoofdje zijn boven gemiddeld (maar nog steeds binnen de lijnen) en beentjes zijn gemiddeld. Gewicht is 1935 gram en is ook gewoon prima, geen tekenen dat hij twee weken voor zou lopen en geen redenen tot zorgen gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen !

Dat schiet al op ! lekker vooruitzicht hoor.

En natuurlijk fijn dat de echo ook goed was.
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je een goede echo hebt gehad fruitsalad!



En wat leuk Purdey, onverwacht een 3D echo!



Hier is het kaartje nu af, inclusief gewicht en lengte .
Alle reacties Link kopieren
Oké... wasverzachter...

Ik dacht; goh wat zou het leuk zijn om de babyspullen te wassen met Robijn zwitsal wasverzachter. Dan is het zacht en ruikt het overal naar Zwitsal.

Nou zei mijn schoonmoeder dat babyspullen niet met wasverzachter gewassen mogen worden. O ja...

Ook niet Zwitsal?

Wat doen jullie? Kleertjes, luiers, badcapes, lakens niets met wasverzachter? Of alleen de kleertjes niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik begreep inderdaad zonder wasverzachter. Heb dus extra zacht en neutraal wasmiddel gekocht en daar alles maar mee gewassen... voor de zekerheid hoor. Want het zou toch raar zijn als je niet met Zwitsal wasverzachter mag wassen???
Alle reacties Link kopieren
Net even gegoogled: om mens en gezondheid kom ik wel tegen dat deze wasverzachter van robijn speciaal is ontwikkeld voor het wassen van babykleertjes en dus extra zacht is. Alleen niet hypoallergeen. Lijkt mij dus dat het echt geen kwaad kan, maar ben natuurlijk ook geen expert.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij maakt het helemaal niet zoveel uit hoor maar gaat het er meer om dat kind een allergie kan hebben voor wasverzachter en daarom hebben ze het liefst dat je met hypoallergene wasmiddel wast.
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook begrepen zonder wasverzachter, heb de eerste lading hydrofielen, doeken, kleertjes en beddengoed met alleen wasmiddel gewassen.



Vandaag weer een echo gehad en gesprek met de gyn, ze blijft wel groeien en word nu op ongeveer 1200 gram geschat (31+3). Over anderhalve week weer een groeiecho, er werd mij aangeraden om nu toch te gaan minderen met werken aangezien ik veel uren maak en wisselende diensten (ook wel eens savonds of snachts) dus dat ga ik nu ook doen, het is tot begin maart toch nog rustig en sinds mijn man in het bedrijf is gekomen kan ik ook met een gerust hart minder gaan werken. Ik denk ook dat ik gewoon bij 34 weken al volledig verlof neem.



Vandaag werd mij ook verteld dat als de groei niet meer of nauwelijks vordert dat ze haar eerder gaan halen, gelukkig is dat nog niet zo maar daar schrok ik best wel van! Ik hoop toch dat Ik haar nog minimaal tot 37 weken bij me mag dragen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wortelsap. Wat een verhaal! Laten we hopen dat met ietsje meer rust je meisje nog lekker lang bij je blijft en groeit! En fijn dat je nu wat rust kunt nemen.
Alle reacties Link kopieren
Wortelsap, laten we hopen dat ze nog lekker lang bij je mag blijven wanneer gaan ze dat beslissen?



Hier even een ego post: nog 4 dagen werken en dan begint mijn verlof joehoeeeee!!
Alle reacties Link kopieren
Dat is even schrikken wortelsap hopelijk blijft ze nog fijn even zitten !



airballoon wat een heerlijk vooruitzicht ! geniet lekker van je verlof.



Hier nog 3 weken werken, kan me niet snel genoeg gaan.
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
@ Wortelsap Dat is toch wel schrikken als ze zulke dingen tegen je vertellen. Ik hoop dat je lekker kunt gaan rusten en dat het beebje voorlopig nog in je buik mag blijven.



Morgen mogen we weer naar het beebje kijken. Hebben jullie al nagedacht over pijnmedicatie bij de bevalling?

Ik wil het eigenlijk eerst zonder medicatie proberen en mocht het nu te lang duren (dan bedoel ik echt 2 dagen of zo) en ik raak te vermoeid dat ik dan alsnog voor de ruggenprik ga.

Laatst zei iemand tegen me: je moet gewoon voor de ruggenprik gaan en daar moet je niet eens over nadenken...
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het op eigen kracht doen en mocht het echt veel te lang duren dan wil ik een ruggenprik .





En waarom zou je dan gewoon voor de ruggenprik moeten gaan ?

Ik ben er helemaal niet van ook omdat ik weleens heb gehoord dat het schade aan kan brengen .
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik ook gehoord Kim dat alle pijnmedicatie niet lang genoeg zijn onderzocht om schade uit te kunnen sluiten bij kinderen op latere leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
En hoe zit het met inknippen en inscheuren? Ik hoorde laatste op tv dat vrouwen te vroeg worden ingeknipt (onnodig) en daar later veel last van hebben.
Alle reacties Link kopieren
Moet er toch niet aan denken bbrrr.



Daarom eigenlijk gewoon helemaal niet.



Heb je nog geen bevalplan besproken bij de vk ?
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Daar weet ik helemaal niks van en wil ik ook niet over nadenken op dit moment



Ik heb aangegeven bij de vk dat ik er vanuit ga dat ze allemaal deskundig genoeg zijn en ik wel wil weten wat ze doen maar verder vertrouw op hun kennis.
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Ik heb morgen een afspraak over pijnmedicatie en geboorteplan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven