kinderwens maar nog niet passend

18-02-2017 19:37 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben nieuw hier en zit met een probleem, ben benieuwd of er misschien meer dames zijn met hetzelfde soort probleem.



Het zit zo, ik ben 26 en sinds mijn vorige relatie een sterke wens gekregen om een kindje te krijgen, dat gevoel heb ik nu ongeveer een jaar. Hiervoor dacht ik altijd dat het onzin was wanneer mensen het hadden over het klokje voelen tikken, maar ineens, daar was het klokje.

Relatie is beeindigd en ben nu sinds aantal maanden samen met een superlieve jongen, hij is alleen wel iets jonger dan ik ben en hij is niet bepaald bezig met kinderen, op den duur wel, wel iets wat besproken is.

Eigenlijk zou ik me gewoon relaxt moeten voelen en denken ach dat komt nog wel, maar het gevoel om een kind te willen krijgen wordt alsmaar sterker, goede vriendinnen hebben allemaal een vaste relatie en zijn bezig met zwanger zijn en worden. Nogal confronterend.





Nu wil ik dit gevoel graag een beetje loslaten omdat ik vind dat er eerst een stabiele relatie en situatie moet zijn voor je hieraan moet beginnen, maar ergens neemt mijn gevoel het totaal van me over en denk ik hier hele dagen aan.

Ik heb ook altijd de wens gehad om rond mn 26ste mn eerste te krijgen, nu is je leven niet in te plannen dus ik zie in alle opzichten wel dat het nu gewoon niet logisch is en kan. Had het gewoon zo mooi gevonden om een jonge moeder te zijn en me nu te gaan/kunnen richten op dit soort dingen ipv carriere( wat ik dus eigenlijk helemaal niet zo belangrijk vind). Het voelt alsof ik nu bezig ben met de tegenovergestelde dingen die ik graag zou willen doen.



Des te moeilijker maakt het voor mij dat mijn huidige partner er niet echt mee bezig is en ik wil zeker niet nu we nog zo kort samen zijn het daarover hebben.



Zijn er meer dames met dit ''probleem''? Ik zit er gewoon erg mee en wil het graag met iemand bespreken.
Instant happiness. Ik wil het en ik wil het nu. Je maakt van vrouwen niet meer dan wandelende hormonen die niet anders kunnen. Als mannen zo over hun testosteronhuishouding zouden praten (ik moet neuken, nu, ik moet me voortplanten( ), was het commentaar niet van de lucht geweest.
Alle reacties Link kopieren
Misschien omdat ik uit een andere generatie kom, maar als man zijnde was de kinderwens vraag toch al iets waar ik met 28 serieus over nadacht. Toen wist ik al of het Ja of Nee zou zijn, zelfs al was de Wanneer nog totaal niet duidelijk.

In mijn geval dacht ik dat ik halverwege mijn 30ger jaren wel een gezin met kinderen zou hebben, niet zo gelopen helaas.



Het is dus helemaal niet vreemd om aan jouw partner te vragen of hij wel of geen kinderen zou willen, met jou, in de toekomst. Daar zou je toch echt serieus over kunnen praten en ook desnoods een plan op trekken, door te kijken of jullie nog andere doelen hebben waar je dan eerst data voor prikt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
quote:Geronimo2 schreef op 19 februari 2017 @ 23:48:

Instant happiness. Ik wil het en ik wil het nu. Je maakt van vrouwen niet meer dan wandelende hormonen die niet anders kunnen. Als mannen zo over hun testosteronhuishouding zouden praten (ik moet neuken, nu, ik moet me voortplanten( ), was het commentaar niet van de lucht geweest.

hahah ik schaam me er niet voor maar tzou wel fijn zijn als ik het los kan laten en mijn vraag is. hoe? tgaat er dus niet om dat ik het nu en het niet past maar hoe ik me erbij neer kan leggen.

Mannen mogen wat mij betreft best zeggen als ze ergens mee zitten of als ze willen vrijen no problemo;)
Alle reacties Link kopieren
quote:jaw schreef op 20 februari 2017 @ 15:51:

Misschien omdat ik uit een andere generatie kom, maar als man zijnde was de kinderwens vraag toch al iets waar ik met 28 serieus over nadacht. Toen wist ik al of het Ja of Nee zou zijn, zelfs al was de Wanneer nog totaal niet duidelijk.

In mijn geval dacht ik dat ik halverwege mijn 30ger jaren wel een gezin met kinderen zou hebben, niet zo gelopen helaas.



Het is dus helemaal niet vreemd om aan jouw partner te vragen of hij wel of geen kinderen zou willen, met jou, in de toekomst. Daar zou je toch echt serieus over kunnen praten en ook desnoods een plan op trekken, door te kijken of jullie nog andere doelen hebben waar je dan eerst data voor prikt.dankje! ik zal het over een tijdje eens wat beter met hem bespreken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven