Zelf speelgoed creëren dreumes?

20-02-2017 20:08 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Baby bijna dreumes (10mnd) vind het ontzetten leuk om met huishoudelijke dingen te spelen. Zoals pannen, en pollepels etc. Nu heb ik bij de kringloop een oude pan gekocht en wat pollepels gehaald bij de action. Kind vind het fantastisch!



Nu hoor ik wel eens vaker voorbij komen dat kinderen ander speelgoed erg leuk vinden. Baby is nu in de fase dat hij alles overal uit wil halen. Blokjes uit een doosje enzo.



Ik wil niet contineu speelgoed blijven kopen voor hem omdat ik dat gewoon niet nodig vind en ik het idee heb dat hij zichzelf ook met andere dingen kan vermaken. Ik weet alleen niet zo goed wat. Had al bedacht iets van plastic bekers, en daar iets onder leggen of zo?



Wat hebben jullie voor creatieve speelgoed ideeën wat leuk is voor kind? Of waar speelt jullie kindje het liefst mee?



Hoor het graag! :D
Mijn kinderen spelen het liefst met wasmanden en wasknijpers. Al jaren een hit.
Alle reacties Link kopieren
Speelgoed hoeft helemaal niet duur te zijn, vaak vinden ze simpele dingen ook leuk! Zelf kijk ik zo nu en dan ook bij de kringloop en soms heb je echt mazzel waar je tegen aan kunt lopen



Wat ook simpel is en leuk: een leeg stevig 0,5 liter flesje vullen met rijst o.i.d zodat je een 'regenmaker' krijgt. Wel goed dicht draaien natuurlijk! Ik kreeg hem zelf amper meer open
Alle reacties Link kopieren
Op Pinterest kan je heel veel leuke ideeen vinden!

Ik typ altijd baby play ideas in en dan kom je van alles tegen wat je al in huis hebt bijv sensory baskets, stop je alledaagse dingen in een bak die bij mekaar passen en daar kan je kindje dan aan voelen en bekijken.
Op Pinterest hebben ze heel veel leuke ideetjes.



Sensory play is een goede zoekterm.



https://nl.pinterest.com/ ... &term_meta[]=play%7Ctyped
Alle reacties Link kopieren
Alles wat niet gevaarlijk is- in mijn ervaring vinden ze zelf het beste wat ze leuk vinden. Ik kon vanalles aanslepen en op mijn hoofd staan en puntje bij paaltje ging hij zoet spelen met wat ik het eerste (of tweede) aangeboden had, maar dan wanneer hij het zelf weer in de kast zag liggen



De onderste planken van de kastjes in de keuken/badkamer/woonkamer legde ik de spullen neer waarvan het geen kwaad kon als hij ermee aan de haal ging. Bakje knijpers, doosje lege wc rollen, plastic schalen, pannen, houten lepels etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zonnebloem8 schreef op 20 februari 2017 @ 20:13:

Op Pinterest kan je heel veel leuke ideeen vinden!

Ik typ altijd baby play ideas in en dan kom je van alles tegen wat je al in huis hebt bijv sensory baskets, stop je alledaagse dingen in een bak die bij mekaar passen en daar kan je kindje dan aan voelen en bekijken.Super dankjewel! Had al op pinterest gekeken maar niet de juiste zoek term ingetypt denk ik. Ga gelijk kijken!
Alle reacties Link kopieren
Bak oud papier

knijpers

kastje met pannen

kartonnen doos

een huisje maken van een hele grote kartonnen doos
Alle reacties Link kopieren
quote:Roosjetulp schreef op 20 februari 2017 @ 20:12:

Speelgoed hoeft helemaal niet duur te zijn, vaak vinden ze simpele dingen ook leuk! Zelf kijk ik zo nu en dan ook bij de kringloop en soms heb je echt mazzel waar je tegen aan kunt lopen



Wat ook simpel is en leuk: een leeg stevig 0,5 liter flesje vullen met rijst o.i.d zodat je een 'regenmaker' krijgt. Wel goed dicht draaien natuurlijk! Ik kreeg hem zelf amper meer open Leuk idee dat flesje! :D
Ik denk eigenlijk dat je kindje zelf in huis al wel voldoende materiaal vindt dat interessant voor hem/haar is om zich mee te vermaken en dat je het dus nauwelijks actief hoeft aan te bieden.



Aan de deur naar de tuin verzamelen we altijd een bak of tas met lege flessen, oud papier etc. Die wordt graag geplunderd.

In de onderste la van een kast zitten allemaal plastic bakjes. Die worden er met veel plezier een voor een uitgegooid.

Bij de bank staat een mand met (oude) tijdschriften, die graag verscheurd en uit elkaar getrokken worden.

Als ik de was ophang dan is de bak met wasknijpers zeer aantrekkelijk speelgoed etc.



Je hoeft het denk ik niet bewust aan te bieden.
Alle reacties Link kopieren
Wasknijpers, wc rollen is ie nog een beetje te jong voor denk ik. Hij stopt namelijk nog alles in zijn mond
quote:fasjon schreef op 20 februari 2017 @ 20:28:

[...]





Leuk idee dat flesje! :D



Ik heb verschillende versies gemaakt. Op pinterest: sensory bottle of discovery bottle.



Grote hit hier.

Met glitter, water en een hoop lijm (om de glitters langzamer maken).

Met knoopjes. Met rijst en knoopjes.



En een emmertje of wasmand met sokken vindt dochter ook geweldig. Alles eruir, alles er weer in en hup op herhaling.



Bekertjes, pannetjed, bordjes, plastic lepels.



Oh en mijn schoenen. Maar das dan weer minder want ik heb me al eens rot gezocht naar het linker exemplaar
Alle reacties Link kopieren
De schroefdoppen van gevulde plastic flesjes dichtplakken met secondenlijm.

Spliterwten klinken anders dan rijst of bonen, maak meerdere hiervan.

Zes flesjes en een stoffen bal, dan heb je een kegelspel.



Bij de kringloop kun je heel goed terecht voor dreumesspeelgoed.

De ene kringloopwinkel ziet er wel verzorgder uit dan de andere.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 20 februari 2017 @ 20:29:

Ik denk eigenlijk dat je kindje zelf in huis al wel voldoende materiaal vindt dat interessant voor hem/haar is om zich mee te vermaken en dat je het dus nauwelijks actief hoeft aan te bieden.



Aan de deur naar de tuin verzamelen we altijd een bak of tas met lege flessen, oud papier etc. Die wordt graag geplunderd.

In de onderste la van een kast zitten allemaal plastic bakjes. Die worden er met veel plezier een voor een uitgegooid.

Bij de bank staat een mand met (oude) tijdschriften, die graag verscheurd en uit elkaar getrokken worden.

Als ik de was ophang dan is de bak met wasknijpers zeer aantrekkelijk speelgoed etc.



Je hoeft het denk ik niet bewust aan te bieden.Misschien ben ik wel heel streng, maar mijn kind mag niet zomaar overal aan zitten. Als er tijdschriften liggen van mama dan moet hij die laten liggen. Net zoals de pannen die onderin de la staan. ;) maar dat is mijn manier van opvoeding.
Leuke ideeën. Knijpers, flessen, de afstandsbediening, computermuis, wasrek, deksels zijn ook een succes hier. De papier bak helaas ook, maar zoontje van 11 maanden eet dat ook nog het liefst op



Ohja, hij vindt ook de koelkast fantastisch, haha. Niet echt speelmateriaal.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon was van baby af aan geïnteresseerd in elektronica.

Zijn eerste bijtring was een Casio rekenmachine, waar we het binnenwerk uit hadden gehaald. De telefoonwinkel leek een dummy over te hebben, die Nokia werd bijtring 2.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 20 februari 2017 @ 20:29:

Ik denk eigenlijk dat je kindje zelf in huis al wel voldoende materiaal vindt dat interessant voor hem/haar is om zich mee te vermaken en dat je het dus nauwelijks actief hoeft aan te bieden.



Aan de deur naar de tuin verzamelen we altijd een bak of tas met lege flessen, oud papier etc. Die wordt graag geplunderd.

In de onderste la van een kast zitten allemaal plastic bakjes. Die worden er met veel plezier een voor een uitgegooid.

Bij de bank staat een mand met (oude) tijdschriften, die graag verscheurd en uit elkaar getrokken worden.

Als ik de was ophang dan is de bak met wasknijpers zeer aantrekkelijk speelgoed etc.



Je hoeft het denk ik niet bewust aan te bieden.



Hier hetzelfde!

En laat hem helpen met de was, was in en uit de wasmachine of droger halen. In en uit de wasmand. Meteen handig aangeleerd, als ik nu zeg dat hij het er in mag doen doet hij het er ook netjes in.
Wat dacht je van een grote doos. Kinderen kunnen hier uren lang plezier mee hebben. Toen mijn kinderen in de peuter leeftijd zaten, stonden hier standaard een paar dozen in de huiskamer. Ze kunnen er in zitten en doen of het een auto is. Op elkaar stapelen om een flat van te maken of het is een huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:calenzia schreef op 21 februari 2017 @ 07:35:

Wat dacht je van een grote doos. Kinderen kunnen hier uren lang plezier mee hebben. Toen mijn kinderen in de peuter leeftijd zaten, stonden hier standaard een paar dozen in de huiskamer. Ze kunnen er in zitten en doen of het een auto is. Op elkaar stapelen om een flat van te maken of het is een huis.Het zijn soms net katten
Bezem en stofzuiger waren het bij ons helemaal..
quote:fasjon schreef op 20 februari 2017 @ 20:40:

[...]





Misschien ben ik wel heel streng, maar mijn kind mag niet zomaar overal aan zitten. Als er tijdschriften liggen van mama dan moet hij die laten liggen. Net zoals de pannen die onderin de la staan. ;) maar dat is mijn manier van opvoeding.Oh oke, hier mag dat dus wel. Tenzij er een situatie ontstaat die gevaarlijk is of wanneer er dingen kapot kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 21 februari 2017 @ 08:22:

[...]





Oh oke, hier mag dat dus wel. Tenzij er een situatie ontstaat die gevaarlijk is of wanneer er dingen kapot kunnen gaan.



Ik had de boeken (wat hij ook wilde scheuren nadat hij ontdekte dat het leuk is een tijdschrift te scheuren) en de tijdschriften die heel moesten blijven buiten bereik en een aparte bak met oude tijdschriften, folders etc die wel bescheurd mochten worden naast de bank

Beetje van allebei dus. Achteraf heel blij mee. Tekenen is nu helemaal een hit, en hij krast lekker op het oude papier en laat de "goede" tijdschriften en boeken wat dat betreft met rust
quote:Dormouse schreef op 21 februari 2017 @ 08:09:

[...]





Het zijn soms net katten Hahaha, hier net zo. Soms is het ook net een hondje, als hij door de kamer kruipt met iets in z'n mond
Alle reacties Link kopieren
quote:Marie87 schreef op 21 februari 2017 @ 08:33:

[...]





Hahaha, hier net zo. Soms is het ook net een hondje, als hij door de kamer kruipt met iets in z'n mond



Haha, inderdaad! Of Eksters... Afgaan op alles dat glimt...

Hele kinderboerderij in een!
Alle reacties Link kopieren
Die van mij kon op die leeftijd zo een kwartier naar de draaiende wasmachine kijken, vond ie geweldig. Dreumes had een eigen oude telefoon (nog zo'n oude mobiel met knopjes) en afstandsbediening die het allebei niet meer deden, maar helemaal blij mee. Iets later (toen niet alles meer standaard in z'n mond belandde) een eigen bos sleutels. Kon hij de hele dag mee rondlopen en op alle deuren proberen. En nog iets later een eigen stuur, gehad van een vriend van papa die het op de sloop had gekregen. Nou elke auto rit werd er druk mee gestuurd, super ding!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven