Geloof jij in leven na de dood?

18-02-2017 17:23 426 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, wat geloven jullie?



Ik geloof niks, hang ook geen religie aan. Ik heb de saaie mening dat je gewoon dood bent en alles stopt als eenmaal je hersenen stoppen met werken. Ik geloof niet dat je een ziel hebt.



Ook denk ik dat mensen willen geloven in een leven na de dood zodat ze minder bang zijn voor de dood, wat voor sommige wel een beladen onderwerp is. Dus, wat denken jullie en waarom? Vinden jullie dat een fijn idee?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:Magister schreef op 20 februari 2017 @ 19:30:

[...]



Er is wel degelijk iets op te maken uit woordkeuze en schrijfstijl. Maar soms pas na meerdere posts. Als je te dicht bij iemand wil komen zie je dingen soms juist niet. Ik vindt jouw toon heel beschouwend en open. Prettig! Ik ben over het algemeen van mening dat je niet alles kunt bevatten en verklaren. Dat kan ook niet. M.i. maken antwoorden dingen niet open maar sluiten openheid juist af...

Misschien is geslotenheid niet zo erg.



Ik denk dat als je zou willen, je altijd verder door kunt vragen, meer kunt leren, kunt blijven twijfelen en zoeken. Dat kan ook verlammen. Op gegeven moment een keuze maken en ergens voor staan sluit misschien andere zienswijzen buiten, maar geeft ook een basis om vanuit verder te gaan.



Sommige visies heb ik ondertussen uitgesloten; ik durf te beweren dat dat gebeurd is na open en gewetensvol onderzoek. Andere dingen blijven open, misschien inderdaad wel voor altijd.

En voor veel vragen heb ik een eigen antwoord dat definitief lijkt, maar waarvan ik weet dat het theorethisch best anders zou kunnen zitten.
What a nuanced anxiety

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven