gecompliceerde ikke

19-02-2017 01:24 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk wel eens na over bepaalde dingen en die dingen zijn best wel bizar.



Zo hecht ik geen waarde aan mijn leven, zou ik het niet erg vinden als het morgen op zou houden. Ik vind het leven in het algemeen niet leuk, mijn gezondheid is ruk, mijn toekomst is ook niet zo rooskleurig maar ik kan wel voor 100% zeggen dat ik niet depressief ben ( been there done that ) ik vind er gewoon geen klap aan. Suicidaal ben ik absoluut niet, niet van plan om ermee te kappen maar stopt het dan is dat oke.



Ook heb ik niet veel gevoel wat betreft de mensheid, ik kan kijken naar nare filmpjes zonder er iets van emoties bij te voelen. Filmpjes met fatale ongevallen, suicide of vliegtuig ongeluk slachtoffers bekijk ik zonder er iets bij te voelen. Houd niet in dat ik er op kick of het leuk vind maar ik voel gewoon niets.



Enige waar ik echt niet tegen kan is dierenleed, zie ik iets met dierenleed zoals eergister : kat gemarteld in Venlo dan gaat mijn bloed koken, krijg ik hartkloppingen en word ik koud van binnen.



Ik vind de mens in het algemeen gewoon niet zo leuk, slecht en arrogant. En denk soms wel eens dat het goed zou zijn als de wereld overnieuw begint, zonder de mensheid.



Ook vind ik als jonge vrouw kinderen niet leuk en moet ik niet denken aan een partner. Ben nu 3 jaar single, geen seks niks en ik moet daar ook echt niet aan denken.



Ik ben geen slecht persoon, help mensen om mij heen daar waar ik kan maar mensenleed vind ik gewoon niet heel erg, dierenleed daarentegen.



Dit is toch best ziek? Geen normale gedachten, zeker wat betreft het niet meer hoeven leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikhierhuh schreef op 19 februari 2017 @ 07:58:

Als jij TO of een van je kinderen ziek worden. Waar gaat je naar toe, naar je kat of naar een mens-dokter?

Wie heb je dan nodig?



Van dieren houden is normaal, doe ik ook, maar het uitroeien van de mensheid wensen is zacht uitgedrukt ziek.Ik heb en wil ook geen kinderen, ten eerste omdat ik ze dus niet leuk vind en ten 2e omdat ik dan een egoist zou zijn door een kind te nemen zonder het echt een toekomst te kunnen bieden, financieel gezien en ook mijn gezondheid laat het niet toe om een kind groot te brengen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Salseraa84 schreef op 19 februari 2017 @ 16:46:

[...]





Ik heb en wil ook geen kinderen, ten eerste omdat ik ze dus niet leuk vind en ten 2e omdat ik dan een egoist zou zijn door een kind te nemen zonder het echt een toekomst te kunnen bieden, financieel gezien en ook mijn gezondheid laat het niet toe om een kind groot te brengen.Had ik iets over kinderen gezegd?
Alle reacties Link kopieren
quote:orkenflow schreef op 19 februari 2017 @ 09:17:

Iets is pas ziek of niet normaal als het je ernstig belemmert in je dagelijks leven, of als je er anderen kwaad mee doet.



Ik denk regelmatig dat de wereld beter af is als de mens uitsterft. Dat vind ik niet ziek. Het word pas ziek als ik daadwerkelijk mensen van de brug af ga duwen.



Dat je niet veel emoties hebt, kan vanalles betekenen. Misschien ben je gewoon zo, misschien ben je depressief, misschien ben je een sociopaat, misschien een Vulcan.Hmm, geen emoties klopt wel mbt tot mensen, ik kan er geen medelijden mee hebben, zeker niet met vreemde mensen of nieuwsberichten met gruwelijke inhoud. Ik ben een wrak als het op dierenleed aankomt en dan komen er echt wel tranen. Zal een mens nooit iets aandoen, een kind ook niet en heb ook geen zieke martelkamer of ideeen in mijn kop. Sociopaten vind ik wel heel interessant om te volgen, zoals Jeff Dahmer, Ted Bundy you name it, ik smul van die verhalen. Wel ga ik voor mijn moeder, zus en andere dierbaren door het vuur. Wil zelf niet dat mensen voor mij rennen of zich om mij bekommeren. Was het liefste lijkschouwer geworden, daar moet je ook wel een ziek/dood brein voor hebben anders kun je dat vak niet doen. Ben helaas wat te laat met die studie volgen haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikhierhuh schreef op 19 februari 2017 @ 16:49:

[...]



Had ik iets over kinderen gezegd?



Je zei toch: Als jij TO of een van je kinderen ziek worden. Waar gaat je naar toe, naar je kat of naar een mens-dokter?

Wie heb je dan nodig?



Wat bedoel je daar dan mee? 1 van je kinderen...
Alle reacties Link kopieren
quote:fayanna schreef op 19 februari 2017 @ 02:55:

[...]





Hoeveel en welke emoties je hebt, is niet goed of slecht, het is gewoon wie en wat je bent en daar is niks mis mee. Onverschilligheid kan echter wel een symptoom van depressie zijn. Let wel, -kan-, niet -is-. Je zegt dat je ooit depressief geweest bent. Kan het zijn dat dit een soort restverschijnselen zijn? Ik heb zelf heel wat bipolaire depressies gehad, en voor mij zijn dit wel een soort hele lichte depressieverschijnselen, maar dat is heel persoonlijk.Ik ben jarenlang ernstig depressief geweest, jaren anti depressiva gehad en suicidale gedachtes maar dan heb ik het over 6 a 7 jaar geleden. Ik weet helaas hoe het is om depressief te zijn en weet ook dat ik dat nu absoluut niet ben en dat mijn gevoelens van nu, of het gebrek daar aan, niet aan de orde waren toen ik nog wel ernstig depressief was. Dat was vooral een leegte die ik voelde, geen zin om op te staan en geen positieve emoties meer hebben zoals lachen. Ik sta nu meestal vrolijk op, voel geen leegte meer en ik lach heel veel, niks fijners dan lachen.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken alles wat je schrijftl, tot aan het geen kinderen hebben en willen.

Al heb ik nu meer dan 10 jaar een relatie en ben chronisch depressief (met af en toe een uitschieter naar een dubbele depressie) Dat dierenleed gedeelte herken ik dan weer niet zo sterk als jij dat hebt.



Grappig om te lezen dat ik echt de enige niet ben die zo denkt.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Ja weet je, het is bijna alsof je jezelf moet verantwoorden tegenover de maatschappij waarom je geen kinderen wilt ( huisje boompje beestje ) en dat ik weinig medelijden heb kan er bij sommigen niet in. ''maar vind je die reclame over Afrikaanse kindjes niet zielig?'' nee, niet echt sorry.



Er is hier zelfs een mafkees die zegt: je kan wel lesbie zijn, je hebt al zolang geen vent meer gehad. Dus omdat ik er bewust voor kies om niet aan de man te gaan ben ik lesbo in zijn ogen. En alle single mannen zijn dan ook homo toch? *zucht*



Heel erg vervelend en ik moet mij steeds verantwoorden waarom ik zo leef, denk en waarom ik niet heel veel voel bij bepaalde berichten. althans, zo voelt het voor mij en daar moet ik misschien idd eens mee ophouden.



En over dat ik het leven ruk vind, dat klopt, ik hecht er gewoon niet zoveel waarde aan. Niet omdat ik niks om handen heb of geen sociaal leven maar ik vind het gewoon niet zo tof. Mijn fysieke gezondheid is beroerd, dit gaat ook niet veranderen maar al zou dat wel het geval zijn dan denk ik niet dat ik dan ineens het leven wel geweldig zou vinden.



Ik hoor hier gewoon niet op aarde thuis, ofzoiets haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven