dreigende eenzaamheid

06-05-2016 07:27 63 berichten
Ik lees al enige tijd mee op dit forum, post zelf ook wel eens wat. Ik merk dat hier oprecht wordt meegedacht maar dat er ook ongezouten meningen worden gegeven. Mooi, dat is wat ik ook hoop op mijn verhaal te krijgen.



Het komt er in het kort op neer dat het me niet lukt om contacten te leggen met nieuwe mensen. Mijn situatie is dat ik sinds enige jaren single ben. Ik heb door omstandigheden geen contact meer met familie, en de paar weliswaar hele goede vriendinnen die ik heb wonen te ver weg om een keer spontaan langs te gaan. Een vrij smal bestaan dus.

In het begin maakte ik me niet zo'n zorgen, ik heb vaker periodes gekend in mijn leven dat ik wat meer alleen was dan anders, maar die gingen altijd weer vanzelf voorbij.

Op dit moment begin ik echter te vrezen dat dit niet meer zomaar overgaat, en dat ik in een soort negatieve spiraal van eenzaamheid terecht dreig te komen.



Mijn grote handicap is dat ik zeer onregelmatig werk, en dan ook nog voornamelijk in de avonduren. Lid worden van een sportvereniging o.i.d. is dus geen optie, omdat ik de helft van de tijd verstek moet laten gaan. Collega's spreek ik maar sporadisch, ik werk in de zorg en draai mijn diensten grotendeels alleen. Ik heb het geprobeerd met oproepjes, contactadvertenties, maar hierop wordt simpelweg niet gereageerd. Zelf heb ik hier op het forum ook gereageerd op oproepen, maar ook daar hoor ik niks op terug. Stappen komt er ook niet van, de vriendinnen die ik heb zijn allemaal gezegend met partner en kind dus zitten wat dat betreft in een heel andere situatie. Kortom, ik zit vast in een soort cirkeltje.



Op dit moment weet ik even niet meer wat ik zou kunnen ondernemen om onder de mensen te komen. Ik heb altijd heel goed alleen kunnen zijn, heb die ruimte vaak ook wel nodig, maar nu begin ik gewoon echt eenzaamheid te ervaren. Het begint op sommige momenten (nu dus) ook aan mijn zelfvertrouwen te knagen. Ik ben spontaan, vlot gebekt, geinteresseerd in mensen, makkelijk in de omgang. Maar waarom ben ik dan zo alleen? Wat doe ik fout, waar liggen nog mogelijkheden?



Ik hoop op veel (ongezouten) reacties.
quote:Dymphnatam schreef op 06 mei 2016 @ 10:42:

@omuwala: welk vinkje?



Edit: reeds gevonden...hoi, als ik op je profiel kijk kan pb's sturen nog steeds niet, wil je het nog 's proberen?
Gedaan!
quote:Dymphnatam schreef op 06 mei 2016 @ 19:49:

Gedaan!yes :-) ik heb je een pb gestuurd!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dymphnatam schreef op 06 mei 2016 @ 15:04:

@Sweety2015: mensen uitnodigen. Goed plan. Maar ehhh... wie dan precies?



Een praatje maken in de sportschool, daar drankje doen en dan iemand vragen om eens samen wat te drinken..dat soort dingen?

Ms een collega of iemand van vroeger..
Alle reacties Link kopieren
Er zijn toneelverenigingen met minder hoge eisen... Zelf zing ik graag, woon sinds 2 jaar in n voor mij totaal nieuw dorp, kende niemand en ben gaan zingen bij n koortje (1 x per week repetitie op n tijd dat ik nog wel n dagdienst kan draaien dus alleen n late dienst red ik dan niet) en verder ben ik oproepkracht voor vrijwilligers werk in t dorpshuis. Inmiddels veel nieuwe mensen ontmoet en geworteld in t dorp, ik heb bijna nooit meer dat ik op zaterdag ff snel de boodschappen kan doen.

Het is uitproberen maar je vindt vast wel leuke mensen!
denkmetjehart
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook dat dit gewoon erg moeilijk is. Ik heb hetzelfde maar alleen ontbreekt bij mij momenteel het gebrek aan energie of behoefte om nieuwe mensen te leren kennen en heb het ergens ook wel opgegeven. Ik heb wel een partner en kinderen, geen baan/collega's, geen vriendinnen en geen familie die ik vaak zie.



Er wordt vaak geroepen ga naar de sportschool of iets vergelijkbaars maar daar doet inderdaad ieder zijn eigen ding. Je kan er misschien een praatje hebben met iemand maar daar blijft het dan vaak wel bij. Nieuwemensenlerenkennen.nl is een optie om daar deel te nemen aan activiteiten of oproepjes plaatsen. Verder zou ik het ook niet echt weten.
Is topic van vorig jaar, singlegirlx.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivy_Signe schreef op 21 februari 2017 @ 10:57:

Is topic van vorig jaar, singlegirlx.Oké, kwam door de (weggehaalde) reacties van mijn voorganger.
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 21 februari 2017 @ 11:07:

[...]Oké, kwam door de (weggehaalde) reacties van mijn voorganger.En dat komt omdat ik mijn bericht heb verplaats naar een actueler topic, sorry...
Alle reacties Link kopieren
Hoi Singlegirlx
anoniem_332605 wijzigde dit bericht op 12-05-2017 18:10
76.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven