40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn zeg, Joost! Heerlijk genieten nu!
Alle reacties Link kopieren
Geweldig nieuws Joost!!! Yeah!!!!
Alle reacties Link kopieren
Dank u!



Genieten lukt nu pas ja. Er ligt een tas met roze kleertjes in de auto man was enthousiaster aan het shoppen dan ik
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder was 28 toen ze haar eerste kind kreeg, dat er al na 6 maanden uit kwam. Dit was in 1958. Dit kind stierf binnen 24 uur. In 1960 kwam mijn zus, op haar 29e. Er kwam geen tweede meer. Tot ze een jaar of 35 was. Dat werd een miskraam. Maar in 1970, ze het kind op haar buik geschreven had, kwam ik!

Dus....
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 21 januari 2017 @ 14:40:

nipt was goed! We krijgen een meisje!. Jaaah, wat fijn Joost. Gefeliciteerd.
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat een top nieuws!!!! Blij voor je Joost





Fijn weekend allemaal
Alle reacties Link kopieren
Veel geluk met je dochter!
Alle reacties Link kopieren
Dank!



Eefje, wanneer krijg jij uitslag?
Alle reacties Link kopieren
Uitslag duurt 2 weken. Heb afgelopen maandag bloed laten prikken, bijna week geleden. Meestal is de uitslag binnen twee weken binnen. Dus ik hoop deze week al.
Alle reacties Link kopieren
Uitslag binnen...

Alles is goed. En het wordt een jongetje
Alle reacties Link kopieren
Ooh Eefje wat fijn!! Genieten! Wat leuk, een jongen! Gefeliciteerd!



Echt super dat je het geslacht ook weet, was bij ons geen mogelijkheid voor bij nipt. Flauw want als iets makkelijk uit die test te halen is. Misschien een leuke reden om pretecho te laten doen binnenkort!
Wat super gaaf Joost dat je al weet dat je een gezonde meid krijgt, gefeliciteerd! Leuk zeg dat je heerlijk hebt gewinkeld samen met je man naar schattige meisjeskleding, leuk leuk leuk. Nu kan het alleen nog maar fijner worden, meer en meer genieten.



Cool dat ook jij Eefje die net zo lang in verwachting is al ik het al weet jehhhhhhhhh een kerngezonde jongen! Echt helemaal geweldig, gefeliciteerd!



Ik wil het ook zo graag weten, ik vraag het ook elke keer hahaha.... maar ze zeggen het niet te kunnen zien
Alle reacties Link kopieren
Ow fijn eefje! Gefeliciteerd met je zoon!



Reckless, ik zou het doen.
Alle reacties Link kopieren
Eefje, supergoed nieuws meid. En leuk dat je een jochie krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was voor mij een klotedag. Dochter van 17 is opgenomen op een gesloten afdeling van psychiatrie ivm erge suicidale gedachten en automutilatie.
Och lieverd... wat vreselijk...... wat is dat erg voor je Swinta, wat zul jij je een zorgen maken..... Gelukkig is ze nu wel veilig en in goed handen. Ik hoop dat het gauw beter zal gaan met je dochter. Ik geef je een hele dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
Ow bah Swinta. Wat zal ze zich verschrikkelijk voelen. Ik hoop dat ze haar daar kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Swinta wat vind ik dit vreselijk voor je, wat een verdriet en zorgen. Dat ze nu hulp krijgt en veilig is lijkt me voor nu het belangrijkste. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ooohh Swinta! Wat vreselijk zeg. En ook voor een moederhart, om je dochter zo ongelukkig te zien. Lief dat je dan alsnog gelukswensen aan mij kunt overbrengen. Je bent een schat! Hoop dat je dochter goed begeleid kan worden en er sterker uit gaat komen.
Alle reacties Link kopieren
Eefje, al wat gehoord?



Ca. 1 op de 5 mensen vraagt of mijn zwangerschap gepland is . Mensen die mij langer kennen weten beter.

We hadden een berichtje op fb staan. Man zei net: dat laatste berichtje reageer ik wel op. Er staat: "Dat was onverwachts denk ik.... ".

Sommige gedachten moet je voor je houden
Alle reacties Link kopieren
Bij Eefje was alles goed toch?



Jeetje Joost, wat een aanname in die reactie.. wij hebben het niet openbaar gemaakt op fb en de rest die we het vertellen weet vaak dat we ermee bezig waren en zijn heel blij voor ons. Heb de vraag of het gepland was wel 1 keer gehad bij moeder klasgenootje dochter.



Zou het kunnen komen door leeftijdsverschil tussen baby en jullie andere kind(eren)? Mensen plannen een wat groter leeftijdsverschil over het algemeen niet in dus dan zal het wel een ongelukje zijn? Maar idd, soms moet je je aannames vooral bij jezelf houden
Alle reacties Link kopieren
quote:reckless schreef op 24 januari 2017 @ 20:15:

Bij Eefje was alles goed toch?



Jeetje Joost, wat een aanname in die reactie.. wij hebben het niet openbaar gemaakt op fb en de rest die we het vertellen weet vaak dat we ermee bezig waren en zijn heel blij voor ons. Heb de vraag of het gepland was wel 1 keer gehad bij moeder klasgenootje dochter.



Zou het kunnen komen door leeftijdsverschil tussen baby en jullie andere kind(eren)? Mensen plannen een wat groter leeftijdsverschil over het algemeen niet in dus dan zal het wel een ongelukje zijn? Maar idd, soms moet je je aannames vooral bij jezelf houden





Och ja. Zwangerschapsalzheimer....

Een jongetje natuurlijk!



Ik denk het. Maar zoon heeft andere papa. En dat weet iedereen ook. Mensen die mij goed kennen, weten dat het niet mijn plan was om het bij 1 te laten.

En man is pas 30 ;) en had geen kinderen.



We hebben het eerst iedereen die we het persoonlijk wilden vertellen, persoonlijk verteld.



Ik verbaas me wel vaker. Pas iemand die vroeg of ik het nog leuk had in mijn relatie... Wrs reageerde ik niet snel genoeg op een vraag onder invloed van hcg.
Alle reacties Link kopieren
"Is het gepland?" Die vraag heb ik zo ontzettend vaak gehoord. Op een gegeven moment was dat niet zo leuk meer. Nu hoor ik constant: " De zwangerschap is nu natuurlijk veel zwaarder omdat je zo oud bent." . Soms reageer ik dan met: "Ik ben nog zo jong van lichaam dat ik zwanger kon worden."



Met dochter gaat het redelijk. Ze vindt het fijn in de groep en gaat vandaag beginnen met medicijnen (denk aan prozac bijv) Nu moet haar vader (mijn ex dus) en ik afspraken maken over haar veiligheid na de opname die ongeveer twee weken zal duren. En dat is een pittige klus want haar vader en ik kunnen niet zo goed communiceren. Dochter heeft haar vader om haar kleine pinkje gedraaid en hij waait vrolijk met haar mee. Wat dochter niet wil, gebeurt dus ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ow communiceren met exen... is het zijn enige kind? Kan iemand met die gesprekken helpen? Misschien van de instelling waar ze nu verblijft?

Als ik iets per mail doe, laat ik man nog weleens meekijken.

Hopelijk slaat de AD aan zonder gekke bijwerkingen. Goed dat ze het daar fijn vindt.



Reactie op dat ik in het ziekenhuis moet bevallen: dat is natuurlijk vanwege je leeftijd!

Van het gepland zijn vragen mensen heel vriendelijk, maar ik vind het een onbeleefde vraag. Zelfs schoonvader maakte een opmerking: "ik ga er vanuit dat dit de bedoeling was...".
Wat storend dat mensen zo onbeleefd kunnen reageren op een zwangerschap. Probeer je er alsjeblieft zo min mogelijk van aan te trekken.



Gelukkig Swinta dat je dochter zich fijn voelt in de groep.



Ik was gister aan het praten met buurman over van alles en nog wat. Toen zei hij dat mijn partner en ik een kind moeten nemen hahaha... Dat vond ik zo grappig.... Hij zal wel gedacht hebben, dat mag wel na bijna 8 jaar samen zijn Ik zei dat we ermee bezig zijn. Maar ik dacht nee ik moet het gewoon zeggen dat ik in verwachting ben. Mijn partner en ik wilden het eigenlijk pas na de echo van 16 weken zeggen. Omdat we dan toch nog wat meer zekerheid hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven