Meisjesnamen
zondag 12 februari 2017 om 15:06
Evi, geen twijfel mogelijk. Eefie vind ik onlogisch. Evi is niks Engels aan toch? Dat spreek je dan toch anders uit?
Vivian zou ik gewoon zo uitspreken zoals het er staat, dat lijkt mij hier in NL het meest logisch. En verder: wat Tinkerbell zegt!
Joyce en Letitia vind ik persoonlijk vreselijk, maar daar zou ik me als ik jou was niks van aantrekken.
Vivian zou ik gewoon zo uitspreken zoals het er staat, dat lijkt mij hier in NL het meest logisch. En verder: wat Tinkerbell zegt!
Joyce en Letitia vind ik persoonlijk vreselijk, maar daar zou ik me als ik jou was niks van aantrekken.
zondag 12 februari 2017 om 15:32
quote:cynthiao schreef op 12 februari 2017 @ 02:58:
Ik ben niet zwanger ofzo maar wil wel graag benoemen welke ik mooie meisjesnamen vindt.
De namen die ik mooi vind zijn: Joyce, Letitia, Vivian. Mijn dochter heet Vivian en dat moet op zijn Engels uitgesproken worden als Viefjen. Veel mensen maken er echter Vivijan van als ze het uitspreken en dat vind ik lelijk klinken. Jammer.Die uitspraak die jullie willen is toch Vivienne. Vivian zou ik gewoon op zijn Nederlands uitspreken.
Ik ben niet zwanger ofzo maar wil wel graag benoemen welke ik mooie meisjesnamen vindt.
De namen die ik mooi vind zijn: Joyce, Letitia, Vivian. Mijn dochter heet Vivian en dat moet op zijn Engels uitgesproken worden als Viefjen. Veel mensen maken er echter Vivijan van als ze het uitspreken en dat vind ik lelijk klinken. Jammer.Die uitspraak die jullie willen is toch Vivienne. Vivian zou ik gewoon op zijn Nederlands uitspreken.
zondag 12 februari 2017 om 18:08
quote:cynthiao schreef op 12 februari 2017 @ 02:58:
De namen die ik mooi vind zijn: Joyce, Letitia, Vivian. Mijn dochter heet Vivian en dat moet op zijn Engels uitgesproken worden als Viefjen. Veel mensen maken er echter Vivijan van als ze het uitspreken en dat vind ik lelijk klinken. Jammer.
De uitspraak Viefjen bestaat niet.
Je hebt de Engelse uitspraak van Vivian: Viviejun
En de Nederlandse uitspraak van Vivian: Vieviejan
En de Franse uitspraak van Vivienne:
Vievie-jèn
En de Nederlandse uitspraak van Vivienne:
Vie-vie-jennuh
Dat jullie de juiste uitspraak van je dochters naam zelf niet kennen kan de rest van Nederland niet helpen.
De namen die ik mooi vind zijn: Joyce, Letitia, Vivian. Mijn dochter heet Vivian en dat moet op zijn Engels uitgesproken worden als Viefjen. Veel mensen maken er echter Vivijan van als ze het uitspreken en dat vind ik lelijk klinken. Jammer.
Vievie-jèn
Vie-vie-jennuh
Dat jullie de juiste uitspraak van je dochters naam zelf niet kennen kan de rest van Nederland niet helpen.
zondag 12 februari 2017 om 20:10
quote:lux. schreef op 12 februari 2017 @ 18:08:
[...]
Vievie-jèn
Vie-vie-jennuh
Dat dus. Viviejun. It's a girls name.
Ik zit gelijk in the young ones
[...]
Vievie-jèn
Vie-vie-jennuh
Dat dus. Viviejun. It's a girls name.
Ik zit gelijk in the young ones
zondag 12 februari 2017 om 20:12
quote:Gelukkig1981 schreef op 09 februari 2017 @ 08:32:
Over drie maanden zal ons dochtertje worden geboren, maar we zijn nog steeds niet uit de naam! (Ja, heb nog tijd zat, maar die hormonen...)
We twijfelen nog tussen Emma, Noor en Eva (het wordt iig een saaie top-20 naam )
Maar omdat ons kindje zal opgroeien in een christelijke omgeving durf ik de naam Eva eigenlijk niet aan (vind hem wel erg mooi!). Ben bang dat ze geplaagd gaat worden als ze een appel eet, het over slangen gaat of als het over het paradijs gaat. Hebben jullie daar misschien ervaring mee?Dat loopt wel los met Eva.
Over drie maanden zal ons dochtertje worden geboren, maar we zijn nog steeds niet uit de naam! (Ja, heb nog tijd zat, maar die hormonen...)
We twijfelen nog tussen Emma, Noor en Eva (het wordt iig een saaie top-20 naam )
Maar omdat ons kindje zal opgroeien in een christelijke omgeving durf ik de naam Eva eigenlijk niet aan (vind hem wel erg mooi!). Ben bang dat ze geplaagd gaat worden als ze een appel eet, het over slangen gaat of als het over het paradijs gaat. Hebben jullie daar misschien ervaring mee?Dat loopt wel los met Eva.
zondag 12 februari 2017 om 20:15
quote:Marit333 schreef op 12 februari 2017 @ 12:56:
Hoi Allemaal,
Wij hebben nog 1 weekje en dan wordt ons dochtertje geboren! We hebben al n naam maar nu twijfel ik over de spelling..
Evi of Eefie
We wilden niet te engels en toen dacht ik in eens aan de tweede.. maar; niet te vreemd? Omdat het nooit zo gespeld word?
Ik hoor graag jullie mening!
Groetjes!Evi is toch niet Engels?
Hoi Allemaal,
Wij hebben nog 1 weekje en dan wordt ons dochtertje geboren! We hebben al n naam maar nu twijfel ik over de spelling..
Evi of Eefie
We wilden niet te engels en toen dacht ik in eens aan de tweede.. maar; niet te vreemd? Omdat het nooit zo gespeld word?
Ik hoor graag jullie mening!
Groetjes!Evi is toch niet Engels?
zondag 12 februari 2017 om 23:36
zondag 12 februari 2017 om 23:40
[quote]miza schreef op 10 februari 2017 @ 18:58:
@ Gelukkig81: misschien ook Evy,zoals wij ook als optie hebben? Noor vind ik ook mooi! Emma overigens ook maar dat vind ik zelf saai
Bij Evy denk ik alleen maar aan hardlopen (en dat ik haar in m'n hoofd altijd aan het uitschelden was met haar 'het gaat goed', terwijl ik gewoon in de berm wilde gaan liggen in foetushouding...).
Vind hem wel heel mooi passen bij de namen van jouw dochters!
Vind Emma trouwens ook behoorlijk braaf, maar ook wel heel mooi!
Ach, ik twijfel nog gewoon even door!
@ Gelukkig81: misschien ook Evy,zoals wij ook als optie hebben? Noor vind ik ook mooi! Emma overigens ook maar dat vind ik zelf saai
Bij Evy denk ik alleen maar aan hardlopen (en dat ik haar in m'n hoofd altijd aan het uitschelden was met haar 'het gaat goed', terwijl ik gewoon in de berm wilde gaan liggen in foetushouding...).
Vind hem wel heel mooi passen bij de namen van jouw dochters!
Vind Emma trouwens ook behoorlijk braaf, maar ook wel heel mooi!
Ach, ik twijfel nog gewoon even door!
maandag 13 februari 2017 om 13:15
Hoi allemaal,
Ik ben in verwachting van onze tweede, pril. Ik heb ook een post geplaatst in het jongensnamen topic, maar natuurlijk ook hier even een balletje opgooien.
Onze oudste heet G.uus.
Lijstje wat we nu hebben:
Evi (G.uus had zo geheten als hij een meisje was, nu nog steeds favoriet)
Nore
Roos/Rosa
Saar
Isa/Ise
Liselot
Liene
Sofie
Fem
Jette
Afgevallen:
Juul
Lize
Mette
Leentje
Rosalie
Lily
Jolijn
Julie
Phileine
Aurelie
Anaïs
Else/Elsie
Hebben jullie leuke ideeën of springt er een naam uit? Bedankt voor het meedenken!
Ik ben in verwachting van onze tweede, pril. Ik heb ook een post geplaatst in het jongensnamen topic, maar natuurlijk ook hier even een balletje opgooien.
Onze oudste heet G.uus.
Nore
Roos/Rosa
Saar
Isa/Ise
Liselot
Liene
Sofie
Fem
Jette
Afgevallen:
Juul
Lize
Mette
Leentje
Rosalie
Lily
Jolijn
Julie
Phileine
Aurelie
Anaïs
Else/Elsie
Hebben jullie leuke ideeën of springt er een naam uit? Bedankt voor het meedenken!
Erger je niet, verwonder je slechts.
maandag 13 februari 2017 om 13:39
quote:zomermeiske schreef op 13 februari 2017 @ 13:15:
Hoi allemaal,
Onze oudste heet G.uus.
Nore
Roos/Rosa
Saar
Isa/Ise
Liselot
Liene
Sofie
Fem
Jette
Afgevallen:
Juul
Lize
Mette
Leentje
Rosalie
Lily
Jolijn
Julie
Phileine
Aurelie
Anaïs
Else/Elsie
Ook je meisjesnamen zijn leuk!!!
Fem vind ik geweldig! En heel mooi bij Guus.
Jet vind ik zelf leuker dan Jette. En ik zou Noor doen ipv Nore.
Verder heb ik nog voor je:
Liz, Lynn, Tess, Lot, Britt, Hanne, Hanna, Faye, Jonne, Diede, Riva, Myrthe, Imme, Lenne, Eva, Femme, Jitte, Gitte, Amber, Nina, Tara, Kate of Jara.
Hoi allemaal,
Onze oudste heet G.uus.
Nore
Roos/Rosa
Saar
Isa/Ise
Liselot
Liene
Sofie
Fem
Jette
Afgevallen:
Juul
Lize
Mette
Leentje
Rosalie
Lily
Jolijn
Julie
Phileine
Aurelie
Anaïs
Else/Elsie
Ook je meisjesnamen zijn leuk!!!
Fem vind ik geweldig! En heel mooi bij Guus.
Jet vind ik zelf leuker dan Jette. En ik zou Noor doen ipv Nore.
Verder heb ik nog voor je:
Liz, Lynn, Tess, Lot, Britt, Hanne, Hanna, Faye, Jonne, Diede, Riva, Myrthe, Imme, Lenne, Eva, Femme, Jitte, Gitte, Amber, Nina, Tara, Kate of Jara.
maandag 13 februari 2017 om 14:49
quote:zomermeiske schreef op 13 februari 2017 @ 13:15:
Hoi allemaal,
Onze oudste heet G.uus.
Nore
Roos/Rosa
Saar
Isa/Ise
Liselot
Liene
Sofie
Fem
Jette
Afgevallen:
Juul
Lize
Mette
Leentje
Rosalie
Lily
Jolijn
Julie
Phileine
Aurelie
Anaïs
Else/Elsie
Bij Fem zou ik toch voluit Femke aanhouden op de kaart en Fem in de praktijk gebruiken.
Ik vind Roos en Jette het leukst uit het rijtje.
Wat vind je van Lena , Maja, Ellie, Tilda/Tilde, Elin, Silje.
Hoi allemaal,
Onze oudste heet G.uus.
Nore
Roos/Rosa
Saar
Isa/Ise
Liselot
Liene
Sofie
Fem
Jette
Afgevallen:
Juul
Lize
Mette
Leentje
Rosalie
Lily
Jolijn
Julie
Phileine
Aurelie
Anaïs
Else/Elsie
Bij Fem zou ik toch voluit Femke aanhouden op de kaart en Fem in de praktijk gebruiken.
Ik vind Roos en Jette het leukst uit het rijtje.
Wat vind je van Lena , Maja, Ellie, Tilda/Tilde, Elin, Silje.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.