Niet weten wat te doen

19-02-2017 18:31 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve forum ers,



Al een tijd lees ik mee en heb ik nu toch een account aangemaakt.



Al een aantal jaren heb ik een onwijs lieve vriend, die er altijd is geweest met mijn problemen. We hebben veel meegemaakt, maar houden nog veel van elkaar. Nu is het zo dat ik geen hoog libido heb en hij wel. Daarnaast ben ik zijn eerste bedpartner. Nu heeft hij een tijd geleden gevraagd hoe ik in een open relatie sta. Ik wilde hier over nadenken en heb hem toegezegd , omdat ik hem niet kwijt wil.

Hij heeft ondertussen al afgesproken, maar nog niks echt gedaan.



Ik zit hier eigenlijk onwijs mee. Ik wil helemaal geen open relatie , maar wil hem ook niet perse dit ontnemen. Het punt is wel, ik twijfel of wij dan wel bij elkaar passen... Ik voel mij onwijs onzeker en kan het moeilijk van mij af zetten. Hij begrijp dit, maar heeft dus ook zijn frustraties.

Het is eigenlijk kiezen om het te accepteren of stoppen met de relatie. Alleen deze keuze is onwijs moeilijk, want ik houd van hem en wil hem niet kwijt...
Alle reacties Link kopieren
Hij kondigt het ik wel aan, dat is 1 ding.

Tja je hebt 2 keuzes: uitmaken of met hem doorgaan. Laatste met als insteek dat je hem gunt van andere vrouwen te proeven want dat gaat hij hoe dan ook doen schat ik in.

Als laatste bespreekbaar is voor jou dan kun je afspraken met hem maken over hoe lang of hoe vaak.

Als dat voor jou niet bespreekbaar is, wat ik me heel goed kan voorstellen!, dan is deze relatie tot mislukking gedoemd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amber8 schreef op 20 februari 2017 @ 18:12:

Nu is het zo, hij heeft een afspraak om met een dame ergens naar toe te gaan zonder mijn toestemming. De dame heeft vlietticket voor hem betaald en een feest. Hij zegt is alleen als vrienden, terwijl hij dus al dingen met der heeft gedaan, meer dan zoenen. Ik zeg dat ik dit niet wil en toe sta. En hier sta ik dan weer. Of dit accepteren of het is uit.. dat is de keuze.

Eerst leek hij begripvol en vanmiddag gewoon totaal niet meer. Heb er hoofdpijn van gewoon....

(Ik ben er pas gisteren achter gekomen dat hij meer met die dame heeft gedaan en dat die dame hem gezellig mee wilt nemen. Voor hem vriendschappelijk voor haar misschien, meer. Dat wist hij niet...)Dit bevestigt alleen mijn post van eerder vandaag nog eens. Sorry hoor, maar nu ik dit lees denk ik nog meer dat hij stiekem allang klaar is met jullie relatie. Hij doet wat hij zelf wil en trekt zich niets van jou aan.

Zie je jezelf dit nog jarenlang accepteren? Je hebt nu al hoofdpijn....

Wat heel begrijpelijk is trouwens. Ik wens je heel veel sterkte. Pas goed op jezelf. Laat je niet nog verder beschadigen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Amber8 schreef op 20 februari 2017 @ 18:12:

Nu is het zo, hij heeft een afspraak om met een dame ergens naar toe te gaan zonder mijn toestemming. De dame heeft vlietticket voor hem betaald en een feest. Hij zegt is alleen als vrienden, terwijl hij dus al dingen met der heeft gedaan, meer dan zoenen. Ik zeg dat ik dit niet wil en toe sta. En hier sta ik dan weer. Of dit accepteren of het is uit.. dat is de keuze.

Eerst leek hij begripvol en vanmiddag gewoon totaal niet meer. Heb er hoofdpijn van gewoon....

(Ik ben er pas gisteren achter gekomen dat hij meer met die dame heeft gedaan en dat die dame hem gezellig mee wilt nemen. Voor hem vriendschappelijk voor haar misschien, meer. Dat wist hij niet...)



Je maakt het verhaal niet echt duidelijker als je iedere keer met nieuwe feiten komt. Als je dit gisteren ook al wist, waarom kom je er nu mee? Het lijkt mij een niet geheel onopvallend detail dat hij na jouw voorzichtige toestemming in het vliegtuig springt om te gaan feesten met een andere vrouw?



En nu ook op deze manier; je staat er nu ineens heel anders tegenover dan vanochtend? Je zegt enerzijds dat je hem toestemming hebt gegeven en anderzijds dat je nu toch vrij stellig zegt dat je het niet wil en niet toe staat (los van het feit dat jullie volwassen mensen zijn en geen kinderen die je wel of niet iets toe staat).



Als hij zo lomp over je heen walst en jij zo inconsequent bent in je communicatie (nog los van het slikken-of-stikken en het elkaar dingen verbieden wat allemaal erg kleuterachtig over komt) dan weet ik niet of ik je moet adviseren om keihard weg te peddelen van dit schip op ramkoers of moet berusten in het feit dat jullie eigenlijk prima bij elkaar passen?
Alle reacties Link kopieren
Je lijkt zo bang om hem te verliezen, dat je het overweegt om over je eigen grenzen heen te gaan. Of naja overweegt, eigenlijk ga je al over je eigen grenzen heen. Hoe lang wil je dat blijven doen en hoe ver wil je daar in gaan? Weet je wat meer waard is dan die relatie met die gozer? Je zelfrespect en eigenwaarde.



Begrijp me niet verkeerd. Ik snap je gevoelens wel. Ik vind het erg voor je. Angst is een slechte raadgever. Kies voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 20 februari 2017 @ 20:04:

[...]





Je maakt het verhaal niet echt duidelijker als je iedere keer met nieuwe feiten komt. Als je dit gisteren ook al wist, waarom kom je er nu mee? Het lijkt mij een niet geheel onopvallend detail dat hij na jouw voorzichtige toestemming in het vliegtuig springt om te gaan feesten met een andere vrouw?



En nu ook op deze manier; je staat er nu ineens heel anders tegenover dan vanochtend? Je zegt enerzijds dat je hem toestemming hebt gegeven en anderzijds dat je nu toch vrij stellig zegt dat je het niet wil en niet toe staat (los van het feit dat jullie volwassen mensen zijn en geen kinderen die je wel of niet iets toe staat).



Als hij zo lomp over je heen walst en jij zo inconsequent bent in je communicatie (nog los van het slikken-of-stikken en het elkaar dingen verbieden wat allemaal erg kleuterachtig over komt) dan weet ik niet of ik je moet adviseren om keihard weg te peddelen van dit schip op ramkoers of moet berusten in het feit dat jullie eigenlijk prima bij elkaar passen?Ik sta er niet anders in als vanochtend, ik sta nog het zelfde.
Alle reacties Link kopieren
quote:pecannootje schreef op 20 februari 2017 @ 20:11:

Je lijkt zo bang om hem te verliezen, dat je het overweegt om over je eigen grenzen heen te gaan. Of naja overweegt, eigenlijk ga je al over je eigen grenzen heen. Hoe lang wil je dat blijven doen en hoe ver wil je daar in gaan? Weet je wat meer waard is dan die relatie met die gozer? Je zelfrespect en eigenwaarde.



Begrijp me niet verkeerd. Ik snap je gevoelens wel. Ik vind het erg voor je. Angst is een slechte raadgever. Kies voor jezelf.Angst is een hele slechte raadgever... daar geef ik je helemaal gelijk in. Jammer dat het zo hardnekkig is, althans mijn angst hiervoor draait mij mijn nek om soms.
Ongezellige vent dat ten eerste, maar ik vind 1 á 2 x max per week nu net niet getuigen van een hoog libido.

Eerder matig.

Maar m.i. is libido hier niet het probleem, wel het al dan niet legaal kunnen rondn**ken van de man.

@TS wil je écht zo'n man, wat doet hij allemaal voor / met je waaruit blijkt dat zijn liefde voor je er van afspat?
Alle reacties Link kopieren
Een ervaringsverhaal van een vriend van me: vrouw stelde hem voor de keus, of een open huwelijk, of scheiden. Hij is uit angst haar te verliezen overstag gegaan. Resultaat: zijn hele zelfvertrouwen aan diggelen omdat zij nachten wegbleef en met andere kerels aan de haal ging. Hij zou het ook mogen, maar hij kon het niet. Het eindresultaat was toch nog een scheiding, en therapie tot nu toe voor hem.



Open relaties werken prima, bij partners die er hetzelfde op hetzelfde moment op dezelfde manier over denken. Anders is het drama.
quote:Amber8 schreef op 20 februari 2017 @ 20:23:

[...]





Ik sta er niet anders in als vanochtend, ik sta nog het zelfde. Niet wetend wat ik wil. En ja dat is stom en niet duidelijk van mij daar heb je gelijk in.

En ja ik ben als de dood om hem kwijt te raken. Dat weet hij dondersgoed en speelt hier misschien zeker op in. Het is niet allemaal zo makkelijk als het lijkt. Althans voor mij niet..

Het lijkt erop dat de relatie niet goed is voor beide. Voor mij niet omdat ik dit soort dingen niet wil en voor hem niet omdat ik hem in zijn vrijheid hierin beperk.

Alleen verschillende gesprekken met hem doen mij door de war brengen. Ene moment is hij heel direct en zegt dan is het klaar tussen ons, andere moment zit hij voel met gevoel en wilt hij mij niet kwijt en twijfelde hij.

Zou het helpen als hij heel de boel met die dame af blaast? Misschien, misschien niet.

Desalniettemin ben ik bang om de verkeerde keuze te maken en hem dus kwijt te raken.De mildste conclusie is in elk geval dat jullie niet op 1 lijn zitten over een heel essentieel onderdeel van jullie relatie. En dat is oplosbaar als je daar dan samen de intentie bij hebt om daar uit te komen. Hij heeft duidelijk niet de intentie om er uit te komen; hij forceert bij jou een keuze. Dat feit alleen al zou voldoende moeten zijn om de relatie in elk geval te beëindigen tot hij constructief in overleg wil zonder te manipuleren en zonder over jou heen te walsen en zonder te dreigen. Persoonlijk zou ik NOOIT in zo'n relatie willen zitten, los van het onderwerp waar het over gaat.
Alle reacties Link kopieren
Het is allesbehalve gelijkwaardig wat hier gebeurt in jullie relatie, TO.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Eigenlijk staar je naar de afgrond, je weet diep in je hart dat je relatie eigenlijk voorbij is en je bent nog niet zover. Lieverd, dit is gewoon vreselijk, het is allemaal best logisch maar je hebt er nu geen moer aan. Eigenlijk is het de timing die jullie de das omdoet, was je niet zijn eerste geweest........



Dat vreselijke gevoel dat je hart in je maag klopt en het koude angst je uitbreekt als je er aan denkt dat je relatie over is, we kennen het allemaal. Maar één ding weet jij misschien nog niet. Over 5 jaar herinner je nog vaag hoe kl*te jij je voelde toen je de relatie verbrak want het werd te gek. Als je hiermee doorgaat zal je nog het schaamrood op je kaken krijgen, je mislukt voelen en teleurgesteld in jezelf zijn dat je ex op vakantie ging met andere vrouwen tijdens jullie relatie én jij het liet gebeuren!!!! Dat laatste blijft veel langer nagonzen in je hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er niet mee eens
quote:Amber8 schreef op 23 februari 2017 @ 17:29:

Ik ben er niet mee eens, beste oplossing is nu helaas uit elkaar gaan.... Hoe pijnlijk dat ook is...

Wat Julie al eerder in berichten schrijven, dit gaat over mijn grens heen en wil mijzelf niet nog verder verliezen...





Lief zijn voor jezelf is wel zo handig als je toch een partner wil met veel overeenkomsten.

Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 23 februari 2017 @ 18:09:

[...]







Lief zijn voor jezelf is wel zo handig als je toch een partner wil met veel overeenkomsten.





Heb je helemaal gelijk in... loslaten is soms het beste... afgelopen dagen besproken met elkaar, en dit is het beste voor ons beide met uitzicht op de toekomst.



Wat wel heel naar is, we wonen wel samen en hij kan niet zo snel weg of een huisje krijgen...
Alle reacties Link kopieren
Sterkte. Kan hij niet zo lang naar een vriend ofzo? Lijkt me voor geen van jullie beiden fijn zo in 1 huis
quote:Amber8 schreef op 23 februari 2017 @ 18:36:

[...]





Heb je helemaal gelijk in... loslaten is soms het beste... afgelopen dagen besproken met elkaar, en dit is het beste voor ons beide met uitzicht op de toekomst.



Wat wel heel naar is, we wonen wel samen en hij kan niet zo snel weg of een huisje krijgen...



Goed dat je nu in elk geval helder hebt welke kant je op gaat. Ik kan me voorstellen dat dat beide ook een bepaalde rust geeft ook al is het niet makkelijk.



Ik adviseer om wel een uiterste houdbaarheidsdatum vast te stellen. Oftewel bespreek wat redelijke is om als uiterste vertrekdatum aan te houden. Dan is er bij hem ook enige urgentie om er werk van te maken. Op het moment dat je de beslissing genomen hebt wordt samenleven en rekening houden met elkaar steeds lastiger. Het lijkt me erg verstandig daar een grens voor te bepalen zodat je ook ergens naartoe kan leven. Dan hou je het ook makkelijker vol om.
Alle reacties Link kopieren
Rot dat t zo moet lopen. Maar iemand die zo over jouw mening walst verdient zo'n leuke vriendin niet... sterkte
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor de tips!

Ga zelf ook naar huizen kijken, nieuwe start in een ander huis is misschien wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amber8 schreef op 23 februari 2017 @ 18:36:

[...]





Heb je helemaal gelijk in... loslaten is soms het beste... afgelopen dagen besproken met elkaar, en dit is het beste voor ons beide met uitzicht op de toekomst.



Wat wel heel naar is, we wonen wel samen en hij kan niet zo snel weg of een huisje krijgen...



Hij probeerde je duidelijk al een tijdje zachtjes te dumpen. Die nieuwe dame gaat veel te ver, jij wil het niet en hij heeft er dikke schijt aan.

Dus hoezo, hij kan niet weg en geen huisje krijgen? Ik zou snoeihard zijn. Ga maar weg, bekijk het maar. Als je terugkomt van je ''feest'' staan je spullen op de stoep en zijn de sloten veranderd. Hij schijt aan jou? Jij schijt aan hem. Wegwezen!
Alle reacties Link kopieren
Eens met Woofy..... jij hebt juist de touwtjes nu in handen

Ga je met dat mokkel naar dat feest: mooi, dan hoef je hier nooit meer binnen te komen.

Op de dag dat ie weg gaat kun je zijn spullen door zn ouders laten ophalen...Hij regelt zn eigen slaapplek maar.
quote:Miss_Dizzy schreef op 19 februari 2017 @ 20:52:

[...]





Dit ja. Hij is gewoon eerlijk. Genoeg anderen die het zonder overleg doen getuige diverse topics hier.





Ik vind afspreken terwijl ze er nog over na aan het denken is best gluiperig.



Maar goed ik vind 2x in de week geen laag libido en vriend klinkt een beetje als een sexverslaafde. Mijn conclusie zou zijn dat hij dat mag zijn zonder mij. Ik had hem bij die vraag en het al afspreken gedumpt.
quote:koekie1980 schreef op 03 maart 2017 @ 08:45:

Eens met Woofy..... jij hebt juist de touwtjes nu in handen

Ga je met dat mokkel naar dat feest: mooi, dan hoef je hier nooit meer binnen te komen.

Op de dag dat ie weg gaat kun je zijn spullen door zn ouders laten ophalen...Hij regelt zn eigen slaapplek maar.Al ging hij niet. Gewoon sowieso dumpen.
quote:Amber8 schreef op 28 februari 2017 @ 09:17:

Dank jullie voor de tips!

Ga zelf ook naar huizen kijken, nieuwe start in een ander huis is misschien wel fijn.Veel succes en sterkte. Je verdient iemand die wel rekening houd met jou en beter bij je past.
Alle reacties Link kopieren
Besluit is genomen en we gaan uit elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven