Vriendloos

15-02-2017 22:04 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, een halfjaar geleden ben ik na het volgen van mijn studie verhuisd naar Limburg. Zodat ik eindelijk kon gaan samenwonen met mijn vriend. Eenmaal hier heb ik mijn ingeschreven bij de sportschool en ben ik hier gaan werken. Daarnaast doe ik ook nog vrijwilligerswerk. Ik ben 22 jaar en dacht vrienden maken...piece of cake. Maar helaas gaat dat hier veel moeilijk dan gedacht. Het merendeel van de mensen is namelijk oud(er). Zo is mijn jongste collega 37 en kom ik op de sportschool ook nauwelijks meiden van mijn leeftijd tegen. Mijn vriend (James) en ik schelen 10 jaar. Hierdoor zijn de vriendinnen van James zijn vrienden ook ouder en hebben de meeste al kinderen. Dit maakt het allemaal erg lastig om mensen van mijn leeftijd te leren kennen. Soms voel ik me hier erg eenzaam door. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen om mensen te leren kennen van mijn leeftijd...ik ben geen type om mij aan te sluiten bij een vereniging en wil ook niet online lid worden van een soort vriendendienst..maar wat dan wel??? Please help a girl out!
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen hobby die je verder leuk vindt om te beoefenen? Miss. kan je je inschrijven voor een cursus. En tsja.. niet het type voor een vereniging.. Het komt niet aanwaaien natuurlijk. Gewoon proberen!
Alle reacties Link kopieren
studentenvereniging.. of fb vriendschappen zoeken..?
Tennisles in een groep?

Volleybal?

Waterpolo?

Lessen Bootcamp volgen?

Yoga?



Talencursus doen op de Volksuniversiteit?

Dan zit je in een groep.



Naar kookles?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al afgestudeerd en werk nu fulltime. Een studentenvereniging sluit niet echt aan bij mij als persoon. Deels omdat ik die fase ontgroeid ben maar bovenal omdat ik niks met verenigingen heb. Facebookvriendschappen.. hoe bedoel je dat precies? Je kan niet echt "vrienden" zoeken op facebook...?
Wat is er mis met vrienden van een andere leeftijd? Ik heb vrienden die 20 jaar ouder zijn maar ook die 20 jaar jonger zijn. Vriendschap staat los van leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
hoe kun je nou niks met verenigingen hebben? het is toch niet een op zichzelf staand iets? en wat in de lieve vrede vind je er zo vreselijk aan? als er één mooie mogelijkheid is om nieuwe mensen te leren kennen is het wel via een leuke vereniging....



je hebt zo onwijs veel verschillende verenigingen, het ligt helemaal aan de activiteit die je doet, die moet bij je passen. Kijk eerst een wat je zelf leuk vindt en waar jij energie van krijgt, en probeer dát te delen met anderen. Dan heb je meteen een klik.



Het kan allemaal wel niet aansluiten bij jou als persoon maar zo kom je geen ene steek verder natuurlijk.



en wat dacht je van een leuk koor?
Alle reacties Link kopieren
Een oproepje hier?
You're a diamond dear, they can't break you
Alle reacties Link kopieren
Het maakt mij niet perse uit om oudere vrienden te hebben. Mijn vriend is zelf ook 10 jaar ouder. Maar ik merk dat het voor andere mensen wel uitmaakt dat ik jonger ben. Dat krijg ik dan ook geregeld te horen. Hierdoor is het dan ook moeilijk om samen iets af te spreken doordat zij andere interesses hebben dan ik. Zo houdt ik van uitgaan, naar de bioscoop, festivals bezoeken, muziek, make up, reizen, katten en koken. De vrouwen in mijn omgeving hebben hier weinig behoefte meer naar. Begrijpelijk, gezien ze ook fulltime werken, baby's en kleine kinderen hebben...



Bedankt voor de tips! Maar ik ben absoluut niet muzikaal..niemand wilt mij horen zingen haha. Tennis, volleybal en waterpolo zijn sporten die ik helaas totaal niet leuk vind. Mede omdat ik er niet goed in ben. Vandaar dat ik naar de sportschool ga, easy peasy..
Alle reacties Link kopieren
Waar woon je in ook Limburg? Ik kan me namelijk voorstellen dat je mogelijkheden anders zijn in n stad als in wat meer afgelegen dorp...
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een dorp in zuid limburg waar niks en niemand is helaas. Het telt maar 1000 inwoners, waarvan 76%, 50+ is..
Alle reacties Link kopieren
In dat geval zorgen dat je n auto met rijbewijs hebt en de steden Sittard, Heerlen en Maastricht opzoeken! Voor n activiteit die je interesse wekt! Dan vindt je vast meer leeftijdsgenoten en contacten.
Alle reacties Link kopieren
Op Fb heb je voor elke provincie een vriendinnengroep. voor limburg is dat "limburgse vriendinnen" misschien vind je daar iemand om iets leuks mee te gaan doen. Of word lid van bv vriendinnenonline.nl
Heej ik kom zelf ook uit Zuid-Limburg als je nog interessen hebt stuur me maar een berichtje:)
Alle reacties Link kopieren
anoniem752017 schreef:
29-04-2017 17:17
Heej ik kom zelf ook uit Zuid-Limburg als je nog interessen hebt stuur me maar een berichtje:)
Zelfde verhaal voor mij! Stuur me maar een berichtje. Ik ben 24 jaar en woon in Maastricht.
Kijk eens aan, al 2 mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vernomen dat PB's niet aankomen.. Dus dan wordt het wel lastig.. De PB's die ik verstuur blijven ook hangen in postvak UIT.. Weird!
Alle reacties Link kopieren
heel,
heb je inmiddels je draai al een beetje gevonden? Ik kom ook uit zuid-lidburg en het kan inderdaad moeilijk zijn voor nieuwe mensen om contacten hier te krijgen!
Hey!

Limburg is inderdaad lastig en erg vergrijsd als ik het zo mag zeggen. Ik ben een jaar geleden vanuit Sittard naar het noorden verhuisd met mijn vriend. Maar ben nog regelmatig in Limburg te vinden. Als het je leuk lijkt kun je me een pb'tje sturen:) ik ben trouwens 20

Groetjes Melanie
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Je mag mij ook een berichtje sturen, mocht je nog interesse hebben.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet van verenigingen houdt, is het inderdaad lastig om vrienden te maken in Limburg. En iets als meehelpen bij scouting bijvoorbeeld? Of een teamsport gaan spelen? Vrijwilligerswerk?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven