Huizen met posters van lijsttrekkers erop.

18-02-2017 16:44 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, we kennen ze allemaal.



Mensen die op hun raam de poster plakken met de partij waarop ze gaan stemmen. Nummer 53 verkondigd even zijn politieke mening en de hele buurt mag het weten.



Wat vinden jullie daarvan? Ik vraag me altijd dan af, waarom? Willen die mensen nou aan iedereen en god laten zien dat ze op het SGP stemmen, of wil iemand juist laten zien wat voor een goed mens het is door de poster van de PVVD te hebben aan zijn raam.



Wat ik wil met dit topic? Dit vraag ik me oprecht af, misschien zijn hier zelf wel mensen die dat doen.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Dat heb ik ook nooit gesnapt.
Alle reacties Link kopieren
Hier hangen ze helaas ook :( mijn man is nogal actief binnen de partij.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
quote:the-dowager schreef op 18 februari 2017 @ 17:16:

[...]





Echt?! Da's dapper! Meestal stemt dat soort mensen in het geheim op de PVV en roepen ze tegen de buren dat ze GroenLinks gestemd hebben. Links lullen, rechts vullen, noemde mijn wijlen overgrootvader dat altijd.

nieuw geld? autohandelaren, horeca&ondernemers in de bouw

Als we dan toch met vooroordelen smijten...
Alle reacties Link kopieren
O jee, ik heb ook een poster hangen. Ik zag er een paar in de buurt en dacht 'dat wil ik ook!'. Ook omdat ik onlangs lid ben geworden van de PvdD, dan ben je toch nog iets fanatieker.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 18 februari 2017 @ 16:55:

Mijn moeder was altijd actief bij het CDA en bij elke verkiezingen stond er weer een mannetje voor de deur of hij een bord in onze tuin mocht zetten.

Stond die tuinkabouter niet altijd al in de tuin?
Alle reacties Link kopieren
Hier een poster van mijn partij (de Christen Unie) voor mijn raam. Overigens zonder foto van de lijsttrekker, maar met slogan van de partij. Ik laat graag zien waar ik op stem, en mag daar ook op aangesproken worden. Deels ook omdat ik weet dat er in mijn wijk veel op de PVV gestemd is bij eerdere verkiezingen. Ik laat graag zien dat er ook andere mogelijkheden zijn.
quote:nimbus schreef op 22 februari 2017 @ 08:45:

Hier een poster van mijn partij (de Christen Unie) voor mijn raam. Overigens zonder foto van de lijsttrekker, maar met slogan van de partij. Ik laat graag zien waar ik op stem, en mag daar ook op aangesproken worden. Deels ook omdat ik weet dat er in mijn wijk veel op de PVV gestemd is bij eerdere verkiezingen. Ik laat graag zien dat er ook andere mogelijkheden zijn.

Want dat weten mensen die op de PVV stemmen niet?

Ik zie hier in de buurt eigenlijk bij niemand posters voor het raam.
Alle reacties Link kopieren
quote:the-dowager schreef op 18 februari 2017 @ 17:16:

[...]





Echt?! Da's dapper! Meestal stemt dat soort mensen in het geheim op de PVV en roepen ze tegen de buren dat ze GroenLinks gestemd hebben. Links lullen, rechts vullen, noemde mijn wijlen overgrootvader dat altijd.dat links lullen, rechts vullen slaat op de politieke partijen hoor.
Alle reacties Link kopieren
vriendin van mij is lid van de PVV en hangt iedere keer de poster op. raar eigenlijk dat je daar dan al snel van denkt die durft. want blijkbaar moet je daar mee uitkijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:JezebeI schreef op 22 februari 2017 @ 09:56:

vriendin van mij is lid van de PVV en hangt iedere keer de poster op. raar eigenlijk dat je daar dan al snel van denkt die durft. want blijkbaar moet je daar mee uitkijken.Kan dat dan?
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig zie je dat soort dingen (verkiezingsposters voor de ramen, enz.) niet zo veel meer, maar ik weet nog goed dat het in de jaren '70 en '80 helemaal niet zo ongebruikelijk was. Het politieke landschap was toen dan ook overzichtelijker, je had de grote drie (PvdA, CDA en VVD) en daarnaast een paar kleinere partijen. En rond verkiezingstijd zag je toen ook regelmatig posters voor de ramen hangen. Vond iedereen ook prima.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
vrijwilliger, posteren en flyeren.
Alle reacties Link kopieren
hier hebben ze nu van die electrische borden. weet niet wat ik daarvan moet vinden. iig plakken ze nu geen posters meer over elkaar heen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader was vroeger actief lid van een partij. Posters voor de ramen en samen met mijn vader folderen. Campagne voeren heette dat.
Alle reacties Link kopieren
Hier in de buurt heb ik er nog weinig gezien.

Vaak zijn het mensen die actief zijn voor een partij. Bij ons hing vroegah ook altijd een poster, mijn moeder was actief lid. Ik schaamde me daar als puber altijd voor.



Ik zou t zelf niet snel doen, maar ik ben dan ook geen actief lid.
Hier zullen er ook posters hangen als het verkiezingen zijn. Gelukkig hebben we geen tuin, anders moest daar zeker een bord komen te staan. Vriend werkt voor een partij, dus we zijn zo'n beetje moreel verplicht er aan mee te doen en ik vrees dat hij ook van deur tot deur moet gaan en in het weekend borden moet gaan zetten in tuinen. Gelukkig duurt het hier nog anderhalf jaar



Toen ik nog in NL woonde, hing ik trouwens ook een grote poster aan mijn kamerraam, met toestemming van mijn ouders natuurlijk. Was toen nogal fan van de PvdA en zelfs enthousiast lid, dus dan doe je dat soort dingen
Ik heb ze vroeger wel gehad. Ben ook nog een tijdje actief geweest bij de jongerengroep van een partij. Nu durf ik het niet zo goed meer aan. Het lokt toch ook reacties uit. Waar mogelijk probeer ik wel nog her en der stemadvies te geven
Alle reacties Link kopieren
Dacht ik een leuke poster op mijn raam te hebben, zie ik er daarnet een hangen die echt mega is! Daar valt mijn postertje bij in het niet. Gelukkig was die megaversie wel van de 'goede' partij: PvdD.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Hier zie ik het alleen bij mensen waarvan ik weet dat ze ook in de lokale politiek actief zijn. Verder weinig posters. Ik vermoed omdat ik in een nogal gemengde buurt woon en de DENK/PVV stemmers geen zin hebben in een steen door hun ruit.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Hier in vergelijking met andere jaren zie ik niet zoveel posters, jaren geleden was dat veel meer maar het kan aan de buurt liggen. In onze vorige woning hing ik altijd een poster op (wel boven mijn partner was niet zo van het kleur bekennen). Zelfs een poster gehad met mezelf, hoewel die wel op de borden hingen maar ik voor mijn eigen raam maar die met de leus ophing, vond ik toch een beetje raar.

Maar hier? Zelf hang ik nu niets op, beetje omdat ik niet weet hoe de huisbaas er over denkt, we wonen boven zijn zaak. Hier maar twee posters gezien, een bij een woning waar ik al van wist waarop hij ging stemmen en een van een gemeenteraadslid waarvan ik nu weet , "O, woon je daar".
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 18 februari 2017 @ 16:54:

Dat valt hier nog wel mee vind ik. Wij waren kort voor/ tijdens de presidentsverkiezingen in de VS daar waren denk ik meer huizen met dan zonder poster.



Ik was in de VS in de weken voorafgaand aan de verkiezingen (op verkiezingsdag zelf liep ik in een pretpark :P) en was het echt extreem. Met 1 bordje in de tuin hoorde je er niet bij, of het moest een groter bord zijn dan het oppervlak van alle 20 de bordjes van de buurman bij elkaar.

Maar ook vliegtuigjes met van die "staarten" met stem advies ook van allerlei organisaties hun belangen vertegenwoordigd zagen in 1 van de kandidaten (zoals een anti-abortusorganisatie die middels een poster opriep om Trump te stemmen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven