Entertainment alle pijlers

Het Viva-boekentopic - deel 5

10-06-2012 15:24 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vers boekentopic!





Deel 4 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.



Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
What a nuanced anxiety
Ik heb die Hunger Games trilogie ook gelezen. Ik vond het eerste boek wel leuk, omdat ik het wel een fascinerend concept vond. Ik heb de andere 2 boeken ook gelezen, maar toen het nieuwtje ervan af was vond ik er eigenlijk niet veel aan. Ik snap Latteke ook wel.



Oudejaarsdag heb ik op de valreep nog The Razor's Edge uitgelezen. Vond het echt heel goed. Ga zeker meer van hem lezen. En intussen was ik begonnen aan A Tree Grows in Brooklyn. Heb pas een klein stukje gelezen, maar tot nu toe vind ik het heel leuk. Een zomer in Brooklyn begin vorige eeuw is echt heel sfeervol beschreven. Nu ik erover nadenk is het eigenlijk wel een heel grappig contrast tussen die 2 boeken. Het speelt een beetje rond dezelfde tijd. Alleen in het ene boek gaat het om upperclass society en in het andere boek zijn ze straatarm.
Ik heb A Tree Grows in Brooklyn uit. Erg mooi. Aanrader. Ben nu begonnen in Rebecca. Voor mijn re-read project. Ik wil een paar favorieten herlezen of boeken waarvan ik me herinner dat ik ze mooi vond, maar waarvan ik me amper kan herinneren waarover ze gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dat is stukken beter dan wat ik aan het doen ben, GeorgieBrown. Ik ben de Percy Jackson boeken aan het herlezen, terwijl ik nog best goed weet waar ze over gaan. Maar ze blijven leuk!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ook niets mis mee, toch. Vroeger herlas ik vaak boeken. Meer dan eens. Als je het mooi of leuk vindt, waarom niet. Maar er zijn zoooooveel boeken. En zo weinig tijd. Ik gun mezelf de tijd er niet meer voor. Dus dit jaar heb ik er een project van gemaakt. Het doel is 6 boeken herlezen. Dat moet te doen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 10 januari 2017 @ 18:59:

Ook niets mis mee, toch. Vroeger herlas ik vaak boeken. Meer dan eens. Als je het mooi of leuk vindt, waarom niet. Maar er zijn zoooooveel boeken. En zo weinig tijd. Ik gun mezelf de tijd er niet meer voor.



Dat heb ik ook wel als ik een leuk boek aan het herlezen ben: Waarom lees ik dit alweer? Waarom niet een van de vele geweldige boeken die er ook nog zijn en die ik nog niet gelezen heb?

Maar ik blijf toch wel een herlezer.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Chaos walking-trilogie van Patrick Ness uit.

Origineel, spannend, maar hij heeft een bepaalde manier van actiescènes beschrijven, die op gegeven moment echt mijn neus uitkwam.

De hoofdpersoon rent-

En hoort in de verte-

Steeds dichterbij-

Hij kijkt om zich heen, waar is ze? Ze is toch niet-

Boem!!!



Etcetera.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
's Avonds in bed lees ik trouwens Harry Potter. Blijft leuk.
What a nuanced anxiety
quote:tyche schreef op 10 januari 2017 @ 19:43:

Ik heb de Chaos walking-trilogie van Patrick Ness uit.

Origineel, spannend, maar hij heeft een bepaalde manier van actiescènes beschrijven, die op gegeven moment echt mijn neus uitkwam.

De hoofdpersoon rent-

En hoort in de verte-

Steeds dichterbij-

Hij kijkt om zich heen, waar is ze? Ze is toch niet-

Boem!!!



Etcetera.
quote:tyche schreef op 10 januari 2017 @ 19:45:

's Avonds in bed lees ik trouwens Harry Potter. Blijft leuk.Als we het dan toch over herlezen hebben.. Ik heb een zwak voor Harry Potter, ik lees de hele serie elk jaar weer opnieuw Het liefst als het buiten koud en regenachtig is.
Alle reacties Link kopieren
Owh boeken lezen, wat een goed idee, daar wil ik meer tijd voor maken,



Ik ben al weken bezig in "The love song of Miss Queenie Hennessy", Op zich geen gek boek, maar blijkbaar niet leuk genoeg om echt tijd voor te maken. Hiervoor las ik "According to yes" geen literaire hoogvlieger maar wel leuk genoeg. Concentratie is niet je van het, dus dit is prima allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu Achter gesloten deuren van B.A. Paris. Het leest lekker weg maar is niet echt verrassend tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Ja Harry Potter lees/luister ik ook elk jaar weer.



Nu begonnen in deel twee van stieg Larsson. Pas een keer eerder gelezen maar blijft toch goed.



Ik heb er dus geen probleem mee om boeken te herlezen. Vroeger moest ik van mezelf altijd boeken uitlezen, ook als ik er niks aan vond. Nu leg ik ze eerder weg. Er zijn immers zoveel goede boeken geschreven!
Ik heb alle Harry Potter boeken ook gelezen. En ik vond het leuk. Maar als ik eraan denk dat ik de hele serie opnieuw moet lezen zakt de moed me een beetje in de schoenen. Ik houd niet zo van series. (tenzij het op zichzelf staande verhalen zijn). En ik denk dat ik iets te oud was toen ik aan HP begon om totaal HP fan te zijn, ws omdat ik er niet mee ben opgegroeid.
Heb Rebecca uit, het eerste boek uit mijn herlees project. Ik vond het even geweldig als de eerste keer dat ik het las.



Nu ben ik in 2 boeken begonnen. Offerplaats van Tana French (eerste deel van de Dublin murder squad serie). Ik heb er al veel enthousiaste verhalen over gehoord, maar ik had afgelopen jaar nogal pech met thrillers en ik was er een beetje klaar mee. Maar dit is tot nu toe veelbelovend. En verder ben ik begonnen in One Hundred Years of Solitude van Gabriel Garcia Marquéz, maar het is nog te vroeg in het boek om er iets over te kunnen zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Duivelspact van Loes den Hollander uit, krijgt op Hebban 4/5 sterren maar zo bijzonder of verrassend vond ik het nou ook weer niet. Gewoon een lekker makkelijk leesbare thriller.

Straks eens kijken wat het volgende boek wordt, heb nog een stapeltje van de bieb waaronder een historische jeugd roman van Simone vd Vlugt.
Alle reacties Link kopieren
Nav het Peking expres topic lees ik nu Niet te filmen van Barbara Kuipers over de wereld van de reality tv. Het leest vlot maar daar is dan denk ik ook wel alles mee gezegd.
Dolfje, Tana French is mss ook wel iets voor jou. Ik heb het uit en ik vond het goed. Spannend en niet zo standaard.
Alle reacties Link kopieren
Iemand hier toevallig al De Muze gelezen?
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 23 januari 2017 @ 15:31:

Dolfje, Tana French is mss ook wel iets voor jou. Ik heb het uit en ik vond het goed. Spannend en niet zo standaard.Ik geloof dat ik daar wel eens wat van heb gelezen, de naam komt me in elk geval bekend voor. Zal eens kijken in de bieb.
quote:Fiorah schreef op 23 januari 2017 @ 15:51:

Iemand hier toevallig al De Muze gelezen?Nee, wel iets over gehoord. Maar weet nu niet of dat positief was of niet. Of over dat eerste boek van haar. Ik lees eigenlijk vnl. 'backlist' boeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik las Alaska van Anna Woltz, mooi jeugdboek.



Nu lees ik Ibiza van Kiki van Dijk. Volgens Hebban vergelijkbaar met Suzanne Vermeer en Linda van Rijn. Niet heel hoge verwachtingen van maar lees het nu ook puur ter ontspanning.
Ik heb One Hundred Years of Solitude even opzij gelegd. Ik ben over 1/3, maar ik vind het maar zo zo. Er gebeurt heeeeeeel veel en razendsnel. Maar het blijft zo oppervlakkig. En alle mannelijke hoofdpersonen heten Jose Arcadio of Aurelio of variaties daarop en ik kan ze amper uit elkaar houden. Ik weet dat het een klassieker is en op Goodreads heeft het 4+ sterren. Maar ik ben niet overtuigd.



Nu ben ik bezig in A Prayer for Owen Meany. Het is mijn eerste John Irving en ik vind het super tot nu toe. Ben ruim over de helft. En ik ben net begonnen in Moonwalking with Einstein; The Art and Science of Remembering Everything. Had ik iets over gezien en ik was meteen gefascineerd. Heb net de introductie gelezen het het is echt mega interessant. En erg grappig en onderhoudend geschreven.
A Prayer for Owen Meany uit. Voor mij een 5* Ga zeker meer John Irving lezen nu.



Nu als tussendoortje begonnen aan Emily the Strange: The Lost Days. Leuk tot nu toe, leest (natuurlijk) lekker makkelijk weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 08 februari 2017 @ 12:48:

A Prayer for Owen Meany uit. Voor mij een 5* Ga zeker meer John Irving lezen nu.



Dat was ooit een van mijn lievelingsboeken. So wie so vroeger erg veel Irving gelezen, misschien toch weer eens doen.



Ik ben nu bezig in Het achtste leven (voor Brilka), lekkere dikke pil.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de trilogie van de millennium serie uit. Heel spannend om weer te lezen! Ben nu bezig in air Babylon. Mwah meer van hetzelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven