Alleenzijn en gelukkig zijn met jezelf deel VI

21-03-2016 21:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind 2011 opende Lisanne een topic omdat Lisanne maar niet gelukkig kon worden met zichzelf. Haar eigenwaarde was gebaseerd op de bevestiging die ze kreeg van anderen. In een relatie werd Lisanne afhankelijk en cijferde ze zichzelf weg, als vrijgezel was Lisanne altijd op zoek naar afleiding en naar een potentiële relatie. Na een relatie met een foute man waarin ze zichzelf compleet verloren was wist ze dat er iets moest veranderen, maar hoe?



Inmiddels is dit topic uitgegroeid tot een plek waar mensen hun verhaal (~15.000 berichten!) kwijt kunnen, maar vooral tot een plek waar men elkaar advies geeft en elkaar helpt om gelukkig(er) te worden. Het topic biedt praktische tips voor een aangenamer leven met jezelf en brengt lotgenoten samen. Het doel van dit topic is niet om de uiterste staat van kijk-mij-alleen-eens-gelukkig-zijn te bereiken.



Iedereen die zich op de een of andere manier verbonden voelt met dit onderwerp is hier welkom, of je nou net ontdekt hebt dat je anderen nodig hebt om je goed te voelen, altijd op zoek bent naar afleiding om maar niet alleen te zijn, al bezig bent om je eigenwaarde in jezelf (terug) te vinden of al helemaal gelukkig met jezelf bent. Eveneens is eenieder welkom die ongelukkig is in een relatie. Iets wat in deel III regelmatig ter sprake kwam.



Uit feedback bleek dat personen het waardevol vinden om de eerste vijf delen van het topic te lezen:

Deel I Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf

Deel II Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf - deel 2

Deel III http://forum.viva.nl/foru ... -3/list_messages/215279/0

Deel IV Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf, deel IV

Deel V- Alleenzijn en gelukkig zijn met jezelf deel V



Maart 2016 bestaat de literatuurlijst uit de volgende stukken:

Als hij maar gelukkig is – Robin Norwood

De ideale vrouw is een bitch – Sherry Argov

Coach jezelf naar succes – Talene Miedaner

Verslaafd aan liefde – Jan Geurtz

Je kunt je leven helen – Louise L. Hay

Het monsterverbod – Carolien Roodvoets

Liefhebben zonder voorwaarden – Paul Ferrini

De Kracht van het Nu – Eckhart Tolle

Als succes een spel is, dan zijn dit de regels – Cherie Carter-Scott

Als liefde een spel is, dan zijn dit de regels - Cherie Carter- Scott

De zeven spirituele wetten van succes – Deepak Chopra

Superbrein – Deepak Chopra

Emotionele afhankelijkheid - Dr. Rudolf Snel.

Houd me vast - Dr Sue Johnson

Liefdesbang- Hannah Cuppen





Lisanne: bedankt voor het openen van het oorspronkelijke topic! Alhoewel Lisanne minder actief is, is er nog altijd een ‘harde kern’ actief aangevuld met (eveneens welkome) passanten.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb denk ik gemist wat je aan t doen bent Suzy, maar het klinkt alsof je een nieuwe baan/uitdaging hebt? Eentje waar je volgens mij enorm veel zin in hebt en als ik t zo lees ís t ook heel erg leuk!

En in je eentje bij een groep aansluiten... Hmm dat vind ik echt knap! Ik ben niet de benauwdste, maar om dat in m'n uppie te gaan doen?



In t kader van leven vanuit liefde en niet vanuit angste heb ik iets gedaan vandaag waar ik enorm trots op ben. Puur naar m'n eigen gevoel geluisterd en het heeft zowaar goed uitgepakt!

Hooray!!
Alle reacties Link kopieren
Cloud, mijn zus en ik zijn eind december een eigen bedrijfje gestart!

Niet alledaags en best iets "stoers", zullen we veel voor op pad zijn het halve land door.

Is voor ons ook nieuw in bepaalde opzichten, andere dingen wel ervaring maar is alweer een tijdje geleden, dus een hele uitdaging, denk aan recreatie/evenementenbranche.

Spannend dus, nu vanalles aan het uitzoeken en uitproberen, het "echte werk" zal voornamelijk in lente-zomer-herfst zijn (en het (toeristen/evenementen)seizoen komt nu snel dichterbij).



Ik had vandaag trouwens een aanval van aktie, haha, sort voorjaarsschoonmaak in mijn hoofd, en dat werd tijd ook!

KLussen zijn bijna af beneden, badkamer is getegeld, wc en douchebak zijn geplaatst, kon vandaag éindelijk resten puin, verpakkingen en stof weghalen (wel met stofkapje op), hoewel ik hierna nog gestucte wandjes ga bij/opschuren voor die geverfd kunnen worden, dus stoffig zal het nog wel even blijven.

Maar het eind is in zicht en door die griep kon ik steeds niet gaan puinruimen

Nu ligt mijn auto volgeladen met stukken gipsplaat en andere zooi, klaar om morgen af te voeren (en dan auto fatsoeneren) en ik heb alles aangeveegd, dus het begint ergens op te lijken



Daarna maar op mijn verdieping met de keuken doorgegaan, eens wat kastjes weer geherorganiseerd, kijken wat weg kan, ik wil plaatsmaken voor nieuw keukengerei, en tja, als je eenmaal bezig bent is het gewoon ook fijn (na maanden de andere kant opkijken)..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Suzy goed om te lezen dat je weer helemaal beter bent!



Wil het een beetje lukken met de opstart van jullie nieuwe bedrijf?

Ik ben echt benieuwd hoe het uiteindelijk gaat lopen!

Super dat jullie dit avontuur samen aan gaan! Je leert door de tijd heen natuurlijk ook weer nieuwe mensen kennen die je kunnen helpen door het geven van tips! Spannend!



Wat fijn dat je verdieping nu zo goed als af is. Het is wat je zegt: als je eenmaal bezig bent kan je beter nu doorpakken en alles opruimen/puinruimen want anders blijft er weer een deel liggen! Veel en vervelend werk maar wel super fijn als het allemaal gedaan is!



Goed bezig suzy ga zo door! Combineer werk met vrije tijd en leuke dingen. Vergeet niet ook af en toe aan jezelf te denken ;)



Hier nog steeds alles goed. Weinig nieuws onder de regen hehe. (Weinig zon in ieder geval).

Lange dagen, veel werk en een vermoeid lichaam. Ik probeer dus veel rust te nemen want ik voel dat mn lichaam dat even nodig heeft.



Mn infectie begint eindelijk te minderen! Of is zo goed als weg. Na alle middeltjes van de dokter die ik een jaar lang geprobeerd heb was ik zelf eens gaan googlen en kwam ik bij iets uit en voila....het is bijna weg!!! Super blij na meer dan een jaar!



Er spookt een idee door mn hoofd rond om weer te gaan sporten. Er is een nieuwe sportschool in de buurt gekomen en die hebben wel een leuk aanbod en gunstige tijden om te sporten. Ik wil nog wat informatie inwinnen maar heb er wel oor naar. Voor alsnog is het een gedachte hahahaha...zucht!



Heb van de week een maand niet gesnoept en toen was ik een kilo aangekomen!!!!!!! Ik was echt verbaasd want ik had echt gezond gegeten. Ben weer begonnen met snoepen en er zijn nu 2 kilo vanaf. Schiet mij maar lek....maar mijn lichaam is echt raaaar.



Ik kan weer eens niet slapen. Ben dus ontzettend moe (vooral lichamelijk) maar ik lijk mezelf op een of andere manier uit de slaap te houden. Komt wel goed zometeen maar is hheel irritant al een paar weken!



Anyway toch maar proberen te slapen!



Slaap lekker allen.
aiksje wijzigde dit bericht op 21-02-2017 00:21
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh dat klinkt leuk Suzy! Lijkt me geweldig om iets te doen waar je zo warm voor loopt! Op dit moment ben ik zelf dus zoekende naar wat ik wil en dat vergt een hoop energie. En tijd. Tot die tijd ben ik helaas thuis :(



Aiksje, heb je wel kunnen slapen nog?
Alle reacties Link kopieren
Aiks: onderschat een langdurige infectie niet: die trekt al energie weg zonder dat je dat door hebt.

Fijn dat dat nu beter gaat!

Het feit dat je weer aan sporten denkt is een goed teken.

Kom je wel genoeg in de buitenlucht?

Elke dag een stukje stevig doorwandelen buiten zou je misschien al zoveel goed doen.

Ik denk dat we het belang van vit D (uit zonlicht) misschien wel onderschatten, hele dagen binnen (werken) is zo onnatuurlijk, juist in de wintermaanden!



Wat gek van die kilo's idd, het zijn loze calorieen zou je denken bij snoep, maar blijkbaar went je lijf aan bepaalde stoffen en is daar op ingesteld? Bij mij was koolhydraatarm eten wel succesvol in het verleden (en voelde ik me ook heel fit bij), scheelt dat ik al niks geef om zoet, maar ik vond al die salades het veel bewerkelijker dan bijv de boterham met kaas (daar ben ik dan wel weer dol op! Ik eet liever een tostie dan een gebakje) en elke dag vlees/vis en 2 soorten groenten + sla op den duur te weinig gevarieerd om levenslang vol te houden.

Toen ik een baan had met veel beweging kon ik eten en drinken wat ik wilde, dus ik denk dat dat toch wel het belangrijkste is om je hele metabolisme een zetje te geven.



Als je wakker ligt, is het dan omdat je aan het malen bent?

Lijkt me heel vervelend, als je fysiek zo moe bent en dan niet in slaap kunt komen.

Maak je je zorgen? Maak je ook nog dingen mee die je echt leuk vindt?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Cloud: het is best moeilijk om buiten het soort werk/banen te denken dan wat je aan werk zoal kent en ziet (kantoor, winkel, horeca).

Geen idee wat je opleiding en ervaring is, maar bijv op de receptie van een camping of school werken is net ff anders dan (soortgelijk) administratief werk op een groot kantoor, en je kunt ook denken aan yoga- of danslerares, maar ook is in een winkel werken of autoverhuur of balie oid op Schiphol anders dan in een doorsnee winkelcentrum in eoa wijk ergens anders. Een heel ander soort bedrijf/ werkomgeving zoals een makelaarskantoor of een beurs(organisatie), hotel, sportschool, congrescentrum, station, ziekenhuis, kinderdagverblijf of eoa zorginstelling, manege of dierenasiel, als vertegenwoordiger div bedrijven bezoeken is allemaal anders dan op een bedrijventerrein, het is denk ik al belangrijk om voor jezelf te weten wat voor soort werkzaamheden maar ook in wat voor soort organisatie/werkomgeving je jezelf ziet (opbloeien of verleppen) en of dat samenwerken is met collega's of zelfstandig, klantcontact of liever achter de schermen enz.

Ik vind dat ook altijd moeilijk te bedenken, hoor, ook omdat je de apartere vacatures meestal niet vindt op vacaturebanken en dan moet je het zelf bedenken (en open sollicitaties sturen of binnenlopen oid).



Ik ben hoogopgeleid maar zou geloof ik gelukkiger worden als kapster (al dan niet met eigen zaak) dan op een groot kantoor, waar ik me een schakeltje/nummer zou voelen.

Ik heb een paar jaar gewerkt in een luxe koffietent/ lunchroom in een "dynamische omgeving" en hetzelfde werk was waarschijnlijk een stuk minder leuk geweest in een (saai) winkelcentrum of achterafstraatje.

Iets waar en waarmee je toch zoveel uren van je dag mee bezig bent moet liefst wel bij je passen, wil je daar duurzaam voldoening en plezier in houden.

Mijn afgelopen werk was op zich best soort van creatief en kon ik mijn hersens bij gebruiken, maar uitsluitend zelfstandig achter een beeldscherm en zou ik op den duur niet gelukkig van zijn geworden, zij het dat het een voordeel leek dat ik dat ook bijv bij hutje of vanaf een vakantieplek kon doen (met laptop + internet + telefoon) en eigen tijden kon indelen.

Zulk werk isoleert je van anderen en houdt je gevangen tussen 4 muren en tis dat ik genoeg vrije tijd daarnaast had om buiten de deur met andere mensen in contact te zijn en andere aktiviteiten te doen, maar als dat allemaal buiten je werk om moet, moet je jezelf daar ook toe zetten of zelf verzinnen om een balans te houden in aktief in beweging zijn en nog eens ergens anders te komen (dan altijd maar eigen bekende omgeving).



Maar dat ben ik he, straks reis ik het halve land door, haha, dat is ff andere koek, misschien krijg je daar ook wel genoeg van op den duur, we zullen het zien, maar 1 ding is zeker: aktiever (meer doen/handelen dan denken), vroeg op, een hoop variatie in mensen en omgeving en dat kan ik wel gebruiken!

Het leuke is dat zonder uitzondering iedereen enthousiast is als we het vertellen en verzucht dat ze zoiets ook wel zouden willen (al hebben ze er misschien een te romantisch beeld bij, het is ook hard werken met lange dagen + reistijd en of we er genoeg mee verdienen moeten we ook nog maar zien).



Ik heb (zonder relatie en geen kinderen meer thuiswonend) natuurlijk alle tijd aan mezelf, en dan is het denk ik wel prettig dat ik geen rekening hoef te houden met dat je juist aan het werk zult zijn als een partner vrije tijd heeft en dat niemand van mij verwacht dat ik thuis nog gezellig en zorgzaam of sexy ben als ik na een lange dag uitgeteld in een stoel val of een heel weekend elders overnacht.

Nu hoeft dat geen probleem te zijn, zus woont samen en ben benieuwd hoe dat gaat, zij heeft ook jaren als zzp-er voor zichzelf gewerkt vanuit huis en ik denk dat het voor hun relatie juist goed is dat zij ook meer (be)leeft buiten de deur. Ik verwacht dat hij eerder een maaltijd en drankje voor haar zal neerzetten als zij moe thuiskomt, en fijn vindt als ze enthousiast vertelt over hoe haar dag(en) was/waren.

Hoe dan ook is naar een specifiek doel (toe)werken en iets uitbouwen uitdagender dan "gewoon" je werk doen waar je je geld mee verdient en routine zal het denk ik niet snel worden.



Of je zoiets tot je 67e kunt blijven doen weet ik niet, zo ver heb ik niet vooruit gedacht, dat zien we dan wel weer, ik denk dat je een hoop kunt als je er plezier in hebt en houdt, en niet alleen energie kost maar ook oplevert
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Hoi pipeloi....



Ik begin sterk te vermoeden/het gevoel te krijgen dat het geen bevlieging is van mij wat betreft nieuwe collega .

Een vlindertuin/ verliefd, nee, dat lijkt me wat overdreven, maar ik heb werkelijk nog nooit gehad dat ik meteen de 1e x bij iemand een heel erg sterk goed gevoel had van.. eehh hoe leg je dat uit..

Je hoort het wel eens maar ik d8 dat mij dat nóóit gebeuren zou.



Wat ik ermee moet, geen flauw idee... ik neig weer in de negatieve modus te schieten maar dat lijkt me niet nodig.

Vd andere kant, te hard van stapel lopen ga ik echt niet doen.

Ik weet niet eens of hij single is, ook niet of hij mij ook leuk vindt, heb een klein vermoeden maar dat weet ik niet zeker. ( hij kijkt wel blij als hij mij ziet, praat tegen me, en ik heb hem jaren terug 1 x ontmoet. Dat wist hij nog precies. Ik niet maar herkende hem wel)



Wat ik nu wel heel sterk merk is de grote voordelen van mijn dates die niet afliepen hoe ik wilde.

Ik weet namelijk nu precies hoe en waar ik onrustig van word. (En hoe dat dus te voorkomen want ik heb echt geen zin in gedoe)

En ook zie ik echt wel in dat als het stroef, complex of ongemakkelijk loopt het gewoon niet werken gaat/ er geen wederzijdse interesse is.

En eerlijk gezegd, ik ben ook wel klaar met veel tevergeefse moeite doen.

M.a.w dat geklooi met dates had zo zijn voordelen..... ( en ik geloof ook wel dat als het niet gaat hoe je zou willen dan is het niet de juiste persoon)



Nou ja, eerst ff blijven ademen, voor de rest zie ik wel even.

Ik doe nu even voorzichtig, maak een praatje met hem af en toe en soms ff oogcontact, maar meer niet.



Net trouwens op een moment dat ik net ff klaar ben en het als single wel ff naar mn zin heb kom je iemand tegen waarvan het meteen BAM is.

Heb ik weer hoor....



Suzy: volgens mij heb je het wel naar je zin met je nieuwe bedrijfje.

Leuk joh!! , succes!!
Ik gun het je, Alice, en ik hoop dat dit 'm voor je gaat worden! De toekomst zal het uitwijzen, misschien is hij een mooi cadeautje voor je. Lekker zo met het voorjaar voor de deur!
quote:VesperLynd schreef op 21 februari 2017 @ 12:54:

Ik gun het je, Alice, en ik hoop dat dit 'm voor je gaat worden! De toekomst zal het uitwijzen, misschien is hij een mooi cadeautje voor je. Lekker zo met het voorjaar voor de deur!





Dat zien we vanzelf, en zo niet, ook goed.

Ik geloof wel dat als je de juiste persoon bent voor mekaar en je 'bij mekaar hoort' dat dat ook gebeurt.

En zo niet, dan ben je dat blijkbaar niet.

Ik adem in de tussentijd gewoon door
Alle reacties Link kopieren
Alice, heb je hem ook al gesproken?

Of destijds misschien, dat je iig een béétje een idee hebt wat hij voor iemand is qua persoonlijkheid, levenswijze(n), leefsituatie?



Het is fijn dat je afgelopen ervaringen een beter beeld hebben gegeven wat je wel en niet zoekt en prettig vindt of waar je juist onrustig/onzeker van wordt, dat kun je nu inzetten!

Ben benieuwd.

Blijf vooral in het nu idd, let op signalen, maak hier en daar een praatje, drink samen koffie in de pauze, en pols tzt een keer subtiel of ie single is, bijv door te vragen wat ie verder buiten het werk graag doet en of ie weleens uitgaat oid, dan hoor je misschien vanzelf wel of dat aktiviteiten in zijn eentje of met vrienden zijn (niet dat dat alles zegt, maar kan wel aanwijzingen geven) en verder proberen om niet vooruitdenkenlopen op de zaken.

Zijn er andere collega's bij wie je onopvallend kunt informeren of hij een vrouw/vriendin/gezin heeft?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Nee niet dat ik weet.

En wat dit betreft, sorry maar ik ga even heel erg eigenwijs doen.

Heel erg vissen naar hem, dat voelt gewoon niet goed.

Mijn gevoel zegt dat ik echt even geduld moet hebben.

Ik ben me bovendien al een hoedje geschrokken van het gevoel dat ik gelijk de 1e x had bij hem, (nou ja 2e x officieel) daar moet ik nog even van bijkomen

En mocht mn vermoeden kloppen en het is wederzijds, dan mag hij ook wel wat moeite doen. (En als hij geen enkele moeite doet dan heb ik mn antwoord en kan ik het weer loslaten. Zo simpel is het. Ik merk het vanzelf wel, ik ga niemand uithoren, ik ben geen 14 meer. En ja ik vermoed wel dat hij single is ja)



Ik heb van de afgelopen jaren wel geleerd dat ik echt geen zin meer heb om heel erg veel moeite te doen omdat mijn ego zo nodig ongeduldig moet zijn.

Daar ben ik echt klaar mee, ego kan hoog en laag springen.



Ik kan jullie overigens niet al te veel op de hoogte houden tot pasen, de vasten periode begint volgende week, ik ga mee doen en dus minder internetten dan normaal. (Das vooral de bedoeling, dat je sommige gewoonten even loslaat)
Praatje maken en subtiele blikken doe ik al, reageert ie leuk op..

Verder houd ik vooral mezelf in de gaten, ik wil vooral bij mezelf blijven.

Ik ben namelijk leuk genoeg als ik mezelf ben heb ik besloten .
Alle reacties Link kopieren
Zo, ben aardig moe, gesjouwd met bouwafval, in meerdere keren weggebracht (helaas is nog niet alles weg, er ligt nog eea in de tuin en ik heb me ook nog niet gewaagd aan de tegelresten en half afgezaagde tegels, te zwaar voor mij (die liggen in een cementkuip)maar die ga ik binnenkort wel 1 voor 1 op een deken op de achterbank leggen en ook 1 voor 1 uitladen) maar iig is het binnen nu zo goed als leeg zodat ik erbij kan om muurtjes en plafonds te schuren en verven. Er moeten nog een paar dingen gebeuren die ik zelf niet kan/doe oa nog 1 gipsplaten wandje gestuct, verwarming erop & aangesloten, en vloeren leggen (laminaat of pvc).

Het opruimen, schoonmaken en verven kan ik zelf wel.



Ben daarna de auto zelf ff door de wasstraat gaan halen en grondig gestofzuigd/schoongemaakt, die is iig weer om door een ringetje te halen

Mezelf nog getrakteerd op een zonnebankje erachteraan (kapper nog steeds niet gelukt, hopelijk verderop in de week dan maar, de tijd vliegt om!)

Morgen al vroeg op pad voor een belangrijke cursus en dat is een behoorlijk eind rijden, dus daar zullen we wel de hele dag zoet mee zijn.

Vroeg naar bed dus en ik denk zomaar dat dat geen enkele moeite zal kosten
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Alicemorgan82 schreef op 21 februari 2017 @ 23:04:

Praatje maken en subtiele blikken doe ik al, reageert ie leuk op..

Verder houd ik vooral mezelf in de gaten, ik wil vooral bij mezelf blijven.

Ik ben namelijk leuk genoeg als ik mezelf ben heb ik besloten .Goed zo en houden zo!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
@suzy: wauw wat ben je goed bezig geweest vandaag zeg! Goed dat je nu binnen lekker vooruit kan! Je zult vast blij zijn als het allemaal klaar en gedaan is. Geen troep en stof meer!



Wellicht kan je zoon of ex of iemand anders helpen met de tegels? Lijkt me niet zo'n goed idee voor jou om dat allemaal zelf te doen. Ondanks dat je ze 1 voor 1 zou doen!



Ik kom best wel veel buiten eigenlijk. Moet voor mijn werk ook geregeld buiten zijn en daarnaast zorg ik dat ik bewust even iedere dag naar buiten ga voor een blokje om of boodschappen of een rondje stad. Ik neem ook vitamine d bij!

Het is wat je zegt dat in de wintermaanden dit vitamien echt te kort is en je dat toch nodig hebt om te functioneren. Sowieso raden ze het aan bij mensen die gevoelig zijn voor depressies of down gevoel tijdens de wintermaanden.



Of het echt werkt om vit d bij te nemen weet ik niet maar ik voel me prima. Vroeger kon ik nog wel eens enorme stemmingswisselingen hebben maar die heb ik eigenlijk ook niet meer. (Ook niet zonder vit d). Maar we zullen ze maar gewoon nemen haha kan geen kwaad verder!



Ze zeggen inderdaad dat die infectie je leeg kan zuigen qua energie dus ik hoop ook dat mijn vermoeidheid nu ook geleidelijk aan wat verdwijnt. Zal vast wel goed komen haha!



Dat van die kilos snap ik ook werkelijk geen bal van! Al heb ik het wel eerder gehad hoor dat ik gewoon af en toe snoep moet blijven eten en dan wel af val. Ik probeer nu echt een balans te vinden en te kijken hoe het dan gaat! Maar blijkbaar heeft mijn lichaam deze troep nodig. Ik wilde eigenlijk proberen echt te minderen met suikers. Dit is echt vergif voor je lichaam en ook infecties blijken moeilijker weg te gaan door suikers. Maar mijn lichaam heeft even een andere tactiek nodig. Wellicht is afbouwen beter?



Ik ben al in koolhydraten terug gegaan. Al werkt dit voor mij dus ook echt niet. Ik ben al minder brood gaan eten en dit vervang ik door kwark of groenten maar het lijkt niet alsof mijn lichaam daar op reageert. Pasta's,friet en pizza enz dat eet ik dus echt nauwelijks tot niet. Dus daar kan het ook niet aan liggen. Maar wel aan haribo haha!



Nou weet ik wel dat mijn verbranding praktisch stil staat. Ondanks dat ik de hele dag in beweging ben. Overdag zit ik gemiddeld 1 uur tijdens mn pauze. Voor de rest sta of loop ik. Maar je lichaam went aan deze activiteit en dus zal ik nu weer wat sport moeten gaan hervatten.



Ik lig snachts wakker omdat ik aan het malen ben en er steeds niet uit kom. Ik maal voornamelijk over mijn toekomst. Niet zozeer over een man in mn leven want ik voel me gewoon prima alleen en ben eigenlijk best gelukkig zo zonder iemand. Het is meer het werk. Diep van binnen zou ik graag het roer omgooien. Totaal iets anders gaan doen of het anders aanpakken. Maar ik ben bang om weg te gooien wat ik nu heb. Bang om te falen op nieuw gebied en spijt te krijgen van wat ik dan weer weg heb gegooid!



Het is toch een stukje zekerheid wat ik nu heb maar ik ben zo snel uitgekeken op wat ik doe!

Maar die stap nemen om het anders te doen.....nah nee daar heb ik de ballen nog niet voor. Al ben ik wel bezig met een opzetje om het een andere richting op te sturen. Hiervoor moet ik alleen weer tijd in andere dingen investeren en die tijd...nee vooral de energie ontbreekt me even. Terwijl dit nieuws me misschien juist me energie terug zou kunnen geven!



Nah ja vooral werkgerelateerd wakker liggen dus. Spijt hebben van de dingen die ik niet gedaan heb toen ik 20 was en misschien achteraf heel graag had willen doen. En nu is het te laat of niet echt realistisch meer op deze leeftijd omdat je in een andere fase zit.



Feit blijft dat ik moeilijk in slaap kom, super veel droom en soms ook heel echt droom en in het zweet wakker word. Heel vervelend inderdaad.

Leuke eigenschap van mn vader die slaapt ook zo slecht als ik!



@cloud: lief dat je het vraagt. Ik val dus uiteindelijk in slaap maar word veel wakker. Vaak om de 2 uur of heeel vroeg in de morgen rond 4 uur en kan dan niet meer slapen. Dat frustreerd wel!



Anyway....we gaan hier weer een poging wagen. Slaap lekker allen!
Dank Suzy!

Hoop dat je lekker geslapen hebt.

Succes vandaag!



Aiksje: vervelend dat je ff in een twijfelmodus zit.

Probeer het, hoe naar ook, te accepteren ipv er tegen te vechten.

Wat betreft koolhydraten: als dat voor jou niet werkt, oppassen met het schrappen daarvan.

Ik heb altijd geleerd dat dat echt niet goed is, ondanks alle flauwekul hierovrr.

Het is veel te streng waardoor het moeilijk vol te houden is en je gaat op langere termijn tekorten krijgen als je bepaalde groepen gaat schrappen.

Zie dit filmpje:

https://youtu.be/7-LtPJ2nPoU

Afvallen is nou eenmaal niet gemakkelijk.

Je kunt eventueel denken aan begeleiding van een diëtiste als je het op eigen houtje lastig vindt.
Alle reacties Link kopieren
Aiks, ik deed toen Montignac, dan eet je wel koolhydraten, maar bepaalde combi's niet (koolhydraten niet samen met vet/eiwit).

Die koolhydraten at ik dan 's ochtends met fruit (dus brood met jam of appelstroop oid en dan nog fruit).

Past, rijst, aardappel mag dan wel, maar alleen met groenten.

Dus nam ik 's middags een uitgebreide salade (dat mag dan weer met spekjes, kaas, tonijn uit blik enz) of 2e warme maaltijd (stukje vis/vlees of omelet met veel groenten) en 's avonds dan meestal vlees/vis en 2 soorten groenten en voor man en kinderen dan aardappels erbij. Of ik kookte apart voor hun (rijst/pasta) en nam zelf iets anders.

Nogal bewerkelijk, zeker lunch als je buiten de deur werkt, dan moet je dat allemaal eerder klaarmaken (en brood smeren is een stuk simpeler -en goedkoper- dan dingen verzinnen met die combinaties!).



UIt eten gaan daarentegen is wel makkelijk: nam ik vlees/vis (met saus) en de groenten, en liet ik het stokbrood en patat staan (en dat doe ik nog steeds, daar heb ik genoeg aan).

Alleen bij Indonesisch, Indiaas, Thais enz eten is het lastiger, ben dol op dat soort eten, maar dan at ik gewoon wel rijst, hoor.

Zo strikt hoeft het allemaal niet, anders houd je het ook nooit vol.

Pizzeria was er altijd wel bijv aubergine gevuld met gehakt en dan nam ik dat.



Nog altijd word ik heel erg moe (meteen) na bepaalde combinaties, vooral pizza/pasta (dingen met deeg), lasagna, kaasfondue met stokbrood en dat soort deeggerechten.

Dat heb ik minder met rijst of aardappel.

Tis jaren geleden en ik eet nu weer normaal, maar ben ik destijds 9 kilo mee afgevallen na zwangerschap.

En dat bleef ook langere tijd zo, ook toen ik langzaamaan weer gewoon (wat ik gewoon vind) ging eten.



Heb je een beetje kunnen slapen?

Lastig is dat zorgen maken: nu heb je dan iig die financiele "zekerheid", als je iets heel anders gaat doen kan je je daar weer zorgen over gaan maken..

Tis net als met een relatie waarin je je niet meer happy voelt: vrij zeker van wat je hebt (voor zover dat zekerheid geeft), en vaak blijven mensen omdat ze er al zoveel tijd in hebben zitten, maar het is de vraag of je iets daarom moet voortzetten..

Het zou het een stuk makkelijker maken als je al een degelijk ondertimmerd plan hebt wat je dan wél zou willen (en daar ook banen/geld in te verdienen is), he?



JIj hebt eea opgebouwd en dan kan ik me voorstellen dat je dat niet zomaar opgeeft.

(en dat dat niet zomaar comfortzone verlaten zou zijn, wat je tegenhoudt).

Ik had niks te verliezen (behalve een aardige investering) en dan is de keuze sneller gemaakt als er iets voorbijkomt wat je aanspreekt, he.

Blijft ook voor mij een gok hoe dat uitpakt, iets in loondienst was een "veiliger" optie geweest, maar de kans daarop wordt op mijn leeftijd ook kleiner (zeker als je niet genoeg ervaring of de juiste opleiding niet hebt ergens in) om aangenomen te worden.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Werk ze, ALice

Niet teveel sjansen he, jij, haha.

Denk dat je met meer zin naar je werk gaat momenteel, nietwaar?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
quote:Suzy65 schreef op 22 februari 2017 @ 08:35:

Werk ze, ALice

Niet teveel sjansen he, jij, haha.

Denk dat je met meer zin naar je werk gaat momenteel, nietwaar?

Ik zou niet durven..



Nou, dat deed ik al hoor maar momenteel vind ik het idd nog minder erg, dat klopt

Alhoewel ik denk dat hij er niet is vandaag, vorige week woensdag was hij er niet..



Ik snap overigens echt geen hout van deze situatie, ik hoopte wel dat zoiets zou gebeuren, dat je iemand tegen komt en dat je gelijk voelt BAM... (weet niet hoe ik dat noemen moet, 'dat het hem is' krijg ik nog ff niet uit mn strot want ik weet simpelweg helemaal niet hoe het gaat lopen)

Maar had nooit verwacht dat het me ooit zou overkomen... en juist op een moment dat ik niet op zoek ben, haha...
Alle reacties Link kopieren
Alice gewoon lekker genieten en just go with the flow!



Aiksje, hier ook een slechte slaper bij tijden hoor. Vooral bepalend door de maanstanden. Heel vervelend...niks zo rot als gebroken nachten!



Suzy, dat moe worden na bepaald voedsel heb ik ook! Heeft lang geduurd voordat ik daar achter ben gekomen maar inmiddels weet ik precies welk voedsel te vermijden.



Ik heb een openbaring gehad. Ik irriteer me dus aan het app gedrag van vriend. Maar stiekem zou ik zelf dus meer die instelling willen hebben die hij heeft. En dat is best confronterend eigenlijk. Op dit moment ben ik thuis door omstandigheden wat betekent dat ik dus heel veel tijd heb, eigenlijk zou ik ook een dusdanig druk leven willen hebben dat ik af en toe geen tijd heb (of vergeet) op mensen te reageren. Niet dat ik het app gedrag probeer goed te praten nu maar ik zie wel in dat wat me stoort dus eigenlijk een spiegel is of kan zijn van min of meer mijn eigen huidige tekortkomingen.
Oops hij is er wel...

Is geen drama en ik ben compleet kalm, enige probleem is dat ik als ik hem zie (hij is gelukkig vrij druk

anders ben ik te erg afgeleid ) ik een te opvallende grijns op mijn gezicht krijg die niet meer weg wil...

Ook dat is geen ramp, behalve dat ik bang ben dat het op gaat vallen...
Ooowww jee.....

Ik was klaar met mn werk en ik liep de gang in om weg te gaan, kom ik hem tegen samen met een collega. (even wezen roken)

We keken mekaar net iets te blij te diep in de ogen....

Ik kan er niks aan doen maar ik word gewoon blij van hem... terwijl ik hem eigenlijk nauwelijks ken.

En zo te zien heeft hij dat ook....

Totaal geen zenuwen of zo, juist niet, meer een warm, vertrouwd gevoel... ik snap er geen hout van.

Ok ik ga ophouden...
Alle reacties Link kopieren
cloud: jij bent dus ook zo'n slechte slaper soms? Hoe komt dat? Ook veel aan het malen?



@alice: bedankt voor het filmpje op youtube wel interessant om te zien!

Ik probeer juist een balans te vinden tussen al die dingen. Koolhydraten schrap ik sowieso niet maar eet ik wel minder en deze vervang ik door eiwitten. Ik probeer ook te varieren en gezond te eten.



Ik heb een dietist die alles meet zoals vocht, vet, spiermassa, verbranding enz.

Daaruit komt ook dat ik vrij veel vocht vast houd, mn verbranding stil staat en ik onwijs hoog in mn spiermassa zit. (Dit al jaren ondanks dat ik al 1.5 jaar ook niet sport). Spiermassa is overigens goed natuurlijk en ik moet dus uitkijken dat ik mn spieren niet afbreek ipv opbouw met alles haha. Handig lichaam heb ik ;). Vandaar dat ik weer wil gaan sporten. Verbranding omhoog en ik vermoed zelf dat het aan mn tussendoortjes ligt. Daar heb ik simpelweg geen tijd voor dus heb ik 3 maaltijden per dag en dan valt de motor stil.



Wat betreft jou situatie met collega: probeer eerst eens uit te zoeken of er echt wat speelt van zijn kant voordat je straks teleurgesteld raakt! Probeer inderdaad een gesprekje met hem aan te gaan en toch tussen neus en lippen door erachter te komen hoe zijn thuissituatie is. Na het weekend is altijd een mooi moment...dan kan je vragen hoe zijn weekend was geweest. Veel mensen vertellen dan in detail wat ze gedaan hebben en met wie. Daaruit kan je vaak al veel opmaken. Dat je probeert informatie te winnen bij iemand wil niet zeggen dat je 12 jaar bent he! Dat hoort gewoon bij het elkaar ontdekken!



@suzy: montignac was een aantal jaar geleden helemaal hot ja! Ik heb me daar nooit in verdiept eigenlijk. Morgen toch eens doen. Het klinkt redelijk, het combineren van dingen ipv uit je leven bannen.

Het is wat je zegt als je te streng bent en dingen gaat schrappen dan houd je het maar moeilijk vol en dat is niet de bedoeling.



Toch heb je inderdaad tijd nodig om die dingen voor te bereiden. Nu is het gemakkelijk ja om wat yoghurt mee te nemen naar werk of gewoon een boterham. Puur omdat ik smorgens om half 6/6uur geen salade ga staan maken. En ik heb een afkeer tegen mn lunch voor de dag erna ijnde avond te maken haha!



Het is ook niet dat ik aardappelen, rijst, pasta, friet en pizza uit mn leven ban hoor. Ik ben er gewoon echt niet dol op. Ik houd niet van warm avondeten dat kan mij echt gestolen worden. Een kop soep vind ik ook al prima haha.



Zelfde dus met friet en pizza. Dat eet ik 2x per jaar omdat ik daar dus echt geen behoefte aan heb. Van friet word ik misselijk en na 2 stukjes pizza vind ik het eentonig worden. Voor mij dus eigenlijk een geluk want hoe had ik er anders uit gezien haha! Het gaat ook niet over dratische 20 kilo maar 10 zou wel fijn zijn. Gevoelsmatig en energetisch zit je dan toch beter in je vel.



Buf ja. Dat wakker liggen breekt me een beetje op. Gelukkig zijn het net als bij cloud ook maar periodes en weet ik dat ik straks weer goed slaap. Maar nu is het gewoon slopend.



Financieel ben ik inderdaad zwaar stabiel en hoef ik me nergens zorgen over te maken. Maar het weegt gewoon zwaar. De lange dagen breken me soms op en dan is "vluchten" de makkelijkste weg. Ik weet ook wel dat het vluchten is maar toch.



Ik heb in mn hoofd een opzet van hoe ik alles kan aanpakken om een begin te maken met het roer omgooien. 1 deel heb ik al in the pocket en die wil ik aanvullen met andere delen en dingen. Vanuit daar, wanneer ik meer "specialiteiten" heb opgebouwd kan ik vanuit huis starten en beginnen iets op te bouwen!



Het fijne hiervan is dat ik het naast mn huidige werk kan blijven doen. En wanneer ik merk dat het dus begint te lopen zou ik ervoor kunnen kiezen om minder te werken bij hetgeen wat ik nu doe. Ik ben tenslotte al zelfstandige dus daar kan ik wel makkelijker op inspelen dan.



In de toekomst kun je niet kijken dus het kan altijd alle kanten op. Het kan goed lopen en het kan uiteindelijk ook inzakken...dat weet je niet maar daarom is het fijn dat ik het de eerste tijd kan combineren met het werk wat ik doe. zoals ik eerder al beschreef: wellicht geeft het wel energie om wat nieuws erbij te doen waar ik echt innl geinteresseerd ben!



Er is dus opzich een concreet plan alleen nu moet ik de stap zetten om het echt daadwerkelijk te doen!

In loondienst heeft zn voordelen maar toch ook echt zijn nadelen. Je hebt dan wel financiele zekerheid maar toch ook weer niet. In principe kunnen ze je altijd buiten gooien en dan sta je ook weer met lege handen!



Daarnaast vinenik het juist zo mooi suzy dat jij je droom.gewoon najaagd! Dat je juist voor jezelf kiest en hetgeen wat je leuk vind. Het was makkelijk geweest om financieel geen risico te lopen en dan in loondienst te gaan maar was je dan gelukkig geweest?



Ik denk dat iedereen ten alle tijden zijn dromen na moet jagen! (Lol....zal misschien eens mn eigen advies opvolgen)



Tijd om.weer wat slaap te gaan proberen proberen te vatten! Slaap lekker allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Aiksje, ja jeetje soms slaap ik nachten zo slecht...vooral het in slaap komen is dan drama. En vroeg wakker ook. Weet dat t vaak maar periodes zijn maar toch. Het word al snel een cirkel waar je in zit dan. Heb een tijdje slaapmedicatie gehad maar dat is ook niet de oplossing dus ben ik ermee gestopt. Heb wel melatonine op dokters voorschrift gekregen en in case of emergency gebruik ik dat.



Zou ook zo graag iets doen waar ik blij van word. Ben nu bezig mijn horizon te verbreden wb werk en heb gesolliciteerd in een compleet andere richting dan waar m'n diploma's voor zijn. Stiekem hoop ik dat dat iets word. Het is een jong en hip bedrijf en echt compleet niet mijn ding maar daarom juist een uitdaging. Fingers crossed!!
Aiksje: bedankt voor je advies, ik ga dat alleen nog niet doen.

(Niet persoonlijk aantrekken, ik schijn ontzettend eigenwijs te zijn en ik neem zelden iets aan van iemand. Ligt niet aan jou )

Het voelt namelijk niet goed, en ik ken mezelf: als ik te snel te veel controle wil hebben over iets is het meteen gedoemd om te mislukken weet ik inmiddels uit ervaring.

En teleurgesteld om een man raak ik niet meer zo snel hoor... ik kan dat steeds beter loslaten. Ook omdat ik steeds beter leer het bij mezelf te houden ipv te verwachten dat geluk bij een ander ligt. ( dat is namelijk niet zo, als iets niet gaat hoe je hoopte dan kun je heel erg jezelf wijsmaken dat je gefaald hebt, maar dat is flauwekul. Als mensen mekaars type niet zijn of niet geschikt voor mekaar dan gaat het gewoon niet werken, punt. Althans dat geloof ik)



En als het klopt wat ik voel, ook wat betreft wederzijds, dan doet ie mooi zn best maar....

Ik hoef niet perse een relatie om gelukkig te zijn.

En als je bij mekaar hoort dan gebeurt dat echt wel, dat geloof ik althans.

Gewoon mezelf blijven en niks gaan forceren.



Jee wat is er gebeurd met mij... volgens mij klonk ik 2 jaar geleden heel anders



Fijne dag dames!

Ik ben helemaal hyper, balkon al stormklaar gemaakt en net in pyama ( lange jas, laarzen) naar de supermarkt gehobbeld want ik mocht wat lekkers van mezelf en had geen xin om morgen een karrevracht boodschappen te halen, ik heb een etentje thuis morgen)

Hoppa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven