Trump is the new president, deel 2

20-02-2017 13:55 600 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder discussiëren over het huidige presidentschap van Donald Trump.



Deel 1: Trump is the new president
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik herhaal het laatste bericht (geschreven door mij in het vorige topic):quote:kadanz schreef op 20 februari 2017 @ 13:31:

[...]



Nee, luister nou gewoon naar de betreffende toespraak.

'Look at what's happenINg last night in Sweden'.

Als hij een specifiek incident bedoelde had hij 'happenED' gezegd. Maar nee, hij zei happenINg, duidend op op de algehele problematische situatie met migranten. .

Hij noemde de landen op waar een terroristische aanslag is geweest.

"You look at what's happening in Germany. [Hij heeft het over de aanslag in Berlijn, en mogelijk over andere kleinere aanslagen in Duitsland, die ook in de pers kwamen.]

You look at what's happening last night in Sweden. Sweden! Who would believe this? Sweden?!" Compleet idiote zin, eerst dacht ik dat deze zin inhoudelijk niet deugde (een aanslag in Zweden), maar nu klopt die grammaticaal ook niet. "...'s happening" geeft aan dat iets nu gebeurt. "Last night" duidt het verleden aan.



Kazan, jij hebt "last night" in de zin van Trump over Zweden gemist.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vorige topic niet gevolgd, maar ik ben ervan overtuigd dat het presidentschap hem boven het hoofd groeit (wellicht had hij niet eens verwacht ooit echt president te worden) en doet hij er nu alles aan om afgezet te worden. Zelf een stap terugzetten kan natuurlijk niet voor zijn ego. Maar als hij 'zogenaamd' te ver gaat en teruggefloten wordt, blijft hij populair bij zijn achterban en kan hij er toch mee stoppen...
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Denken jullie dat hij nog lang president blijft?
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 20 februari 2017 @ 14:18:

Denken jullie dat hij nog lang president blijft?Ja. Het is heel moeilijk om een president af te zetten, veel moeilijker dan bijvoorbeeld de val van een kabinet bij ons.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Even een TVP tussen de Kamergotchi en het strijken door
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 20 februari 2017 @ 14:18:

Denken jullie dat hij nog lang president blijft?Nee, hoe meer domme fouten hij maakt, hoe sneller er een impeachment (afzetting) komt. Ik bedoel feitelijk: hoe meer fouten, hoe korter de tijd tussen het nu en de impeachment.
World of Warcraft: Legion
quote:bossanova schreef op 20 februari 2017 @ 14:18:

Denken jullie dat hij nog lang president blijft?Ik denk dat hij zijn termijn wel volmaakt maar daarna is het wel afgelopen.
Hans, hij zegt dat er NU iets gebeurt, what's happenIING, hij heeft het dus over de migrantencrisis die nu gaande is in al die landen. Niet direct over specifieke aanslagen. Zoals ik aangaf is dat 'last night' een verspreking, of een Trumpisme zo je wil: door alle verbale diarree zegt hij dingen soms anders dan hij bedoelt, hij verspreekt zich, haalt woorden door elkaar, maakt zinnen niet af. Last night slaat op het programma wat hij 'last night' op TV zag. Luister nou eens naar de hele toespraak en zoveel wordt duidelijk. Ja, de zin is krom en fout maar jullie halen hem nu HELEMAAL uit de context van de toespraak. Dat is juíst iets wat je van een Trump zou verwachten...



Hier is de context die dit duidelijk maakt:



Here's the bottom line. We've got to keep our country safe. You look at what's happening. We've got to keep our country safe. You look at what's happening in Germany, you look at what's happening last night in Sweden. Sweden, who would believe this. Sweden. They took in large numbers. They're having problems like they never thought possible. You look at what's happening in Brussels. You look at what's happening all over the world. Take a look at Nice. Take a look at Paris. We've allowed thousands and thousands of people into our country and there was no way to vet those people. There was no documentation. There was no nothing. So we're going to keep our country safe.



Het vetgedrukte is een verduidelijking van 'look at what's happening last night in Sweden'. Nogmaals, dat wijst niet op een specifieke aanslag.
quote:hans66 schreef op 20 februari 2017 @ 14:33:

[...]



Nee, hoe meer domme fouten hij maakt, hoe sneller er een impeachment (afzetting) komt. Ik bedoel feitelijk: hoe meer fouten, hoe korter de tijd tussen het nu en de impeachment.Maar in dat geval wordt het gewoon Pence toch?
Alle reacties Link kopieren
Ja, het zou Pence kunnen worden.



Nu is het wachten op de volgende veel grotere blunder waarbij de misstap over de niet bestaande aanslag in Zweden in het niet valt.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik las zojuist een artikel: blijkbaar willen de Democraten het niet doen overkomen alsof het hen gaat om verzet zonder reden. Daarom willen ze de nadruk leggen op onderzoek ipv impeachment.



http://www.politico.com/s ... eachment-democrats-235184



Artikel met helder overzicht mogelijke scenarios voor impeachement



http://www.independent.co ... ves-illegal-a7589336.html
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 20 februari 2017 @ 14:33:

[...]



Nee, hoe meer domme fouten hij maakt, hoe sneller er een impeachment (afzetting) komt. Ik bedoel feitelijk: hoe meer fouten, hoe korter de tijd tussen het nu en de impeachment.Onwaarschijnlijk. Heel onwaarschijnlijk. In de tijd van Nixon duurde het 2 jaar om zover te komen, en dat was in een tijd dat de juridische bolwerken een stuk kleiner en minder ingewikkeld waren als nu. Ik vermoed dat in het huidige klimaat in de US het ongeveer onmogelijk is om tot een impeachment te komen binnen 1 termijn.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ik acht het eerlijk gezegd ook onwaarschijnlijk. Wat mij meer waarschijnlijker lijkt is dat Trump zelf de handdoek in de ring gooit voordat zijn termijn voorbij is.
Alle reacties Link kopieren
Kadanz,



Op alle door Trump genoemde plekken waren er ook aanslagen... op Zweden na. Ik kijk naar het hele verhaal, niet naar een paar zinnen.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat Trump beginnende Alzheimer verschijnselen heeft. In dat geval kan hij wegens insanity op non actief worden gesteld en neemt de Vice President de taken waar.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
quote:Dormouse schreef op 20 februari 2017 @ 14:29:

Even een TVP tussen de Kamergotchi en het strijken door Hetzelfde minus t strijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 20 februari 2017 @ 15:15:

Het kan zijn dat Trump beginnende Alzheimer verschijnselen heeft. In dat geval kan hij wegens insanity op non actief worden gesteld en neemt de Vice President de taken waar.Pence gaat het sowieso overnemen, ik hoop op korte termijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 20 februari 2017 @ 14:34:

Hans, hij zegt dat er NU iets gebeurt, what's happenIING, hij heeft het dus over de migrantencrisis die nu gaande is in al die landen. Niet direct over specifieke aanslagen. Zoals ik aangaf is dat 'last night' een verspreking, of een Trumpisme zo je wil: door alle verbale diarree zegt hij dingen soms anders dan hij bedoelt, hij verspreekt zich, haalt woorden door elkaar, maakt zinnen niet af. Last night slaat op het programma wat hij 'last night' op TV zag. Luister nou eens naar de hele toespraak en zoveel wordt duidelijk. Ja, de zin is krom en fout maar jullie halen hem nu HELEMAAL uit de context van de toespraak. Dat is juíst iets wat je van een Trump zou verwachten...



Hier is de context die dit duidelijk maakt:



Here's the bottom line. We've got to keep our country safe. You look at what's happening. We've got to keep our country safe. You look at what's happening in Germany, you look at what's happening last night in Sweden. Sweden, who would believe this. Sweden. They took in large numbers. They're having problems like they never thought possible. You look at what's happening in Brussels. You look at what's happening all over the world. Take a look at Nice. Take a look at Paris. We've allowed thousands and thousands of people into our country and there was no way to vet those people. There was no documentation. There was no nothing. So we're going to keep our country safe.



Het vetgedrukte is een verduidelijking van 'look at what's happening last night in Sweden'. Nogmaals, dat wijst niet op een specifieke aanslag.





Please, wie zit nu te wachten op een MP waar je ellenlange uitleg bij 1 zin nodig hebt. En die uitleg is dan ook weer multi-interpretabel.



De beste man is hilarisch, maar tot nu toe zwaar ongeschikt voor de functie.



What's next? Hij kijkt de teletubbies en denk dat er in Europa een invasie van teletubbies komt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Arizona15 schreef op 20 februari 2017 @ 14:53:

Ik acht het eerlijk gezegd ook onwaarschijnlijk. Wat mij meer waarschijnlijker lijkt is dat Trump zelf de handdoek in de ring gooit voordat zijn termijn voorbij is.Ja. En dan met een verhaal dat iedereen tegen hem is, de Russen hacken hem bladiebla
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 20 februari 2017 @ 15:15:

Het kan zijn dat Trump beginnende Alzheimer verschijnselen heeft. In dat geval kan hij wegens insanity op non actief worden gesteld en neemt de Vice President de taken waar.Alleen als de VP en de meerderheid van het kabinet en 2/3e van het congress dat vinden. En dan krijg je contra-expertise, rechtzaken en jarenlang gedoe. Het 25e amendement klinkt eenvoudiger dan impeachment, maar in de praktijk denk ik dat (nog los van het feit dat Trump kerngezond en bij z'n volle verstand is), het een even kansloze weg is.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Wat oudebaas zegt, middels het 25ste Amendment, sectie 4, maar dan moeten de Reps eerst genoeg krijgen van dit ongeleide projectiel, achterban van Trump incluis. Pence is een puur Republikeins product, die zien de Reps sowieso wel zitten. Ook gaan er geruchten dat Trump langzamerhand begint te zwichten onder de druk die op hem wordt uitgeoefend en de vrijheid die hij voor zijn presidentschap genoot zo erg mist dat hij geplaagd wordt door fysieke reacties zoals hoofdpijnen a.k.a. 'cabin fever'. Hij mist zijn diners in zijn eigen Trumptower-restaurant. Ik ga het bijna lullig voor 'm vinden. Las ook dat er serieuze weddenschappen worden gesloten over de kans dat hij voor zijn 1ste termijn aftreedt/moet aftreden (40-60 voor vertrek Trump ongeveer). Ook is er een nieuwe nationale 'feestdag' in het Amerikaanse leven geroepen ''Not Our' President's Day'' als parodie op ''President's Day'' en hangen de Amerikaanse staten vol met flyers van Trump met 'Not Our President''. Ik weet niet precies wat ik hiervan moet vinden, op zich snap ik de reactie wel, maar ik vrees ook voor het contraproductieve effect van 'de pestkop pesten'. Ik ben meer van de ratio en de dialoog in dit soort hardnekkige gevallen, niet in de laatste plaats omdat dit mij de eenvoudigste weg lijkt, die van de minste weerstand, als hij echt zo zwakzinnig is als zijn tegenstanders beweren. Ik vind het oprecht prachtig, al die mensen op de been, maar ik zou ook graag zien dat ze hem met koel verstand van tafel veegden, zoals je met eendagsvliegen doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 20 februari 2017 @ 14:18:

Denken jullie dat hij nog lang president blijft?

Ik weet het niet maar stiekem hoop ik dat Obama nu ergens in een geheime kamer met nog een paar andere hotemetoten een interventie aan het voorbereiden is a la Verslaafd.



Dat je dan Obama samen met Melania en Baron bij the White House ziet staan, binnenkomend Trump op de bank zien liggen, Fox News kijkend, met stapels lege pizzadozen om hem heen, ingedeukte bierblikjes en kontkrabbend. Dat Melania dan emotioneel een brief voorleest, Baron een mooie tekening voor papa heeft gemaakt en dat Obama dan zegt; enough is enough. We can't take it anymore. I have to take over and you go to jail, eh...rehab.



Helaas erg onwaarschijnlijk.
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:handigmetgeld schreef op 20 februari 2017 @ 15:43:

[...]





Alleen als de VP en de meerderheid van het kabinet en 2/3e van het congress dat vinden. En dan krijg je contra-expertise, rechtzaken en jarenlang gedoe. Het 25e amendement klinkt eenvoudiger dan impeachment, maar in de praktijk denk ik dat (nog los van het feit dat Trump kerngezond en bij z'n volle verstand is), het een even kansloze weg is.Het is geen feit dat hij bij zijn volle verstand is, zijn optreden doet juist iets heel anders vermoeden, toch?
quote:louise1 schreef op 20 februari 2017 @ 15:59:

[...]



Ik weet het niet maar stiekem hoop ik dat Obama nu ergens in een geheime kamer met nog een paar andere hotemetoten een interventie aan het voorbereiden is a la Verslaafd.



Dat je dan Obama samen met Melania en Baron bij the White House ziet staan, binnenkomend Trump op de bank zien liggen, Fox News kijkend, met stapels lege pizzadozen om hem heen, ingedeukte bierblikjes en kontkrabbend. Dat Melania dan emotioneel een brief voorleest, Baron een mooie tekening voor papa heeft gemaakt en dat Obama dan zegt; enough is enough. We can't take it anymore. I have to take over and you go to jail, eh...rehab.



Helaas erg onwaarschijnlijk.Dat zou inderdaad erg mooi zijn, te mooi, maar ik kan gewoon niet geloven dat zelfs de Reps deze gekte nog een maand langer trekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven