Hoe flirt jij op een date?

22-01-2017 22:45 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam toevallig een filmpje op YouTube tegen over flirten op een date. Nou hier dacht ik dus bewust nooit over na. Maar het is schijnbaar belangrijk om sexual tension te creëren. Daar ben ik ook niet zo bewust mee bezig. Ik ben meer bezig met het gesprek en uiteraard maak ik grapjes. Dat is denk ik mijn manier van flirten. Maar echt niet diep in de ogen kijken, of sexy met je haar doen ofzo.



Dus ik vroeg me af.. gezien het aantal dating topics, hoe jullie flirten op een date! Misschien steken we nog wat van elkaar op
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 22 januari 2017 @ 23:07:

Ik spreek toch geen Chinees?



Ik denk toch van wel want wat je opschrijft slaat nergens op.



Je flirt om te laten merken dat je de ander leuk vindt/wel ziet zitten.

En dan is het aftasten of de ander jou ook zit zitten.

Dit proces gaat vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:safrat schreef op 23 januari 2017 @ 11:36:

maar vooral de aandacht die ik de ander geef, alsof de rest niet ter zake doetHeel herkenbaar.
quote:safrat schreef op 23 januari 2017 @ 11:36:

[...]





Ik herken dit wel. Ik ben dan zelf verbouwereerd en de man in kwestie zelfs soms boos, want, ja de signalen waren toch echt daar. Bij mij is het een combinatie van factoren. Het zit in oogcontact, lach, beweging, maar vooral de aandacht die ik de ander geef, alsof de rest niet ter zake doet. Voor de man is het simpelweg het afwerken van een checklist. Wulpse gebaren? Check. Aan haar haar zitten? Check. Wat allemaal leidt tot een hoop misverstanden. Ergens denk ik ook wel dat het de wens van de ander is om de signalen als flirtgedrag te zien. Daarnaast hebben sommige mannen zo'n enorm ego dat ze in alles wel bevestiging kunnen vinden. Maar over het algemeen veroorzaak ik dat misverstand zelf.Waarom zou je dat nou weer zelf veroorzaken?
quote:badmeester schreef op 23 januari 2017 @ 13:31:

[...]





Waarom zou je dat nou weer zelf veroorzaken?Omdat het mijn gedrag is? Als iemand mij uitvraagt en ik weet niet waarom dan vraag ik me af wat de aanleiding was en vaak ben ik dat dus zelf.
quote:safrat schreef op 23 januari 2017 @ 14:00:

[...]





Omdat het mijn gedrag is? Als iemand mij uitvraagt en ik weet niet waarom dan vraag ik me af wat de aanleiding was en vaak ben ik dat dus zelf.Oneens. Ik vind dat je dat teveel op jezelf betrekt.
Alle reacties Link kopieren
quote:safrat schreef op 23 januari 2017 @ 14:00:

[...]





Omdat het mijn gedrag is? Als iemand mij uitvraagt en ik weet niet waarom dan vraag ik me af wat de aanleiding was en vaak ben ik dat dus zelf.



Als ik op stap ga vinden mannen het blijkbaar leuk om met mij te flirten,

En dat is dan mijn eigen schuld? Wat een rare gedachtegang heb jij.



Je moet er niet teveel achter zoeken, ik denk dat je er meer van maakt dan dat het is
quote:safrat schreef op 23 januari 2017 @ 14:00:

[...]





Omdat het mijn gedrag is? Als iemand mij uitvraagt en ik weet niet waarom dan vraag ik me af wat de aanleiding was en vaak ben ik dat dus zelf.Nou het ligt gewoon aan de mannen hoor. Als ik op stap ga en ze flirten met mij, ligt dat echt niet aan mij. Die mannen beslissen toch om te gaan flirten, op die beslissing heb ik geen invloed hoor.
quote:badmeester schreef op 23 januari 2017 @ 14:05:

[...]





Oneens. Ik vind dat je dat teveel op jezelf betrekt.Ja, niet alles ligt bij mij natuurlijk. Het is actie en reactie. Dat neemt niet weg dat je zelf een aandeel hebt gehad in het gebeuren.
quote:safrat schreef op 23 januari 2017 @ 14:18:

[...]



Ja, niet alles ligt bij mij natuurlijk. Het is actie en reactie. Dat neemt niet weg dat je zelf een aandeel hebt gehad in het gebeuren.Case closed
quote:Philae2 schreef op 23 januari 2017 @ 14:15:

[...]



Nou het ligt gewoon aan de mannen hoor. Als ik op stap ga en ze flirten met mij, ligt dat echt niet aan mij. Die mannen beslissen toch om te gaan flirten, op die beslissing heb ik geen invloed hoor.



Ik had het eigenlijk helemaal niet over flirten tijdens het uitgaan. Dat doe ik alleen in gezelschap van 3 lange mannen. Niemand die dan met mij flirt.

Ik bedoelde meer de ongewenste liefdesverklaringen op het werk met daarbij de verontwaardigde reactie als je nee zegt. Natuurlijk ligt het ook aan de man, want hij interpreteert die signalen niet goed. Maar ik begrijp ook waarom die ander dat verkeerd interpreteert.
quote:lindaatje1900 schreef op 23 januari 2017 @ 13:09:

[...]





Ik denk toch van wel want wat je opschrijft slaat nergens op.



Je flirt om te laten merken dat je de ander leuk vindt/wel ziet zitten.

En dan is het aftasten of de ander jou ook zit zitten.

Dit proces gaat vanzelf.Je bedoelt uiteraard alleen maar dat je een andere mening dan ik heb, maar het wat rot onder woorden brengt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 23 januari 2017 @ 19:07:

[...]



Je bedoelt uiteraard alleen maar dat je een andere mening dan ik heb, maar het wat rot onder woorden brengt.



je verwart nog steeds definitie en mening met elkaar

maar daar zullen we het ook wel niet over eens zijn
Goed geraden



Ik kan morgen* de Wikipedia pagina naar eigen inzicht aanpassen hè. Is de wikipedia-definitie dan nog steeds de definitie?



*vanavond geen zin
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 23 januari 2017 @ 19:21:

Goed geraden



Ik kan morgen* de Wikipedia pagina naar eigen inzicht aanpassen hè. Is de wikipedia-definitie dan nog steeds de definitie?



*vanavond geen zinnee
Oh, dus er is geen vaste definitie. Nou, dat is nou precies wat ik ook vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 23 januari 2017 @ 19:27:

Oh, dus er is geen vaste definitie. Nou, dat is nou precies wat ik ook vind.



maar ik zou het nou zo leuk vinden als je ergens, zelfs al is het een totaal onbetrouwbare, een bron vandaan kunt toveren die er dezelfde definitie op nahoudt als jij

want ik heb echt gezocht, en ik vind alleen maar definities die de mijne bevestigen.
Ik zou me echt vereerd voelen wanneer je mij als onbetrouwbare bron zou willen aanvaarden



Nee, maar even serieus;

Stap 1: iemand lijkt je op het eerste gezicht leuk

Stap 2: flirten; je laat al je amoureuze vaardigheden los op iemand om uit te zoeken of je diegene inderdaad echt leuk vindt. Het gaat je daarbij om de reacties van de ander op jouw gedrag.
flirt (de; m)

1

niet serieus bedoelde versierpoging



flir·ten (flirtte, heeft geflirt)

1

zich versierderig gedragen zonder serieuze bedoelingen: met iem. flirten



http://www.vandale.nl/gra ... ekenis/nederlands/flirten
Tsja, ik vind echt dat ik gelijk heb.
quote:Amand schreef op 23 januari 2017 @ 19:39:

Tsja, ik vind echt dat ik gelijk heb.En wij vinden van niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 23 januari 2017 @ 19:38:

Nee, maar even serieus;

Stap 1: iemand lijkt je op het eerste gezicht leuk

Stap 2: flirten; je laat al je amoureuze vaardigheden los op iemand om uit te zoeken of je diegene inderdaad echt leuk vindt. Het gaat je daarbij om de reacties van de ander op jouw gedrag.



Herken het echt niet. Doe je het dan puur om de reacties te observeren en wat dat vertelt over diegene, of ben je (ook) op zoek naar naar tegenstrijdigheden tussen wat iemand claimt te zijn en werkelijk is?



Ik heb persoonlijk de ervaring dat mensen zich meestal vrij snel bloot geven dus ik jaag daar niet achteraan of zo. Komt vanzelf als ze zich comfortabel voelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 23 januari 2017 @ 19:07:

[...]



Je bedoelt uiteraard alleen maar dat je een andere mening dan ik heb, maar het wat rot onder woorden brengt.



Nee, het is geen flirten.

Flirten is iets heel anders.

Dat heeft niks met een mening te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 23 januari 2017 @ 19:21:

Goed geraden



Ik kan morgen* de Wikipedia pagina naar eigen inzicht aanpassen hè. Is de wikipedia-definitie dan nog steeds de definitie?



*vanavond geen zinMoeilijk hè, je ongelijk toegeven?
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 23 januari 2017 @ 19:38:

Ik zou me echt vereerd voelen wanneer je mij als onbetrouwbare bron zou willen aanvaarden



Nee, maar even serieus;

Stap 1: iemand lijkt je op het eerste gezicht leuk

Stap 2: flirten; je laat al je amoureuze vaardigheden los op iemand om uit te zoeken of je diegene inderdaad echt leuk vindt. Het gaat je daarbij om de reacties van de ander op jouw gedrag.



Gewoon stug volhouden.



Stap 1; ja, dan wil je gaan flirten

Stap 2; je laat de ander merken dat je iemand leuk vindt op allerlei denkbare manieren. En thats it.



Wat jij er dan allemaal bij gaat halen heeft niks met flirten te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven