Niet iedereen vind mij leuk.

16-02-2017 18:42 91 berichten
Klinkt misschien heel raar, en ik weet ook wel dat het heel normaal is, maar ik merk toch dat ik er moeite mee heb.

Ik werk sinds kort ergens anders, en ik heb vorige week te horen gekregen dat dus niet iedereen mij leuk vind.

Waarom wil ik toch zo graag dat iedereen mij leuk en aardig vind, en hoe kun je dit soort dingen beter los laten?
quote:Lucky_Birdie schreef op 16 februari 2017 @ 21:19:

[...]





Overdreven gezegd is het een beetje categorie, rechter die tegen een stagiaire zegt, zo neem jij het maar over vandaag.



Ik zou het met liefde doen, maar ik heb het nog nooit eerder gedaan dus ik weet niet wat van me verwacht word.

Valt dat onder afschuiven?

En dat die stagiaire dat dan doet en iemand levenslang geeft en dat ze dan thuiskomt met: volgens mij vonden de veroordeelde en zijn advocaat mij helemaal niet leuk.



Nee, dat valt niet onder afschuiven. Misschien word je overvraagd. Dat kan je zelf het beste inschatten.
Dit vindt je collega wel leuk denk ik. Dat je nu aan het twijfelen bent.

Zou haar maar gauw uit haar" soort van begeleidersrol" zetten. Jij kunt wel op je eigen benen staan toch.

Of bedoelde je stagebegeleider?
En bedenk dit ook: Het is ontzettend onprofessioneel om zoiets tegen een (nieuwe) collega te zeggen. Dus dit zegt veel meer over jouw collega dan over jou. En wie zegt dat dit waar is? Wellicht heeft zij zelf een rot karakter en probeert ze jou onzeker te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 16 februari 2017 @ 21:00:

[...]





Bij mij zit 75% in mijn irritatiezone



en we zijn met zijn vieren.





Nou ja, het zijn maar gemiddelden he... jij hebt gewoon pech

(of werkt bij het verkeerde bedrijf? Een bedrijf dat niet bij jou past, dat kan ook)
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
He, Lucky Bird,

Je doe "t goed. Zowel op jouw werk vloer, als hier op FV .



Mijn antwoord is;

Laat ze de t*fus genieten.



Morgen ga je weer gewoon aan 't werk; scheit aan alles; jij ben jij, en hou dat zo

Don't lett the bed bugs bite you
iedereen leest mee
Alle reacties Link kopieren
Misschien als een waarschuwing bedoeld. Maar geef dan échte feedback en niet zo'n vage opmerking waardoor jij moet gaan raden waarom sommigen je niet leuk vinden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Op het werk, als iemand zo een houding heeft van doe jij het maar want ik kan het nog niet dan kan dat opgevat worden als je maakt het je er makkelijk vanaf. Dat valt in sommige teams niet goed.. Kan dit er mee te maken hebben? Of misschien heb je een aanwezige persoonlijkheid en is de rest van het team erg tam waardoor ze denken, doe maar normaal?
Mijn mening, mijn keuze.
Alle reacties Link kopieren
TO lijkt mij best wel een leuk persoon.
Niet geschoten is altijd mis
Het klinkt als iemand die jou wil manipuleren. Eerst onzeker maken door je het gevoel te geven dat je alleen staat. En daarna verder manipuleren.

Je schreef dat zij degene is die dingen "oppakt". Waarschijnlijk zit daar bij haar een heleboel achter (ze vind zichzelf onmisbaar en de rest doet het niet omdat zij ze daar de kans niet toe geeft). Ze wil graag dat communicatie en dingen via haar lopen. Ze zorgt dat je je afhankelijk gaat voelen van haar; zij heeft info en jij hebt die nodig om iets te doen aan een "probleem" waar zij jou zojuist mee opgezadeld heeft. Daardoor zal jij minder geneigd zijn om buiten haar om naar een ander te lopen; jij bent nu onzeker wie er dan iets tegen jou heeft.



Is er wel een probleem dat jij moet oplossen, of heeft zij dat alleen verzonnen om grip op je te krijgen? Waarom is het een probleem dat niet iedereen jou aardig vindt: belemmert het je functioneren? Hebben ze dit tegen haar gezegd of heeft zij hier naar lopen vissen en dit mensen in de mond gelegd? Je weet het niet, en daarom heeft zij macht. Het is ontzettend confronterend voor iemand die zo'n beschuldiging hoort om verder te vragen: hoe "erg" zijn de dingen wel niet die zij gehoord heeft? Daarom wordt zulke kritiek vaak zonder wedervragen geïncasseerd, en kan zij verder inspelen op je gevoel. Jij maakt het vanzelf erger in jouw hoofd als ze je er af en toe aan herinnert...



Ik denk dat jouw onzekerheid wel een trigger is voor deze dame; ze heeft aan je gezien dat jij je dit aan gaat trekken. De een ziet jouw onzekerheid en zegt dat je wel wat meer zelfvertrouwen mag hebben, de ander ziet het, en duikt op je als een makkelijk slachtoffer. Het is niet eenvoudig om aan zoiets te werken, maar als je dat nalaat, krijg je je hele leven mensen die er misbruik van zullen maken. Is er iets in je leven geweest waardoor je zelfvertrouwen gedeukt is?
Wat een belachelijke opmerking. Sowieso vind ik mensen niet leuk die meteen gaan roddelen over 'de nieuwe'. Krijg vaak de indruk dat dat mensen zijn die bang zijn dat hun positie bedreigd wordt. Niet zozeer dat de nieuwe een directe bedreiging is, maar kan natuurlijk iemand zijn die verhoudingen verandert, met een andere kijk komt, etc.



Nou ja mbt afschuiven. Niet niet doen, wel heel veeel vragen. 'kan ik nog wat doen nu?' 'wat doe jij normaal op zon moment als nu?' 'het is mij niet helemaal duidelijk wat mijn taak is als het hierom gaat.' 'als ik dit oppak, wil je er dan zo even naar kijken als ik klaar ben ermee?' 'dit vind ik nog lastig. kun je mij hierbij helpen?' 'dit is mij helder, maar ik heb nog moeite met dat en dat. Kan ik nog eens meekijken?' etc.
quote:lillah schreef op 17 februari 2017 @ 00:37:



Nou ja mbt afschuiven. Niet niet doen, wel heel veeel vragen. 'kan ik nog wat doen nu?' 'wat doe jij normaal op zon moment als nu?' 'het is mij niet helemaal duidelijk wat mijn taak is als het hierom gaat.' 'als ik dit oppak, wil je er dan zo even naar kijken als ik klaar ben ermee?' 'dit vind ik nog lastig. kun je mij hierbij helpen?' 'dit is mij helder, maar ik heb nog moeite met dat en dat. Kan ik nog eens meekijken?' etc.Je kan denk ik beter kijken of je zulke vragen aan een ander kan voorleggen. Zij is toch niet jouw begeleider, maar meer iemand die zich zo opwerpt? Op zit je aan haar vast? Ik zou mijn heil bij iemand anders zoeken als je de kans hebt.
quote:blijmetmij schreef op 17 februari 2017 @ 00:45:

[...]





Je kan denk ik beter kijken of je zulke vragen aan een ander kan voorleggen. Zij is toch niet jouw begeleider, maar meer iemand die zich zo opwerpt? Op zit je aan haar vast? Ik zou mijn heil bij iemand anders zoeken als je de kans hebt.ja ik bedoelde het meer in het algemeen als tip op vastlopen omdat je denkt dat je iets nog niet zo goed kan en het dan maar niet doet. Maar idd lijkt dit type mij niet zo'n leuk behulpzaam mens.
Alle reacties Link kopieren
quote:pokkewijf schreef op 16 februari 2017 @ 22:01:

[...]





Nou ja, het zijn maar gemiddelden he... jij hebt gewoon pech

(of werkt bij het verkeerde bedrijf? Een bedrijf dat niet bij jou past, dat kan ook)Nee joh, het was maar een geintje.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb ooit eens te horen gekregen dat ik niet goed zou communiceren. Dit ging ongeveer op dezelfde manier als bij jou en was afkomstig van iemand die hier zelf problemen mee heeft..



Als ik het zo hoor kan ik me wel een soort van irritatie voorstellen die je zo opwekt (hoezo moet een collega het maar voor je doen?) Maar een beetje leuk persoon zal dit wel persoonlijk aan je vertellen en je proberen wat beter op weg te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Mag jij wel iedereen? Lijkt me sterk. Dit gaat je gegarandeerd vaker overkomen dat niet iedereen je mag. Trek er niet zo zwaar aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijmetmij schreef op 17 februari 2017 @ 00:24:

Het klinkt als iemand die jou wil manipuleren. Eerst onzeker maken door je het gevoel te geven dat je alleen staat. En daarna verder manipuleren. (...) Ik vind het klinken als "u mag hier zitten" (je moet daar gaan zitten) en "mag zich uitkleden" (je moet je dus uitkleden), maar dan nog wat verhullender ingekleed, zodat je niet weet wat er verkeerd gevallen is en vermoedelijk verkeerd zal blijven vallen. Je hebt zo ook geen idee wie ergens last van hebben en hoeveel. Het lijkt me dus een van die irritante spreekstijlen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven