Reageren op extreme reactie

17-02-2017 21:01 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allen,



Mijn vorige topic viel helaas buiten de richtlijnen van de Viva Forum. Daarvoor alle respect, dus ik zijn mijn vraag in een ander jasje steken.



Mijn moeder en ik hebben nauwelijks contact en ik begreep dat zij haar frustratie, woede en onbegrip nu op mijn zusje botviert. Mijn zusje is onlangs naar Utrecht verhuisd en kon tijdens haar bezoek aan mijn ouders niet blijven eten vanwege een afspraak.



Mijn zusje en ik zijn beide geadopteerd en mijn moeder greep dat aan om haar teleurstelling dat mijn zusje niet bleef eten te uiten. Haar exacte woorden waren: "Als wij jullie niet hadden geadopteerd dan konden jullie niet eens een huis huren en waren jullie nog in het land van herkomst aan het rondzwerven". Dit is het zoals mijn zusje het mij heeft verteld. Ik weet dat ze er niet over liegt, aangezien mijn moeder in de afgelopen jaren wel vaker dit soort uitingen had.



Moet ik, ondanks mijn afstand van mijn moeder terecht wijzen en hier nog iets van zeggen of zal ik het mijn zusje zelf op laten lossen?
It's better to end things and start over than to imprison youself and hope for the impossible
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 17 februari 2017 @ 21:23:

Of je zegt; 'Als jullie ons niet hadden geadopteerd, waren we misschien wél terecht gekomen bij leuke ouders'.



Nee, dat zeg je natuurlijk niet. Maar jeetje, zoiets zou ik er dan van woede uitgooien.Ik heb er inderdaad over nagedacht om deze opmerking te maken wanneer ze weer over onze adoptie begint. Ik heb het hier ook met mijn zusje over gehad en wij zijn tot de conclusie gekomen dat als wij die kant opgaan, wij ons verlagen naar haar niveau en zij weer een stok heeft om mee te slaan. Mijn moeder heeft niet het IQ en EQ om ons verdriet m.b.t. deze opmerking te begrijpen. Zij vraagt zich ook nog steeds af waarom ik geen contact meer met haar opneem. Ze heeft het sociale vermogen niet om op een normale manier met iemand te communiceren. Ik hoop dat mijn zusje ook snel inziet dat ze afstand moet doen en voor haarzelf een leven moet opbouwen zonder de constante negatieve invloed van onze moeder.
It's better to end things and start over than to imprison youself and hope for the impossible
Alle reacties Link kopieren
quote:BunnyLover87 schreef op 20 februari 2017 @ 12:08:

[...]





Ik heb er inderdaad over nagedacht om deze opmerking te maken wanneer ze weer over onze adoptie begint. Ik heb het hier ook met mijn zusje over gehad en wij zijn tot de conclusie gekomen dat als wij die kant opgaan, wij ons verlagen naar haar niveau en zij weer een stok heeft om mee te slaan. Mijn moeder heeft niet het IQ en EQ om ons verdriet m.b.t. deze opmerking te begrijpen. Zij vraagt zich ook nog steeds af waarom ik geen contact meer met haar opneem. Ze heeft het sociale vermogen niet om op een normale manier met iemand te communiceren. Ik hoop dat mijn zusje ook snel inziet dat ze afstand moet doen en voor haarzelf een leven moet opbouwen zonder de constante negatieve invloed van onze moeder.Prima dat dit voor jou de juiste keuze geweest is, maar dat wil niet zeggen dat dat voor je zusje precies zo geldt hè. Misschien vindt zij wel een andere manier om ermee om te gaan, misschien mét behoud van contact. En dat is minstens net zo goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 20 februari 2017 @ 12:12:

[...]



Prima dat dit voor jou de juiste keuze geweest is, maar dat wil niet zeggen dat dat voor je zusje precies zo geldt hè. Misschien vindt zij wel een andere manier om ermee om te gaan, misschien mét behoud van contact. En dat is minstens net zo goed.Natuurlijk staat ze vrij in haar keuze of ze contact wil blijven houden met onze moeder. Als zij de juiste manier vindt om ermee om te gaan dan hoop ik echt dat ze een goede band met moeders krijgt. Alleen weet ik dat mijn zusje nu nog een een punt is waar ik ook ooit heb gestaan. Veel frustratie en verdriet in de hoop dat moeders ooit nog zal veranderen, diep ik je hart weten dat dat niet gaat gebeuren maar toch de hoop blijven houden en proberen.
It's better to end things and start over than to imprison youself and hope for the impossible

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven