Hond blaft als ik weg ben

16-02-2017 15:35 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurvrouw zegt dat mijn hond blaft als ik weg ben.

Nou is hij altijd stil als ik terugkom en heb vanochtend een geluidsopname gemaakt toen ik een uur weg was en daarop is hij ook muisstil. Toch maakt het me onzeker en mijn vraag is dan ook: wat zou ik hier aan kunnen doen?



(Een bench heb ik niet, want daar durft hij niet in. Hij heeft een trauma.)
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Dus je gelooft de buurvrouw niet?
Alle reacties Link kopieren
De radio of tv aan wil weleens helpen, dan is er reuring.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Misschien blaft hih alleen als er iemand langs loopt ?
Alle reacties Link kopieren
Wellicht helpt het om de radio zachtjes aan te zetten als je weg gaat. De hond van mijn ouders blafte ook vaak als ze alleen thuis was en deed dit door geluiden van buiten, bijvoorbeeld een dichtslaande autodeur, mensen die al pratend langslopen etc. Door het aanzetten van de radio is dit een stuk minder geworden.
Alle reacties Link kopieren
Was de buurvrouw vanochtend wel thuis dan?? Anders zou het nog zo kunnen zijn dat jouw hond blaft omdat hij haar hoort. De oplossing kan dan liggen in een kennismaking. Bij voorkeur bij hun thuis. Als hij weet wat hij hoort en waarom kan het zomaar afgelopen zijn.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Radio aan is een goed idee!!



Ik geloof de buurvrouw half... ik denk dat ze overdrijft, want volgens haar heeft hij gisteren van 10 tot 17.30 geblaft, maar ik was thuis en dat is niet waar. Wel heeft hij een paar keer even geblaft.

Maar blijkbaar heeft ze er wel last van, anders zou ze niet zo overdrijven.



Ceylon, hij kent de buurvrouw en is gek op haar. Echter nog nooit daar binnen geweest.

Misschien is het inderdaad dat hij haar trap hoort (die hoor je goed) en niet snapt waarcdat vandaan komt.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een radio aan en speeltjes of botten zorgen ook voor afleiding.

Een bench zou je hem rustig voor kunnen trainen met veel geduld en liefde.
koekies zijn lekker
Alle reacties Link kopieren
Logisch dat ze last heeft van een blaffende hond? Ik zal al gek worden als die een uur blafte.

En een kennismaking met de hond van de buren, nah.



Maarja, honden........
Tjah, tjah, tjah...
bekend probleem.



De mijne is ook stil als ik wegga en thuis kom, ook met trauma. Hier van alles en nog wat geprobeerd zoals radio aan etc.



Ik heb alleen sinds kort een app geinstalleerd, camera-beeldverbinding tussen iphone en ipad. Die ipad filmt dan mn hond, en mijn telefoon gaat trillen als hond geluid maakt (op de radio reageert de app niet). Je kan van te voren teksten inspreken, bij mij is mijn hond dan dus inderdaad aan het blaffen, ik spreek m virtueel op afstand toe en hij houdt zn smoel weer misschien zoiets proberen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Krullenbol17 schreef op 16 februari 2017 @ 16:06:

bekend probleem.



De mijne is ook stil als ik wegga en thuis kom, ook met trauma. Hier van alles en nog wat geprobeerd zoals radio aan etc.



Ik heb alleen sinds kort een app geinstalleerd, camera-beeldverbinding tussen iphone en ipad. Die ipad filmt dan mn hond, en mijn telefoon gaat trillen als hond geluid maakt (op de radio reageert de app niet). Je kan van te voren teksten inspreken, bij mij is mijn hond dan dus inderdaad aan het blaffen, ik spreek m virtueel op afstand toe en hij houdt zn smoel weer misschien zoiets proberen?Dat is handig!
Tjah, tjah, tjah...
Alle reacties Link kopieren
quote:Inexplicable schreef op 16 februari 2017 @ 15:59:

Logisch dat ze last heeft van een blaffende hond? Ik zal al gek worden als die een uur blafte.

En een kennismaking met de hond van de buren, nah.



Maarja, honden........

Zeker logisch dat ze er last van heeft! Hij blaft alleen geen uur of uren, maar misschien een x 5 minuten. Maar als ze daar last van heeft (wat ik kan begrijpen) dan is ook 5 min teveel natuurlijk.

Vandaar ook dat ik er iets aan wil doen.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
quote:Krullenbol17 schreef op 16 februari 2017 @ 16:06:

bekend probleem.



De mijne is ook stil als ik wegga en thuis kom, ook met trauma. Hier van alles en nog wat geprobeerd zoals radio aan etc.



Ik heb alleen sinds kort een app geinstalleerd, camera-beeldverbinding tussen iphone en ipad. Die ipad filmt dan mn hond, en mijn telefoon gaat trillen als hond geluid maakt (op de radio reageert de app niet). Je kan van te voren teksten inspreken, bij mij is mijn hond dan dus inderdaad aan het blaffen, ik spreek m virtueel op afstand toe en hij houdt zn smoel weer misschien zoiets proberen?Wat een uitvinding! Bedankt.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
quote:Krullenbol17 schreef op 16 februari 2017 @ 16:06:

bekend probleem.



De mijne is ook stil als ik wegga en thuis kom, ook met trauma. Hier van alles en nog wat geprobeerd zoals radio aan etc.



Ik heb alleen sinds kort een app geinstalleerd, camera-beeldverbinding tussen iphone en ipad. Die ipad filmt dan mn hond, en mijn telefoon gaat trillen als hond geluid maakt (op de radio reageert de app niet). Je kan van te voren teksten inspreken, bij mij is mijn hond dan dus inderdaad aan het blaffen, ik spreek m virtueel op afstand toe en hij houdt zn smoel weer misschien zoiets proberen?Dat klinkt interessant. Welke app is dat?
quote:Sprookjesbos schreef op 16 februari 2017 @ 16:41:

[...]





Dat klinkt interessant. Welke app is dat?Hond monitor. Kost wel €5 maar vind ik t wel waard eigenlijk. Soort babyfoon met beeld erbij idee.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een anti blaf band?
Alle reacties Link kopieren
Al is zo'n app natuurlijk goedkoper en vriendelijker. Moet je wel in de gelegenheid zijn om er op te kunnen reageren
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook last van de blaffende buurhond. Buurvrouw heeft nu een apparaatje neer gezet wat een hoog signaal geefs als de hond blaft, sinds dien heb ik hem nauwelijks nog horen blaffen.
quote:Krullenbol17 schreef op 16 februari 2017 @ 17:20:

[...]





Hond monitor. Kost wel €5 maar vind ik t wel waard eigenlijk. Soort babyfoon met beeld erbij idee.Klinkt goed! En ach, voor die €5 ben ik eigenlijk wel benieuwd wat de viervoeters hier in huis doen in onze afwezigheid
Alle reacties Link kopieren
quote:barbabientje86 schreef op 16 februari 2017 @ 17:42:

Ik had ook last van de blaffende buurhond. Buurvrouw heeft nu een apparaatje neer gezet wat een hoog signaal geefs als de hond blaft, sinds dien heb ik hem nauwelijks nog horen blaffen.

Hier ga ik ook eens naar kijken.



Een blafband vind ik echt zielig.



Einde middag weer een uur weggeweest en weer een geluidsopname gemaakt. Wederom was hij muisstil.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven