Laminaat heeft een vettig laagje, wat te doen?

12-01-2017 13:06 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons laminaat ligt er circa 5 jaar, het laatste jaar zit er een vettig laagje op.

De afdruk van voetstappen is helaas erg goed zichtbaar.

Waarschijnlijk heb ik al die jaren net toch te veel reinigingsmiddel gebruikt.

Alleen, ik krijg het echt niet schoon.

Heb meerdere keren met ammoniak gedweild, daarna 6 weken lang met schoonmaakazijn.

Nu dus met allesreiniger, maar niks helpt...

Heeft iemand DE tip? Ik baal hier erg van.
Alle reacties Link kopieren
Echt een soort glanslaagje, wat je ziet een half uur na het dweilen al. Als er gelopen is. Alle voetstappen zie je, het hele profiel van alle schoenen. ( heb ook al de schoenen aan de onderkant schoon gemaakt, helpt niet) Lijkt een ophoping van steeds een ieniemieni beetje laminaatreiniger. Het is niet dof.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook gehad in ons oude huis....heeeeeel irritant.

Ik ging alleen met heet water dweilen met een trekker (zo,n lange ) en eromheen een grote microvezel dweil (aan de voet zeg maar) en dan met een droge nadrogen. Toen ging het uiteindelijk weg!!
Alle reacties Link kopieren
quote:sammies schreef op 27 januari 2017 @ 13:06:

Dubro ontvetter en groene zeep, lijkt me allebei te ontvetten.. Ik ga aan de slag komend weekend.



Een laminaatreiniger heeft de problemen veroorzaakt Manji. Bedankt voor het meedenken.

Nu ik dit weet zal ik toch maar oppassen. Ik gebruik niet veel in het water,misschien dat het daaraan ligt?

Ik wens je succes me het ontvetten.
Alle reacties Link kopieren
Weer geen resultaat, bij de plaatselijke huishoudwinkel een biologisch reinigingsmiddel gehaald wat heel goed zou helpen.. helaas.

Twee keer de hele kamer gehad...

Dus nu van de week maar weer eens dweilen ( na het werk) en nu met de Dubro ontvetter, die heb ik nu ook gehaald.

@ laura, met een trekker en water hielp ook niet...
Alle reacties Link kopieren
Nee dat duurt ook even een tijdje... een week lang elke dag doen.
Alle reacties Link kopieren
Ooh ik herinner me ineens dat ik met die trekker en grote microvezel doek de allesreiniger van ah eigenmerk ben gaan gebruiken.

Niet te veel en dat dat goed ging!
Alle reacties Link kopieren
Update.. twee keer gedweild afgelopen dagen met Dubro ontvetter... nog te weinig verschil helaas, ik wil dat nog wel een paar keer doen,

Misschien dat het al ietsjes heeft geholpen, ben ik niet zeker van.



Op het werk hebben we een industriële reiniger die ik thuis ga proberen ook nog... hou jullie op de hoogte :-)
Ik heb ook laminaat en ik heb een tijd geleden van iemand een flinke fles laminaatreiniger uit de professionele schoonmaakbranche gekregen. Het laminaat werd steeds vettiger. Ik dacht: zou het een beschermlaagje zijn of zo? Je zag er alles op. Ik deed het verdunnen zoals op de verpakking stond, het maakte goed schoon. Maar je zag wel voetstappen en pootafdrukken van de dieren als het licht erop stond.



Ook schoonmaakazijn, afwaszeep, de HG-variaties, CIF dat je er zo opspuit en zo hielp niet.



De reiniger is op. Vorige week heb ik een fles goedkope citronelschoonmaak van de Action gekocht en vanmorgen heb ik de vloer weer gedweild met een scheutje ervan (vooral omdat het zo lekker ruikt). En de vettigheid is veel minder en het glanst zoals het al jaren niet meer heeft geglansd!



Een fles schoonmaak van ik geloof 69 cent....
Alle reacties Link kopieren
Ook weer een tip, ben wel een beetje bang omdat je schrijft dat het glanst... die glanslaag lijkt net de boosdoener namelijk...

Ik probeer nog een keer of wat de Dubro ontvetter en anders op naar de Action, bedankt.
Groene zeep
Alle reacties Link kopieren
En nog een keer met Dubro ontvetter gedweild. Het lijkt iets minder te worden.

Lastig uitleggen, maar de zichtbare voetstappen zijn er nog wel maar zijn niet meer zichtbaar als complete afdruk en iets lichter... goede hoop dat na nog een aantal keren dweilen het steeds minder zal zijn....
Alle reacties Link kopieren
Sammies ik ben benieuwd naar je resultaat..
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Hou jullie op de hoogte, ik heb het te druk om meerdere keren in de week te dweilen, maar kom volgende week weer met een update :-)
Alle reacties Link kopieren
Laminaat zonder bescherm/glanslaagje maakt ook vaak voetstappen goed zichtbaar.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Toppie haha
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
@ Tickel, omdat het iets is van het laatste jaar denk ik dat het juist een film erop is. Ik heb braaf met laminaatreiniger gedweild, die zou er toch geen laag afhalen?
Alle reacties Link kopieren
quote:sammies schreef op 18 februari 2017 @ 10:13:

@ Tickel, omdat het iets is van het laatste jaar denk ik dat het juist een film erop is. Ik heb braaf met laminaatreiniger gedweild, die zou er toch geen laag afhalen?Heb je al "gevoeld" of de vloer echt vettig is?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
@ Tickel, nee, niet specifiek gevoeld eigenlijk.

Nog een keer met de Dubro gedweild ondertussen en het lijkt iets minder te zijn. Ik blijf nog even doorgaan..
Alle reacties Link kopieren
De volgende update; weer gedweild met Dubro ontvetter, het is echt weer wat beter geworden. Jippie!

Nog even volhouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven