Regering Oostenrijk wil verbod op gezichtsbedekkende sluiers

31-01-2017 16:02 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag een foto op internet van drie personen die helemaal bedekt waren met wit/grijs-gekleurde gewaden, met een soort gaas voor de ogen. Ze stonden rechtop anders had ik gedacht dat ze in een morturarium lagen. Dit zal wel een foto zijn van personen in een ver-weg-land, mensen die willen vluchten voor de onderdrukking dacht ik, maar het was in Oostenrijk. Het land met de prachtige bergen, de vrije koeien, de berggeiten en schone lucht.

Hoe komt het toch dat er een verbod nodig is omdat er mensen zijn die het goed vinden dat vrouwen zo mens-on-erend gekleed gaan?



NU.nl

3 uur geleden



Regering Oostenrijk wil verbod op gezichtsbedekkende sluiers



[foto:© Aangeboden door Sanoma Digital The Netherlands BV]



De Oostenrijkse kanselier Christian Kern zei maandag dat zijn regering uit is op een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende sluiers (boerka's en niqabs) in het openbaar.



Het verbod maakt deel uit van een breed pakket van maatregelen waarmee de regering van Kern de populariteit van extreemrechts wil terugdringen, schrijft de Oostenrijkse afdeling van nieuwswebsite The Local.



Kern staat aan het hoofd van een ongemakkelijke coalitie tussen zijn Sociaal Democraten (SPOe) en de centrumrechtse Volkspartij (OeVP). Die coalitie kwam vorige week bijna ten val tijdens crisisonderhandelingen over de toekomstige politieke richting.



"Wij zijn toegewijd aan een open samenleving, wat open communicatie inhoudt. Een gezichtsbedekkende sluier die in het openbaar wordt gedragen staat die in de weg en zal daarom worden verboden", staat in het document dat door het kabinet werd goedgekeurd.



Integratiecontract



Naast het sluierverbod bevatten de 35 pagina's van dat document onder andere maatregelen die de overheid bredere bevoegdheden geven op het gebied van surveillance en beveiliging.



Ook moeten migranten voortaan een "integratiecontract" en een "normen- en waardenverklaring" tekenen en wordt de toegang tot de Oostenrijkse arbeidsmarkt beperkt voor buitenlandse arbeidskrachten.



"Diegenen die niet bereid zijn onze waarden uit de Verlichting te accepteren, zullen ons land en onze maatschappij moeten verlaten", aldus de tekst.



De maatregelen moeten in de komende achttien maanden worden ingevoerd. Een groot aantal moet nog wel worden goedgekeurd door het Oostenrijkse parlement.
LOEP ME MAAR aub.
Zo gaat het in de gemiddelde Saudische stad. Ok, min het gesis dan. Dat durven ze thuis niet.
Hell. Wat voel je je dan een hoer.

Ook zo naakt in je leuke zomerjurkje (34 graden).



Met gierende banden naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Zouden die vrouwen en mannen die achter die vermomming schuil gaan nou nooit van zichzelf schrikken in de spiegel? "aaaarch een spook!!"
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 31 januari 2017 @ 17:51:

Ja. Ben er pas geleden geweest. Nostalgie. Dacht ik.... Had ik dat maar niet gedaan. Ik voelde mij daar een 'minderwaardig' mens (om met van Dam te spreken). Er werd gesist, gespuugd, geloerd. Je werd van de stoep gebeukt door hordes gillende kinderen met katjonge Aziatische nannies. Teksten, menu's, winkelsn in het Arabisch. Ik dacht....dit wil ik niet voor Europa.

Maar ja, wat doe je er aan? Ik ben maar weggegaan en ben niet van plan weer terug te gaan

Gespuugd?

Voor sommigen is het blijkbaar normaal om je aso te gedragen. Die kreeg van mij een snauw en een grauw. Is 'ie nou helemaal besodemieterd?
De burka/niqaab etc. had natuurlijk vanaf het begin al verboden moeten worden in het gehele westen, net als zoveel andere dingen. Probleem is als je het eenmaal hebt toegelaten het niet of heel moeilijk weer terug te dringen is.

Wij zijn veel en veel te tolerant.
Dat Zell am See.... wat een shock!

Wist ik niet. Moet je toch niet willen als land?
De islamisering binnen Europa.

Ben blij dat het merendeel van de mensen dat nu zo langzamerhand wel zat is.

Er zijn genoeg islamitische landen waar moslims hun geloof kunnen uitdragen.

Maar gek genoeg prefereren veel moslims het wonen in een vrij westers land...

Waarom snapt men niet dat vrije mensen graag vrij willen blijven?

Dat meer en meer van de islam de vrijheid beperkt en uiteindelijk zal de vrijheid onderworpen worden.

Dat moslims zelf niet inzien waar de weerstand vandaan komt...

Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 31 januari 2017 @ 16:21:. Het lijkt mij eerder koren op de extreem-rechtse molen. Liever zie ik dat extreem gedachtengoed zelf bestreden wordt.Het meest effectief is de oorzaken van extreem gedachtengoed wegnemen, uiteraard waar mogelijk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Als je een burqa draagt dan blijkt het dat je niet mee wil doen met onze maatschappij en bewust niet in aanmerking komt voor een baan.

Ik ben er sowieso voorstander van om elke sociale steun in te trekken, net als wanneer je doebewust op een andere manier werken saboteert en de maatschappij je leventje betaalt.
Life is fun. Live it.
..
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk word ik niet goed van dat eeuwige geouwehoer over sluiers en doeken. Gek dat de één gaat bepalen wat de ander voor kleding draagt. Ik kom veel op plekken waar heel veel oosterse kleding e.d. word gedragen. Ik zie het niet eens, dus stoor ik me er ook niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Pecunia non olet....
Alle reacties Link kopieren
quote:Raldy schreef op 11 februari 2017 @ 15:12:

Eigenlijk word ik niet goed van dat eeuwige geouwehoer over sluiers en doeken. Gek dat de één gaat bepalen wat de ander voor kleding draagt. Ik kom veel op plekken waar heel veel oosterse kleding e.d. word gedragen. Ik zie het niet eens, dus stoor ik me er ook niet aan.





Geld ook voor een bivakmuts, een integraal helm en een carnavalsmasker.



Het gaat om GEZICHTSBEDEKKENDE kleding.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebraa schreef op 11 februari 2017 @ 14:48:

Als je een burqa draagt dan blijkt het dat je niet mee wil doen met onze maatschappij en bewust niet in aanmerking komt voor een baan.

Ik ben er sowieso voorstander van om elke sociale steun in te trekken, net als wanneer je doebewust op een andere manier werken saboteert en de maatschappij je leventje betaalt.Precies.... Geloof is een hobby en dat doe je maar thuis.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Raldy schreef op 11 februari 2017 @ 15:12:

Eigenlijk word ik niet goed van dat eeuwige geouwehoer over sluiers en doeken. Gek dat de één gaat bepalen wat de ander voor kleding draagt. Ik kom veel op plekken waar heel veel oosterse kleding e.d. word gedragen. Ik zie het niet eens, dus stoor ik me er ook niet aan.Het is pas echt voor je als je gedwongen zo'n sluier moet dragen?
De vrije keus.
Prima om gezichtsbedekkende kleding te verbieden. Ofwel zo'n vrouw draagt het gedwongen, in dat geval help je haar door de gezichtsbedekking te verbieden. Ofwel zo'n vrouw draagt het vrijwillig en hangt daadwerkelijk de politieke islam aan. In dat geval heeft ze in Europa niets te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Dat hadden ze twintig jaar geleden al moeten verbieden in heel Europa, maar voor zo'n verbod is het nooit te laat.
quote:Naast het sluierverbod bevatten de 35 pagina's van dat document onder andere maatregelen die de overheid bredere bevoegdheden geven op het gebied van surveillance en beveiliging.Daar gaan we weer. Onder het mom van veiligheid worden de rechten omtrent privacy verder uitgekleed, terwijl het domme volk wordt afgeleid door een non-discussie over de burka. Alsof er in West-Europa drommen vrouwen onherkenbaar gekleed gaan in zo'n ding.
quote:Xaiandra schreef op 11 februari 2017 @ 21:50:

Prima om gezichtsbedekkende kleding te verbieden. Ofwel zo'n vrouw draagt het gedwongen, in dat geval help je haar door de gezichtsbedekking te verbieden. Ofwel zo'n vrouw draagt het vrijwillig en hangt daadwerkelijk de politieke islam aan. In dat geval heeft ze in Europa niets te zoeken.Als zo'n vrouw gedwongen wordt, dan help je haar alleen maar het kleine stukje vrijheid verder te beperken. Het verbod zal tot gevolg hebben dat ze helemaal het huis niet meer uit mag. Deze maatregel schiet zijn doel voorbij en is dus niets meer dan ordinaire symboolpolitiek met als resultaat minder vrijheid voor iedereen.
quote:forsyth schreef op 20 februari 2017 @ 08:23:

[...]



Als zo'n vrouw gedwongen wordt, dan help je haar alleen maar het kleine stukje vrijheid verder te beperken. Het verbod zal tot gevolg hebben dat ze helemaal het huis niet meer uit mag. Deze maatregel schiet zijn doel voorbij en is dus niets meer dan ordinaire symboolpolitiek met als resultaat minder vrijheid voor iedereen.Hoe krijg je het je strot uit.
Alle reacties Link kopieren
Geef ze eens ongelijk
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Laten we ook dikke vrouwen met miss-etam tuniekjes, met daaronder natuurlijk een spijkerrokje, drie kwart legging en kekke schoenen
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:Hetvrijewoord schreef op 20 februari 2017 @ 10:23:

[...]





Hoe krijg je het je strot uit. en nu inhoudelijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven