Werk & Studie alle pijlers

Ervaring aanlegtest (21+ toets) HBO

20-02-2017 20:25 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met een 21+ onderzoek van Hogeschool Rotterdam? Ik ga deze doen en ben hier nogal nerveus voor omdat er niet voor te leren valt, ik heb het dan over het onderdeel aanlegtest (soort IQ test dat je met succes met afronden wil je examen mogen doen).



Iemand tips?



Alvast bedankt!
If you never try you will never know
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n toets gedaan, maar dan op een andere hogeschool. Ik had drie examens moeten doen; Engels, Nederlands en maatschappijwetenschappen. Dat was voor verpleegkundige.

En je kunt er zeker wel voor leren! Ik had examenbundels (boeken) van havo/vwo daarvoor.
Mag ik vragen waar zo'n toets voor dient? Is dat voor als je geen eerdere (goed aansluitende) diploma's hebt behaald en een opleiding wilt gaan volgen? Of is het om te zien of je bv recht hebt op vrijstellingen?
Ik heb dit ruim 8 jaar geleden gedaan op de hogeschool Rotterdam voor de pabo.

Dit stelde toendertijd niet zoveel voor, het was een multiple choice rekentoets, voor Nederlands moest je een betoog schrijven en een stuk tekstverklaren en er was een toets maatschappijleer die je prima kon maken als je een beetje op de hoogte was van wat er in de wereld gebeurde. Ik vond het echt bizar makkelijk, maar goed het is wel lang geleden, dus het kan natuurlijk best veranderd zijn inmiddels.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mor_til_tre schreef op 20 februari 2017 @ 21:00:

Mag ik vragen waar zo'n toets voor dient? Is dat voor als je geen eerdere (goed aansluitende) diploma's hebt behaald en een opleiding wilt gaan volgen? Of is het om te zien of je bv recht hebt op vrijstellingen?



Het is een toelatingsexamen voor een opleiding op HBO, als je geen vooropleiding hebt. Je moet wel ouder dan 21 zijn en je moet alle examens voldoende halen, anders mag je niet met de opleiding starten.

De examens zijn op havo/vwo niveau.
Dankjewel SnoopyLove
Alle reacties Link kopieren
quote:Mor_til_tre schreef op 20 februari 2017 @ 21:00:

Mag ik vragen waar zo'n toets voor dient? Is dat voor als je geen eerdere (goed aansluitende) diploma's hebt behaald en een opleiding wilt gaan volgen? Of is het om te zien of je bv recht hebt op vrijstellingen?Bij sommige opleidingen doen ze het ook om een indruk te krijgen of je kans maakt om het eerste jaar te "overleven" (het is dan onderdeel van de intake procedure).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven