Samsung telefoon loopt sneller leeg dan opladen

02-02-2017 17:03 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn telefoon (Samsung Galaxy S3 Neo) doet sinds vanochtend heel gek. Ik haalde hem vanochtend uit de lader na een hele nacht laden, maar alsnog stond hij maar op 42%. Toen ik hem van de lader af haalde was hij na 5 minuten alweer gezakt naar 15% batterij.

Heb hem nu al de hele dag (sinds 9.30 vanochtend) aan de lader, en alsnog is hij maar op 79% batterij.



Ik dacht dat het misschien zou helpen als ik de onderliggende openstaande apps zou sluiten (door lang op de home knop te drukken en dan alles af te sluiten) maar dan krijg ik een melding: Het proces com.android.systemui is gestopt. Dan kan ik alleen op OK klikken, en dan wordt ineens mijn schermachtergrond zwart (dus achter de apps) en gaat hij op het vergrendelscherm.



Iemand enig idee wat er aan de hand is? Alvast bedankt voor jullie hulp!
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je telefoon?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Nog geen 1,5 jaar oud.. september 2015 gekocht
Alle reacties Link kopieren
Koop een nieuwe accu, die je nu hebt is ewoon op. Heb ik ook met Samsung na 1,5 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk ergens een process dat blijft hangen, heb je je telefoon al eens heropgestart en gereset?
Alle reacties Link kopieren
My-little-appletree, dat de accu naar verloop van tijd minder wordt snap ik, maar gebeurt dit plotseling van de ene op de andere dag?



Voor het probleem dat de toepassing stopt heb ik nu op internet gevonden dat dit waarschijnlijk door een update van google komt.. dus ik ga kijken of ik dat er af kan gooien tot die bug gefixt wordt..
Alle reacties Link kopieren
Kijken wat verbruik veroorzaakt, en de hele nacht je telefoon aan netstroom is ook niet zo verstandig.
Alle reacties Link kopieren
TVP.... Mijn zoon heeft met zijn S3 hetzelfde probleem, dus ook diezelfde foutmelding. Alleen loopt zijn batterij niet als een idioot leeg. Ik lees dus graag mee.
Well behaved women rarely make history.
Telefoon al helemaal uitgezet en weer aangezet?
Alle reacties Link kopieren
Nou, nog nooit zo snel een oplossing gevonden. Mijn zoon is ontzettend blij na een paar weken gedonder met zijn telefoon.

Hij kon google niet verwijderen, maar heeft nu net alle updates van google verwijderd en zijn telefoon draait weer als een tierelier. Thanx Chocoladeaardbei!!!
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Ja updates van Google heeft dus al wel geholpen voor dat probleem gelukkig!



En tja, telefoon hele nacht aan de lader leggen doe ik altijd al, met elke telefoon.. of ik moet midden in de nacht mijn wekker zetten om mijn telefoon van de lader af te halen ofzo?



Batterijverbruik geeft aan dat het scherm 55% verbruikt heeft van de batterij.. schermhelderheid staat al laag, scherm gaat na een minuut uit..
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde probleem en nu opgelost door de update van Google te verwijderen. Mijn dank is groot.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
En dan wel automatisch updaten uitschakelen in Google Play, anders download ie hem over een paar minuten weer opnieuw ;)
Probeer eens een andere lader. Ik heb bar slechte ervaringen met Samsungladers.
quote:my-little-appletree schreef op 02 februari 2017 @ 17:16:

Koop een nieuwe accu, die je nu hebt is ewoon op. Heb ik ook met Samsung na 1,5 jaar.De mijne gaat binnenkort het 4e jaar in (S4).
Alle reacties Link kopieren
Mijn samsung lader is al ruim een half jaar stuk ja, heb daar ook slechte ervaringen mee.. Heb nu een lader van een vriendin haar oude telefoon, binnenkort toch maar weer even een nieuwe lader kopen, hopelijk scheelt dat..
Alle reacties Link kopieren
Had ik vorige week ook. Blijken meer S3's last van te hebben na update van Google. Ga naar apps in instellingen en daar laatste update van Google verwijderen. Vervolgens in Play store updaten op handmatig zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:quattro-stagioni schreef op 02 februari 2017 @ 18:16:

[...]





De mijne gaat binnenkort het 4e jaar in (S4).Mijn telefoon doet het ook lang, mijn accu van Samsung is na 1,5 jaat iedere keer gewoon prut. Ik koop een nieuwe en dan gaat alles weer 1,5 jaar mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chocoladeaardbei schreef op 02 februari 2017 @ 17:21:

My-little-appletree, dat de accu naar verloop van tijd minder wordt snap ik, maar gebeurt dit plotseling van de ene op de andere dag?





Dat hij opeens springt in hoever hij opgeladen is begon bij mij van de ene op de andere dag. Was niet recentelijk geüpdatet, stonden niet veel apps op. Leeg gehaald en naar fabrieksinstellingen gezet, maar niks hielp. Met een nieuwe accu was het geen probleem meer.



Probeer eerst hem te herstellen naar voor de latte update, maar als dat niet werkt zou ik gewoon een nieuwe accu bestellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chocoladeaardbei schreef op 02 februari 2017 @ 17:55:

Ja updates van Google heeft dus al wel geholpen voor dat probleem gelukkig!



En tja, telefoon hele nacht aan de lader leggen doe ik altijd al, met elke telefoon.. of ik moet midden in de nacht mijn wekker zetten om mijn telefoon van de lader af te halen ofzo?



Batterijverbruik geeft aan dat het scherm 55% verbruikt heeft van de batterij.. schermhelderheid staat al laag, scherm gaat na een minuut uit..Leg hem nu aan de lader en als je naar bed gaat haal je de stekker eruit, doe ik ook. Koop volgende keer een telefoon die wat langer op een lading meegaat heb ik net ook gedaan en eens in de 4 dagen
Alle reacties Link kopieren
Slobberbone, toevallig ben ik vanavond thuis dus dan kan ik dat doen.. maar dan is ie morgen halverwege de dag ongeveer leeg, en dan heb ik geen tijd om hem random midden op de dag op te laden..



Welke telefoon heb jij nu dan dat ie 4 dagen meegaat?
Cache leegmaken. Ik weet alleen niet hoe dat met een S3 moet (zal vast wel op google te vinden zijn), ik heb het van de week toevallig met m'n S7 gedaan en dat hielp wel.

Fabrieksinstellingen wil ook nog weleens helpen maar dat is wel een drastische maatregel.
Alle reacties Link kopieren
Ja, fabrieksinstellingen wil ik het liefst zoveel mogelijk zien te voorkomen omdat ik dan gelijk weer alles opnieuw moet instellen enzo..



Cache leeghalen zal ik eens zoeken
Alle reacties Link kopieren
Lenovo P2

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven