Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.



De oude topics vind je hier en hier.



De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.



Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:



NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02



Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Alle reacties Link kopieren
ik neem trouwens gewoon mayonaise ofzo als ik daar zin in heb. Is ook zo 100 kcal beetje mayo. En soms als ik trek heb neem ik nog een boterham pindakaas (180 kcal) tussendoor. Maar daar is wel ruimte voor.

Ik eet zelf geen fruit (vind ik niet lekker) en groente moet ik eigenlijk meer eten maar ben ook niet zo gek van heel veel groente of rauwkost.

Eieren eet ik eigenlijk ook nooit, terwijl dat wel goed is (veel eiwitten) maar ook niet zo gek op.



Als ik het zo op schrijf ben ik toch niet zo'n goede eter als ik dacht ;-S
Alle reacties Link kopieren
Ik zit brood jouw lijstje te bedenken dat we Turkse yoghurt in de koelkast hebben staan, zo maar een bakje nemen!

Ik vind het wel grappig om te lezen dat je vind dat ik weinig eet. Ik heb hier dus echt genoeg aan, heb absoluut geen honger!

De cappuccino bevat geen suiker, ik gebruik zoetjes. We hebben op kantoor een heel luxe apparaat waar bonen in gaan en verse melk. Ik denk dat bijv. zo'n DE apparaat waar melkpoeder in gaat, veel meer kcal in de cappuccino heeft.

Ik heb trouwens zittend werk, zit op kantoor, wat dat betreft dus niet veel activiteit. Neem gemiddeld zo'n 2 tot 3 x per dag de trap en ik loop een uurtje. Oh en in mijn pauze een rondje van een kwartiertje ongeveer maar da's voor mijn wel slentertempo.



Wat ik trouwens een heel lekker recept vind van CB500 is gevulde courgette. Volgens mij had ik die laatst hier al beschreven maar anders geef ik het nog wel een keer als je wilt weten wat er in zit?

Maar geroosterde groenten uit de oven, met o.a. pompoen, wortel, zoete aardappel, ui, knoflook en kip of geietenkaas vind ik ook heel erg lekker (niet CB trouwens)!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 23 januari 2017 @ 18:52:

Ik zit brood jouw lijstje te bedenken dat we Turkse yoghurt in de koelkast hebben staan, zo maar een bakje nemen!

Ik vind het wel grappig om te lezen dat je vind dat ik weinig eet. Ik heb hier dus echt genoeg aan, heb absoluut geen honger!

De cappuccino bevat geen suiker, ik gebruik zoetjes. We hebben op kantoor een heel luxe apparaat waar bonen in gaan en verse melk. Ik denk dat bijv. zo'n DE apparaat waar melkpoeder in gaat, veel meer kcal in de cappuccino heeft.

Ik heb trouwens zittend werk, zit op kantoor, wat dat betreft dus niet veel activiteit. Neem gemiddeld zo'n 2 tot 3 x per dag de trap en ik loop een uurtje. Oh en in mijn pauze een rondje van een kwartiertje ongeveer maar da's voor mijn wel slentertempo.



Wat ik trouwens een heel lekker recept vind van CB500 is gevulde courgette. Volgens mij had ik die laatst hier al beschreven maar anders geef ik het nog wel een keer als je wilt weten wat er in zit?

Maar geroosterde groenten uit de oven, met o.a. pompoen, wortel, zoete aardappel, ui, knoflook en kip of geietenkaas vind ik ook heel erg lekker (niet CB trouwens)!Klinkt goed! Ik vind dat je best een actief leven hebt hoor. Ik ben fulltime mama dus ben ook niet super actief (zit ook vaak op de bank tussen het huishouden door). Wilde in ieder geval actiever worden dus daarom gekeken hoe ik dat kon doen. Kwam op de site van 10.000 stappen terecht. 10.000 stappen staat ongeveer gelijk aan 7 km wandelen per dag. Ik wandel nu elke dag 5 km. De andere 2 km haal ik door huishouden en kids van en naar school brengen/halen. Dat is een redelijk actieve levenstijl. Haal je bijv. 12.500 stappen dan ben je heel actief.
Misfit helemaal over heen gelezen als nog een dikke knuffel van mij



Takkentrol ik vind dat je weinig eiwitten tot je neemt in dat lijstje. Hoeveel drink jij b.v aan water en thee op een dag?
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 23 januari 2017 @ 19:12:

Misfit helemaal over heen gelezen als nog een dikke knuffel van mij



Takkentrol ik vind dat je weinig eiwitten tot je neemt in dat lijstje. Hoeveel drink jij b.v aan water en thee op een dag?Ik denk dat ze wel genoeg binnen krijgt. Melk in de koffie. Hüttenkäse. Eiersalade. Gehakt.
Voor mij zou dat te weinig zijn zeker omdat ze ook nog eens wandelt er bij
Alle reacties Link kopieren
quote:single1985 schreef op 23 januari 2017 @ 19:40:

Voor mij zou dat te weinig zijn zeker omdat ze ook nog eens wandelt er bijDan zal ik ook te weinig binnen krijgen. Ik eet alleen pindakaas. Noten. Kaas. Roomkaas. Yoghurt. En vlees. Maar wat is genoeg?
Alle reacties Link kopieren
Nou heb het even snel opgezocht. Voor niet sporters is 0,8 x gewicht goed. Voor duursporters 1,2 x gewicht. Ik ga ertussen in zitten omdat ik dagelijks wandel dus reken 1 gram per kilo dus 69,4 gram. Vandaag heb ik 72 gram eiwit gehad dus ik zit goed. Vooral de noten kipfilet en kaas tikken aan.
Alle reacties Link kopieren
Iselin, de eiersalade was een autocorrectie, moest eierpasta zijn

Single, vandaag heb ik ongeveer 300 ml halfvolle melk gehad, 100 gram hüttenkäse en 150 gram volle yoghurt. Da's toch best veel eiwit of vergis ik me daarin?

Ik drink 1,5 liter water op een dag en meestal 2 à 3 mokken thee. Ik drink grote mokken, van 400 ml. Overigens gebruik ik nergens suiker in maar gebruik voor alles zoetjes En ja ik weet dat de meningen over zoetstof verdeeld zijn maar ik ben echt een vreselijke zoetekauw en zonder zoetjes lust ik weinig.

En dus 3 koppen cappuccino.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 23 januari 2017 @ 20:01:

Iselin, de eiersalade was een autocorrectie, moest eierpasta zijn

Single, vandaag heb ik ongeveer 300 ml halfvolle melk gehad, 100 gram hüttenkäse en 150 gram volle yoghurt. Da's toch best veel eiwit of vergis ik me daarin?

Ik drink 1,5 liter water op een dag en meestal 2 à 3 mokken thee. Ik drink grote mokken, van 400 ml. Overigens gebruik ik nergens suiker in maar gebruik voor alles zoetjes En ja ik weet dat de meningen over zoetstof verdeeld zijn maar ik ben echt een vreselijke zoetekauw en zonder zoetjes lust ik weinig.

En dus 3 koppen cappuccino.Je kunt ook even het etiket bekijken hoeveel eiwit erin zit. Heb ik net ook gedaan en rekensommetje gemaakt. Krijg je wel goed inzicht.
quote:Iselin schreef op 23 januari 2017 @ 19:47:

[...]





Dan zal ik ook te weinig binnen krijgen. Ik eet alleen pindakaas. Noten. Kaas. Roomkaas. Yoghurt. En vlees. Maar wat is genoeg?Mijn lichaam geeft aan als ik er te weinig van binnen krijg. Takkentrol vraagt om mee te kijken en voor mij zou het te weinig eiwitten zijn. Of dat voor haar ook geld kan ik niet inschatten. Of ze besluit meer eiwitten te eten is ook niet aan mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eerlijk gezegd blij dat de dokter het nog geen doorverwijzing waard vond. Zo even langs en hopen dat het niks met de nieren te maken heeft.



Op zich een erg mooi lijstje Takkentrol. Ik zou zelf alleen geen halva jam nemen, maar kiezen voor een jam bestaande uit 100% vruchten. Kom je ook een beetje meer richting de 200 gram fruit per dag. Ook mis ik wat groente. Ikzelf streef ernaar minimaal 250 gram groente op een dag binnen te krijgen, waarvan de helft rauw. De kcal die je overhoud kun je gebruiken om je rauwkost wat op te leuken (dressing met tahin moet erg lekker zijn), mocht je dit nodig vinden.
-
Als je volkoren boterhammen eet in plaats van crackers, scheelt het toch alweer 150 calorieën. Verder kun je nog een stuk fruit extra nemen, dan zit je op 200 meer per dag.



Heb je wel regelmatig het gevoel dat je NU moet eten omdat je honger hebt takkentrol?
Alle reacties Link kopieren
Missfit: veel beterschap! Niet makkelijk een sterfdag van een ouder, blijft altijd een emotionele dag.



Amennooitniet: hopelijk is de pijn nu al minder en is er niets mis met je nieren. Sterk dat je niet voor het comfortfood gegaan bent. Wauw dat je nog zoveel rauwe groenten eet, is associeer dit (onterecht) met de zomer.



Goeie tips die je geeft Iselin. Helemaal eens met het geen pakjes en gezonde keuzes maken. Herkenbaar dat je voor sommige recepten veel ingrediënten nodig hebt en soms ook nog ingrediënten waar je nooit van gehoord hebt. Mijn mama was ook geen keukenwonder, gelukkig een man die graag kookt en ben helemaal fan van Smulweb.



Piony: je maakt volgens mij echt super lekkere gerechten, mmm aubergine pizza en pompoenlasagne, klinkt echt super lekker.



Takkentrol: net eetlijstje! Een zoetje in de koffie is toch prima als je merkt dat je hierdoor je zin in zoet kunt bevredigen?



Ik vind eetlijstjes altijd heel interessant en inspirerend.

Mijn eetlijstje van gisteren, misschien hebben jullie nog tips?

O: Special K met volle melk + groene thee

T: brandnetelthee

L; 2 crackers met smeerkaas + thee

T: Eierkoek (haha niet aan het SB hoor ) + 2 glazen water

A: groentesoep, pasta met quorn, Champions en sugarsnaps

Blikje cola zero + flesje water

Zie nu pas dat ik helemaal geen fruit gegeten heb, normaal gezien altijd wel een appel of banaan en dan nog een stuk seizoensfruit als er iets lekkers te krijgen is.



Beweging: wandeling met de hond van ongeveer 1 uur, paard verzorgen (stal uitmesten, hooi halen en op dit moment met bussen water zeulen, want de leidingen zijn bevroren), uurtje schoonmaken, wandelen van werk naar station (2 x 10 min). Zittend beroep, maar loop tussendoor naar een collega ipv hen te bellen (beweging + sociaal contact )
She Believed she could, so she did.
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle1984 schreef op 24 januari 2017 @ 08:23:

Missfit: veel beterschap! Niet makkelijk een sterfdag van een ouder, blijft altijd een emotionele dag.



Amennooitniet: hopelijk is de pijn nu al minder en is er niets mis met je nieren. Sterk dat je niet voor het comfortfood gegaan bent. Wauw dat je nog zoveel rauwe groenten eet, is associeer dit (onterecht) met de zomer.



Goeie tips die je geeft Iselin. Helemaal eens met het geen pakjes en gezonde keuzes maken. Herkenbaar dat je voor sommige recepten veel ingrediënten nodig hebt en soms ook nog ingrediënten waar je nooit van gehoord hebt. Mijn mama was ook geen keukenwonder, gelukkig een man die graag kookt en ben helemaal fan van Smulweb.



Piony: je maakt volgens mij echt super lekkere gerechten, mmm aubergine pizza en pompoenlasagne, klinkt echt super lekker.



Takkentrol: net eetlijstje! Een zoetje in de koffie is toch prima als je merkt dat je hierdoor je zin in zoet kunt bevredigen?



Ik vind eetlijstjes altijd heel interessant en inspirerend.

Mijn eetlijstje van gisteren, misschien hebben jullie nog tips?

O: Special K met volle melk + groene thee

T: brandnetelthee

L; 2 crackers met smeerkaas + thee

T: Eierkoek (haha niet aan het SB hoor ) + 2 glazen water

A: groentesoep, pasta met quorn, Champions en sugarsnaps

Blikje cola zero + flesje water

Zie nu pas dat ik helemaal geen fruit gegeten heb, normaal gezien altijd wel een appel of banaan en dan nog een stuk seizoensfruit als er iets lekkers te krijgen is.



Beweging: wandeling met de hond van ongeveer 1 uur, paard verzorgen (stal uitmesten, hooi halen en op dit moment met bussen water zeulen, want de leidingen zijn bevroren), uurtje schoonmaken, wandelen van werk naar station (2 x 10 min). Zittend beroep, maar loop tussendoor naar een collega ipv hen te bellen (beweging + sociaal contact )



Wat mij opvalt aan jouw lijstje zijn de special K en de eierkoek. Special K daar bedoel je ontbijtgranen mee? Ik weet niet welke variant je neemt maar in de original zit al 12 gram suiker per 100 gram. 12 gram suiker staat gelijk aan 4 suikerklontjes. In een eierkoek zit per 100 gram 28 gram suiker. Dat zijn 7 suikerklontjes. Veel verborgen suikers dus. Er is zelfs een artikel waarin staat dat een oliebol gezonder is dan een eierkoek. Zelfde geldt eigenlijk ook voor ontbijtkoek. Staat als 'gezond' bekend maar veel verborgen suikers.



Watvoor crackers neem je? Daar zit ook nogal verschil in namelijk welke gezond zijn en welke minder. Is ook een leuk artikel over geschreven. Smeerkaas welke versie neem je? Ook daar kun je kiezen voor de volle versie of bijvoorbeeld de 20+. Denk er ook aan dat smeerkaas veel zout bevat. Heb je de groentesoep zelf gemaakt of met behulp van maggie of knor? In de soepmixen zit ook erg veel zout.



Ik noem dit allemaal niet om je lijstje af te kraken hoor of om betweterig over te komen, maar de afgelopen 2 jaar heb ik me hier heel erg in verdiept voor mezelf en sommige dingen wist ik ook niet en schrok ik nogal van.



De WHO adviseert om max. 5% van je voeding te laten bestaan uit suikers. 100 gram suiker bevat 400 kcal. Stel je eet op een dag 2000 kcal dan mag je 100 kcal uit suiker halen (2000 x 5%) en dat is 25 gram suiker per dag (100 / 4). Als je dan 1 eierkoek neemt zit je al over je max. wat je die dag mag hebben.



Hopelijk heb je er iets aan.
Het viel me ook op aan het lijstje van Belle. Aan de ene kant ga je heel bewust om met voeding, quorn, brandnetelthee, maar aan de andere kant zijn daar de ontbijtgranen. Hoe denk je over brood?



OK, mijn lijstje.



O:

1 vk boterham met vleeswaren

1 Fries roggebrood met 48+ kaas

1 beker halfvolle melk



Of: twee sneetjes Oerknak



T:

2x fruit en drinkbouillon



L:

1 muëslibol (omdat dat makkelijk weg te kanen is achter m'n bureau) of een bakje Griekse yoghurt



A:

niet meer dan 100g vlees en 250g groente, of pasta met van alles, rijst, zelfgemaakte maaltijdsoep etc.

halfvolle yoghurt na
Alle reacties Link kopieren
je zou in plaats van melk met ontbijtgranen ook kunnen kiezen voor yoghurt of kwark met noten erdoor. Wel yoghurt waar weinig suiker in zit (dus geen vruchtenvarianten) en ongezouten noten. Denk aan walnoten, amandelen, hazelnoten, paranoten etc. Voordeel is dat je een heel verzadigd gevoel ervan krijgt en lang op kunt teren.



Brood levert idd meer kcal dan een cracker. Afhankelijk welk brood en welke crackers je neemt. Zo bevatten sommige crackers juist meer vezels dan een boterham. Nadeel van crackers vind ik altijd dat ik na een broodje al redelijk vol zit maar toch vaak meer crackers incl beleg neem voordat ik vol zit. De crackers leveren dan niet de extra kcal maar vooral de extra portie beleg. Afwisselend brood en crackers is wel een goede combi denk ik.



Wat ik trouwens zelf ook nooit wist is dat er in vleeswaren ook toegevoegde suikers zitten (en vaak veel zout en verzadigd vet). Best jammer eigenlijk.



Als ik door de bomen het bos niet meer zie denk ik altijd 'hoe at de mens in de oertijd?' ik zie dan twee holbewoners in een grot zitten.....stuk vlees wat ze zelf geschoten en ontveld hebben boven het spit roosteren. Niets geen marinades of kruiden, gewoon vlees. Vrouw holbewoner heeft wat vruchten en noten en zaden gevonden in het bos. Hadden ze toen ook al fruit en groente? geen idee maar dat bedenk ik er dan maar bij. Dus fruit en groente vers van de bomen/struiken en uit de grond. Mssn scharrelt ergens nog een kip voor een paar eieren......en klaar is kees (meneer holbewoner) :-) :-)
Alle reacties Link kopieren
Als ik naar jullie lijstjes kijk dan valt me op dat jullie best veel eten tijdens het ontbijt. Of veel, dat klinkt meteen zo negatief. Jullie eten meer dan ik maar ik weet van mezelf dat ik niet goed kan ontbijten. 2 volkoren boterhammen is echt de max en ik kan 's ochtends alleen zoetigheid wegkrijgen op mijn brood.



Mijn lijstje voor vandaag:

O: 2 Twents volkoren boterhammen met halvarine en halvajam

T: volle yoghurt met 1 sinaasappel

2 cappuccino

L: 2 Twents volkoren boterhammen met halvarine en 1 plak 30+ kaas en komkommer + mok thee

T: Wasa cracker met halvarine en halvajam

Cappuccino

D: 200 gram witlof met ham en kaas, 125 gram aardappelpuree (zelf gemaakt natuurlijk, geen pakje).
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Heb het niet nagerekend maar dit vind ik er beter uitzien. Ik ben een ochtendmens, ontbijt is mijn basis voor de dag.
Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 24 januari 2017 @ 12:27:

Als ik naar jullie lijstjes kijk dan valt me op dat jullie best veel eten tijdens het ontbijt. Of veel, dat klinkt meteen zo negatief. Jullie eten meer dan ik maar ik weet van mezelf dat ik niet goed kan ontbijten. 2 volkoren boterhammen is echt de max en ik kan 's ochtends alleen zoetigheid wegkrijgen op mijn brood.



Mijn lijstje voor vandaag:

O: 2 Twents volkoren boterhammen met halvarine en halvajam

T: volle yoghurt met 1 sinaasappel

2 cappuccino

L: 2 Twents volkoren boterhammen met halvarine en 1 plak 30+ kaas en komkommer + mok thee

T: Wasa cracker met halvarine en halvajam

Cappuccino

D: 200 gram witlof met ham en kaas, 125 gram aardappelpuree (zelf gemaakt natuurlijk, geen pakje).



Lust je ook pindakaas? Valt ook onder 'zoet' beleg maar zit geen toegevoegde suiker in. Wel de goede versie kopen natuurlijk :-) plus lekker veel eiwitten en gezonde vetten en flink wat kcal. Ik eet ook maar 2 boterhammen als ontbijt maar dat is wel al 360 kcal.



De juiste verhouding qua maaltijden is dacht ik ontbijt 350 lunch 350 avond 600 en 2x tussendoortje 100-150 per keer. Zit je samen op 1500-1600 kcal. Dus je kunt zelfs nog meer eten als je niet hoeft af te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Goedendag allemaal,



Ik heb vorig week besloten om wat aan mijn gewicht te gaan doen.

en heb 31/01 een afspraak met een Diëtiste.



Wat kan ik zoal verwachten ?



Ik wil graag minimaal 25 kilo kwijt.
Carpe Diem
Welkom channna. Wat je kan verwachten hangt echt van de diëtiste af. Wat wil je zelf waar zou jij je prettig bij voelen?
quote:Iselin schreef op 24 januari 2017 @ 08:55:

[...]





Wat mij opvalt aan jouw lijstje zijn de special K en de eierkoek. Special K daar bedoel je ontbijtgranen mee? Ik weet niet welke variant je neemt maar in de original zit al 12 gram suiker per 100 gram. 12 gram suiker staat gelijk aan 4 suikerklontjes. In een eierkoek zit per 100 gram 28 gram suiker. Dat zijn 7 suikerklontjes. Veel verborgen suikers dus. Er is zelfs een artikel waarin staat dat een oliebol gezonder is dan een eierkoek. Zelfde geldt eigenlijk ook voor ontbijtkoek. Staat als 'gezond' bekend maar veel verborgen suikers.





De WHO adviseert om max. 5% van je voeding te laten bestaan uit suikers. 100 gram suiker bevat 400 kcal. Stel je eet op een dag 2000 kcal dan mag je 100 kcal uit suiker halen (2000 x 5%) en dat is 25 gram suiker per dag (100 / 4). Als je dan 1 eierkoek neemt zit je al over je max. wat je die dag mag hebben.



Hopelijk heb je er iets aan.



hier wil ik wel even op inhaken, want hoe goedbedoeld ook.. Het klopt natuurlijk niet.



.. Special k heeft inderdaad 12 gram per 100gr kellogs, maar een portie is natuurlijk lang geen 100 gram. Ongeveer 30 (voor mij persoonlijk zelfs maar 20 à 25) en dan zit je op 4 gr. Hetzelfde geldt voor de eierkoek, ook daar zit (bij die van mij) per 100 gram ongeveer 32 gram, maar 1 eierkoek is maar 30 gram en dus 9,5 gram.

Met 1 eierkoek zou je dus er nog lang niet overheen zetten. Ik zeg niet dat er geen gezondere keuzes zijn, vast wel.. Maar je krijgt niet zoveel suiker binnen, dan dat er geschetst wordt.
anoniem_6393961b166f0 wijzigde dit bericht op 24-01-2017 16:22
Reden: Missende letters
% gewijzigd
Welkom Channna! Ik weet niet wat je kunt verwachten, want ik heb geen diëtiste geraadpleegd. Ik zou in elk geval kritisch zijn, want sommigen geven rare adviezen, zoals shakes of koolhydraatarm. Dat eerste is zonder meer slecht (crashdieet, snel resultaat maar zeker niet blijvend) en koolhydraatarm is moeilijk vol te houden om je meestal heel veel moet omgooien.



Ik denk dat de meesten in dit topic hun eetgewoontes blijvend hebben omgegooid, op een gezonde manier. Minder of niet meer snoepen, gezonder eten, minder eten, dat werk.



Als je in de tabel wilt worden opgenomen, dan kun je een berichtje sturen aan "samenflinkafvallen". Is natuurlijk niet verplicht.
Mijn lijstje voor vandaag. Vriendelijk verzoek geen calorieën aantallen te plaatsen als je reageert op mijn eet lijstje.



O: magere yoghurt, schepje eiwit shake, banaan en havermout

T: 1 musliebol met pindakaas

L: 2 dikke bruine boterhammen met ham sla, komkommer, tomaat en klein beetje dressing (was uit lunchen)

T: appel en eiwit shake op. Omdat ik er merk dat mijn lichaam hier om vraagt.

A: zelfgemaakte lasagne met rundergehakt en als toetje vanille yoghurt met havermout.



Kwa drinken zit ik vandaag op het water en verse munt thee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven