Volkswagen Up!

13-07-2014 15:15 66 berichten
Wie rijdt er hier in een Up! en hoe bevalt die ?

Rij nu een Fiat Punto en overweeg een nieuwe Up! aan te schaffen en zou graag wat ervaringen horen .

Groeten Pretzel.
Alle reacties Link kopieren
ik heb er ook 1 rij er dagelijks een behoorlijk aantal kilometers in. Voor het bedrag wat ik ervoor betaal en wat ik er aan voordelen mee heb vind ik het een top auto. Ik heb de move up.

Ik rij (incl stukken stad én snelweg) ruim 1:20 (zelf 1:21), goede navigatie, klein en wendbaar, goede stoelen (nooit rugpijn oid) en makkelijk in te parkeren in de stad. Tevens een perfecte wegligging, scheurt door de bochten heen en voelt niet als een klein auto'tje. En ruime kofferbakinhoud, zeker als je ook de achterbank neerklapt.

Nadeel vind ik toch wel stiekem de kleine motor inhoud. Zeker op bruggen/opritten merk je wel dat je niet vooruit te branden bent (al kwam ik er laatst achter dat je ook in je up met piepende banden op kunt trekken haha), maar als je eenmaal op snelheid bent versnelt ie wel prima.

Ook mis ik wel wat dingetjes maar dat is meer mijn eigen schuld zoals cruise control, van die knopjes naast je om je spiegels te stellen, t raambedieningsknopje van raam vd bijrijder aan mijn eigen portier, verwarmde spiegels. En zoals eerder gezegd in dit topic heb ik ook regelmatig ruzie met het navigatie/telefoon/media systeem. Navigatie werkt prima (met goede omleidingsroutes etc), maar media afspelen doet het soms niet ookal herkent ie wel mn telefoon. En ik vind handsfree bellen bedroevend slechte kwaliteit: tegenwoordig weer via de headset ipv via bluetooth dus.

En ik vind dat ie in de winter/herfst van binnen snel beslaat. Je zit dan echt 10minuten (heb t getimed, niets aan te doen volgens garage) te wachten voor je zicht hebt.

Dus ook als je veel op de weg zit, is t een auto die prima bevalt
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een Opel agilA veeeeel hipper dan een up, was 2 jaar geleden op zoek naar een nieuwe kleine auto, ging voor een up maar kwam een agilA tegen
Alle reacties Link kopieren
quote:sandy1974 schreef op 14 juli 2014 @ 18:56:

Ik vind een Opel agilA veeeeel hipper dan een up, was 2 jaar geleden op zoek naar een nieuwe kleine auto, ging voor een up maar kwam een agilA tegen



Opels zijn net als Ford voor boeren toch? VW vind ik net ietsje minder lomp en boers. Een hippe Opel?
Alle reacties Link kopieren
quote:bording schreef op 13 juli 2014 @ 23:10:

Quattro35: garantie bepalingen zijn volgens mij hetzelfde. Alle drie de merken komen uit dezelfde Tsjechische fabriek.



Aygo, C1 en 107 komen ook uit dezelfde fabriek, maar de Toyota kwam met 3 jaar garantie, en de peugeot/citroen modellen met slechts 2 jaar....
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of je dit leest! Maaaaar: hoe bevalt hij??



Ik zit zelf te denken om een tweedehands aan te schaffen, minimaal een Move Up!

En heb jij de 60 (?) of 75 PK versie? En met de 60.. kom je goed mee op de snelweg qua snelheid maken enzo?
Ben er nog elke dag blij mee super zuinig ik heb een 60pk en op de snelweg gaat hij ook prima !
Alle reacties Link kopieren
quote:Nananouk schreef op 19 februari 2017 @ 12:55:

Geen idee of je dit leest! Maaaaar: hoe bevalt hij??



Ik zit zelf te denken om een tweedehands aan te schaffen, minimaal een Move Up!

En heb jij de 60 (?) of 75 PK versie? En met de 60.. kom je goed mee op de snelweg qua snelheid maken enzo?







Autokinderstoelen
Alle reacties Link kopieren
quote:quattro35 schreef op 15 juli 2014 @ 00:19:



[...]







Opels zijn net als Ford voor boeren toch? VW vind ik net ietsje minder lomp en boers. Een hippe Opel?

Ik associeer juist de VW met boeren (van die petjes in een verlaagde Golf 3/4). Opel Agila's associeer ik met bejaarden. Niet echt ergens op gebaseerd, maar daarom is het ook slechts een associatie.



Hier een Passat en Polo bluemotion in bezit. Heb een tijdje voor het werk een Up gereden. Prima karretjes, zelfs meegenomen op vakantie naar Slovenië. In de zomer is het prima. Echt winterhard zijn ze echter niet. Beslaan inderdaad erg snel, heb het idee dat het ligt aan de deurrubbers. Ingebouwde navigatie is ook goed, audio is in de standaard modellen een beetje matig. Stoelen zitten prima, ook als je iets langer bent. Geen rare rammeltjes of kraakjes. Al met al prima, degelijk en zuinig voor zo 'n kleine auto. En vind ze niet truttig, het oog wil tenslotte ook wat.
quote:slobberbone schreef op 19 februari 2017 @ 13:31:

[...]









Autokinderstoelen Passen erin hoor
quote:Matisse schreef op 19 februari 2017 @ 21:54:

[...]



Ik associeer juist de VW met boeren (van die petjes in een verlaagde Golf 3/4). Opel Agila's associeer ik met bejaarden. Niet echt ergens op gebaseerd, maar daarom is het ook slechts een associatie.



Hier een Passat en Polo bluemotion in bezit. Heb een tijdje voor het werk een Up gereden. Prima karretjes, zelfs meegenomen op vakantie naar Slovenië. In de zomer is het prima. Echt winterhard zijn ze echter niet. Beslaan inderdaad erg snel, heb het idee dat het ligt aan de deurrubbers. Ingebouwde navigatie is ook goed, audio is in de standaard modellen een beetje matig. Stoelen zitten prima, ook als je iets langer bent. Geen rare rammeltjes of kraakjes. Al met al prima, degelijk en zuinig voor zo 'n kleine auto. En vind ze niet truttig, het oog wil tenslotte ook wat.Onze andere auto is ook een Passat en toch pak ik liever mijn Up .
quote:slobberbone schreef op 19 februari 2017 @ 13:31:

[...]









Autokinderstoelen Passen prima in de up! Zeker in de 5deurs. Mijn Up was ook voorzien van Iso-fix.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 19 februari 2017 @ 22:03:

[...]



Passen erin hoor



Hoeveel en wat is de exacte ruimte? Kan ze beter vooraf uitzoeken voordat ze weer met de gebakken peren zit

Ik zou bv gaan voor Spacestar toch wel de ruimste in zijn klasse en een 5-zitter.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik heb er zelf al een keer achterin gezeten en die passen erin hoor ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Nananouk schreef op 20 februari 2017 @ 11:38:

Haha, ik heb er zelf al een keer achterin gezeten en die passen erin hoor ;)



Fijn dat je er zelf om kan lachen, maar het is toch best treurig dat je op advies die je zelf vraagt tegen beter weten in een auto aanschaft.



Dat worden weer vele oppas uren voor niets, door een onnodige auto switch.
Alle reacties Link kopieren
Hebben, degene die de UP al hebben, nog tips waarop ik kan letten tijdens de aanschaf van een tweedehands UP?

Vooral het zuinige karakter van de auto trekt mij erg aan. Hoop binnenkort een proefrit te kunnen maken om te ervaren hoe deze rijd.

Moet er wel bij zeggen dat ik de C1/Aygo etc. vaak erg wankel aan vind voelen, vooral op de snelweg. Hoop dat deze auto niet ditzelfde gevoel geeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:littlethingsmatter schreef op 20 februari 2017 @ 22:01:

Hebben, degene die de UP al hebben, nog tips waarop ik kan letten tijdens de aanschaf van een tweedehands UP?

Vooral het zuinige karakter van de auto trekt mij erg aan. Hoop binnenkort een proefrit te kunnen maken om te ervaren hoe deze rijd.

Moet er wel bij zeggen dat ik de C1/Aygo etc. vaak erg wankel aan vind voelen, vooral op de snelweg. Hoop dat deze auto niet ditzelfde gevoel geeft.Spijtig genoeg behoord hij niet tot de zuinigste, zeker als je er veel op de snelweg meerijd dan moet de 3 cilinder echt werken. Ik ben meer fan van oa Spacestar rijd beter / zuiniger / ruimer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven