Pup is vandaag nul geworden

22-06-2016 23:16 780 berichten
Hieperdepiep mijn aanstaande pup is vandaag geboren! Nu moet ik nog minstens 8 weken wachten voordat we samen gaan wonen. Ik vind dat er verdacht veel topics over katten zijn hier maar heel weinig over honden. Hebben jullie tips voor wat ik in de tussentijd kan doen behalve wachten en op bezoek gaan? Een goed boek dat ik kan lezen, spulletjes om te kopen?
Ja ik zeg altijd een hond is een wild dier en in de jungle worden ze ook niet gecastreerd, waddup.
Alle reacties Link kopieren
quote:Murrmurr schreef op 03 februari 2017 @ 11:50:

Ja ik zeg altijd een hond is een wild dier en in de jungle worden ze ook niet gecastreerd, waddup.
Oh dear, how sad, never mind.
Hij zegt ik rock die emo haarstijl als een malle:



https://postimg.org/image/5qv36tye3/
Alle reacties Link kopieren
quote:Murrmurr schreef op 03 februari 2017 @ 07:44:

[...]



Behalve het rijden op hondencollega's (wat volgens mij normaal is) heb ik niet meer last van hem dan anders. Fokker raadde castratie af als er geen gedragsproblemen optreden, dus ik hoop dat het niet nodig is.Is uiting van dominantie. Moet je eigenlijk de kop in drukken. Hij heeft niet dominant te zijn over honden die niet tot zijn roedel behoren. Dit kan escaleren. Veel honden zijn er niet van gediend en straks gaan ze vechten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Murrmurr schreef op 03 februari 2017 @ 11:50:

Ja ik zeg altijd een hond is een wild dier en in de jungle worden ze ook niet gecastreerd, waddup.In de jungle hoeft een hond niet te leven tussen mensen die hem niet begrijpen en die willen dat hij zich aan hen aanpast.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 16 februari 2017 @ 18:33:

[...]



Is uiting van dominantie. Moet je eigenlijk de kop in drukken. Hij heeft niet dominant te zijn over honden die niet tot zijn roedel behoren. Dit kan escaleren. Veel honden zijn er niet van gediend en straks gaan ze vechten.

De buurhond deed dit een paar keer op mijn hond. Tot hij het zat was en zij inderdaad hebben gevochten. Niets ernstigs, de rangorde is bepaald en nu zijn het vriendjes.

Vechten hoeft niet altijd erg te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 16 februari 2017 @ 18:36:

[...]



In de jungle hoeft een hond niet te leven tussen mensen die hem niet begrijpen en die willen dat hij zich aan hen aanpast.Ik denk dat TO erg blij is met deze uitleg!
Oh dear, how sad, never mind.
Rijden kan ook uiting zijn van stress.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heeerlijk topic! Ik heb alles gelezen. En alle walgelijk schattige foto's bekeken. Zelf ben ik ook in blijde verwachting, ook al is mijn baby pup nu nog niet geboren. Ik sta bovenaan de wachtlijst en ik kijk er zo naar uit!



En dit lezende ga ik daar waarschijnlijk ook weer hartig van terugkomen als het eenmaal zover is
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 16 februari 2017 @ 20:23:

[...]



Ik denk dat TO erg blij is met deze uitleg!

Wat bedoel je? Omdat het impliceert dat ze aan de slag moet met opvoeden? Tsja, dat kost inderdaad energie.



quote:Daaromniet schreef op 16 februari 2017 @ 18:56:

[...]



De buurhond deed dit een paar keer op mijn hond. Tot hij het zat was en zij inderdaad hebben gevochten. Niets ernstigs, de rangorde is bepaald en nu zijn het vriendjes.

Vechten hoeft niet altijd erg te zijn.

Het hoeft niet erg te zijn, totdat hij de verkeerde hond tegen komt. Een staffordterrier of zo.

Zolang een gevecht niet gemeen wordt met verwondingen tot gevolg, en het eerlijk en gelijkwaardig verloopt is het oke. Maar zo is het vaak niet.

Daarnaast wil ik niet dat mijn honden voor zichzelf op moeten komen als ze een keer een andere hond tegen komen bij het wandelen. Want het moet leuk en ontspannen voor ze zijn. En als een hond gaat zitten domineren, roept hij spanning op. Is nergens goed voor.



Rangorde bepalen moeten honden maar binnen hun eigen roedel doen, maar niet met elke hond die ze tegenkomen. Ik ben er niet van gediend.



Van mijn eigen honden eis ik ook gewoon dat ze zich gedragen naar anderen toe. Zowel naar honden als naar mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 16 februari 2017 @ 18:33:

[...]



Is uiting van dominantie. Moet je eigenlijk de kop in drukken. Hij heeft niet dominant te zijn over honden die niet tot zijn roedel behoren. Dit kan escaleren. Veel honden zijn er niet van gediend en straks gaan ze vechten.

Wrong.



Kan ook onzekerheid zijn of stress kwijt moeten.



Ik haal de mijne in elk geval er altijd af en soms corrigeert de ander het op een nette manier. Dat verstaat mijn hond dan ook heel goed.



Alleen met teefjes die net loops zijn geweest is hij wat koppiger maar dan ga ik altijd weg van het uitlaatveld. Vind het sowieso dom dat die mensen dan alweer naar zo'n veld komen en hoef dan ook niet met ze te kletsen. Dan ga ik wel lekker wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Ook al is het onzekerheid of stress, het wekt spanning op bij andere honden en het is goed dat je hem er van af haalt. Het is ook goed dat hij zich laat corrigeren, maar er zijn honden die gewoon een bord voor de kop hebben en dom doorgaan. De eigenaar grijpt dan niet in en dat is dom en irritant.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk een schapendoes!

Op internet kun je best veel vinden over benchtraining, zindelijk maken etc. en er zijn verschillende boeken die je kunt lezen. Je hebt nog genoeg tijd om je in te lezen! De voorpret is ook leuk!
Ik vind het anders rijkelijk laat fiz



@iones en de rest: dominantie lijkt me niet eigenlijk, dat zit er niet echt in bij hem. Hij gaat bij het spelen ook al snel op zijn rug liggen en door zijn pootjes en neemt ook vaak een onderdanige houding aan. Er is eigenlijk maar één hond waarbij hij het stug blijft doen maar die komen we vaak tegen. Gek genoeg vertonen veel reutjes dit gedrag bij dat teefje, ze staat als het ware bovenaan de bangalijst. Ik blijf hem er maar gewoon van aftrekken en hem corrigeren.
quote:iones schreef op 20 februari 2017 @ 16:39:

[...]



Wat bedoel je? Omdat het impliceert dat ze aan de slag moet met opvoeden? Tsja, dat kost inderdaad energie.

Was een grapje van mij, iets over een ander topic en die trend om een hond als een wild dier te zien. Weet niet op welke post je overigens baseert dat ik mijn hond niet opvoed, maar uiteraard doe ik dat wel, ik vind alleen preventief castreren niet per se nodig.
Alle reacties Link kopieren
Laat het teefje hem corrigeren. Dat is goed voor hem.

Een reu die rijdt op een reu is een ander verhaal.
Dat heeft hij eigenlijk nog maar 1 of 2x gedaan en dat was nadat een reu dat bij hem deed, dus ik denk kopieergedrag. Hij snapt het vaak ook echt nog niet heb ik het idee, hij doet het bij dat teefje de helft van de tijd van opzij in plaats van achter.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu net de foto, wat een schatje
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Murrmurr, ik heb het hele topic met veel plezier gelezen. Hoe is het nu met de haarbal?
Heel goed Sprookjesbos! Al had hij afgelopen weekend wat te diep in het glaasje gekeken.

https://postimg.org/image/cibwm1yzv/
Overkomt de beste van ons wel eens



Hoe gaat het nu met de buurtjes? Was je nog bij de bovenburen langs geweest vorige jaar toen de dienstdoende buurvrouw je wolbaal uit de lege kamer had gelaten omdat hij zou piepen en de buren er last van hadden?



En hoe is het met de cursus, het slopen en is de bench nog steeds helemaal exit?
Nee niet meer bij de bovenburen geweest, had ik wel moeten doen maar conflictvermijdend en hij piept toch niet meer sinds hij niet meer in die kamer hoeft. Ook niets meer gesloopt trouwens, fingers crossed, en de bench kan gevoeglijk op Marktplaats. Cursus helaas niet echt feasible hier in de buurt, er is gewoon niks op loop&OV-afstand. Enige dingetje op het moment is nog steeds het vermaledijde trekken aan de lijn, op momenten dat hij dat doet ga ik maar steeds stilstaan, dan moet hij gaan zitten en dan lopen we weer een paar passen en herhaalt het hele gebeuren zich. Word er wel tureluurs van soms maar ik heb de oplossing nog niet gevonden, misschien gaat het kwartje nog vallen.



Verder is hij supervrolijk en heeft hij heel veel matties in de buurt waar hij dagelijks mee kan ravotten, heel leuk om te zien.
Fijn dat het zichzelf allemaal een beetje heeft opgelost! Wel jammer van die cursus. Maar goed, zonder kan je natuurlijk ook wel zaken bewerkstelligen. Dat trekken aan de lijn, volgens mij staan daar wel nuttige filmpjes over op YouTube.



Leuk dat hij het zo naar z'n zin heeft. Doesjes zijn van die lollige beesten
Ahh wat is hij groot geworden . Wat een schatje! Fijn dat het zo goed gaat met 'm. Zo gezellig hé zo'n pluizenbol in huis
We werden net op straat gewoon uitgelachen omdat meneer een zware paniekaanval kreeg van een soort roze plastic blok op straat (overblijfsel van carnaval denk ik). Ik kreeg hem bijna niet meer mee. Supergrappig, als er een grommende herder met ontblote tanden voor hem staat is het van 'leuk, spelen' en vuurwerk en vrachtwagens doen hem niks, maar soms weigert hij gewoon pertinent voorbij een omgewaaide parasol of een doodgewone prullenbak te lopen. Angst voor inanimate objecten, zal wel weer een fase zijn. Geen probleem verder, wel grappig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven