Bouwdepot/overwaarde

17-02-2017 14:32 64 berichten
Wat is het verschil tussen depot en overwaarde?
Ik begrijp het jongens! Dank voor het meedenken! Helder.
quote:Yggdrasil- schreef op 17 februari 2017 @ 15:12:

Dan is ons depot dus te klein



Een bouwdepot is zelden kostendekkend voor een verbouwing. Er zit namelijk een maximum op ter hoogte van de verwachte waardevermeerdering. Dus wil je aanbouwen aan je nieuwe huis twv 50,000, maar de verwachte waardevermeerdering van de woning met die aanbouw is maar 30,000 dan is je depot maximaal die 30,000 en zul je zelf de overige 20,000 moeten halen uit overwaarde van je vorige woning of ander spaargeld.



Hoe het met je offerte zit kan alleen je adviseur je zeggen.
Allemachtig, in je vorige topic(s) is toch ook al ettelijke keren uitgelegd hoe dat werkt met de bijleenregeling?
Ik snap het
Kunnen verantwoorden inderdaad, niet gezegd dat je het moet doen, maar het kan dus zeker wel.
Precies
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 17 februari 2017 @ 16:28:

Allemachtig, in je vorige topic(s) is toch ook al ettelijke keren uitgelegd hoe dat werkt met de bijleenregeling?



Dit dus.

Man man, hoeveel topics met onnozele vragen kun je openen rondom het kopen van een huis.
quote:Yggdrasil- schreef op 17 februari 2017 @ 17:05:

[...]



Precies!



Maar mijn pa laat zijn financieen altijd doen door de fnv en hij zegt dat je dit soort dingen nooit 100% kunt verantwoorden omdat er altijd een marge op zit en kleine bedragen de moeite niet zijn. Dat niemand zijn boekhouding met bonnetjes tot op de cent kloppend heeft en dat dat ook niet hoeft.

Dat de belastingdienst meestal toch niet controleert en als wel: dat ie dan wel een paar centen belasting ervoor over heeft. Maar eerder niet.



Hij vindt het dus dom dat we gordijnen etc van ons spaargeld doen en dan overwaarde 'overhouden'.

10.000 overwaarde in je hypo stoppen voel je níks van per maand. Maar kan je wel mooie gordijnen van kopen (of wat anders natuurlijk)



Ja ik vind het niet kies maar hoe zit het nou écht?Dat weet je dus. Het. Mag. Niet!!!
quote:Yggdrasil- schreef op 17 februari 2017 @ 17:05:

Ja ik vind het niet kies maar hoe zit het nou écht?Dat is je toch al duidelijk? Je pa is creatief en bereid een risico te lopen. Wil jij zelf niet in de problemen komen dan koop je je gordijnen van ander spaargeld. Of je koopt ze wel van die overwaarde, maar dan heb je dus geen recht meer op het volledige bedrag hypotheekrenteaftrek omdat je niet de gehele overwaarde van je oude woning in de nieuwe woning steekt,
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 17 februari 2017 @ 15:12:

[...]



Dankjewel



Maar either way kan je met je overwaarde alleen aflossen (hypo of depot) en niet verbouwen (daar is het depot voor) begrijp ik dat goed?



Dan is ons depot dus te klein



Je depot kun je niet aflossen, daar zit juist geld in.

Man, man, man.



Er is een goed advies dat als je niet begrijpt welke financiële producten je koopt, je het niet moet doen. Hier beb jij wel een mooi voorbeeld van.
Alle reacties Link kopieren
[...]



Reken maar dat de belastingdienst er achter komt. Ze weten toch exact hoe hoog de hypotheek is en wat de verkoopwaarde is geweest.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-02-2017 21:21
Reden: op de man/provocerend
% gewijzigd
Dankjewel
Alle reacties Link kopieren
dankjewel to!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven