Woonboot

20-02-2017 20:51 33 berichten
Hoi allemaal!



Ik wist niet perse waar dit thuis hoorde dus dan maar overig



Ik vroeg mij af of er wellicht forummers zijn die ooit op een woonboot gewoond hebben of nu wonen? Of wellicht ken je iemand.



Vroeger fantaseerde ik vaak over het wonen op een woonboot in een stad/omgeving stad, alleen ik heb echt geen idee wat eventuele voor en of nadelen zijn en hoe het is, dus ik hoopte dat iemand mij daar wat over kan vertellen
quote:Pluisi schreef op 20 februari 2017 @ 21:52:

De vergunning is 500 per jaar, dus dan koop je de ligplaats nog?Dan betaal je een koopsom voor je ligplaats, en daarnaast betaal je precario per m2 per jaar. voor het water waarop je ligt, en je terras en dergelijke.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin woont op een woonboot, zij vinden het geweldig. Het uitzicht over water is fantastisch. Qua onderhoud weet ik het niet wat het kost, kosten vannonderhoud huis zijn ook niet gering vind ik. Wel weet ik dat ze heel erg kang hebben moeten zoeken naar hypotheek. Er was uiteindelijk maar een verstrekker die nog hypotheek voor woonboten gaf. Ze kinnen dus niet rondslopen ennwaren afhankelijk van die bank. Woonboten en ligplaatsen zijn wel erg duur. Kan je mooi huis voor kopen.
Alle reacties Link kopieren
Alleen ing geeft nog hypotheek voor woonboten toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken meerdere mensen op woonboten/arken en zij wonen echt heel mooi. Het is wel een bepaald slag mensen, wat eigenzinnig, maar dat vind ik leuk. Een van hen heeft bevers rond de boot en een bootje om mee te varen hoort erbij natuurlijk. 's Zomers zo vanaf je boot het water in duiken (ze wonen in het groen, niet in de gracht dus )



En van deze mensen heeft de boot enigszins in een opwelling gekocht. Ze hebben geen spijt, maar de verzekering van eea bleek zo duur dat ze al een paar jaar niet meer op vakantie zijn geweest.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Awhhh bevers!!! fantastisch zeg
Ok, hypotheek is dus lastig. Sowieso zou ik niet een woonboot kopen zonder er eerst eens te wonen, dus misschien eens in de toekomst een tijdje huren om het te ondervinden.



En idd, zou niet in de gracht wilen wonen maar zie wel eens plekken voorbij komen in mooie landelijke omgeving
Alle reacties Link kopieren
quote:MarieAristocat schreef op 20 februari 2017 @ 22:01:

Alleen ing geeft nog hypotheek voor woonboten toch?Ik twijfelde of het nu Rabo of ing was maar volgens mij heb jij dus gelijk en was het alleen de ing nog.
Ik heb op een woonark gewoond. Heerlijk in slaap schommelen s nachts . Maar wel koud in de winter. Ik huurde dus had niks met kosten en onderhoud te maken, maar dat kan wel in de papieren lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven