Hoe bookmarks altijd in beeld bij Chrome?

08-02-2017 11:04 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek me suf maar kan het antwoord niet vinden. Ik gebruik op de laptop (Windows 7) graag Chrome als browser, maar er is één ding dat ik erg mis t.o.v. Internet Explorer. Bij IE heb je altijd al je bookmarks in beeld (als je dat wil). Links van de pagina die je aan het bekijken bent dus, staat het hele lijstje (verticaal).

Bij Chrome kom ik niet verder dan een bladwijzerbalk onder de adresregel (horizontaal bóven de pagina die je bekijkt dus). Hierin kan ik maar een paar sites opslaan. Wil ik al mijn bookmarks zien, dan moet ik daar aparte handelingen voor verrichten en komt de lijst (tijdelijk) over de pagina heen die ik aan het bekijken ben.

Ik vind dit super irritant. Iemand enig idee óf en hoe dit op te lossen is? Ik hoop dat ik het duidelijk uitgelegd heb
.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt extentions toevoegen aan chrome. Als je zoekt op "chrome extention bookmarkes sidebar" vind je verschillende opties.
Alle reacties Link kopieren
Ah dat is in elk geval de juiste term, bookmarks sidebar of side panel, dat zie ik nu ook voorbijkomen Thanks, ik ga zoeken.

Ik zie dat er idd verschillende opties zijn. Welke kan ik het beste nemen?
.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, ik gebruik het zelf niet. Maar check wel de reviews zodat je een veilige kiest.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu Tidy sidebar geinstalleerd, maar dat is een los ding, maakt geen onderdeel uit van het browser venster en af en toe verdwijnt hij uit beeld. Dat is het ook niet. Iemand anders nog tips?
.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een Mac dus misschien is het anders. Wel Chrome.

Ik kan bovenaan klikken op Bladwijzer > Bladwijzer instellen voor deze pagina. Als ik dan vervolgens kies voor Map > Bladwijzerwerkbalk, dan komt hij in een balkje onder de url te staan. Nu ik daar meerdere heb staan, kan ik die ook verslepen naar links en rechts.

Misschien is dit wat jij al doet?? Ik heb er 15 in staan. Ik verkort gewoon de naam.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 08 februari 2017 @ 11:32:

Ik gebruik een Mac dus misschien is het anders. Wel Chrome.

Ik kan bovenaan klikken op Bladwijzer > Bladwijzer instellen voor deze pagina. Als ik dan vervolgens kies voor Map > Bladwijzerwerkbalk, dan komt hij in een balkje onder de url te staan. Nu ik daar meerdere heb staan, kan ik die ook verslepen naar links en rechts.

Misschien is dit wat jij al doet?? Ik heb er 15 in staan. Ik verkort gewoon de naam.



Lees de OP eens goed.



Sorry hoor, ik ben een beetje geirriteerd aan het worden omdat ik nu al drie extensions heb geprobeerd die allemaal prut zijn.

Ik denk dat ik Chrome maar ga vergeten en IE of Firefox als standaard ga gebruiken.
.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is "bookmarks in new tab page" een goede extensie voor je, dan zie je al je bookmarks als je een nieuw tabblad opent.

En niet mopperen op mensen die je proberen te helpen hè!
Alle reacties Link kopieren
quote:MissMartine schreef op 08 februari 2017 @ 11:42:

Misschien is "bookmarks in new tab page" een goede extensie voor je, dan zie je al je bookmarks als je een nieuw tabblad opent.

En niet mopperen op mensen die je proberen te helpen hè!



Thanks, ik heb hem erop zitten.

Het is niet echt wat ik zocht, maar misschien werkt dit ook wel als ik er wat meer aan gewend ben.

Wat ik wil bestaat gewoon niet, lijkt het. Er zijn wel veel mensen die erover klagen



En nogmaals sorry pats, je bedoelde het goed





Edit: hmm ik weet het niet hoor. Je bookmarks komen in nu blokjes/tegels ipv in een simpele boomstructuur. Ik vind het niet overzichtelijk.
.
Bij instellingen/vormgeving/bladwijzerbalk altijd weergeven aanvinken en dan heb ik mijn bookmarks bar zichtbaar.



haha lezen doos.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik ook niet begrijp wat je dan wél wilt. Direct onder de url zie ik mijn 15 meest gebruikte bladwijzers. Maar alle andere kan ik met één klik en wat muisbeweging benaderen. Via de dubbele pijltjes >> rechts van de bladwijzerwerkbalk.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 08 februari 2017 @ 13:06:

Ik denk dat ik ook niet begrijp wat je dan wél wilt. Direct onder de url zie ik mijn 15 meest gebruikte bladwijzers. Maar alle andere kan ik met één klik en wat muisbeweging benaderen. Via de dubbele pijltjes >> rechts van de bladwijzerwerkbalk.



Wat ik wil, is wat je bij IE ook hebt. Al mijn bladwijzers steeds in beeld (of in elk geval heel veel), in een sidebar.

zoals hier:





(Dit is een plaatje van die eerste extensie die ik probeerde, maar hier is de sidebar dus een los venster en dat is niet handig als je je hoofdvenster verkleint of vergroot)



In IE ziet het er zo uit

.
Alle reacties Link kopieren
https://chrome.google.com ... bgjokclfgfehiinnlijdlicdb



Dit?



Edit: De link is van Google Chrome Webstore, de bookmarks side panel voor Chrome.
Alle reacties Link kopieren
Hmm weet ik ook niet. Maar dat zie ik dus aan de rechterkant zodra ik klik op ">>".

Ik zou het juist onhandig vinden dan een deel van mijn scherm altijd is gevuld.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 08 februari 2017 @ 14:00:

Hmm weet ik ook niet. Maar dat zie ik dus aan de rechterkant zodra ik klik op ">>".

Ik zou het juist onhandig vinden dan een deel van mijn scherm altijd is gevuld.



Ik vind die extra handeling dus juist onhandig. Plus dat de lijst dan over je hoofdscherm heen komt te staan, erg irritant.

Zo''n sidebar hoeft trouwens niet altijd in beeld, je kan hem wegklikken (of heel smal maken) als hij in de weg zit



Ik ga die nieuwe optie even bekijken.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:anonymiss schreef op 08 februari 2017 @ 13:59:

https://chrome.google.com ... bgjokclfgfehiinnlijdlicdb



Dit?



Edit: De link is van Google Chrome Webstore, de bookmarks side panel voor Chrome.



Oh, die had ik al gezien ja. Die werkt voor geen meter, zeggen de recensies. En al die mensen balen net zo hard als ik, dat je in Chrome gewoon geen normale sidebar kan krijgen, zoals in alle andere browsers. Volgens mij hadden oudere versies van Chrome het wel.

Er wordt gespeculeerd dat Google perse geen sidebar wil, omdat er dan minder plek is voor advertenties op je scherm .





Wel bedankt voor het meedenken
.
Als ik helemaal rechts (in dat grijze deel boven) op die drie stipjes klik, dan naar bookmarks ga kan ik kiezen 'show bookmarks bar' en dan verschijnen mijn bookmarks bovenaan in het grijze stuk. Klaar!



Shortcut: shift, command, B



Oh, wacht, ik lees dat dit niet is wat je bedoelt? Bij mij laat hij alle bookmarks en bookmarkmappen zien gewoon tot ze niet meer passen en dan komen er twee kleine pijltjes waar ik ook de andere mappen kan kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon ff een heel ander idee. Aals je wat anders wilt proberen, dan IE en nu dus dan ook Chrome, probeer eens Firefox. Die heeft de optie van de bladwijzers links naast je scherm in het browser.
Alle reacties Link kopieren
Firefox heb ik ook, maar gebruik ik nu alleen voor werk, met bepaalde plugins. Ik vind het wel makkelijk/overzichtelijk om privé een andere browser te gebruiken, met andere bookmarks en een andere werkbalk.

Ik vind IE toch wel trager dan Chrome. Misschien moet ik Opera weer ns proberen.



edit: IE is echt súpertraag zeg. Niet te doen als je beter gewend bent.

Heb nu Opera, wat een feest ! Het forum is nog nooit zo snel geweest En een ingebouwde ad-blocker, die nog meer tegenhoudt dan adblok plus.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven