Kraamcadeautje

23-01-2017 18:53 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Binnenkort ga ik op kraamvisite bij iemand die ik eigenlijk niet zo heel goed ken. Ik ken hun smaak ook niet.



Wat voor kraamcadeautje is leuk om te geven? Of wat vonden jullie leuk om te krijgen? En waarvoor je dus niet zo nodig iemands smaak hoeft te weten.



Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!
Alle reacties Link kopieren
quote:my-little-appletree schreef op 23 januari 2017 @ 19:26:

[...]





Er geven hier allemaal moeders aan wat ze leuk vonden om te krijgen, dat lijken me goede tips. Toen ik net moeder was geworden wilde ik juist dingen voor mijn kind, iets voor mezelf hoefde echt niet. Ik had de grootste lol die dingen uitpakken om te zien wat er allemaal voor de kleine was en hoe hij verwelkomt werd in de familie.



Een cadeautje voor de moeder kan hoor, maar zou ik niet als het cadeau doen. Eerder iets kleins voor de moeder er bij.



Ik zou overigens ook gewoon vragen of er nog dingen zijn die ze graag willen, ik heb van sommige spullen zo veel gehad dat ze niet gebruikt zijn of dingen gekregen die andere heel handig vonden en ik helemaal niet (omslag rompers waar sommige andere bij zweren). Ik vond persoonlijke cadeaus heel leuk, maar 3 besteksetje met naam is een beetje overdreven dus dan is het handig om te weten of ze die al hebben bijvoorbeeld.Vind het trouwens ook een beetje raar dat in onze geëmancipeerde samenleving alleen wordt gedacht aan "cadeautje voor moeder". Waarom niet (ook) voor de vader? Is die minder trots op zijn kind ofzo, of is vader alleen maar een aanhangsel op dat moment dat buiten de gebeurtenis staat en vanaf de zijlijn mag toekijken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Hebben ze geen lijst?

Iets daarvan?



Een bon "goed voor een avondje babysitten"?

Zodat zij over 3 maand een avond naar de film of op restaurant kunnen.
Ik ben gek op prentenboeken, daarmee kon je mij (en m'n kindje) heel veel plezier doen. Ik weet niet wat je budget is maar ik gaf laatst een persoonlijk prentenboek van &oskar.
quote:pejeka schreef op 23 januari 2017 @ 19:29:

[...]





Vind het trouwens ook een beetje raar dat in onze geëmancipeerde samenleving alleen wordt gedacht aan "cadeautje voor moeder". Waarom niet (ook) voor de vader? Is die minder trots op zijn kind ofzo, of is vader alleen maar een aanhangsel op dat moment dat buiten de gebeurtenis staat en vanaf de zijlijn mag toekijken?

Men geeft vaak een cadeautje aan moeder omdat die tijdens de zwangerschap en bevalling het meest heeft afgezien. Lekker douchegel bijvoorbeeld, omdat het heerlijk is even te kunnen douchen zonder die buik die in de weg zit.



Kon je dat serieus niet zelf bedenken?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 23 januari 2017 @ 19:29:

[...]





Vind het trouwens ook een beetje raar dat in onze geëmancipeerde samenleving alleen wordt gedacht aan "cadeautje voor moeder". Waarom niet (ook) voor de vader? Is die minder trots op zijn kind ofzo, of is vader alleen maar een aanhangsel op dat moment dat buiten de gebeurtenis staat en vanaf de zijlijn mag toekijken?Je neemt meestal een cadeautje mee voor het kind niet voor de ouders. Soms ook wat voor de moeder omdat de moeder net 9 maanden zwanger is geweest en bevallen wat vaak geen pretje is of ze die tijd iets niet hebben mogen eten en je dus dat voor ze mee neemt. Waarom zou je de man ook iets moeten geven? Ik doe het wel hoor als ik iets leuks weet, maar vind dat er niet perse bij horen. Waarom vind jij de man en de vrouw gelijk hierin? Ze zijn misschien net allebei ouders geworden, maar er zit een behoorlijk verschil in 9 maanden zwangen zijn en bevallen (en eventueel borstvoeding geven) als vrouw of als man wachten tot de kleine er is.
Alle reacties Link kopieren
Een gepersonaliseerd boekje?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een bon gaan..



Ik weet bij mezelf dat ik een beetje gek werd van alle kleertjes , het was gewoon teveel. Had zelfs 3 dezelfde setjes gehad.



Wat ik ook heel leuk vond om te krijgen was spullen zoals : Mijn eerste jaar boek , een setje om in gips voet afdrukje te maken dat soort spulletjes.
quote:Mietrot schreef op 23 januari 2017 @ 19:31:

Hebben ze geen lijst?

Iets daarvan?



Een bon "goed voor een avondje babysitten"?

Zodat zij over 3 maand een avond naar de film of op restaurant kunnen.



Ze kent die mensen niet heel goed he? Ik zou die niet op laten passen.

Zon babyfloat was ik ook blij mee maar een vriendin die zwemmen haat vond het een flutcadeau. Dat moet je wel weten!

(XXL) hydrofiel ook altijd heel fijn!
Oh en knuffels kon ik niet meer zien. Zou ik niet doen
Alle reacties Link kopieren
quote:my-little-appletree schreef op 23 januari 2017 @ 19:35:

[...]





Je neemt meestal een cadeautje mee voor het kind niet voor de ouders. Soms ook wat voor de moeder omdat de moeder net 9 maanden zwanger is geweest en bevallen wat vaak geen pretje is of ze die tijd iets niet hebben mogen eten en je dus dat voor ze mee neemt. Waarom zou je de man ook iets moeten geven? Ik doe het wel hoor als ik iets leuks weet, maar vind dat er niet perse bij horen. Waarom vind jij de man en de vrouw gelijk hierin? Ze zijn misschien net allebei ouders geworden, maar er zit een behoorlijk verschil in 9 maanden zwangen zijn en bevallen (en eventueel borstvoeding geven) als vrouw of als man wachten tot de kleine er is.



Ik zie dan alleen maar twéé mensen die net allebei ouder zijn geworden en daar allebei trots op zijn, en als de man zijn vrouw dan in die maanden van zwangerschap oprecht heeft ondersteund, dan is hij net zo goed iemand die een cadeautje verdient.



Vind het altijd vreemd dat er wel steeds wordt gepraat over een cadeautje voor het kind en voor de moeder, en dat de vader dan blijkbaar maar even een soort van derderangs rol op de achtergrond speelt.



Ik bedoel, als vrouwen op een bepaald moment op de tweede rang gezet worden, dan hebben ze de mond vol over gelijkwaardig en emancipatie en weet ik nog wat meer. En terecht. Maar waarom zouden we dan wél de vader in een onzichtbaar hoekje mogen/moeten zetten als er een kind geboren wordt en alle aandacht alleen maar focussen op baby en moeder?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik trouwens ook heel leuk vond mocht je iets voor de moeder kopen , is dat er ook aan me partner werd gedacht.
Een niet duur cadeau dat ik heel leuk vond was een Nijntje boekje, het hoeft niet gelijk heel duur te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:oxygen- schreef op 23 januari 2017 @ 19:08:

Met kleertjes was ik eerlijk gezegd niet heel blij, weinig mensen die m'n smaak wisten te raden.



Boekjes/speelgoed/bonnen daarentegen zijn maximaal benut.



(Bonnen van bijv. Hema, Prénatal, Fashioncheque (die op veel webwinkels in te leveren is, Zara, H&M).



Mocht je toch voor kleding kiezen, kies dan neutrale kleurtjes, Noppies newborn collectie za het ongetwijfeld altijd goed doen. (Een reden dat ik 'foute' kleertjes kreeg, was omdat het veelal van de H&M en destijds V&D kwam, wat voor mijn zoontje een té ruime pasvorm had, ergo het stond niet, en hij droeg het niet).Zo zie je maar hoe persoonlijk dat is, want ik vind Noppies echt afschuwelijk. Zou je mij eigenlijk totaal geen plezier mee doen.
Am Yisrael Chai!
Mijn kind had zachte badslippertjes (dus echt met een bandje over het voetje en dan die blote teentjes) en een bijpassend badjasje gekregen.

Zo van 'ook zij moet even bijkomen'.

ik heb me kapot gelachen.

Je hebt ook van die mini havaianas, die had ik ook gekregen en neergezet.

Slaat allemaal nergens op maar ik was dol op dat soort onzin.



Toch zou ik een boek doen.
Ik moet over een tijdje bevallen en ik zou het eigenlijk gek vinden als mensen met een cadeautje voor mij aankomen ipv voor zoontje. Het is een cadeautje voor de nieuwe aanwinst, toch?



Wat ik sowieso wel leuk vind om te krijgen (krijg nu al regelmatig wat) is kleertjes, speelgoed en knuffels. Voorleesboeken mag ook altijd, ook als ze pas over een paar jaar leuk worden voor zoon, mooi boek wordt nooit saai. Ik heb ook al een houten muziekdoosje gehad, vond ik erg leuk. Misschien een leuk nachtlampje? Ik kreeg ook een koffertje van iemand, waarmee hij later uit logeren kan. Een heel klein koffertje haha, schattig was het. Maar mij maakt het niet zo heel veel uit wat ik krijg. Ik heb ook nog niks lelijks gekregen eigenlijk. Wel bijvoorbeeld een rammelaar die ik niet zo heel mooi vind, maar hè, het is maar een speeltje.
quote:fashionvictim schreef op 23 januari 2017 @ 19:49:

[...]





Zo zie je maar hoe persoonlijk dat is, want ik vind Noppies echt afschuwelijk. Zou je mij eigenlijk totaal geen plezier mee doen.Nee Noppies is ook echt niet mijn smaak. Hoorde van iedereen dat dat zoooooo leuk was maar zat laatst eens te kijken en vond niet een pakje/shirtje dat ze hadden leuk. Toch krijg ik wel hele leuke kleertjes. Kreeg van een vriendinnetje echt een te schattig mutsje, van mijn zusje leuke rompertjes en van mijn tante een heel lief pakje. Wel met beren, er zitten sokjes aan met berengezichtjes erop, maar als zoon net 3 dagen oud is mag hij best een beetje berig zijn
Oh ja ik heb idd een klein rugzakje gekregen, superschattig! Gaat straks met zoon mee naar het kdv. Vond ik ook een leuk cadeau!
Alle reacties Link kopieren
Badcape met naam.

Iets van speelgoed voor wat later (lees een maand of 6)

Badjasje met naam.

Toilettasje met een eerste tandenborsteltje en tandpasta.

Kipkep woller doet vaak ook goed.
Alle reacties Link kopieren
wat ik heel vaak gegeven heb en in de smaak viel was een speeltje van Lamaze. Meisjes kregen altijd pop Emily en jongens iets anders. Allebei mijn kinderen hebben er zelf ook een gehad en eindeloos mee gespeeld. Gaat ook makkelijk mee voor onderweg: kinderwagen of maxicosi. Je haakt het speeltje er aan en het valt niet.



Dit is de pop:

http://www.fynbuy.co.uk/e ... end-emily-[5]-63205-p.jpg
Alle reacties Link kopieren
Mooi prentenboek of iets gepersonaliseerd, zoals een knuffel met naam erop of voorleesboekje met naam er in verwerkt.



Zwemkleding of laarzen vond ik ook leuk en origineel om te krijgen



Van die dikke kartonnen boekjes (bijv Gonnie) hebben m'n beide kinderen veel plezier van gehad.



Maar ik vond alles leuk om te krijgen. Kleding is wel het lastigst, niet alleen qua smaak, maar ook qua maat en seizoen. Veel dingen hebben ze nooit aangehad, toch een beetje zonde
Alle reacties Link kopieren
Wat ik heel leuk vond waren bij beide kinderen een badcape met naam.



Wat ik ook leuk vond:



- spaarpotje

- besteksetje

- gepersonaliseerd boekje

- überhaupt boekjes ;)

- houten treintje.

- houten loopfietsje van woezel en pip.

- cadeaubonnen van HEMA/prenatal.



Kleertjes had ik liever niet, mijn smaak is wat anders dan de gemiddelde en bij mijn dochter kreeg ik echt van dat zoete, roze spul en bij mijn zoontje vreemd genoeg allemaal pyjamapakjes/boxpakjes. Hij groeide als kool en door het warme weer amper aangehad.



Was heel lief hoor van iedereen en heb het ze ook wel aangedaan. Maar het was nou niet bepaald mijn smaak.
Alle reacties Link kopieren
Boeken inderdaad. Vooral de klassiekers.



En ik was zo trots op de naam dat ik alles waar hun naam op stond ook geweldig vond
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Met een prentenboek was ik erg blij, daar kun je eigenlijk niet genoeg van hebben.



Ook het kookboek Opperdepop van AH vond ik een erg leuk cadeau. Evt. icm met een bordje/bestekset.



En we kregen ook een kindertoilettas voor onze zoon. Eerst dacht ik, wat moeten we ermee? Maar sinds hij 1 is gebruiken we hem als hij gaat logeren, en hij is er supertrots op
quote:Louhi schreef op 23 januari 2017 @ 19:53:

Mooi prentenboek of iets gepersonaliseerd, zoals een knuffel met naam erop of voorleesboekje met naam er in verwerkt.



Zwemkleding of laarzen vond ik ook leuk en origineel om te krijgen



Van die dikke kartonnen boekjes (bijv Gonnie) hebben m'n beide kinderen veel plezier van gehad.



Maar ik vond alles leuk om te krijgen. Kleding is wel het lastigst, niet alleen qua smaak, maar ook qua maat en seizoen. Veel dingen hebben ze nooit aangehad, toch een beetje zondeJaaaa Gonnie is hier nog steeds een dikke hit!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond speelgoed en boeken eigenlijk het leukst om te krijgen. Speelgoed heb ik eigenlijk nauwelijks gekregen, dat is volgens mij niet zo'n populair kraamcadeau terwijl een kindje al best snel behoefte heeft aan speelgoed. De vriendin die ik vlak na mijn eigen bevalling een speeltje als cadeautje gaf zegt nu nog dat dat een van haar leukste cadeautje was en haar kindje speelt er ook echt veel mee.

Ik kreeg wel veel knuffeldoekjes en van die knuffelbeestjes annex tutdoekje, maar daar kijkt mijn kind in ieder geval niet naar om en we hebben er tig gehad.



Oh, wat ik bij zoon heel veel kreeg en bij dochter helemaal niet terwijl ik ook dat echt handig, leuk, schattig vond en zeer dankbaar heb gebruikt: schoentjes en sokjes.



Mijn leukste kraamcadeau bij zoon was van een forumster: een doos vol sokjes in alle maten en kleuren die je kon bedenken. Sokjes kosten eigenlijk geen drol dus volgens mij was dat op zich geen extreem duur kraamcadeautje, maar ik heb er zeker tot zoons tweede jaar ongeveer ontzettend veel plezier van gehad en dagelijks aan de lieve geefster gedacht. Zelfs nu ik het schrijf zit ik weer te glimlachen, wat een topcadeau was dat.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven