Laptop opschonen of nieuwe kopen?

29-01-2017 15:24 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 7 jaar komen er steeds meer mankementen aan mijn Acer Aspire 7551 met Athlon processor. Hij is trager met opstarten en programma's openen. Nu doet Verkenner het niet meer goed... bestand via We Transfer gekregen en ik kon niets meer downloaden of opslaan terwijl ik vorige week wel nog dezelfde soort bestanden kon opslaan.



Maar wat is nu wijsheid, het ding proberen op te schonen? Of is het tijd voor een nieuwe en waar moet ik dan op letten bij de aanschaf?
Alle reacties Link kopieren
Alles backuppen klinkt alsof hij aan vervanging toe is



Waarvoor gebruik je de laptop en wat wil je ermee doen wat je met huidige niet doet
Alle reacties Link kopieren
Gewoon vervangen. na een jaar of 3,4,5, houdt het echt op.

Voor je nieuwe hangt het er vanaf wat je er mee doet. Voor 99% van de mensen voldoet de aanbieding van de MediaMarkt prima.
Alle reacties Link kopieren
Je kan natuurlijk een hele verse installatie proberen. Dikke kans dat hij dan weer soepel werkt. Maar op welke Windows versie draait hij? Als dat lager is dan Windows 7 zou ik er niet aan beginnen. Eerlijk gezegd begin ik er zelf helemaal nooit aan en koop ik gewoon een nieuwe

Gewoon opschonen (wat programma's deinstalleren en bestanden wissen) zet geen zoden aan de dijk.
.
Alle reacties Link kopieren
Vervangen it is...



Ik hoor bij 99% mensen we gebruiken hem om mee te internetten, Word en foto's opslaan. Scannen en printen.

Programma downloaden om een fotoboek te maken.

That's it!
Alle reacties Link kopieren
https://www.laptopshop.nl ... welke-laptop-past-bij-mij



Probeer hier eens ik heb zaterdag bij bol net een een all in one pc besteld, wilde juist geen laptop want daar zitten kids steeds op. Was voordeligste aanbieder, je kunt ook bij amazon kijken nadat je hebt uitgevogeld wat je wilt, moet er office op, wil je al je fotos ook op laptop. Hoeveel kun/wil je max uitgeven



Zou in ieder geval voor minstens 8 gb ram gaan
Alle reacties Link kopieren
quote:Noopes schreef op 29 januari 2017 @ 16:30:

Vervangen it is...



Ik hoor bij 99% mensen we gebruiken hem om mee te internetten, Word en foto's opslaan. Scannen en printen.

Programma downloaden om een fotoboek te maken.

That's it!Foto's zou ik voortaan op een externe gooien.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Dus een blok die ik met een kabel aan de laptop verbind Tickel?



Bedankt voor de tip Livingston!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb foto's locaal en op externe hard drives
Alle reacties Link kopieren
quote:Livingston schreef op 29 januari 2017 @ 16:35:

Zou in ieder geval voor minstens 8 gb ram gaanDat bedoel ik dus. Zolang je geen hele ingewikkelde games gaat spelen of speelfilms gaat monteren, heb je daar dus helemaal niks aan. 8 gb ram maakt het vooral duur, de kans dat je ze ooit nodig zult hebben is nihil.
Wacht! Vóór je hem gaat vervangen:

1/ Een backup maken inderdaad

2/ Van binnenuit de laptop stofvrij maken (zodat de laptop niet te warm wordt en daardoor traag wordt, slecht werkt en zomaar uitvalt). Vaak is de ventilator verstopt met stof.

3/ Computer opschonen: onnodige bestanden weghalen die ruimte innemen op je schijf

4/ Als je nog Vista hebt: naar Windows 7 als de goede specs op je lappie aanwezig zijn

5/ If all else fails: nieuwe laptop.
Alle reacties Link kopieren
Oké,

- waar kan ik zien welke Windows versie ik heb?

-van binnenuit stofvrij maken, dat is dus met een schroevendraaier het ding openmaken en met de stofzuiger erover? Als ik de accu heb losgehaald.

- hp of acer, welk merk bevalt beter?

-jo12345 hoeveel ram zou jij adviseren?
Alle reacties Link kopieren
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Me dunkt, na 7 jaar!

Tijd voor een nieuwe laptop, en dit oudje achterhouden voor noodgevallen.

Voor huis,tuin en keukengebruik volstaat een laptop tussen 3-400 euro meer dan voldoende.

Gratis tip; In de zomer[vakantie] hebben ze goede aanbiedingen. Ze moeten immers geld verdienen als half NL op vakantie is ;)
Je verwacht het niet........
Alle reacties Link kopieren
Net de btw actie misgelopen van MM :( 7 jaar redden wij niet met een laptop en hebben er zeker al 4 versleten het beste is er echt af na jaar of 5. Dus voor normaal gebruik is 4gb ram werkgeheugen voldoende en SSD hardeschijf wel lekker met snel opstarten. Merken maken niet zo heel veel uit veel diverse gehad en gaan allen even lang mee ook duur en goedkoop.
Gewoon vervangen. Op een gegeven moment is ie op. Je zal merken dat alles erg vlot en makkelijk draait met een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
Als je minimaal 4 GB intern geheugen hebt, zou je een nieuwe installatie van Windows 7 kunnen overwegen, anders is vervangen denk ik beter.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Even uppen!



Windows verkenner doet het dus niet meer, kan ik dan wel bestanden verplaatsen?

Als ik nu probeer om iets te van bv Afbeeldingen naar usb stick te zetten geeft hij aan 'Windows Verkenner werkt niet er wordt een oplossing gezocht' en vervolgens gebeurt er niks.
Alle reacties Link kopieren
Vaak doet ccleaner wonderen met oude laptops. Al die zooi die automatisch opstart even uitzetten of verwijderen. Je zal merken dat het dan nog prima draait.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan ik proberen. Als ik mijn bestanden dan maar van het ding af kan halen ;)
Alle reacties Link kopieren
Eventueel kun je Ubuntu op een dvd zetten en dan vanaf de dvd opstarten (niet installeren). Volgens mij kun je dan bij je bestanden.
Oh dear, how sad, never mind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven