Twee partijen op een kussen

19-02-2017 13:21 103 berichten
Gisteren op tv zag ik een stel waarvan zij GL stemde en hij PVV. Dat lijkt mij een onoverbrugbaar verschil, en ik vroeg me af of je dan qua levensvisie wel op een lijn kunt zitten.

Mijn vriend gedraagt zich voorafgaand aan elke verkiezing als een zwevende kiezer. Nu twijfelt hij tussen CU en D66. Ik maak altijd het grapje dat twijfelen mag, maar wij natuurlijk niet op D66 stemmen. Helaas is mijn vriend het wel eens met hun standpunten over levensbeëindiging en orgaandonatie. Gelukkig is dat niet iets waar je het dagelijks over hoeft te hebben

Hoe zien jullie dat? Stem je hetzelfde als je partner, en/of zou je het heel erg vinden als hij op een bepaalde partij zou stemmen?
Alle reacties Link kopieren
Als mijn vent sgp, pvdd, pvv, denk, niet-stemmers, 50+ of forum voor de democratie zou stemmen zouden we een paar moeilijke weken doormaken vrees ik.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Zolang ze geen pvv, 50+ of sgp stemmen vind ik het prima. Ik heb zelf wel een uitgesproken mening over dingen dus zodra iemand sp, vvd, cda, cu, of denk/artikel 1/vnl/etc zou stemmen zouden er wel flinke discussies komen maar dat vind ik eigenlijk wel leuk
Gelukkig doe ik aan voorselectie en ik zou al geeneens verkering willen met iemand die racistisch, dom, intolerant of religieus zo zijn. Ook al stemmen we op verschillende partijen, het is nog allemaal overkomelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven