voetstuk

18-02-2017 19:45 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na mijn vorige topic vond ik het nodig om deze te openen.

Ik heb mijn vriendin op een groot voetstuk in mijn leven geplaatst.



Ik zet haar ver boven mijn eigenwaarde, en ben bang om zo voor mezelf op te komen.

Ik wil het liefst altijd de lieve vrede bewaren, ook als dat in mijn tegendeel werkt.

Bijvoorbeeld; ik ben heeeeel moe - maar als ze me zou WA'en of ik kom

dan spring ik meteen in de auto.



Ik durf bijna geen nee te zeggen - en ga er zo heel erg 'aan onder door'.

Het is begonnen met een denkwijze die al niet helemaal klopt.

In het begin wilde mijn vriendin MIJ dolgraag. Ze deed heel erg haar best.

Toen zijn we een relatie aangegaan, en is het langzaam omgedraait naar

dat ik dacht; ''damn ze is zo knap/lief/lekker/zorgzaam, hoe kan ZIJ nou met MIJ iets

hebben?!''



Zo is mijn eigenwaarde weggevallen, en ben ik me erg claimend en onzeker

op gaan stellen. Het liefst wil ik de hele dag door contact, en haar elke dag zien.

Een soort wantrouwen ook. Terwijl ze me ècht 0,0% reden daarvoor geeft.

Ik maak mezelf gek met dingen die er niet zijn, en wordt er heel moe van.

Zo werkt mijn relatie niet, dus ik wil dit graag oplossen! Zijn hier makkelijke (d.i.y.)

tips n tricks voor? Iets wat ik bijvoorbeeld kan toepassen, elke keer als ik me onnodig zorgen maak.
Alle reacties Link kopieren
quote:intothewild schreef op 20 februari 2017 @ 16:08:

[...]





Maar misschien is ze iets aan het doen? Een mega spannende serie aan het kijken? Met een vriendin aan het kletsen? Heeft ze net keihard haar teen gestoten en is ze nu even chagrijnig?



Waarom wil je zo graag zo veel appen?Omdat ik dat van gisteren wss weer als modaal ben gaan zien. Zovan 'oh ze is bijgedraait, nu kan ik weer veel appen'. Maar niet dus.
quote:bronsal schreef op 20 februari 2017 @ 16:10:

[...]



Omdat ik dat van gisteren wss weer als modaal ben gaan zien. Zovan 'oh ze is bijgedraait, nu kan ik weer veel appen'. Maar niet dus.



Kun je niet gewoon met jezelf afspreken je telefoon weg te leggen en er af en toe even op te kijken? Dan ben je er niet zo op gefocust. Dat went enorm snel.



En alleen appen voor praktische zaken, en af en toe even vragen hoe het gaat. De rest kun je vertellen als je elkaar weer ziet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou helemaal gek worden van zoveel appen de hele dag. Dat kan wel eens een dag voorkomen, maar niet elke dag alsjeblieft. Dan kan je toch niet je eigen gang gaan? Als je de hele tijd moet antwoorden en op je telefoon moet kijken.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 20 februari 2017 @ 16:14:

Ik zou helemaal gek worden van zoveel appen de hele dag. Dat kan wel eens een dag voorkomen, maar niet elke dag alsjeblieft. Dan kan je toch niet je eigen gang gaan? Als je de hele tijd moet antwoorden en op je telefoon moet kijken.maar soms komt het een beetje op mij over dat als ZIJ iets wil, het allemaal leuk en lief is - maar als ik dan nu iets vraag, het afstandelijk behandeld wordt... Kan het fout hebben (is wss ook zo)...
Alle reacties Link kopieren
quote:bronsal schreef op 20 februari 2017 @ 16:16:

[...]



maar soms komt het een beetje op mij over dat als ZIJ iets wil, het allemaal leuk en lief is - maar als ik dan nu iets vraag, het afstandelijk behandeld wordt... Kan het fout hebben (is wss ook zo)...Niet zoveel nadenken! Je maakt jezelf toch helemaal gek. Als ze terug appt, prima, doet ze dat niet, ook prima.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 20 februari 2017 @ 16:19:

[...]



Niet zoveel nadenken! Je maakt jezelf toch helemaal gek. Als ze terug appt, prima, doet ze dat niet, ook prima.Ja, een normaal iemand zou er IRL ook niet anders van gaan doen. Maar de kans is echt 70/30 dat ze nu ook vaag/afstandelijk is in het echt. Ik slaap vanavond bij dr - en ze was echt dying for sex. Kan best dat ze het vanavond daadwerkelijk ineens niet meer wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het ook zo zien van;

Vanochtend wilde ze heel graag seks, gisteravond stuurde ze een naaktfoto.

Hoeveel meer bevestiging kan ik krijgen?

Ze zal wel gewoon druk zijn o.i.d.



Ik zie het allemaal wel.
Alle reacties Link kopieren
En wat nou als ze straks geen zin heeft in seks?

Ben je dan weer helemaal van het padje?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Man man man........je verwijt haar wispelturigheid, maar ik vind jou ook niet zo stabiel hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:tantesidonia schreef op 20 februari 2017 @ 18:47:

Man man man........je verwijt haar wispelturigheid, maar ik vind jou ook niet zo stabiel hoor.



Dat vind ik nog zacht uitgedrukt hoor.
Life is short. Eat dessert first.
Ik ben in een milde bui
Alle reacties Link kopieren
quote:tantesidonia schreef op 20 februari 2017 @ 19:43:

Ik ben in een milde bui Ik hou me ook in hoor.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 20 februari 2017 @ 19:39:

[...]







Dat vind ik nog zacht uitgedrukt hoor.Dat heeft niks met stabiel te maken, de situatie maakt hem onzeker dat is vervelend genoeg voor hem.
Alle reacties Link kopieren
quote:laurence1 schreef op 20 februari 2017 @ 22:41:

[...]





Dat heeft niks met stabiel te maken, de situatie maakt hem onzeker dat is vervelend genoeg voor hem.Als hij stabiel was, zouden zo'n dingen hem niet zo onzeker maken.
Life is short. Eat dessert first.
Weet je wat, je blijft gewoon geloven dat je geen controle hebt over je gedrag en gedachten en blijf vooral zeiken over akkefietjes. Als ze doodziek van je gedag wordt en je dumpt heeft dan mag je concluderen dat je gedrag contraproductief is. M.a.w. grow a pair, je bent geen slachtoffer van je eigen denkbeelden en gedrag, doe normaal en los je onzekerheid zelf op en val haar er niet mee lastig.
Alle reacties Link kopieren
hai



Dit was een fout die ik vroeger wel is maakte. Zorg dat je lekker je eigen ding blijft doen. En het is uiteraard goed als ze vraagt of je komt dat je ook kan komen maar zeg daar je huidige afspraken niet voor af. En als jij haar zou appen of zij kan komen is het dan ook wederzijds?

En geloof me als je niet mag zeggen wat je wilt of denkt dan zit de basis ook niet goed. Want in een relatie moet je elkaar alles kunnen vertellen en geen dingen gaan zitten opproppen. En als je bang bent dat ze iemand vind die beter voor haar is dan so be it!



ik weet dit is makkelijker gezegd dan gedaan
Ik denk dat de seks toch door is gegaan.
quote:bronsal schreef op 20 februari 2017 @ 16:10:

[...]



Omdat ik dat van gisteren wss weer als modaal ben gaan zien. Zovan 'oh ze is bijgedraait, nu kan ik weer veel appen'. Maar niet dus.



Weet je nog dat ik je in je vorige topic heb verteld dat mijn ex mijn ex is omdat hij me de hele dag liep te appen? En als ik zei dat ik even druk was en hij me niet moest storen gewoon doorging? Daarmee bedoel ik ook: 'de volgende dag' weer doodleuk doorging.



Je doet precies hetzelfde, en spreekt jezelf tegen. Ze stuurt een pikante foto, er wordt gevraagd of je niet gereageerd hebt en wat zeg je: 'nee, pas na 3 kwartier'.

Dat is dus gewoon JA want je was met je vrienden op stap weetjenog...?



Lees nou je vorige topic nog eens terug. En dat ze sarcastisch gaat doen: ook dát deed ik.... ik krijg weer helemaal de kriebels als ik dit lees, net mijn ex..

Die nog steeds niet snapt waarom ik het uitmaakte met zijn obsessieve gedrag. Sorry wil je niet beledigen maar het is echt niet fijn als je geen rust krijgt en iemand het al heel wat vind dat ie al 10 uur geen berichtje gestuurd hebt....

Dat je 2 topics begint is ook obsessief in mijn ogen.. want er is niks aan de hand zeg je zelf steeds!?!
Alle reacties Link kopieren
Ik was gisteren een dagje weg met mijn vriendin en haar zus. Het was super gezellig, en ik heb ook nog in het algemeen gepraat met mijn vriendin's zus over het probleem (die ondervindt namelijk exact hetzelfde als ik - het wisselvallige, vaak boos etc.). Die zei mij wel iets schokkends. Ze vertelde me dat vaak als ik ga slapen, mijn vriendin nog op instagram mij in de gaten houdt, onder het nom van; ''Ja hij ging slapen en vaak liked hij nog dingen''... Dat is dus ook best wel erg claimend en controlerend.



Anyway, mijn vriendin heeft me nog bedankt voor het feit dat ik haar zaterdag heb gelaten, en vond het erg 'knap' van me, dat ik goed mijn eigen dingen aan het doen ben. Ik voel me ook oprecht fijn. Nu moet ik het alleen nog leren volhouden.
Alle reacties Link kopieren
quote:laurence1 schreef op 20 februari 2017 @ 22:41:

[...]





Dat heeft niks met stabiel te maken, de situatie maakt hem onzeker dat is vervelend genoeg voor hem.Ja, nou na het gesprek met haar zus - maakt het dus niet alleen mij onzeker... Haar zus (en een vriendin van haar zus) hebben ook aangegeven het niet goed te begrijpen...
Alle reacties Link kopieren
is er nog iemand?
Alle reacties Link kopieren
Wat ga je nu in godsnaam praten met haar zus over jullie problemen? Doe jullie beiden een plezier en stop met deze relatie. Begin er niet meer aan en zoek hulp.
Life is short. Eat dessert first.
Ik denk dat je vriendin niet echt kan waarderen dat je dit besproken hebt met haar zus en haar vriendin.
Man man man.......wat zet jij jezelf voor schut.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinerva schreef op 22 februari 2017 @ 20:47:

Ik denk dat je vriendin niet echt kan waarderen dat je dit besproken hebt met haar zus en haar vriendin.Wowowowow... IK ben er niet over begonnen, en het was in het bijzijn met mijn vriendin! Ik heb er later alleen nog over gepraat met alleen haar zus. We kregen het over ADD/Autisme (daar leiden beide ik en mijn vriendin's zus aan), en hoe we dan soms hyperfocustten. Hier speelde mijn vriendin toen op in. Er is niets geks gebeurd hoor - en het is zeker niet zo erg als jullie je waarschijnlijk indenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven