Een oude game spelen op huidige laptop

03-02-2017 10:44 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben toch niet zo handig als dat ik dacht blijkt , dus ik hoop dat er hier wellicht gamers zijn die het volgende probleem herkennen en hebben weten op te lossen.



Ik heb een laptop met windows 8.1 en een goede i5 processor, prima om zo af en toe een spelletje op te doen lijkt me. Nu zou ik graag 'de sims 1' weer eens willen spelen. Ik ben op de hoogte van het grote verschil van de systeemeisen die er nu zijn, en ik heb uren en uren het internet afgezocht naar een oplossing.



Het schijnt wel te kunnen als ik bepaalde fora's mag geloven, maar ik heb er te weinig verstand van misschien.



Het spel installeerd zonder problemen en start enigzins ook; het sims scherm komt even tevoorschijn maar verdwijnt naar een paar seconden weer en de cd stopt met draaien.



Ik heb de bestandsnaam geprobeert te wijzigen, een snelkoppeling gemaakt naar bureaublad, de compabiliteitsmodus al veranderd vanaf windows 95 t/m 8.1, als administrator doorgegaan, en zelfs op aanraden van een forum een beveiligingsupdate verwijdert (dat scheen bij een aantal gamers te werken).



De sims 3 heb ik ook al uitgeprobeerd, maar die knalt er na verloop van tijd uit..de ene keer na 10 minuten, de andere keer pas na 2 uur spelen.



Ik ben nu niet thuis, dan zal ik de overige gegevens van de laptop opzoeken zoals de videokaart e.d. maar wellicht dat ik al genoeg info heb gegeven om tot een oplossing te komen?



Ik hoop op goede raad:)
Alle reacties Link kopieren
Sims 3 crasht bij mij af en toe ook (en de buurt van tropisch eiland is niet te spelen, slaat de "klok" steeds vast...) heb gemerkt dat 6 uitbereidspaketten daar wel de max is, maar ook dan geen garanties. Sowieso regelmatig opslaan dus!

Toen ik je titel las dacht ik meteen aan een andere compabiliteitsmodus maar dat heb je dus al geprobeerd... Zal met je mee zoeken. Heb de game ook nog liggen en lijkt me leuk het weer eens te spelen dus handig als ik weet wat ik kan doen als het niet werkt haha.
Alle reacties Link kopieren
https://www.tarac.nl/simsforum/



Tarac heeft mij altijd goed geholpen om de sims 1 en 2 draaiende te houden. Gespeeld via de cloud..maar weet niet of dit nu nog kan. Info en contact via deze site.



Sims 3 kan te maken hebben met de video kaart op je laptop, de benodigde gegevens kun je ook op deze site terug kijken.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is computertechnisch vrij begaafd, maar kreeg het niet voor elkaar om in dit geval the sims 2 geïnstalleerd te krijgen op mijn 'nieuwere' laptop.

Dus een oude gamecomputer bood uitkomst, deze windows-versie wordt niet geupdate, zodat ik kan blijven spelen
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'
Alle reacties Link kopieren
Is het alleen de base-game of heb je ook uitbereidingen toegevoegd? Ik kom een aantal stukjes tegen die tegen het probleem aanlopen door de "Making Magic" uitbereiding.
Alle reacties Link kopieren
Hoog tijd dat Origin ook deze toevoegd
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 03 februari 2017 @ 11:09:

Is het alleen de base-game of heb je ook uitbereidingen toegevoegd? Ik kom een aantal stukjes tegen die tegen het probleem aanlopen door de "Making Magic" uitbereiding.Ik heb de base geinstalleerd. Die startte helemaal niet dus abracadabra erbij gedaan, en die start enigzins (startscherm) maar dat stopt na een paar seconden.
Alle reacties Link kopieren
quote:ira schreef op 03 februari 2017 @ 10:57:

https://www.tarac.nl/simsforum/



Tarac heeft mij altijd goed geholpen om de sims 1 en 2 draaiende te houden. Gespeeld via de cloud..maar weet niet of dit nu nog kan. Info en contact via deze site.



Sims 3 kan te maken hebben met de video kaart op je laptop, de benodigde gegevens kun je ook op deze site terug kijken.



Succes!Ik ga daar vanavond ook even naar kijken, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in de map van de sims zelf 'exe' ( zo heet het geloof ik) aangeklikt met de rechtermuisknop, en in het grijze scherm d3 compabiliteitsmodus aangeklikt. Daar kon je kiezen vanaf windows 95 t/m 8.1. Die heb ik allemaal uitgeprobeerd.



Of zijn er toevallig nog meer opties voor de compabiliteitsmodus wellicht?
Alle reacties Link kopieren
Je zou een oude windows versie in een vm kunnen installeren (bijv. Via virtualbox)
Alle reacties Link kopieren
Sorrie, wat is een vm? Virtualbox heb ik nooit van gehoord. Ik ga kijken.



Gisteren de sims 1 eraf gehaald, en sims 2 geinstalleerd. Deze versie start ook niet op, maar dan met de melding van het bekende compabiliteitsprobleem. Ook hier werkte de modus aanpassen niet helaas..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven