Stille brommers/scooters, bestaan die?

18-02-2017 07:18 15 berichten
Het valt me op dat van die kleine brommers en ook scooters altijd zoveel herrie maken. Veel meer dan auto's die toch een stuk grotere motor hebben.



Bestaan er ook brommertjes, snorfietsen, scooters die juist heel weinig geluid maken bij het rijden?



(ik ben aan het nadenken of ik zoiets wil aanschaffen, maar de herrie houdt met tegen)
Alle reacties Link kopieren
Elektrische scooters lijkt mij
Such a beautiful place to be with Friends.
Ja die rijden op stroom! Ik schrik me af en toe rot als zo'n stil brommertje me inhaalt. Omdat je ze dus echt niet hoort aankomen!
Laten we hopen van niet! Levensgevaarlijk!
Aha, ja, daar had ik helemaal niet aan gedacht, elektrische auto's zijn ook zo stil.
Maar niet-elektrisch? Zijn daar stillere types van?
quote:rianne323 schreef op 18 februari 2017 @ 07:22:

Ja die rijden op stroom! Ik schrik me af en toe rot als zo'n stil brommertje me inhaalt. Omdat je ze dus echt niet hoort aankomen!Hier in het dorp rijden er twee... doodeng.
quote:rianne323 schreef op 18 februari 2017 @ 07:22:

Ja die rijden op stroom! Ik schrik me af en toe rot als zo'n stil brommertje me inhaalt. Omdat je ze dus echt niet hoort aankomen!

Dit idd. Je schrikt je echt te pletter als die langs komen. Ik snap niet dat ze daar niet toch ook een geluidje in hebben gemaakt, zoals bij auto's.



Een 4-takt scooter maakt overigens minder herrie dan een 2-takt. Sommige hebben echt dat hele harde, schelle geluid. Maar dat heeft een 4-takt niet.
quote:toxic666 schreef op 18 februari 2017 @ 07:23:

Laten we hopen van niet! Levensgevaarlijk!

Beetje omgekeerde wereld lijkt mij...!

Omdat je niet gewend bent aan scooters zonder geluid, en dus steeds schrikt, wil je niet dat er nog meer komen?



Beter zou je gewoon rekening houden met het feit dat je niet alles hoort aankomen en dus gewoon af en toe achterom kijkt of er toevallig eentje aankomt.
Alle reacties Link kopieren
Liever wat herrie, zou het link vinden als je ze niet hoort aankomen.
Alle reacties Link kopieren
Bij brommers en motors hoort nu eenmaal wat herrie en gebrul
Alle reacties Link kopieren
quote:rianne323 schreef op 18 februari 2017 @ 07:22:

Ja die rijden op stroom! Ik schrik me af en toe rot als zo'n stil brommertje me inhaalt. Omdat je ze dus echt niet hoort aankomen!Dit inderdaad, ik schrik me ook altijd een hoedje als ik ingehaald word door zo´n ding.
Alle reacties Link kopieren
quote:noisekick schreef op 18 februari 2017 @ 13:10:

[...]





Dit inderdaad, ik schrik me ook altijd een hoedje als ik ingehaald word door zo´n ding.Je zult toch ook wel eens door een fietser worden ingehaald? Die hoor je ook niet aankomen.
quote:viva1966 schreef op 18 februari 2017 @ 14:39:

[...]





Je zult toch ook wel eens door een fietser worden ingehaald? Die hoor je ook niet aankomen.



Die rijden een stuk minder hard.

En op de een of andere manier lijk die scooters nog stiller te rijden dan fietsers. (Geen geklingel/gerammel van een fiets ofzo)
quote:Whomi schreef op 18 februari 2017 @ 08:38:

[...]



Dit idd. Je schrikt je echt te pletter als die langs komen. Ik snap niet dat ze daar niet toch ook een geluidje in hebben gemaakt, zoals bij auto's.



Een 4-takt scooter maakt overigens minder herrie dan een 2-takt. Sommige hebben echt dat hele harde, schelle geluid. Maar dat heeft een 4-takt niet.Dank je, dit is nuttige informatie. Dus mocht ik gaan kijken: dan kijken voor iets met een 4-takt motor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven