Electrische fiets??

17-02-2017 15:10 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was net bij een fietsenwinkel voor een nieuwe fiets. Tot mijn grote verbazing was 85% van de fietsen die in de winkel stonden elektrische. In mijn beleving is een electrische fiets voor oudere mensen.

Irriteer mij regelmatig aan omroep max die mij inhaalt op het fiestpad.

De fietsenmaker vertelde mij dat deze fiets tegenwoordig door iedereen gekocht word, zelf voor schoogaande kinderen.

Ik heb een fiets nodig voor kleine stukjes. Nu is mijn vraag is een elektrische fiets de inverstering echt waard, zijn toch best prijzig. Zal je meer gaan fietsen en de auto katen staan? Of toch een gewone fiets kopen voor die kleine stukjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Calamitycat schreef op 18 februari 2017 @ 23:57:

Moest even googlen naar de Sparta pick-up maar wat een leuke en stoere fiets zeg, gefeliciteerd! Welke kleur heb je gekozen?



Ik heb zelf al zes jaar een Sparta Emotion, die bevalt nog steeds heel erg goed. Ik heb geen auto, dus doe alles op die fiets, ook woon-werkverkeer 30 km. per dag. Ben er nog iedere dag blij mee, een E-bike is gewoon heel erg fijn en maakt fietsen zoveel makkelijker en leuker.Ik heb een mat zwarte uitgekozen. Woensdag kan ik m ophalen
Alle reacties Link kopieren
quote:Calamitycat schreef op 19 februari 2017 @ 10:38:

Een regenpak en regenlaarzen of hoezen over mijn schoenen/laarzen. Ziet er niet uit maar ik kom zo wel droog aan. Het fijne van een e-bike is dat je niet zweet, ook al heb je een regenpak aan. (Niet dat het mijn hobby zal worden om door een wolkbreuk te fietsen maar eigenlijk komt dat best weinig voor).

Wel moet ik mijn fiets wat vaker laten onderhouden maar dat is logisch als je in alle weersomstandigheden fietst.

Alleen bij sneeuw, ijzel of windkracht 9 of hoger neem ik de bus, dat vind ik te gevaarlijk op de fiets. Al heb ik dat ook eerst aan den lijve moeten ondervinden nadat ik door ijzel een keer keihard gevallen ben en met windkracht 10 tegen een boom ben aangewaaid. Beide erg pijnlijk Ik moet trouwens zeggen dat het me verbaasd heeft (ik ging vroeger áltijd met de auto) hoe weinig het regent! Althans, als ik op de fiets zit. Dus ik zie het dan 's morgenvroeg of overdag wel regenen, maar op het moment dat ik op de fietst stap is het meestal droog. Maar ik kan natuurlijk ook vreselijk veel mazzel hebben .
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij ook mee hoor maar helaas heb ik ook wel eens pech. En als het dan regent is het ook meestal of motregen (heel vies vind ik dat) of een wolkbreuk.

Fijn dat jij er altijd zo'n mazzel mee hebt, houden zo!
...
Ik begin steeds enthousiaster te worden door jullie verhalen, maar bedenk me ook dat ik er nog niet ben de aanschaf alleen. Een extra slot, verzekering, regenpak, eventueel een bagageverlenger voor het kinderstoeltje en mogelijk ook fietstassen voor boodschappen. Hmmm
Alle reacties Link kopieren
Smart, veel fietsenwinkels maken een leuke deal als je een e-bike koopt. Zo kreeg ik er een heel goed slot, fietstassen en een beschermhoes gratis bij. Gewoon om vragen bij een plaatselijke fietsenwinkel, daar kijken ze echt niet raar van op.



Verzekering is natuurlijk wel nodig, ik geloof dat ik 180 euro betaald heb voor een verzekering van 4 jaar. Die is dus inmiddels verlopen en ik sluit ook geen nieuwe af want mijn fiets is al best oud en krijg dan alleen nog dagwaarde. Ben aan het sparen voor een nieuwe.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg 250,00 euro korting op mijn fiets, heb wel een verzekering afgesloten voor 3jaar a 224,00.

Krat en stoeltje heb ik nog, ik heb geen extra slot aangeschaft omdat hij toch verzekerd is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die van mij niet verzekerd: op mijn werk is hij niet te stelen en ik verwacht niet dat iemand hier zowel het tuinhek als de schuurdeur zal openbreken voor een niet al te dure electrische fiets. Ik heb een goed extra slot voor die enkele keer dat ik hem ergens onbeheerd neerzet.
quote:Calamitycat schreef op 19 februari 2017 @ 20:10:

Smart, veel fietsenwinkels maken een leuke deal als je een e-bike koopt. Zo kreeg ik er een heel goed slot, fietstassen en een beschermhoes gratis bij. Gewoon om vragen bij een plaatselijke fietsenwinkel, daar kijken ze echt niet raar van op.



Verzekering is natuurlijk wel nodig, ik geloof dat ik 180 euro betaald heb voor een verzekering van 4 jaar. Die is dus inmiddels verlopen en ik sluit ook geen nieuwe af want mijn fiets is al best oud en krijg dan alleen nog dagwaarde. Ben aan het sparen voor een nieuwe.



Klinkt als een goede deal. Zag online ook wat deals maar denk dat ik toch liever naar een winkel ga.



Verzekeringen had ik al naar gekeken. Vallen me mee qua kosten.
Alle reacties Link kopieren
@ rosy, even je polis nakijken, de verzekering die wij af konden sluiten keerde Alleen uit wanneer fiets aan 2e slot aan vast object gezet was ;)
quote:Rosy01 schreef op 18 februari 2017 @ 20:18:

Nou ik ben inderdaad om! Het fietst fantastische. Heb vanmiddag een Sparta pick-up ebike gekocht Die heb ik ook. Fijn ding.
Ik heb na veel vergelijken online een fietsverzekering bij de Hema afgesloten.

€3,50 per maand oid.

Ik had geen zin om na grote uitgave voor de fiets ook gelijk voor 3 of 4 jaar verzekering af te kopen en betaal fijn per automatische incasso iedere maand.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 19 februari 2017 @ 23:17:

Ik heb na veel vergelijken online een fietsverzekering bij de Hema afgesloten.

€3,50 per maand oid.

Ik had geen zin om na grote uitgave voor de fiets ook gelijk voor 3 of 4 jaar verzekering af te kopen en betaal fijn per automatische incasso iedere maand.Weet je dat wel zeker? Dat is wel heel,erg goedkoop. Je hebt gelijk. Maar typ maar eens een postcode in Amsterdam in en een leeftijd van een jaar of 18. Dan is het een heel ander verhaal.
Was ook echt na heel hard zoeken dat ik Hema vond. Voor mij de voordeligste in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kaatje14 schreef op 19 februari 2017 @ 23:01:

@ rosy, even je polis nakijken, de verzekering die wij af konden sluiten keerde Alleen uit wanneer fiets aan 2e slot aan vast object gezet was ;)Bedankt voor de tip maar heb het nagekeken Kaatje. 1 slot is genoeg. Ook misschien afhankelijk van de regio waar je woont??
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een e-bike, gekocht met de fietsenregeling van werk....

Voor de stukken qua woon-werk vind ik het heerlijk. Maak aardig wat kilometers.

Kou vind ik niet erg, regen heb ik een hekel aan.



Ik heb 2 extra sloten. Er word veel gestolen.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 19 februari 2017 @ 23:54:

Was ook echt na heel hard zoeken dat ik Hema vond. Voor mij de voordeligste in ieder geval.Bedankt voor de tip Puss! Ga het zeker onthouden voor mijn volgende fiets. Hopelijk pas over een paar jaar hoor en dan hoop ik ook dat de Hema tegen die tijd nog bestaat
...
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 19 februari 2017 @ 23:54:

Was ook echt na heel hard zoeken dat ik Hema vond. Voor mij de voordeligste in ieder geval.Voor mij is de anwb verzekering het goedkoopste, deze is incl rechtsbijstand en opzittende verzekering. Waar dit bij de hema nog exclusief is.
quote:smart79 schreef op 21 februari 2017 @ 08:58:

[...]





Voor mij is de anwb verzekering het goedkoopste, deze is incl rechtsbijstand en opzittende verzekering. Waar dit bij de hema nog exclusief is.

Ik wilde alleen diefstal. En Anwb vond ik te duur.

Het is maar net waar je behoefte ligt dus.

Ik vond het een zoektocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook 1... met astma en een kind achterop werd het gewone fietsen nogal zwaar. Heb een sparta amazone 4 life, alleen nogal zwaar met een peuter van 17 kilo om hem op de dubbele standaard te krijgen als kind nog in het stoeltje zit. Maar ondanks dat vind ik een elektrische fiets heel erg fijn. Wel een verzekering erbij van Unive voor €4 of iets en een goed extra slot want ondanks dat hij verzekerd is, lijkt het me niet zo fijn als je met je kind bent en naar huis wil en je fiets weg is...hier worden ze erg veel gestolen.
Alle reacties Link kopieren
En met een duur fietsstoeltje en geen goedkope fietstassen is het ook wel zo fijn dat dat ook meeverzekerd is wanneer de fiets word gestolen. Vandaar hier Unive.
Fietstas en dure mand voorop heb ik ook meeverzekerd.
Alle reacties Link kopieren
Ze worden gelukkig snel beter en meer duurbaar, maar ze zijn nog wel aan de prijs helaas.



Schaamteloze reclame maar wel waar:

Deze elektrische fiets gids is de beste die ik ken voor mensen die informatie zoeken over elektrische fietsen..



Als je echt veel wil weten over fietsen is deze wel leuk: https://defietssite.nl/encyclopedie/
Lekker dagje om je nieuwe fiets uit te proberen
quote:strawberry- schreef op 21 februari 2017 @ 10:32:

En met een duur fietsstoeltje en geen goedkope fietstassen is het ook wel zo fijn dat dat ook meeverzekerd is wanneer de fiets word gestolen. Vandaar hier Unive.Mag ik vragen hoe je de fietstassen hebt in combi met een fietstoeltje? Ik twijfel over fietstassen namelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eames6 schreef op 23 februari 2017 @ 17:51:

Lekker dagje om je nieuwe fiets uit te proberen
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven