Hoe breng je spanning terug in een relatie?

11-02-2017 14:11 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal proberen het zo kort mogelijk te houden, maar om even een duidelijk beeld te scheppen, ook even wat over mijn geschiedenis.



Ik had altijd pijn bij seks vanwege vvs/vaginisme. Na veel therapie en uitproberen wat werkt gaat dat nu al 1,5 jaar goed. Hierdoor had ik ook geen libido. Ik had wel zin in seks (in mijn hoofd), maar had moeite met opwinding (lichamelijk). Op een gegeven moment werd de zin, door al het gedoe en de negatieve lading die seks had, ook minder.



Ik heb ongeveer 1,5 jaar geleden een relatie gekregen met mijn vriend. In het begin ging seks nog niet, ik had nog pijn. Ik maakte echter wel stappen met mijn therapie en op een gegeven moment was de pijn weg. Een heel bijzonder gevoel: ik kon eindelijk seks hebben. Ik had echter nog wel moeite met opgewonden raken. In het begin van een relatie is het sowieso spannend, dus dat hielp natuurlijk al. Vorig jaar kreeg ik echter een periode waarin mijn libido ineens sky-high was. Ik werd geil van niets. Een ontzettend bijzondere ervaring, want ik kende dat gevoel gewoon niet. In die periode veel seks gehad met mijn vriend en eindelijk veel fantasieën die al jaren in mijn hoofd zaten uit kunnen voeren. Ik vond dat zo ontzettend bijzonder. Eindelijk begreep ik waar veel andere mensen het over hadden, eindelijk kon ik eens ervaren hoe vrij en leuk seks kon zijn. Ik vond het fantastisch



Van het ene op het andere moment daalde die piek weer, tot op het punt waar ik nu zit. We kennen elkaar nu goed, het is niet meer spannend als we elkaar zien, het is gewoon leuk en fijn. We zijn nog steeds heel verliefd en intiem, maar die seksuele spanning is wel weg. Dat had ik bij eerdere partners trouwens ook wel na een paar maanden. Daarmee is mijn libido ook verdwenen en daar baal ik behoorlijk van. Ik weet echter niet hoe ik die spanning terug kan krijgen. Verschillende dingen uitproberen en experimenteren doen we wel. Soms word ik geil, vaker niet. En dan hebben we ook geen seks, want ik wil voorkomen dat ik weer in die puinhoop kom waar ik jaren geleden in zat. Ik merk echter dat dit probleem me meer bezig gaat houden, in het begin dacht ik nog wel dat het terug goed zou komen. Maar nu weet ik gewoon niet wat ik er mee moet, ik baal er flink van en mijn vriend ook. We zijn nog zo jong en ik kan hem niet dwingen tot een relatie waarin seks zo af en toe eens voorkomt. Ik zou hem ook begrijpen als hij hierom weg zou gaan, maar dat wil ik zo graag voorkomen. Eerdere relaties zijn namelijk ook gestrand om mijn problemen rondom seks en dat steekt.



Heeft iemand wellicht tips of advies? Of eventueel ervaring hiermee en hoe heb je het opgelost?
Alle reacties Link kopieren
Minameut: door je bloed te laten testen bij de huisarts of in het ziekenhuis. Het zou kunnen dat het met je hormonen te maken heeft.



Churro en Robertooooh bedankt voor jullie reacties!

We bespreken alles en hebben vorig jaar ook veel fantasieën uitgespeeld, ik weet wat hij leuk en lekker vindt en hij weet dat van mij. Voor zover ik het van mezelf weet, want ik denk mezelf te kennen, maar het werkt vaak alsnog niet. We zitten daarin ook wel op een lijn, gelukkig. Maar op dit moment word ik niet geil van hetgene waar ik een jaar geleden instant geil van werd en ik snap niet hoe dat kan en wat ik er aan kan doen. We proberen best wat uit, maar niets lijkt te werken. Ik wil zo graag seks, maar mijn lichaam reageert gewoonweg niet.
Alle reacties Link kopieren
Dan weet ik het niet meer. Als wij over hormonen beginnen, haak ik af ......
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben je uitgekeken op het onderdanige?

Was het even leuk omdat het nieuw was, en nu niet meer?

Of heb je het ook alweer anders geprobeerd?
.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens geprobeerd om, met veel glijmiddel en rustig beginnen, wel seks te hebben (penetratie) wanneer je zin hebt maar niet fysiek geil bent?

Ik herken het nml wel maar weet dat mijn lijf vanzelf opwarmt wanneer de penetratie begint. Dus dan is het een tikkie gevoelig de eerste minuut en daarna wordt het soepeler.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven