Op de PVV stemmen in maart (Deel 2)

08-01-2017 08:33 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 1 zit vol dus hier een deel 2

Ga je PVV stemmen ja / nee en wat is daarvoor de reden.

Misschien weet je het nog niet en kan je hier meelezen om een mening te vormen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Lovely7 schreef op 23 januari 2017 @ 16:00:

[...]





Wil jij graag oorlog dan? Trump kam toch beter op goede voeten staan met Rusland denk ik zo? En er wordt gezegd dat trump en wilders niet sympathiek over komen doordat ze mensen uitschelden maar dat doe jij nu ook door Poetin eng te noemen is jou goed recht moet je ook helemaal zelf weten maar is toch wel een geval de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Ja, ik ging een beetje kort door de bocht door Poetin engnek te noemen, ik reageerde tussen de bedrijven door. Maar inderdaad vind ik hem en zijn ideeen eng: zijn annexatiepolitiek, het imago van mannetjesputter dat hij zorgvuldig in stand houdt, de manier waarop hij de media beteugelt en tegenstanders intimideert, ik moet er niets van hebben.



Ik wil zeker geen oorlog. Maar om dan blij te zijn dat er in Amerika een geestverwant van Poetin aan het roer staat, tja, dan trek je het in mijn ogen te ver door.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely7 schreef op 23 januari 2017 @ 16:00:

[...]





Wil jij graag oorlog dan? Trump kam toch beter op goede voeten staan met Rusland denk ik zo? En er wordt gezegd dat trump en wilders niet sympathiek over komen doordat ze mensen uitschelden maar dat doe jij nu ook door Poetin eng te noemen is jou goed recht moet je ook helemaal zelf weten maar is toch wel een geval de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Pot verwijt de ketel? Zij is volgens jou dus een soort Poetin? Koekoek.

En: er is een verschil tussen feiten benoemen en willekeurig een hele groep beledigen.
http://www.telegraaf.nl/t ... VV-lied_gaat_viral__.html
quote:Habbekratz schreef op 23 januari 2017 @ 17:13:

http://www.telegraaf.nl/t ... VV-lied_gaat_viral__.htmlGeweldig! Vooral dat einde
quote:permis schreef op 23 januari 2017 @ 17:02:

[...]





Tuurlijk, want jij vindt: Poetin is een toffe gast dus pluspuntje voor Trump Waar schrijf ik dat Poetin een toffe vent is
quote:permis schreef op 23 januari 2017 @ 17:04:

[...]



Pot verwijt de ketel? Zij is volgens jou dus een soort Poetin? Koekoek.

En: er is een verschil tussen feiten benoemen en willekeurig een hele groep beledigen.Hier zeg ik ook niet dat ik haar vergelijk met Poetin
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 23 januari 2017 @ 17:04:

[...]



Ja, ik ging een beetje kort door de bocht door Poetin engnek te noemen, ik reageerde tussen de bedrijven door.



Niks kort door de bochts aan, als je het mij vraagt hoor.



En engnek, mooi woord.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely7 schreef op 23 januari 2017 @ 15:16:

[...]



O ja hoor ik let heel goed op en ik merk dat als je lieg en bedrieg en sympathiek over komt de mensen daarin trappen wat je ook heb gedaan.



Trump liegt, bedriegt en komt onsympathiek over.



Net als Wilders.
quote:--Dinges-- schreef op 23 januari 2017 @ 18:23:

[...]





Trump liegt, bedriegt en komt onsympathiek over.



Net als Wilders.Wie niet? In de politiek doen ze dat allemaal om zieltjes te winnen. Dus dan word iemand afgerekend op sympathie? Ook al wordt je net zo hard voorgelogen en bedrogen?
Erdogan.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 23 januari 2017 @ 12:32:

[...]





Dan worden er her en der mensen geronseld voor belangrijke functies. Net als destijds bij de LPF gebeurd is.Gelukszoekers genoeg als het om dat soort baantjes gaat. Inderdaad, net als destijds bij de LPF...
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely7 schreef op 22 januari 2017 @ 21:47:

[...]



Misschien een idee om een wereldreis te maken en dan cultuur op te snuiven? Het blijkt wel dat deze culturen zich nl vaak genoeg niet kunnen of willen aanpassen in ons land.Hoeveel mensen willen zich niet aanpassen cq hebben zich niet aangepast en hoeveel wel? Eerst alles in het juiste perspectief zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely7 schreef op 22 januari 2017 @ 22:11:

[...]



Je zegt t precies goed: aanpassen! Ik woon mijn hele leven in Nederland ben niet anders gewend dan dit leven waarom zou ik mij moeten aanpassen?



Zolang de wereld bestaat zijn er continu veranderingen.

De verandering als gevolg van anderen die hier komen wonen zijn minimaal t.o.v. veel grotere veranderingen die gaande zijn. De hele digitalisering van de wereld gaat een veel grotere impact hebben dan een paar moslims. En dat al binnen vrij korte tijd. Dan kan je dwars gaan liggen en je niet willen aanpassen, maar als anderen dat wel doen, dan weet je wel wie bij de verliezers hoort.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 23 januari 2017 @ 19:09:

[...]





Hoeveel mensen willen zich niet aanpassen cq hebben zich niet aangepast en hoeveel wel? Eerst alles in het juiste perspectief zetten.Lijkt me inderdaad best eens interessant om te weten. Hoe veel immigranten spreken na 5 jaar acceptabel Nederlands, respecteren onze manier van leven, passen zich daar ook op aan, en zijn aan het werk, doen mee in maatschappelijke organisaties, tonen openlijk belangstelling om mee te doen in onze samenleving, enz...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 23 januari 2017 @ 19:14:

[...]





Lijkt me inderdaad best eens interessant om te weten. Hoe veel immigranten spreken na 5 jaar acceptabel Nederlands, respecteren onze manier van leven, passen zich daar ook op aan, en zijn aan het werk, doen mee in maatschappelijke organisaties, tonen openlijk belangstelling om mee te doen in onze samenleving, enz...+1
quote:pejeka schreef op 23 januari 2017 @ 19:14:

[...]





Lijkt me inderdaad best eens interessant om te weten. Hoe veel immigranten spreken na 5 jaar acceptabel Nederlands, respecteren onze manier van leven, passen zich daar ook op aan, en zijn aan het werk, doen mee in maatschappelijke organisaties, tonen openlijk belangstelling om mee te doen in onze samenleving, enz...http://www.trouw.nl/tr/nl/39683/nbsp/ar ... niet.dhtml



"Ik ben door de omgang met asielzoekers rechtser geworden." Het zijn opmerkelijke woorden uit de mond van Lian Priemus (50), bekend voorvechtster voor kleinschalige opvang van asielzoekers in Amsterdam-Oost.



En ze gaat nog verder: "Ik begrijp de PVV-kiezer. Mensen die zeggen dat het allemaal wel goed komt met de vluchtelingen, hebben gewoon ongelijk. Integratie gaat niet vanzelf. Ik zit er met m'n neus bovenop en het gaat nog moeizamer dan ik dacht."

Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 23 januari 2017 @ 19:46:

[...]



http://www.trouw.nl/tr/nl/39683/nbsp/ar ... niet.dhtml



"Ik ben door de omgang met asielzoekers rechtser geworden." Het zijn opmerkelijke woorden uit de mond van Lian Priemus (50), bekend voorvechtster voor kleinschalige opvang van asielzoekers in Amsterdam-Oost.



En ze gaat nog verder: "Ik begrijp de PVV-kiezer. Mensen die zeggen dat het allemaal wel goed komt met de vluchtelingen, hebben gewoon ongelijk. Integratie gaat niet vanzelf. Ik zit er met m'n neus bovenop en het gaat nog moeizamer dan ik dacht."

Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:YellowDiamond schreef op 23 januari 2017 @ 19:46:

[...]



http://www.trouw.nl/tr/nl/39683/nbsp/ar ... niet.dhtml



"Ik ben door de omgang met asielzoekers rechtser geworden." Het zijn opmerkelijke woorden uit de mond van Lian Priemus (50), bekend voorvechtster voor kleinschalige opvang van asielzoekers in Amsterdam-Oost.



En ze gaat nog verder: "Ik begrijp de PVV-kiezer. Mensen die zeggen dat het allemaal wel goed komt met de vluchtelingen, hebben gewoon ongelijk. Integratie gaat niet vanzelf. Ik zit er met m'n neus bovenop en het gaat nog moeizamer dan ik dacht."

Dat is tenminste eerlijk
Alle reacties Link kopieren
De zin "integratie gaat niet vanzelf" vat een deel van de oorsprong van de discussie denk ik aardig samen. Dat het niet probleemloos verloopt is een gegeven.

Ik denk dat het er ook niet zozeer om gaat of het wel/niet vanzelf gaat, maar dat de visie over hoe dat aangepakt moet worden erg verschilt. Met aan de ene kant het spreekwoordelijke bijltje erbij neergooien en een stop erop zetten, en aan de andere kant de wens om door te blijven zoeken naar oplossingen die de integratie kunnen verbeteren. En een hele grote groep andere wensen/visies ertussenin.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 23 januari 2017 @ 20:16:

De zin "integratie gaat niet vanzelf" vat een deel van de oorsprong van de discussie denk ik aardig samen. Dat het niet probleemloos verloopt is een gegeven.

Ik denk dat het er ook niet zozeer om gaat of het wel/niet vanzelf gaat, maar dat de visie over hoe dat aangepakt moet worden erg verschilt. Met aan de ene kant het spreekwoordelijke bijltje erbij neergooien en een stop erop zetten, en aan de andere kant de wens om door te blijven zoeken naar oplossingen die de integratie kunnen verbeteren. En een hele grote groep andere wensen/visies ertussenin.Ik zie het heel simpel. "Integreren" is een wérkwoord. Dus dat zal je zelf als nieuwe bewoner van ons land in de eerste plaats moeten willen en er ook moeite voor willen doen. Het is nogal makkelijk om te zeggen dat de overheid, of de maatschappelijke organisaties, of wie dan ook, de schuld zijn, maar als je écht zélf wilt en ook aanpakt, kun je integreren. En daar zijn dan heus geen tonnen of miljoenen subsidie voor nodig, dan gaat het er gewoon om dat de mensen die hier nieuw zijn, gewoon zélf aan de slag gaan. Gewoon omdát ze deel uit willen maken van ons land, en zich daarvoor willen interesseren, en daar moeite voor doen. Vanuit zichzelf. Net zo goed als dat een Nederlander die naar Finland of Afrika of Singapore verhuist, dat ook zélf moet aanpakken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Zondag met Lubach had een interessant item over Inburgering. Wellicht ook interessant voor de reaguurders hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 23 januari 2017 @ 20:21:

[...]





Ik zie het heel simpel. "Integreren" is een wérkwoord. Dus dat zal je zelf als nieuwe bewoner van ons land in de eerste plaats moeten willen en er ook moeite voor willen doen. Het is nogal makkelijk om te zeggen dat de overheid, of de maatschappelijke organisaties, of wie dan ook, de schuld zijn, maar als je écht zélf wilt en ook aanpakt, kun je integreren. En daar zijn dan heus geen tonnen of miljoenen subsidie voor nodig, dan gaat het er gewoon om dat de mensen die hier nieuw zijn, gewoon zélf aan de slag gaan. Gewoon omdát ze deel uit willen maken van ons land, en zich daarvoor willen interesseren, en daar moeite voor doen. Vanuit zichzelf. Net zo goed als dat een Nederlander die naar Finland of Afrika of Singapore verhuist, dat ook zélf moet aanpakken.Ik zie het meer als een samenwerking, want hoe hard iemand ook werkt om te integreren, de maatschappij waarin hij/zij wenst te intregreren moet er wel voor openstaan. Anders werkt het hoe dan ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 23 januari 2017 @ 20:36:

[...]





Ik zie het meer als een samenwerking, want hoe hard iemand ook werkt om te integreren, de maatschappij waarin hij/zij wenst te intregreren moet er wel voor openstaan. Anders werkt het hoe dan ook niet.Soms moet je je plaats verdienen. Shit, maar het is niet anders. Niemand krijgt het cadeau in het leven, en als onze maatschappij niet open zou hebben gestaan voor nieuwkomelingen, hadden we 50 jaar geleden de grenzen wel op slot gegooid, of niet? Maar je kan nou eenmaal niet ergens binnen komen, je achterwerk laten zakken en genieten van alle voorzieningen, maar vervolgens zelf geen enkele moeite doen mee te doen in die samenleving.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg, aan de ene kant roept Rutte dat ie de PVV uitsluit om mee te regeren, maar ondertussen staat er vandaag in verschillende kranten een paginagrote brief aan alle Nederlanders waarin ie geen haar beter is dan Wilders: kun je niet normaal doen, dan ga je maar weg! Klinkt alsof die 2 dikke vriendjes zouden kunnen worden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 23 januari 2017 @ 22:02:

Nou zeg, aan de ene kant roept Rutte dat ie de PVV uitsluit om mee te regeren, maar ondertussen staat er vandaag in verschillende kranten een paginagrote brief aan alle Nederlanders waarin ie geen haar beter is dan Wilders: kun je niet normaal doen, dan ga je maar weg! Klinkt alsof die 2 dikke vriendjes zouden kunnen worden.Ik vond die brief heel raar omdat er geïmpliceerd werd dat al het geweld en alle hufterigheid in onze samenleving van vluchtelingen komt. Heel slecht geschreven, want ik neem aan dat hij dat niet bedoelde, maar door de opvolging van de alinea's stond het er wel zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven