Werk & Studie alle pijlers

Wisselen van school maar niet van werkgever

20-02-2017 19:54 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb een vraag over mijn baan en de situatie die daarbij is ontstaan.



Momenteel werk ik op een school als docent en heb een vast contract. De school waarop ik werk is aangesloten bij een grotere organisatie waar meerdere scholen onder vallen. Komende april komt er een (tijdelijke) vacature vrij op een school (die ook binnen deze organisatie valt) waar ik heel erg graag zou willen werken. Ondertussen heb ik een gesprek op de desbetreffende school gehad en zij willen mij ook heel graag als docent hebben. Daarbij heb ik ook bij mijn leidinggevende aangegeven dat ik graag op die andere school werkzaam wil zijn. Mijn huidige school staat achter mijn besluit en wil graag op alle manieren meewerken aan de overstap. Tevens heb ik me binnen de organisatie opgegeven voor de mobiliteitslijst.



Nu werd ik vandaag gemaild door personeelszaken van mijn huidige school. Het is volgens hun niet mogelijk om over te stappen van school omdat het om een tijdelijke functie gaat en de school een waarschijnlijke krimp tegemoet gaat.



Mijn ervaring is dat scholen nooit een vast contract aanbieden in het begin. Wat betekend dat als dit verhaal klopt, dat ik helaas nooit kan overstappen van school binnen deze stichting.



Vraag aan jullie is dus, mag dit en kan dit op deze manier?



Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Ik ben ook overgestapt binnen de stichting. Ik heb gewoon een (vast) contract bij de stichting ongeacht op welke locatie ik werk. Ik vind het een vreemd verhaal maargoed bij ons bepaalt uiteindelijk wel de stichting en niet de directie van de desbetreffende scholen.
Ik denk dat het vooral gaat om het tijdelijke van de functie. Stel dat je toch op die andere school gaat werken met je vaste contract. Voor jouw huidige functie wordt iemand aangenomen. De tijdelijke functie stopt en dan? Waar ga jij dan werken?
Alle reacties Link kopieren
Kunnen ze niet werken met detachering?

Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Dat begrijp ik, maar de school heeft aangegeven dat ze voor volgend jaar hoogst waarschijnlijk ook uren hebben. Alleen kunnen ze dit niet hardop zeggen omdat ze nog geen definitieve aanmeldingen hebben voor volgend jaar en dus ook nog geen urenberekening.
Per wanneer is die vacature dan? Misschien kan de overstap wel wanneer de formatie bekend is?
Alle reacties Link kopieren
De vacature begint half april, meestal is de formatie dan net wel/ niet bekend. Dus ook dit is helaas geen optie.
quote:nerdopviva schreef op 20 februari 2017 @ 19:58:

Ik denk dat het vooral gaat om het tijdelijke van de functie. Stel dat je toch op die andere school gaat werken met je vaste contract. Voor jouw huidige functie wordt iemand aangenomen. De tijdelijke functie stopt en dan? Waar ga jij dan werken?Dan gaat to voor, want zij heeft een vast cotract binnen de stichting en haar vervanger (nog) niet.
quote:madelief_je schreef op 20 februari 2017 @ 20:24:

[...]



Dan gaat to voor, want zij heeft een vast cotract binnen de stichting en haar vervanger (nog) niet.Lijkt mij ook. Kun je niet met de directeur samen het gesprek aangaan bij de stichting? Of zelf nogmaals het gesprek daar aangaan, het is niet duidelijk waarom de overstap niet kan toch. Wellicht zit er een hele plausibele reden achter
quote:madelief_je schreef op 20 februari 2017 @ 20:24:

[...]



Dan gaat to voor, want zij heeft een vast cotract binnen de stichting en haar vervanger (nog) niet.Dus er wordt tijdelijk iemand aangenomen om iemand te vervangen die een andere tijdelijke functie gaat doen. Dat is toch enorm omslachtig?
quote:faith1991 schreef op 20 februari 2017 @ 20:03:

Dat begrijp ik, maar de school heeft aangegeven dat ze voor volgend jaar hoogst waarschijnlijk ook uren hebben. Alleen kunnen ze dit niet hardop zeggen omdat ze nog geen definitieve aanmeldingen hebben voor volgend jaar en dus ook nog geen urenberekening.Dus kan het niet. Ik snap niet zo goed wat je daar niet aan begrijpt. Wat Nerdopviva aangeeft blijft dan nog steeds gelden. Pas als ze wel hardop kunnen aangeven dat er uren zijn voor een hele lange periode kan je met je vaste contract misschien overstappen.
Jouw vaste contract heb je bij de stichting, niet bij de school. Als de school waar je werkt krimpt, hoef jij daar niet weg want je hebt een vast contract. Ook als je bij een andere school werkt binnen de stichting. Dan gaat t er nu eigenlijk om of ze het jou gunnen om tijdelijk op die andere school te werken. En als het schooljaar eindigt en er is geen uitzicht om op die nieuwe school te kunnen blijven? Zou je dan terug willen? Wie weet kun je iets op papier zetten.

In onze stichting/school is momenteel ook zoiets gaande. De desbetreffende collega mag in t nieuwe schooljaarweer terug. Dit is wel vooraf vastgelegd.
quote:nerdopviva schreef op 20 februari 2017 @ 21:08:

[...]





Dus er wordt tijdelijk iemand aangenomen om iemand te vervangen die een andere tijdelijke functie gaat doen. Dat is toch enorm omslachtig?

Kan zijn. Maar als to meer op haar plek is op de andere school, straalt ze dat in de klassen ook uit. En geloof maar gerust dat dat voor de leerlingen ook beter is.

Het maakt ook niet zoveel uit of de tijdelijke aangenomen wordt voor school a of school b. Een vervanger moet er toch komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven