filmpje 35.427 bekeken op toutube: verdien je daar wat mee?

26-01-2017 23:27 13 berichten
Ik heb jaren geleden een totaal niet informatief familiefilmpje op youtube gezet. Je ziet mijn zoon als peuter op een klimrek klimmen: zoiets. En dan redelijk anoniem, met al zijn kleren aan etc., en geen persoonlijk commentaar erbij en mij kan je ook nergens herkennen (ook niet aan het account). Dat is ergens opgepikt op een website ofzo. Ik weet niet waar, maar het gevolg is dat dit filmpje steeds opnieuw bekeken wordt; de teller staat nu op 35.427 keer.



Nu vraag ik me af of zoveel views nou echt wat opleveren: je kan op youtube een betaal account maken waardoor je verdient aan reclame ofzo. Krijg ik daar jaarlijks 15 cent voor, of zou het wat meer opleveren?



Ik wilde het proefondervindelijk wel eens uitproberen, maar ik zie een beetje op tegen de hoeveelheid persoonlijke gegevens die je moet invullen om zo'n betaalaccount te openen. Dat geef ik dus allemaal weg voor misschien een stuiver ofzo. Iemand die er wat zinnigs over kan zeggen? Ik kan het filmpje weggooien zodat het niet meer "gebruikt" wordt, maar ik kan er dus ook advertenties bij laten plaatsen...

Het moet wel op een website van een camping ofzo staan; dat woord staat ook in de titel, en verder heeft het filmpje nergens waarde voor...
7,6 dollar x 35: plm € 260,-

(is mijn 1e google uitkomst)

Voor elke duizend ‘views’ die een persoon op z’n YouTube-video genereert, betaalt Adsense dus een bepaald bedrag uit dat afhangt van verschillende factoren. De gemiddelde CPM op YouTube zou zo’n 7,6 dollar zijn. Aan een video met 1 miljoen weergaven of ‘views’ verdient de maker dus gemiddeld 7600 dollar (6.800 euro).
Er was laatst een jongen op tv die een YouTube kanaal heeft met filmpjes over knikkerbanen. Die had volgend mij 100.000 views per maand en verdiende daarmee bovenmodaal. Ik denk dat je er wel wat van merkt, paar honderd euro of zo.
quote:vinsent schreef op 26 januari 2017 @ 23:32:

7,6 dollar x 35: plm € 260,-

(is mijn 1e google uitkomst)

Voor elke duizend ‘views’ die een persoon op z’n YouTube-video genereert, betaalt Adsense dus een bepaald bedrag uit dat afhangt van verschillende factoren. De gemiddelde CPM op YouTube zou zo’n 7,6 dollar zijn. Aan een video met 1 miljoen weergaven of ‘views’ verdient de maker dus gemiddeld 7600 dollar (6.800 euro).

Ha jij snapt hoe je dat op moet zoeken! Ik niet dus... Valt me mee. Het is alleen helaas niet wat het filmpje ieder jaar doet, maar nu iets van 3,5 jaar ofzo. Dus of het de komende jaren nog veel kijkers gaat krijgen, weet ik natuurlijk niet. En ook niet of er meer afgehaakt gaat worden als er reclame voor komt.



Ik zal de statistieken van het aantal views eens bekijken (daar ben ik wel weer goed in).
quote:MinkeDeWit schreef op 26 januari 2017 @ 23:33:

Er was laatst een jongen op tv die een YouTube kanaal heeft met filmpjes over knikkerbanen. Die had volgend mij 100.000 views per maand en verdiende daarmee bovenmodaal. Ik denk dat je er wel wat van merkt, paar honderd euro of zo.Ja; er is ook een schattig jongetje met een visblog dat het goed doet. Maar ik maak niet speciaal filmpjes, en ik wilde dat ook niet gaan doen. Ik weet niet eens waarom dit filmpje nou steeds bekeken wordt... Ik denk dus dat het ergens embed is op een website ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerder uitzoeken wie het filmpje van jouw kind "verspreid" en waarom (en dat onmiddellijk een halt toeroepen zolang er geen toestemming is gevraagd) ipv of er wat mee te verdienen valt...
Alle reacties Link kopieren
Views op YouTube leveren niets op, als je je reclame aanzet krijg je vanaf nu wat geld. (Dus sowieso niet met terugwerkende kracht)

Het verkoop van rechten en maken van reclame / gebruik van sponsoren / verkoop van rechten in/van je video zorgt voor geld.

(Dus een make up merk betaalt je om hun foundation te gebruiken in je tutorial of een website gebruikt je filmpje en betaald daar een x bedrag voor oid)

1000 views met reclame aan leveren je ongeveer 0,25 euro op.



(Ervarings deskundige hier, ik heb een 'viral video')
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
quote:edamame schreef op 27 januari 2017 @ 01:17:

Ik zou eerder uitzoeken wie het filmpje van jouw kind "verspreid" en waarom (en dat onmiddellijk een halt toeroepen zolang er geen toestemming is gevraagd) ipv of er wat mee te verdienen valt...Bij wie heb jij je brevet Verantwoord op Internet gehaald? Ik zou mijn geld terugvragen. Blijkbaar snap je namelijk niet helemaal hoe het werkt. Mensen hoeven geen toestemming te vragen om filmpjes te verspreiden die op YouTube worden gezet. Het enige wat je kunt doen is embedden uitschakelen maar ook dat is geen garantie. Als je bang bent dat hele volksstammen pedo's zich suf gaan sjorren op de video van je kind is er echt maar 1 ding wat helpt: het zelf niet op internet zetten.
Slik maar door het is goed voor je!
quote:Maaique schreef op 27 januari 2017 @ 06:57:

Views op YouTube leveren niets op, als je je reclame aanzet krijg je vanaf nu wat geld. (Dus sowieso niet met terugwerkende kracht)

Het verkoop van rechten en maken van reclame / gebruik van sponsoren / verkoop van rechten in/van je video zorgt voor geld.

(Dus een make up merk betaalt je om hun foundation te gebruiken in je tutorial of een website gebruikt je filmpje en betaald daar een x bedrag voor oid)

1000 views met reclame aan leveren je ongeveer 0,25 euro op.



(Ervarings deskundige hier, ik heb een 'viral video')Ik had wel door dat het niet met terugwerkende kracvht werkt hoor: daarom schreef ik al dat het bereikte resultaat in de afgelopen 3,5 jaar was behaald, en mischien niet in die trend doorzet, zeker niet als er reclame voor komt; dan heb je vast meer afhakers...
Alle reacties Link kopieren
Als je echt graag wilt weten of het filmpje ergens is opgepikt kun je ook de ID even door Google halen. Dan gaat het dus om het achterste deel van de URL na watch?v=. Die code komt vrijwel altijd in de bron terug van de website waar een filmpje op is gezet via de embedcode. Als je niks vindt betekent dat echter niet dat hij toch niet ergens op staat.
Slik maar door het is goed voor je!
quote:vinsent schreef op 26 januari 2017 @ 23:32:

7,6 dollar x 35: plm € 260,-

(is mijn 1e google uitkomst)

Voor elke duizend ‘views’ die een persoon op z’n YouTube-video genereert, betaalt Adsense dus een bepaald bedrag uit dat afhangt van verschillende factoren. De gemiddelde CPM op YouTube zou zo’n 7,6 dollar zijn. Aan een video met 1 miljoen weergaven of ‘views’ verdient de maker dus gemiddeld 7600 dollar (6.800 euro).

Deze berekening slaat echt nergens op. 7600 dollar per 1 miljoen views



Het is eerder 1000 tot 2000 dollar en je moet een kanaal hebben met dagelijkse updates. 1 filmpje met 35000 views gaat je echt niet rijk maken en ik denk dat je niet eens aan het minimale uitbetaalbedrag gaat komen van Adsense. Het wordt pas interessant als je elke dag een video maakt met minimaal 100k views
Gewist
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het geen gouden bergen zijn. Een video van mij is inmiddels 26.000 keer bekeken en heeft tot nu toe $7,44 opgebracht. Het gaat mij niet om de inkomsten, maar het idee is wel leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven