Trump is the new president, deel 2

20-02-2017 13:55 600 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder discussiëren over het huidige presidentschap van Donald Trump.



Deel 1: Trump is the new president
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 20 februari 2017 @ 15:59:

[...]





Het is geen feit dat hij bij zijn volle verstand is, zijn optreden doet juist iets heel anders vermoeden, toch?Nee hoor. Hij is gewoon zichzelf. Hij is altijd zo geweest, heeft op deze manier altijd z'n bedrijven geleid, is op deze manier kandidaat voor de republikeinen geworden, waarbij hij tientallen kandidaten heeft verslagen, is op deze manier verkozen, waarbij hij Clinton heeft verslagen, en hij is op deze manier president. Je mag hem een totale knettergekke randdebiel vinden, maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat er iets mis is met zijn verstandelijke vermogens. Als hij nou voordat hij president werd altijd een vriendelijke, innemende en beleefde man was geweest, dan was er misschien iets 'geknapt' in zijn hoofd. Maar dit is exact hoe hij altijd al was, en als je daarmee president kunt worden, dan ben je dus niet gek.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 20 februari 2017 @ 14:18:

Denken jullie dat hij nog lang president blijft?

Heel moeilijk te voorspellen in deze chaos. Het is best mogelijk dat er morgen zo'n grof schandaal naar buiten komt qua belangenverstrengeling / geheime onderonsjes met de Russen dat hij eruit ligt. Maar impeachment kan alleen als de Republikeinen het zelf doen, in ieder geval in de komende twee jaar. Dus hij kan ook net zo goed nog vier jaar blijven zitten. Ik ben heel benieuwd. Trump is overduidelijk niet capabel, maar welke republikeinen hebben de politieke wil hem af te zetten, en hoever moet de zaak daarvoor escaleren?



Wat mij een beetje hoop geeft: John McCain. Een van de weinige republikeinen die niet bang is om kritiek te leveren. Respect voor die man.
kennis is knowledge
Alle reacties Link kopieren
3 interressante twitter accounts om te lezen mbt Trump-Rusland



https://mobile.twitter.com/LouiseMensch

https://mobile.twitter.com/Khanoisseur

https://mobile.twitter.com/20committee



Ben benieuwd wat er uit rolt.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, mijn eerste heftige griep met Trump als president en ik kan niet zeggen dat ik me verdeeld heb.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
nah ie wordt gwn een keertje neergeknald oid
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 20 februari 2017 @ 14:34:

Hans, hij zegt dat er NU iets gebeurt, what's happenIING, hij heeft het dus over de migrantencrisis die nu gaande is in al die landen. Niet direct over specifieke aanslagen. Zoals ik aangaf is dat 'last night' een verspreking, of een Trumpisme zo je wil: door alle verbale diarree zegt hij dingen soms anders dan hij bedoelt, hij verspreekt zich, haalt woorden door elkaar, maakt zinnen niet af. Last night slaat op het programma wat hij 'last night' op TV zag. Luister nou eens naar de hele toespraak en zoveel wordt duidelijk. Ja, de zin is krom en fout maar jullie halen hem nu HELEMAAL uit de context van de toespraak. Dat is juíst iets wat je van een Trump zou verwachten...



Hier is de context die dit duidelijk maakt:



Here's the bottom line. We've got to keep our country safe. You look at what's happening. We've got to keep our country safe. You look at what's happening in Germany, you look at what's happening last night in Sweden. Sweden, who would believe this. Sweden. They took in large numbers. They're having problems like they never thought possible. You look at what's happening in Brussels. You look at what's happening all over the world. Take a look at Nice. Take a look at Paris. We've allowed thousands and thousands of people into our country and there was no way to vet those people. There was no documentation. There was no nothing. So we're going to keep our country safe.



Het vetgedrukte is een verduidelijking van 'look at what's happening last night in Sweden'. Nogmaals, dat wijst niet op een specifieke aanslag.Hij heeft het niet over een programma dat hij de dag ervoor gezien heeft, maar over wat er 'last night' in Zweden gebeurd was. Als iemand een kromme en foute zin maakt, is het niet raar dat dit krom en fout begrepen wordt. De schuld ligt hier niet bij de ontvanger.
Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 20 februari 2017 @ 16:33:

3 interressante twitter accounts om te lezen mbt Trump-Rusland



https://mobile.twitter.com/LouiseMensch

https://mobile.twitter.com/Khanoisseur

https://mobile.twitter.com/20committee



Ben benieuwd wat er uit rolt.Russische UN ambassadeur vermoord overleden.

http://www.interpretermag.com/february-20-2017-2/#16132



Ik quote mijn post met deze 3 links naar twitter nog eens.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
http://money.cnn.com/2017 ... trump-websites/index.html



Wat een droeftoeter. Hij had al domeinnamen gekaapt met 'Trump+soort misdaad'. Zo impulsief is hij dus helemaal niet.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:Defietsboer schreef op 20 februari 2017 @ 19:15:

[...]





Hij heeft het niet over een programma dat hij de dag ervoor gezien heeft, maar over wat er 'last night' in Zweden gebeurd was. Als iemand een kromme en foute zin maakt, is het niet raar dat dit krom en fout begrepen wordt. De schuld ligt hier niet bij de ontvanger.

Waar zie je me de schuld bij de ontvanger leggen?

Trump is een ramp, maar op elke slak zout leggen werkt alleen maar averechts.
quote:bossanova schreef op 20 februari 2017 @ 14:18:

Denken jullie dat hij nog lang president blijft?

Ik denk het wel. Hij zit op de goede plek op het juiste moment, als hij zijn kaarten slim speelt dan kan hij geschiedenis maken.



Het hele verhaal met Hillary's server is nog niet afgelopen. De hele Clinton Foundation blijkt door en door verrot en heeft vertakkingen in de hele Amerikaanse overheid. Er komt steeds meer shit boven drijven, mooie kans voor Trump om schoon schip te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 20 februari 2017 @ 21:32:

[...]



Waar zie je me de schuld bij de ontvanger leggen?

Trump is een ramp, maar op elke slak zout leggen werkt alleen maar averechts.Of er in Zweden wel of geen aanslag is gepleegd, vind ik geen futiliteit.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 20 februari 2017 @ 21:32:

[...]



Waar zie je me de schuld bij de ontvanger leggen?

Trump is een ramp, maar op elke slak zout leggen werkt alleen maar averechts.



Voor een Amerikaanse president in functie vind ik dit geen slak en zout...



Trump zit daar zolang anderen er baat bij hebben. En dat kan best eens lang zijn.
quote:tvandattum schreef op 20 februari 2017 @ 23:25:

[...]





Voor een Amerikaanse president in functie vind ik dit geen slak en zout...



Trump zit daar zolang anderen er baat bij hebben. En dat kan best eens lang zijn.Mee eens. Het is een enorme blunder tot nu toe, de presidentschap van Trump. Maar maak het niet erger dan het is, hoe aantrekkelijk het ook is om hem ook een verzonnen aanslag in Zweden in de schoenen te schuiven.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 20 februari 2017 @ 23:58:

[...]



Mee eens. Het is een enorme blunder tot nu toe, de presidentschap van Trump. Maar maak het niet erger dan het is, hoe aantrekkelijk het ook is om hem ook een verzonnen aanslag in Zweden in de schoenen te schuiven.



De Amerikaanse president die zijn onware uitspraken baseert op een tv-uitzending ipv op gesprekken met zijn adviseurs.

Dit is erg. Ik maak het niet erger dan het is.
Alle reacties Link kopieren
@Tvandattum:

Welke blunders zullen we nog meer van deze Donald Trump krijgen? Twee verzonnen aanslagen door zijn adviseur resp. door hemzelf in één maand tijd? Hij kijkt te vaak naar TV en is bezeten van Facebook en Twitter. Ik ben zelf ook een Facebook- en Twitterfanaat, maar ik kan mij dat echter wel permitteren, en dat kan hij niet.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 21 februari 2017 @ 08:32:

@Tvandattum:

Welke blunders zullen we nog meer van deze Donald Trump krijgen? Twee verzonnen aanslagen door zijn adviseur resp. door hemzelf in één maand tijd? Hij kijkt te vaak naar TV en is bezeten van Facebook en Twitter. Ik ben zelf ook een Facebook- en Twitterfanaat, maar ik kan mij dat echter wel permitteren, en dat kan hij niet.Hint: iets met de russen:)
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 20 februari 2017 @ 14:34:

Hans, hij zegt dat er NU iets gebeurt, what's happenIING, hij heeft het dus over de migrantencrisis die nu gaande is in al die landen. Niet direct over specifieke aanslagen. Zoals ik aangaf is dat 'last night' een verspreking, of een Trumpisme zo je wil: door alle verbale diarree zegt hij dingen soms anders dan hij bedoelt, hij verspreekt zich, haalt woorden door elkaar, maakt zinnen niet af. Last night slaat op het programma wat hij 'last night' op TV zag. Luister nou eens naar de hele toespraak en zoveel wordt duidelijk. Ja, de zin is krom en fout maar jullie halen hem nu HELEMAAL uit de context van de toespraak. Welnee. We halen niets uit de context. Dat doe jij. Je fabriceert er een heel verhaal omheen omdat je niet kunt geloven dat de man echt poep praat.
Alle reacties Link kopieren
Het meest voor de hand liggende scenario is dat Trump op aandringen van zijn eigen team zal aftreden vanwege 'gezondheidsredenen' en dat Pence het overneemt. Ik vermoed dat dat niet eens zo heel lang zal duren.
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 21 februari 2017 @ 12:18:

Het meest voor de hand liggende scenario is dat Trump op aandringen van zijn eigen team zal aftreden vanwege 'gezondheidsredenen' en dat Pence het overneemt. Ik vermoed dat dat niet eens zo heel lang zal duren.Heel onwaarschijnlijk. De enige die 'vast' zit in dat team is Pence. De rest zal bij het geringste vermoeden van muiterij door Trump eruit gegooid worden.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 21 februari 2017 @ 12:25:

[...]



Heel onwaarschijnlijk. De enige die 'vast' zit in dat team is Pence. De rest zal bij het geringste vermoeden van muiterij door Trump eruit gegooid worden.Waar hebben we dat al eerder gezien? Deze zuiveringen? Wie niet van de harde lijn is, wordt op een zijspoor gezet?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 21 februari 2017 @ 12:45:

[...]



Waar hebben we dat al eerder gezien?Joffrey Baratheon?
kennis is knowledge
Ik lees mee
quote:kadanz schreef op 20 februari 2017 @ 14:34:

Hans, hij zegt dat er NU iets gebeurt, what's happenIING, hij heeft het dus over de migrantencrisis die nu gaande is in al die landen. Niet direct over specifieke aanslagen. Zoals ik aangaf is dat 'last night' een verspreking, of een Trumpisme zo je wil: door alle verbale diarree zegt hij dingen soms anders dan hij bedoelt, hij verspreekt zich, haalt woorden door elkaar, maakt zinnen niet af. Last night slaat op het programma wat hij 'last night' op TV zag. Luister nou eens naar de hele toespraak en zoveel wordt duidelijk. Ja, de zin is krom en fout maar jullie halen hem nu HELEMAAL uit de context van de toespraak. Dat is juíst iets wat je van een Trump zou verwachten...



Hier is de context die dit duidelijk maakt:



Here's the bottom line. We've got to keep our country safe. You look at what's happening. We've got to keep our country safe. You look at what's happening in Germany, you look at what's happening last night in Sweden. Sweden, who would believe this. Sweden. They took in large numbers. They're having problems like they never thought possible. You look at what's happening in Brussels. You look at what's happening all over the world. Take a look at Nice. Take a look at Paris. We've allowed thousands and thousands of people into our country and there was no way to vet those people. There was no documentation. There was no nothing. So we're going to keep our country safe.



Het vetgedrukte is een verduidelijking van 'look at what's happening last night in Sweden'. Nogmaals, dat wijst niet op een specifieke aanslag.Een dag later lees ik dit.

http://www.elsevier.nl/bu ... -uit-in-stockholm-456465/
quote:DidiRidi schreef op 20 februari 2017 @ 19:34:

[...]



Russische UN ambassadeur vermoord overleden.

http://www.interpretermag.com/february-20-2017-2/#16132



Ik quote mijn post met deze 3 links naar twitter nog eens.Hier zit Trump achter?
Alle reacties Link kopieren
De mate waarop Trump reageert op de recente anti-joodse rellen vind ik te matig en te laat. Op zijn pagina van Facebook en vooral op YouTube zie ik ook antisemitische reacties. Anne Frank Center klaagt daar terecht over:



https://twitter.com/AnneF ... status/833770000154554368

https://twitter.com/AnneF ... status/834072801736814592



Zijn adviseur Steve Bannon was voorzitter van de extreemrechtse website Breitbart News.

Hoe zit dit nu? Is Bannon pro-Israël of antisemiet?



http://forward.com/news/i ... el-and-anti-semitic-at-t/
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven