onzeker om het feit dat ik niet onzeker ben

19-02-2017 20:52 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



De titel weerlegt gelijk het hele punt, ik ben wel onzeker, over het feit dat ik dus niet onzeker ben. Iedereen zegt: lady gaga, hoe kun je nou over alles zeker zijn, je liegt. Maar nee, ik ben niet onzeker. Niet over mezelf, niet over mijn keuzes, niet over mijn uiterlijk, nergens over. Soms denk ik: dit had ik beter niet kunnen doen, maar dat maakt mij nog niet onzeker. En over dit hele feit ben ik dus onzeker. Ben ik wel normaal? Ben ik misschien wel een grote narcist die zichzelf geweldig vindt? Maar toen bedacht ik mij, nee, want ik denk niet alleen maar aan mezelf, ik heb ook nog een hond namelijk.



Wat ik hier mee wil? Niets, misschien komen er wijze vrouwen met nog wijzere woorden die dit herkennen.

Is het een luxe probleem: Zeker wel.



Dit is geen topic van kijk mij nou, doe maar kalmpjes dus
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Ben jij je werk verloren ofzo? Je trekt de laatste tijd echt iéder topic naar je toe en nou moet er zelfs nog een topic komen over hoe zelfverzekerd je bent. Beetje teveel tijd heb je.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Ik vind de opmerking 'ik denk niet alleen aan mezelf, ik heb ook nog een hond namelijk' getuigen van enorm veel zelfinzicht.
Alle reacties Link kopieren
quote:safrat schreef op 19 februari 2017 @ 21:08:quote:ladygaga_xx schreef op 19 februari 2017 @ 21:02:

Het is alsof de maatschappij op je aandringt dat je maar onzeker moet zijn, dat is echt een probleem

[...]

Nee, dat denk ik niet. Het wordt wel gewaardeerd als je niet pocht en dus bescheiden bent, maar dat staat los van onzekerheid toch? Wat versta jij dan onder onzekerheid? Valse bescheidenheid wellicht?

Tja, zoals eerder vermeld, aan onzekerheid wordt geld verdiend. Hoewel het aan de andere kant als not done/onaantrekkelijk wordt gezien. Maar iemand die niet onzeker is, is minder gevoelig voor verkooppraatjes, want die staat minder open voor het argument; je wordt echt mooier/gelukkiger/beter als je dit doet.



Bescheidenheid en onzekerheid vind ik twee aparte zaken. Net als zelfvertrouwen hebben of zelfverzekerd zijn. Je moet eigenlijk wel zelfvertrouwen hebben, maar je mag niet te zelfverzekerd overkomen, want dat is dan arrogant of niet bescheiden.



Ik ben zelden echt onzeker. Ik ben blij met wie ik ben, hoe ik eruit zie en hoe ik mijn leven heb ingericht. Dat is deels door hoe ik ben (onzekerheid zit niet echt in mij), deels door wat ik heb meegemaakt (eigenlijk geen hele nare dingen zoals ernstig pesten, problemen thuis of zo) en mijn eigen keuzes (weinig keuzes gemaakt die heel slecht uitgepakt hebben, hoewel niet altijd even handig). Maar misschien scheelt het ook wel dat ik er voor kies om een optimist te zijn, dus vaak denk, mwa, het kan altijd erger.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Een sticker voor jou.



Je hebt zeker schoolvakantie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 20 februari 2017 @ 12:29:

Een sticker voor jou.



Je hebt zeker schoolvakantie?nee is pas volgende week
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven