Restaurant geeft 5% korting goed opgevoede kinderen

17-02-2017 12:04 83 berichten
In de krant: een restaurant geeft ouders 5% korting als hun kinderen zich netjes en goed opgevoed gedragen.

Wat vinden jullie hiervan?



Vorig jaar waren we met mn schoonzus en dochtertje van 2 en een vriendin van haar met 2 kinderen van 5 en 7 in een restaurant. We hebben daar echt met plaatsvervangende schaamte gezeten. De 2 oudere kinderen renden rond, vielen andere gasten lastig. De ober had ze al een paar keer terug gebracht naar onze tafel. Toen gingen ze een vrouw met een baby in de maxi cosi lastig vallen. Kind lag lekker te slapen. Commentaar van moeder was: ja zeg wie neemt er nu een baby mee? Het gedrag van haar eigen kinderen vond ze blijkbaar normaal.

Ik vond het gedrag van de kinderen schaamteloos. Er zitten daar mensen te eten, avondje uit, trouwdag vieren etc. Sommige misschien wel echt gespaard voor dit avondje.

Zelf gingen we tot ze 10 waren of zo alleen naar een pannenkoekenrestaurant of macdonalds. Want je kan ook bijna niet verwachten dat ze lang blijven zitten.
quote:handigmetgeld schreef op 17 februari 2017 @ 16:40:

[...]





Is dat zo? Ik merk wel verschil in kinderen in de landen om ons heen (Nederlandse zijn echt wel rumoeriger dan Engelsen, en Franse en Duitse kinderen zijn echt superbraaf). Maar ik vind 't altijd wel grappig als er kinderen aanwezig zijn, zeker in iets als een koffietent of eetcafe.Ik vind Franse kinderen vaak allesbehalve superbraaf, maar dat kan ook aan de setting/tijd van het jaar liggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhae schreef op 17 februari 2017 @ 14:53:

[...]



Ook eens.



Ik word er een beetje moe van dat in de horeca alles bijna een bijbaan is geworden. Mensen die het écht leuk vinden om te doen en die weten wát ze doen zie je niet zo heel veel meer. Als dat wél zo is dan ben ik echt verrast en geef ik idd extra fooi. De keren dat je een ongemotiveerde troela van 18 aan je tafel hebt die meer bezig is met wat ze straks gaat aantrekken als ze uitgaat dan met de bediening zijn een stuk talrijker helaas.



Ja dat vind ik ook jammer.



Wat ik overigens ook jammer vind is dat de horeca zo slap betaald. Ik had anders dat werk graag blijven doen na mijn 'bijbaan' tijd.



Mijn beste vriendin werkt in de horeca met een vast contract maar wat zij verdient op fulltime basis is echt om te janken. Gelukkig heeft ze wel fooi.



Zij gaat overigens wat anders zoeken.
quote:Rhae schreef op 17 februari 2017 @ 12:12:

Oh leuk! Deze discussie. Dát is lang geleden.



Een samenvatting vooraf van de komende 15 pagina's:



- Mijn kind doet dat niet, die zit rustig 5 uur aan tafel bij de Librije

- Laat je kind gewoon lekker thuis, kinderen horen niet in restaurants, maar in kinderreservaten met hun ouders

- ook welopgevoede kinderen zijn aan het leren en misdragen zich weleens, dat is normaal kinder gedrag

- je mag je kinderen pas mee naar buiten nemen als ze 18 zijn en zich kunnen gedragen, daarvoor oefen je thuis

- Je mag je kind nooit beperken en die moet lekker kind kunnen zijn, rennen hoort erbij

- In het buitenland zijn de kinderen véél beter opgevoed.

- In het buitenland is sowieso alles beter, de restaurants ook

- De maatschappij wordt steeds kindonvriendelijker

- Gehandicapten zijn ook stom.

- Zit je aan je kind vast ofzo?



En het ontaard in een discussie over borstvoeding/flesvoeding, thuisblijven of werken en verplichte sterilistatie.





En normaal staat deze discussie voor augustus op de planning. Even de kalender bekijken!

Slotje!





Zoiets ja.





Je vergeet alleen deze nog: 'vroeger' was het allemaal anders. Toen waren kinderen nog goed afgericht opgevoed.
quote:Pluisi schreef op 17 februari 2017 @ 16:19:

Net als in hotels: adults only restaurants.



Adults only vliegreizen.



In een restaurant of hotel kun je nog weggaan (en later komen eten), in een vliegtuig met een reis van gemiddeld 8 uur, kun je niet zomaar weg. En als er dan een kind 8 uur lang aan het krijsen is...



Nog nooit - thank God - meegemaakt overigens, maar ik vlieg dan ook zo goed als nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetvrijewoord schreef op 17 februari 2017 @ 18:31:

[...]





Zoiets ja.





Je vergeet alleen deze nog: 'vroeger' was het allemaal anders. Toen waren kinderen nog goed afgericht opgevoed.Inderdaad! En een rant van een bepaalde forummer over de ouders van vandaag die zoveel werken en dat de kinderen daarom zo uit de bocht vliegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Haaz schreef op 17 februari 2017 @ 16:11:

Mensen die hun baby, dreumes, peuter of kleuter meenemen op restaurant sporen niet.

Een kind wat naar de basisschool gaat zou zich moeten kunnen gedragen.

Zo niet, adhd, onopgevoed of iets dergelijks, ook thuislaten.Mijn zoon met ADHD kan prima mee uiteten hoor. Ook zonder dat anderen daar last van hebben.
Vorig jaar met 8 volwassen personen gegeten bij

http://www.debourgondier-beek.nl/



Ze hadden het restaurant verdeeld in een gedeelte met ouders met kinderen tot een jaar of 7 denk ik (afscheiding van geheel glas dus die kleintjes konden ook niet naar de andere kant lopen) en het andere gedeelte waar wij zaten was geheel open en zag ik allemaal volwassenen en een kind van ca 10 jaar.

Goed geregeld.
quote:Hetvrijewoord schreef op 17 februari 2017 @ 18:31:

[...]





Zoiets ja.





Je vergeet alleen deze nog: 'vroeger' was het allemaal anders. Toen waren kinderen nog goed afgericht opgevoed.

En: een restaurant is geen overheidsinstelling en mag zelf weten wat het doet.



Mijn mening iig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven