Kat uit asiel

20-02-2017 14:49 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om een kat uit het asiel te adopteren.

Nu heb ik contact gelegd met een asiel omdat ik een leukerd op het oog heb. Hij is ongeveer 7 jaar oud en zoekt een rustig huis.

Ik denk gezien zijn omschrijving we een match kunnen zijn.



Over het algemeen ben ik, na het werken, veel thuis en heb tijd en aandacht zat te geven.

Maar ik vraag mij af, omdat ik nog wel eens een weekendje weg ben, of met vakantie ga wat ik dan het beste kan doen?

Hoe doen anderen dat?
Poes thuis laten en dagelijks even laten verzorgen door buren of familie.



Heb je geen oppas dan naar een pension.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je voor een asiel dier gaat!



Weekendjes weg laat ik de katten gewoon thuis, voldoende voer en water klaarzetten, dan kunnen ze zich wel vermaken voor twee nachtjes.



Bij vakanties vraag ik de buren om te voeren en te knuffelen.
Alle reacties Link kopieren
Voor een weekendje weg kun je eventueel genoeg bakjes voer en water neerzetten en dan zou je kat dat wel moeten overleven. Leuk is natuurlijk anders en ik zou dat ook zeker niet doen als je vaker weekendjes weg gaat. Het is dan handig als je iemand in de buurt hebt wonen die je kat even wat eten, drinken en aandacht wil geven. Een buurvrouw, vriendin of familielid bijvoorbeeld. Voor langere vakanties idem, of je kan je kat naar een pension brengen, maar dat kost wel wat. Een pension is voor weekendjes niet aan te raden omdat de meeste katten een paar dagen moeten wennen en een weekend daar dan te kort voor is.
Alle reacties Link kopieren
Heb 2 katten.. als ik weekendje weg ga of als je bv operatie moet ondergaan zorg ik ervoor dat 1 van de buren of een vriendin dagelijks even binnen loop voor eten aan te vullen en voor de kattenbak. (Buren doen ook gelijk gordijnen open en savonds even dicht)
Alle reacties Link kopieren
Weekendje weg, genoeg voer en waterbakken neerzetten. Vakantie, de buren. Afgelopen jaar waren we tegelijkertijd weg en heb ik een oppas via Pawshake geregeld.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Katten kunnen heel goed een paar dagen alleen zijn. Als je langer weggaat, vinden ze het over het algemeen fijner om toch thuis te blijven en door iemand anders verzorgd te worden, dan dat ze naar iemand anders of naar een pension gaan. Overigens heb ik mijn katten toch een paar keer naar een pension gedaan, en dat ging prima. Als je vaak weg bent, kan je overwegen twee katten te nemen.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook een kat, die gaat gewoon naar het dieren pension.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
De buren of de kinderen die thuis blijven.

Pension 1x gedaan voor 2 weken. Dat doen we nooit meer, beest was mager van heimwee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 20 februari 2017 @ 15:09:

De buren of de kinderen die thuis blijven.

Pension 1x gedaan voor 2 weken. Dat doen we nooit meer, beest was mager van heimwee.die van mij juist nog vetter
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Katten zou ik persoonlijk niet naar een pension doen. Katten zijn erg gesteld op hun eigen omgeving.

Wij vroegen altijd mensen uit onze omgeving. We hebben ook gekeken naar een hondenuitlaatservice. Sommige uitlaatservices kunnen op hun route ook langs katten (hier in de omgeving in ieder geval). Je zou ook op marktplaats kunnen kijken naar een oppas. Toen ik op de middelbare school zat paste ik voor een klein bedrag op dieren in de buurt.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Wij laten onze (ook uit het asiel afkomstige) schattekat altijd ergens logeren. Hij is nogal gericht op mensen (hij haat andere katten) en hij zou zwaar vereenzamen als hij n weekje alleen thuis was. Meneer voelt zich wel, heel onkatachtig, overal thuis, meestal ligt hij na 10 minuten al ergens tevreden te knorren. Het kan dus per kat verschillen wat het beste is voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Mijne blijven thuis, mijn ene kat is te angstig voor een pension.

Mijn lieve moeder komt elke dag langs voor knuffels, eten, medicatie en water
It ain't me
Toen ik destijds een kattenoppas zocht heb ik in de flat waar ik woon briefjes in de brievenbussen gedaan.

Op mijn vraag of er mensen met katten waren kreeg ik enkele reacties.

Wij hebben dus voor elkaars katten kunnen zorgen en iedereen kon op vakantie.



Het zou wel leuk zijn als je een paar daagjes vrij kunt nemen áls er een kat in huis komt. Kunnen jullie even aan elkaars gewoontes wennen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop reacties al!

Bedankt!

Fijn om te weten dat het met een weekendje niet echt een probleem is. Voor vakanties zal ik het wat beter moeten uitzoeken.

Misschien idd mijn buren, die hebben ook een kat, dan zou ik kunnen voorstellen om het vice-versa te doen.



Ik ga woensdag langs het asiel om kennis te maken met deze kater. Ben erg benieuwd. Hopelijk matchen we.
Alle reacties Link kopieren
Voor alles is een oplossing. Voor weekendjes weg en voor vakantie. Zoveel mensen die dat doen en die toch een kat hebben. Ik vind het leuk dat je voor een asielkat gaat. Uiteindelijk ben je daar ook mee het goedkoopste uit. Daar zijn ze gechipt, gevaccineerd, gecastreerd en ontwormd. Kant en klaar dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 20 februari 2017 @ 16:50:

Voor alles is een oplossing. Voor weekendjes weg en voor vakantie. Zoveel mensen die dat doen en die toch een kat hebben. Ik vind het leuk dat je voor een asielkat gaat. Uiteindelijk ben je daar ook mee het goedkoopste uit. Daar zijn ze gechipt, gevaccineerd, gecastreerd en ontwormd. Kant en klaar dus.Buiten het volledige pakket vind ik het ook een voordeel dat er goed naar het karakter word gekeken van de kat. Dat vind ik het grootste voordeel. Ik heb het al vaker overwogen en denk er nu echt klaar voor te zijn . Kijk uit naar woensdag, hij is nu gereserveerd voor mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:MEFunny schreef op 20 februari 2017 @ 15:33:

Wat een hoop reacties al!

Bedankt!

Fijn om te weten dat het met een weekendje niet echt een probleem is. Voor vakanties zal ik het wat beter moeten uitzoeken.

Misschien idd mijn buren, die hebben ook een kat, dan zou ik kunnen voorstellen om het vice-versa te doen.



Ik ga woensdag langs het asiel om kennis te maken met deze kater. Ben erg benieuwd. Hopelijk matchen we.Perfect! Als je hem besluit mee te nemen, dan kan zo'n feliway stekker helpen de overgang wat makkelijker te laten gaan. Ik was eerst wat sceptisch, maar hier zie ik echt verschil in de omgang tussen mijn twee katers.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest even googelen wat een feliway is... nog nooit van gehoord maar zeker een goede tip!

Als dat ontspanning bied bij het inhuizen is dat zeker de moeite waard.
Mijn kat wil het liefste bij mij zijn, dus bij het laatste weekeindje weg heb ik haar meegenomen. Verder wil ze graag 'bij mensen' zijn (toen ik een drukke maand had, veel van huis was, ging ze slopen), dus het alternatief was uit logeren. Echter, toen we dat probeerden kreeg ze blaasontsteking van de stress, dus dat doen we niet meer... dus nu gaat kat mee. Kat gaat dus ook liever mee dan uit logeren of alleen thuis.



Maar als kat mag kiezen, ga ik nooit meer op vakantie. Helaas voor kat mag ze niet kiezen
O, en informeer morgen even bij het asiel wat zij voeren en welk grit ze gebruiken. Scheelt stress voor kat.



De mijne was overigens met snoepjes te paaien om onder de bank uit te komen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt bleuueyes voor de tips... hier gaat het om een rustige, lieve verlegen kat, om hem elke keer mee te nemen lijkt mij nu nog niet zo best, maar you never know.....
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 3 jaar geleden ook een kat uit het asiel genomen. Beest had een heel rustige omgeving nodig.

Als we langer dan een week weg gaan, gaat ze naar een kattenhotel, tot een week komt een vriendin 2x per dag eten en aandacht geven.

Als ze te lang alleen is geeft dat ook stress en verliest ze een hoop haar.

Maar goed, onze kat is erg bangig dus zo ongeveer alles geeft haar stress.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanmorgen kennis gaan maken met de kat.

Wat ik niet wist en mij toen werd verteld is dat hij kan blazen bij vreemden en uithalen als hij er genoeg van heeft. Ook heeft hij hartruis, van de medicatie word hij erg suf nu doen ze zonder en nog steeds is hij suffig.



Ik ben bij hem gaan zitten, hij hing een beetje te chillen. Hij blaasde zachtjes en liet zich snel gelijk aaien achter zijn oren. Dat aaien vind hij heerlijk. Een verzorger kwam met wat lekker en gelijk had hij de aandacht van de verzorger en alleen nog maar oog voor dat lekkers. Hij is daar dus wel voor te paaien en laat zich dan ook gelijk weer aaien....

Ik ging verder met het lekkers geven en aaien, dit leek een leuk spelletje. Na een paar minuten haalde hij uit. Hij was het blijkbaar zat.

Toen ik wegging keek hij nog even naar mij op.



Op de voicemail kreeg ik nog bericht dat er morgen onderzoeken worden gedaan mbt zijn hart en bloedonderzoeken. Voorlopig kan hij dus niet verhuizen tot het resultaat binnen is...



Ik vind het een lief beest, het uithalen vind ik wat minder... je word toch voorzichtiger dan je in eerste instantie zou willen zijn. Dus ik twijfel een beetje. Enerzijds zie ik hem hier lekker liggen, hij zou snel tevreden zijn. Dat uithalen vind ik een beetje lastig....
Jammer dat die informatie niet vooraf gemeld is...

Als je twijfelt : er is genoeg keus, je kunt ook nog verder rond gaan kijken.



Een vriendin van mij heeft een kat gehad die ook 'uithaalde', met name als je van hem wegliep hing hij soms wel eens in je kuit.... Dat is niet prettig voor je kleding of je blote huid. Sommige katten slaan heel onverwacht, aan het einde van een knuffelmoment.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven