Dorp in omgeving Apeldoorn

14-02-2017 12:32 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij overwegen om in de toekomst (waarschijnlijk over 2-3 jaar) te verhuizen richting Apeldoorn. We hebben er diverse redenen voor. Gaat een beetje ver om dat allemaal hier neer te zetten. O.a. mijn man komt daarvandaan, maar hij woont nu alweer heel lang hier.



We wonen nu in de Randstad, in een polder vlakbij Rotterdam, maar wel echt een dorp met ongeveer 5000 inwoners. Wel met scholen, supermarkt, wat andere winkels, wat sportmogelijkheden etc.



Ik wil het liefst niet in Apeldoorn zelf gaan wonen, maar in een vergelijkbaar dorp als waar we nu wonen. Dus met wat voorzieningen, en op fietsafstand van een middelbare school tegen die tijd. En niet in een bos, maar een beetje open gelegen. Maximaal 20-30 minuten rijden van het treinstation van Apeldoorn.



Wonen hier mensen in die regio die mij een gezellig dorp kunnen aanraden?
..
Twello en Vaassen zijn leuke gemeenschappen. Beekbergen is meer dorps en toeristisch.
Alle reacties Link kopieren
Twello, Vaassen, Epe. Allemaal wel iets grotere plaatsen dan 5000 inwoners. Maar ook met prettige voorzieningen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jarenlang in Ugchelen gewoond. Rustig dorpje naast Apeldoorn.

Het is dat mijn familie allemaal in het westen woont, anders zou ik zo terug gaan!
Alle reacties Link kopieren
Heerde ?
Eerbeek of Twello zou ik doen
Alle reacties Link kopieren
Twello is echt een leuk dorp.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn wel eensgezind zeg. Ik zal Twello en Vaassen zeker in gedachten houden en komende tijd als we in de buurt zijn ook eens er naar toe rijden en een beetje rondkijken. Zag net op Funda wel dat Twello echt duur is. Maar het duurt sowieso nog een paar jaar, dus we kunnen nog even sparen vooraf, haha.
..
Alle reacties Link kopieren
Lieren, Beekbergen, Klarenbeek, Loenen, Eerbeek...
Never run faster than your guardian angel can fly.
Weet niet of ik nog mag reageren?



Ik ben vanuit regio Utrecht naar regio Apeldoorn verhuisd (voor de natuur). We hebben eerst een jaar op een vakantiepark gewoond om uit te vinden welk dorp we het leukste vonden en wij kwamen uit op Ugchelen (snel op de A1, in 20 minuten op de fiets in centrum Apeldoorn, en straat uitlopen en je bent in het bos).



Lieren en Loenen zou ik zelf niet aanraden, Lieren is erg klein en heeft totaal geen voorzieningen (en is erg gelovig volgens mij). Loenen idem. Beekbergen is vrij prijzig om te wonen.

Vaassen ken ik niet echt, Twello vinden we ook erg leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven