Onzekerheid lichaam

19-02-2017 11:08 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor deze klaagpost, maar ik heb verder geen idee waar ik hiermee terecht kan. Ik hoop dat iemand wat zinvol advies heeft.



Ik ben eind de twintig en ik ben zes jaar samen met mijn man. De onzekerheid over mijn lichaam zorgt ervoor dat ik geen seks meer wil met hem. Onze relatie lijdt hier wel onder en het ontneemt ons plezier in bed. Ik heb mij nooit echt helemaal zelfzeker gevoeld (mijn lichaam is verre van perfect), maar dit heeft iedereen wel een beetje. Twee jaar geleden ben ik moeder geworden van een kindje. Dit was niet volledig gepland, maar is helemaal geweldig. Sinds de geboorte van mijn kindje hebben de onzekerheden ivm mijn lichaam opnieuw de kop opgestoken. Alles is gaan hangen, ik ben wat bijgekomen en ik heb veel huidproblemen. Ik voel mij zo ongemakkelijk als hij mijn lichaam streelt en hij al mijn putjes en vet voelt. Ik vind het geen fijn idee om naakt te zijn bij hem. We hebben sinds de geboorte van ons kindje maar enkele keren seks gehad en dit met het licht uit.

Ik weet niet hoe ik hierover heen kan geraken. Mijn man denkt dat er iets beschadigt moet zijn tijdens de bevalling, zodat mijn libido verdwenen is. Ik weet niet hoe ik deze barrière kan achter mij laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anneke_1733 schreef op 20 februari 2017 @ 09:07:

[...]





Zijn lichaam is nog als toen ik hem leerde kennen en hij heeft geen probleemzones. Hij wil seks en ik ben 'beschikbaar' (ik ben de moeder van zijn kind), dus doet hij het met mij. Hij is in de tijd verliefd op mijn geworden en er zijn heus wel dingen die hij mooi/aantrekkelijk vindt aan mij, maar er zijn ook dingen die niet mooi (meer) zijn. Ik ben bang dat hij daar meer en meer gaat of afknappen. Misschien is dit allemaal wel niet logisch, maar ik kan die gedachten niet van mij afzetten. Ik gruwel van mezelf bij de gedachte dat hij mij zou zien of aanraken.Geen seks met hem hebben en hem telkens afwijzen zal ervoor zorgen dat hij op je afknapt. Niet jouw lichaam. In je reacties kom je enorm passief over en je vult van alles voor je man in. Het lijkt haast wel dat je het zo wel prima vindt. Iedere relatie heeft intimiteit nodig, en dat onttrek jij volkomen uit jullie relatie. Zowel door geen seks te willen, als door niet met je man te willen praten. Uiteindelijk zal dit het einde betekenen voor jullie relatie. Als je het niet zo ver wil laten komen, zou ik toch echt met je man gaan praten. En mocht dat niet helpen om over je onzekerheid heen te komen, dan zou ik toch eens met een psycholoog gaan praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vivavivi schreef op 20 februari 2017 @ 12:43:

Waarom praat je er niet met hem over?



Hij weet dat ik onzeker ben. Ik wil niet zuigen, ik ben bang dat hij zal vinden dat ik bedel om bevestiging of dat hij mij een aansteller gaat vinden.

Ik zal nog eens met hem praten.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het een idee om met hem te praten en te vertellen wat er in je omgaat en tegelijkertijd ook zelf gaan zorgen dat je de bevestiging bij jezelf vind en hem dat ook laten weten. Dan neem je de verantwoordelijkheid voor je eigen onzekerheid en tegelijkertijd weet je man wat er bij jou speelt.
TO, je bent heel negatief over jezelf. Stel dat je man niet met jou maar met een andere vrouw samen zou zijn, denk je dat zij het perfecte tv-figuurtje zou hebben na een zwangerschap? Ik ken geen enkele vrouw in mijn omgeving wiens lichaam hetzelfde is na een zwangerschap, ik ken ook geen enkele man die het om die reden afgebold is. Zo oppervlakkig zijn ze nu ook weer niet :P Mijn ex had overgewicht (zo'n 10 kilo), ik heb me daar nooit aan gestoord of het als onaantrekkelijk gezien. Enerzijds omdat ik van hem hield, anderzijds omdat er 10 000 andere dingen aan hem waren die me zo hard aantrokken. Die paar kilo's meer konden me geen bal schelen. Hij sportte wel, omdat hij zich er zelf aan ergerde, maar dat had van mij nooit gemoeten.



Zie je het zitten om wat te sporten, zodat je beter in je vel gaat zitten? Niks is zo sexy als een vrouw met zelfvertrouwen. Doe het niet per se voor je man, maar in de eerste plaats voor jezelf.
quote:Anneke_1733 schreef op 20 februari 2017 @ 17:56:

[...]





Hij weet dat ik onzeker ben. Ik wil niet zuigen, ik ben bang dat hij zal vinden dat ik bedel om bevestiging of dat hij mij een aansteller gaat vinden.

Ik zal nog eens met hem praten.Klinkt als een fijne relatie
Alle reacties Link kopieren
quote:Anneke_1733 schreef op 20 februari 2017 @ 17:56:

[...]





Hij weet dat ik onzeker ben. Ik wil niet zuigen, ik ben bang dat hij zal vinden dat ik bedel om bevestiging of dat hij mij een aansteller gaat vinden.

Ik zal nog eens met hem praten.



Praten in de zin dat je aangeeft dat je niet met hem wilt vrijen omdat jij je onaantrekkelijk voelt. Zodat hij niet denkt dat je een ander hebt of dat je hem onaantrekkelijk vindt.

Maar verder: ook al zegt hij 1000 keer dat hij je aantrekkelijk vindt, inclusief die kilootjes extra, geloof je hem dan wel? Ik denk zo maar van niet.

Daarom: zoek het ook in jezelf. Ga naar een dermatoloog of huidtherapeut voor je slechte huid. Ga niet als een gek lijnen maar probeer gezonder te eten. Ga wandelen of fietsen als je niet wilt sporten. Doe dingen die je leuk vindt.

Ik hoop echt dat je weer met meer met liefde naar je lichaam leert kijken, zoals voor de bevalling. Dat verdien je, echt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven