Het meisje in de trein

16-08-2016 16:43 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend was ik in de bioscoop en toen zag ik de trailer van de verfilming van Het meisje in de trein. Nu heeft die trailer mij getriggerd om dat boek te willen lezen (binnenkort met verlof), maar de recensies online zijn niet zo lovend.



Wie heeft dit boek gelezen en wat vond je ervan?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het niet wat. Toen het echte verhaal begon was het binnen 30 bladzijden ook afgelopen, erg abrupt.

Vond het hoofdpersonage trouwens ook onwijs zeurderig en slap.



Ik kan serie Q van Jussi Adler Olsen wel aanraden trouwens, het eerste boek ('de vrouw in de kooi' dacht ik) is onwijs spannend en het hoofdpersonage vind ik heerlijk.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Ik vond het ook niet zo'n bijzonder boek en de hoofdpersoon was inderdaad best vervelend.



Was Gone Girl met Ben Affleck die wel/niet iets met zijn vrouw had gedaan? Die film vond ik echt super.
quote:mick87 schreef op 16 augustus 2016 @ 16:46:

Is nogal een gehypet boek als je t mij vraagt. Wel aardig, maar zeker geen literair hoogstandje.



Mee eens.



Gone girl is inderdaad met Ben Affleck, vond ik een veel beter boek (en goede film).
Alle reacties Link kopieren
Gone.girl is echt geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het einde niet gehaald.....

En ik ben echt een lezer
Eens over Gone girl! Heerlijk boek!
Ik wist helemaal niet dat Gone Girl ook een boek was! Dus die moet ik dan maar eens opzoeken, want ik heb het talent te vergeten wat het plot van een boek/film is



Voor TO: Als je van thrillers houdt, ken je misschien Jo Nesbo en Lars Kepler al? Die eerste heeft een serie rondom Harry Hole (Harry is een gedreven en scherpe rechercheur, maar met een zwart randje. Drankverslaafd, een voorkeur voor depressie en zelf-destructieve buien, en niet-alledaagse werkwijzen, aldus bol.com). En van Lars Kepler is Slaap volgens mij een goed boek.



Ja, ik kan er niet veel meer over vertellen vanwege bovenstaand talent
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het een uitermate slecht boek. Omdat ik hem gekocht had, heb ik mezelf gedwongen om hem uit te lezen, maar als ik hem van de bieb had gehad was ik na 25 pagina's gestopt.



Wat een treurige oninteressante personages. Het is een saai langdradig verhaal. Het idee had enorm veel potentie, maar het is een slecht geschreven, onrealistsch, triest verhaal.
De kansloze acties van de hoofdpersoon en haar geziemel en sneue gedrag maken haar een onsympathiek mens. Verder is het een langdradig boek. Het is voor mij onduidelijk waarom het zo'n hype was. Ik heb het uit gelezen, omdat ik telkens dacht dat het wel beter moest worden gezien de hype. Nou, niet dus. Ik zou iets anders gaan lezen als ik jou was.
Kwam er moeilijk in in het begin. (Kwam misschien ook omdat het mijn eerste boek op een ereader was )

Prima boek om gedachten mee te verzetten verwacht er niet te veel van :-)
Alle reacties Link kopieren
Vond het zwaar tegenvallen, begrijp de hype erom heen ook niet helemaal
Alle reacties Link kopieren
Ideaal boek voor tijdens vakantieperiodes.



Ik vond het verhaal goed gevonden en best spannend, een pageturner. Hoe de ontknoping precies in elkaar zat, kan ik me niet herinneren, maar ik weet wel nog dat ik best teleurgesteld was.



Zoals iemand aangaf, geen literair hoogstandje, maar als je veel tijd en niet al te hoge verwachtingen hebt, raad ik het zeker aan.



Heb overigens geen interesse in de film.
Veritas vos liberabit
niet echt briljant, film verwacht ik dan ook weinig bijzonders van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het boek wel gelezen en vond het een fijn boek om te lezen,



Ik heb de trailer gezien van de film en viel me gelijk op dat er in de film

veel meer seks in voorkwam dan dat er in het boek was en dat het leek (door de trailer) alsof de hele film een soort 50 shades was..

Voor mij dan ook een reden de film niet hoeven te zien
Alle reacties Link kopieren
Het "meisje in de trein" heeft me erg verrast. Allereerst qua personages. Over het algemeen is de hoofdpersoon iemand met wie je je kunt identificeren, met wie je als lezer zijnde een band kunt opbouwen. Hun goede kanten worden extra benoemd, zodat je sympathie krijgt voor het personage. In het boek "Het meisje in de trein" is dit het geval. Rachel is een chaotische, verwarde jonge vrouw met heel veel problemen. Zo houdt ze nog steeds van haar ex Tom. Door haar drankmisbruik maakt ze verkeerde, stomme keuzes, waaraan je je als lezer makkelijk kunt ergeren. Volgens mij heeft de auteur hiermee een gewaagde keuze gemaakt. Het kan lezers namelijk ook afschrikken. Naar mijn mening droeg het enkel bij aan de geloofwaardigheid van het verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gemerkt dat het een traag begin had. Het was altijd maar rachel op het ene moment van de dag en rachel op het andere moment van de dag in de trein. Maar stilletjes aan werden alle gebeurtenissen spannender en spannender en begon het ook vlotter te lezen. Zeker toen ook de verhaallijn met Anna die van Rachel kruiste. Ikzelf vond dat Anna haar karakter goed gekozen is, het zorgde voor heel wat speciale wendingen. Overal vond ik het geen slecht boek maar ook zeker geen super boek zoals men zegt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het twijfelen om het boek te lezen veel mensen zeggen dat het einde een enorme plottwist was klopt dit?



MVG



Hugo
Alle reacties Link kopieren
Hey Hugo het is zeker geen tijdverspilling om het boek te lezen je moet enkel even bij het begin doorbijten zoals ik al eerder heb vermeld. Het einde was wel een verassing maar hier zal ik beter niet tever op ingaan? :D
Alle reacties Link kopieren
het boek was heel leuk om te lezen. niet alle momenten waren even vlot om te begrijpen maar het was heel interessant. ik had het graag blijven lezen spijtig dat er een einde was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven