laptop 's avonds traag

04-02-2017 15:37 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,



Sinds kort overgestapt van provider Z naar provider K.

Dit omdat mijn internet traag was (vooral bij programma's kijken) en de tv veel stoorde, ik het duur vond en ik de service heel slecht vond.

Anyway, ik heb nu een andere provider. Alles aangesloten, prima.

Nu heb ik WEER dat ik 's avonds traag films kan kijken. Ik kijk voornamelijk videoland, netflix of bijvoorbeeld uitzending gemist.

Mijn man kijkt niet gelijktijdig tv, dus het is niet dat we 's avonds dubbel verbruiken ofzo.. Raar toch??

Volgens de monteurs die aan kwamen sluiten had ik een voldoende ruime bundel voor wat ik verbruik.

Iemand enig idee hoe dit kan?

Wij wonen met ons gezin, meeste buren hebben provider Z, waar wij nu weg zijn.
Spijt is verstand dat te laat komt
Alle reacties Link kopieren
Je kan gewoon Ziggo en KPN zeggen hoor.

Is je laptop 's avonds met anderen dingen bezig, zoals updates of scannen? Wat laat taakbeheer zien? Als je op wifi zit, heb je het al eens via de kabel geprobeerd? Werken andere websites, dus gewoon surfen, wel snel? Zitten er nog andere mensen op het internet?
Alle reacties Link kopieren
al eens geprobeerd je wifi op een ander kanaal te laten uitzenden?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Ziggo en KPN

Geen updates of scannen...

Taakbeheer..? Alleen wat ik doe op dat moment.

Gewoon surfen lijkt wel iets trager dan normaal maar wel acceptabel.

Er zit verder niemand op internet, mijn man leest 's avonds vaak de kranten of is buitenshuis
Spijt is verstand dat te laat komt
Alle reacties Link kopieren
Wifi op een ander kanaal? Ik voel me echt dom, hoe moet zoiets?
Spijt is verstand dat te laat komt
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet alleen om het verkeer op je eigen IP, maar ook dat van je buren. Schijnt.
Alle reacties Link kopieren
quote:miza schreef op 04 februari 2017 @ 15:52:

Wifi op een ander kanaal? Ik voel me echt dom, hoe moet zoiets?https://www.kpn.com/servi ... -wifi-kanaal-wijzigen.htm
Alle reacties Link kopieren
Er zijn sites waarmee je de snelheid kunt meten. Doe dat eens overdag en 's avonds.



Zit je op een andere plek op die tijdstippen?

Evt modem verplaatsen, hoger is beter. Een ander kanaal kan ook helpen, staat op de KPN Site hoe dat te doen
Je bent zelf een theepot
Is je wifi netwerk wel afgeschermd? Anders heb je kans dat de buren op jouw verbinding meeliften en dat kan wel verklaren dat het bij jou trager gaat.
Het kan ook aan netflix ed liggen, daar wordt s'avonds veel meer gebruik van gemaakt en worden daarom traag..



Net als het forum voorheen..
Alle reacties Link kopieren
Je laptop is 's avonds traag? Misschien gaat ie alvast in de slaapstand.
Alle reacties Link kopieren
Is je LAPTOP traag of je internetverbinding?
Ik zou eerst maar wens naar je verbinding kijken. Ik woon in een buitengebied aan het einde van de lijn, maakt niet uit welke provider of welk abonnement ik heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lariba schreef op 04 februari 2017 @ 15:54:

Het gaat niet alleen om het verkeer op je eigen IP, maar ook dat van je buren. Schijnt.



Dat was vroeger toen capaciteit voor bijvoorbeeld een straat gedeeld werd. Nu is er zoveel capaciteit dat dat geen rol meer speelt.



Wat wel kan is dat de WIFI routers op dezelfde kanalen zitten. Er zit een grote ontwerpfout in WIFI waardoor je allemaal op hetzelfde kanaal kan gaan zitten waardoor het heel lastig wordt om een goede verbinding met je eigen router te krijgen. De enige oplossing hiervoor is met een wifi analyzer app te kijken waar nog wat ruimte zit en zelf de router op een leeg kanaal te zetten.
Had je dit probleem zowel bij K als bij Z? Dan ligt het aan je laptop.



Ik denk niet dat buren twee keer gratis met je mee surfen, je hebt toch een ander modem gehad?

Probeer het eens met de laptop van iemand anders?
Alle reacties Link kopieren
Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken.



Ik heb een wachtwoord erop, dus geen meelifters.

Wat iemand zei; dat het misschien gewoon aan netflix of videoland ligt, is eigenlijk ook een hele logische verklaring... Dat mensen 's avonds daar meer op zitten.

Ik ga mij ook verdiepen in de snelheidsmeting en wellicht die wifi analyzer...

En of mijn laptop of wifi traag is> het is mijn wifi, sorry voor de onduidelijkheid door de titel.
Spijt is verstand dat te laat komt
Ik kan me niet voorstellen dat het aan Netflix of Videoland ligt, die zijn daar heus wel op berekend. Anders houden ze geen klant meer over. Heb zelf nog nooit iets gemerkt van een vertraging tijdens "prime time".
Alle reacties Link kopieren
Nee? Hm... Toch verder zoeken dan naar de oorzaak
Spijt is verstand dat te laat komt
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het kanaal proberen, dat scheelt wellicht. Overigens hebben wij zelf een Ubiquiti en sindsdien is er eigenlijk nooit meer gedoe met internetverbinding... maar vraag me niet wat het exact doet . Het kost ook een paar euro...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven